NordicBet-blog: Real Madrid - Should I stay or should I go
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Inden aftenens fodboldkampe med Real Madrid, får I lige denne fabelagtige blog fra Bo Kampmann Walther og NordicBet.
Med baggrund i sejren over Paris SG giver Bo her sit bud på, hvem der er inde og hvem der er ude i forhold til næste sæson.
Læs den herunder og se om I er enige:
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
1) Skal helt sikkert blive i den kommende sæson
2) Kan sælges, hvis det rigtige bud kommer
3) Skal sælges
Administrationen skrev: Lad os lige tjekke. Hvis I nu skulle indplacere truppens spillere i følgende 3 kategorier, hvordan ville det så komme til at se ud:
3) Skal sælges
Det afhaenger selvfoelgelig af, hvad vi kan faa ind. Men helt generelt er min holdning som foelger:
1)
Asensio
Marcelo
Varane
Ramos
Carvajal
Nacho
Maaske Isco lige sniger sig ind her - afhaengigt af, hvad vi vil med ham.
2)
Bale
Generelt alle de nye talenter
Maaske sniger Ronaldo sig lige akkurat ind her
3)
Benzema
Derudover er der en del spillere, jeg umiddelbart synes skal blive, men muligvis kan faa lov at smutte af forskellige aarsager, skulle et vanvittigt bud dukke op.
Denne kategori inkluderer blandt andet Kroos, Modric og Lucas V.
"Der mangler nogen" taenker du maaske. Det goer der rigtigt nok.
Det er spillere jeg har svaert ved at tage stilling til, og de befinder sig et sted i midten og haelder lidt til forskellige sider
- mat_hattrick
- Ekspert bruger
-
Administrationen skrev: Lad os lige tjekke. Hvis I nu skulle indplacere truppens spillere i følgende 3 kategorier, hvordan ville det så komme til at se ud:
3) Skal sælges
Okay lad os prøve:
Navas: 2 - Handler jo som sådan ikke om det tilbud der kommer på ham, men om der kommer en mulighed for at få en af verdens absolut bedste. Er De Gea klar, så er det farvel til Navas. Er der derimod ingen målmandsstjerne klar til at skifte til Real, så vil jeg være fuldt tilfreds med at han bliver. Han kan jo godt!
Marcelo: 1 - Der er så mange gode grunde. Først og fremmest et klubikon af de store - jeg synes egentligt at ordene om han i bloggen er meget passende. Han trækker hele holdet op - spiller han godt, så spiller holdet som regel også. Men man skal derimod ud og finde en erstatning til ham snarrest. Der skal godt nok ske ting med Theo, hvis det skal være ham...
Theo: 2... tæt på 3 i min verden, men alderen skal trodsalt gå til hans fordel.
Ramos: 1.. Selvom jeg bestemt ikke er den største fan af ham, så tror jeg på at det er vigtigt for alle hold at have et sundt hierarki, hvilket vil kunne skades hvis Ramos sælges. Har sine kvaliteter og sine svagheder må man sige.
Varane: 1. ingen argumenter for andet synes jeg.
Nacho: 1 - hvis han vil blive, så skal han det! Klasse spiller.
Carvajal: 1. Svært at se alternativer, der skulle være meget bedre?
Achraf: 1. Der er da et potentiale, og Carvajal er så sikker, at man ikke behøver en stor dyr HB i reserve. Spil ham langsomt ind, og se om han har det der skal til.
Casemiro: 2. Man skal have en type som ham, men samme situation som Navas synes jeg. Kan man finde en bedre, så kan man optimere der. God uden bolden, men kan man finde en der samtidig kan styre spillet, bare en lille smule - så takker vi ja tak.
Lorente: 1. lad os se om han kan udvikle sig!
Kroos: 1. Der skal satme mange penge til, for at optimere her. Eller en træner, som har en stil hvor Kroos ikke passer ind (Findes det?).
Modric: 1. Alderen underordnet. Signalværdien i at sælge sin bedst præsterende spiller, vil være for stor ( negativt selvfølgelig).
Isco: 1 - ja jeg er så en af de mange fans han har. Jeg synes simpelthen ikke var andre, der magter opgaven, at søge i de mellemrum som han kan, som har evnen til at holde i bolden og aldrig miste den. Jeg tror virkelig, virkelig, han kunne blive god, hvis han havde de rigtige holdkammerater oppe foran og samtidig spillede rollen som 10'er.
Assensio: 1. Kan blive til det helt store. ingen tvivl. Skal fortsætte med at være ydmyg overfor opgaven.
Vasquez: 1. Kan man andet end at holde af ham? Vil han væk, så skal han selvfølgelig have lov.
Cristi: 3 - fordi jeg tror på, at man stadig kan tjene kassen på ham, og han skal virkelig ikke ende ud med at spille på lavere niveau end han har gjort i det første halve år i denne sæson. Ville være en uværdig afsked, hvis han pludselig spillede en hel sæson uden at præstere. Sælg ham, og lad ham blive hyldet som den største, mens tid er. Tror bestemt at man kan få erstatninger, der vil gøre HOLDET bedre - også uden hans mål. Det vil tage noget tid, ingen tvivl, men på sigt, kan jeg kun se det blive bedre.
Benz: 2. Afhænger af alternativer.Kan han leve med ikke være starter 9'eren? Kan ellers godt se ham som angriber i 4-4-2 med Dybala eller lignende.
Viser til fulde sine kvaliteter idag imod Levante.. fremragende i opstillet.
Bale: 2. Kan man score kassen på ham, så afsted. Han kan blive en stjerne. Det tror jeg virkelig. Kan egentligt godt lide ham, men han skal bare ikke spille her, hvis Cristi stadig er her.
Marcelo, Ramos, Varane, Carvajal, Casemiro,Vazquez, Nacho, Kovacic og Isco.
Kan sælges, hvis det rigtige bud kommer:
Ronaldo, én af Modric/Kroos og Asensio.
Skal sælges:
Keylor Navas, Benzema, Bale, Mayoral, Ceballos og Llorente.
Carvajal
Ramos
Varane
Nacho
Marcelo
Asensio
Isco
Kovacic
Med undtagelse af Ramos og til dels Marcelo har alle ovenstående alderen til at være stammen på dette Real Madrid-hold mange år frem. Udover disse vil jeg tro, at både Kroos, Modric og Lucas V. hører til her. Kroos er essentiel, hvis vi vil det boldbesiddende og kontrollerende spil. Det samme er Modric, om end hans alder er ham imod, dog kunne han blive i klubben i en sæson eller to og langsomt blive udfaset. Lucas V. er ingen stjernespiller, men han kender sin plads i hierarkiet og yder altid et hårdt stykke arbejde, selvom hans kompetencer måske ikke helt rækker til Real Madrid.
Adskillige af de nyere talenter, bl.a. Theo, Vallejo, Ceballos, Llorente og Mayoral passer i et eller andet omfang ind her. De har ikke fået de helt store chancer, hvorfor det kan virke fristende for mange af dem at søge væk til sommer, evt. på en lejeaftale, selvom de alle har potentialet til store ting i fremtiden - gerne i Madrid.
Cristiano Ronaldo (?) Det må komme an på formen resten af sæsonen.
Casemiro: Hvis ikke han finder sidste sæsons form form, er der ikke meget mening med at have ham på holdet. Måske findes der bedre alternativer derude.
3) Skal sælges
Benzema: Uanset hvor højt topniveauet er, går det bare ikke, at han oftest er så fraværende og uskarp.
Bale: Kan også have et højt topniveau, men han viser det for sjældent og er evigt skadet. Han virker altid som et fremmedlegeme på mandskabet.
Navas: Han er ganske enkelt ikke god nok til at være førstemålmand i Real Madrid.