Vinicius skal deltage i Real Madrids optakt til den kommende sæson

6 år 1 måned siden #1 af Administrationen

Vinicius Junior gør nu så store fremskridt i sin brasilianske klub, Flamengo, at Real Madrid regner med at hente ham til europæisk fodbold allerede til sommer.

Han blev købt sidste år for ikke mindre end 45 millioner €, men den nu 17-årige angriber fortsatte i Flamengo på en lejekontrakt, som gælder frem til sommeren 2019, men Real Madrid har mulighed for at hente ham allerede til sommer.

Og det har man tænkt sig at gøre for at give ham muligheden for at træne med Real Madrids førsteholds-trup som optakt til den kommende sæson og han kan indlemmes fra den 12. juli, hvor han fylder 18 år.

Det vakte en del opsigt, da Real Madrid købte den dengang blot 16-årige Vinicius for 45 millioner €, men det skete i tæt kapløb med flere andre europæiske storklubber og i klubbens sportslige ledelse er man overbeviste om, at man har gjort et scoop med en spiller, som man har forventninger til kan gøre en forskel inden for de nærmeste 2-3 år.

Vinicius fik også en svær start på sin professionelle karriere i Flamengo, men han er kommet godt efter det og status er, at han målscoringsmæssigt har fået en bedre start på sin karriere end spillere som Neymar og Coutinho.

Der er dog fortsat et stykke vej til stjernerne for angrebs-talentet, men nu får han lov til at træne med førsteholds-truppen og efterfølgende vil han sandsynligvis blive lejet ud til en europæisk klub for at fortsætte sin udvikling.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 1 måned siden #2 af Zyconith
Var det mig der bestemte fik Vinicius en to-årig lejeaftale i Sporting CP/Benfica eller Villareal/Sevilla/Valencia.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, El_Juan, Fondo_Sur

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 1 måned siden #3 af El_Juan

Zyconith skrev: Var det mig der bestemte fik Vinicius en to-årig lejeaftale i Sporting CP/Benfica eller Villareal/Sevilla/Valencia.


Helt enig. Med en option på at hente ham hjem efter første sæson hvis hans udvikling skulle eksplodere fuldstændig. Og ja, helst i Portugal (FC Porto, Sporting CP eller Benfica) eller i Spanien (Villareal, Sevilla, Valencia, Real Sociedad, Celta Vigo, Betis, Espanyol).
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 1 måned siden #4 af madrid2000
Det bliver spændende at følge ham, selvom han har fået massivt kritik allerede fra brugere herinde, da ikke mener han har talent til 45 mio euro - forståeligt nok. Jeg tror dog han bliver til et eller andet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 1 måned siden #5 af Zyconith

El_Juan skrev:

Zyconith skrev: Var det mig der bestemte fik Vinicius en to-årig lejeaftale i Sporting CP/Benfica eller Villareal/Sevilla/Valencia.


Helt enig. Med en option på at hente ham hjem efter første sæson hvis hans udvikling skulle eksplodere fuldstændig. Og ja, helst i Portugal (FC Porto, Sporting CP eller Benfica) eller i Spanien (Villareal, Sevilla, Valencia, Real Sociedad, Celta Vigo, Betis, Espanyol).


Jeg tænker det ville være bedst for hans udvikling hvis han kom til en vindende klub. Så Sociedad, Betis og Espanyol er ikke oplagte. Celta for koldt og blæsende?

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 1 måned siden #6 af El_Juan

Zyconith skrev:

El_Juan skrev:

Zyconith skrev: Var det mig der bestemte fik Vinicius en to-årig lejeaftale i Sporting CP/Benfica eller Villareal/Sevilla/Valencia.


Helt enig. Med en option på at hente ham hjem efter første sæson hvis hans udvikling skulle eksplodere fuldstændig. Og ja, helst i Portugal (FC Porto, Sporting CP eller Benfica) eller i Spanien (Villareal, Sevilla, Valencia, Real Sociedad, Celta Vigo, Betis, Espanyol).


Jeg tænker det ville være bedst for hans udvikling hvis han kom til en vindende klub. Så Sociedad, Betis og Espanyol er ikke oplagte. Celta for koldt og blæsende?


Mener La Real og Celta er potentielle top 10 hold, hvor der ligeledes fra gang til gang kan være en mulighed for at spille europæisk. Derfor jeg nævnte dem. Espanyol tog jeg med pga. deres gode forhold til klubben (Asensios udlejning dertil gik ganske godt). Betis er egentlig mere fordi jeg synes de ser spændende ud for tiden.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 1 uge siden #7 af Chamartin

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 1 uge siden #8 af -#7-
Sammenligning af Neymar, Gabriel Jesus og Vinicius Jr,
da de havde samme alder.


Selvom jeg er enig i at det ser ud som om Vinicius Jr. spiller en smule med hovedet under armen, så ser tallene i hvert fald ganske fornuftige ud, i forhold til både Neymar og Gabriel Jesus da de var 17 år. Jeg tror og håber det nok skal blive godt med Vinicius, selvom han nok først vil kunne gøre sig gældende for alvor om 3-4 år.

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle, R7CR7GB11

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 1 uge siden #9 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Vinicius skal deltage
Ja, det ser noget bedre ud, end det gjorde, da man købte ham. (Og jeg indrømmer gerne, at jeg var en af dem, der brokkede mig allermest!)

Hovedformålet er vel at få ham til Europa hurtigst muligt, så han kan få et statsborgerskab og dermed ikke optage en ikke EU-plads i truppen længere end højest nødvendigt ... tænker dog stadig, han skal udlejes til en 'Liga Adelante-klub' det første år. Springet fra Sydamerika og en vanvittigt ringe brasiliansk liga til Spanien er enormt.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 1 uge siden #10 af Steen

-#7- skrev: Sammenligning af Neymar, Gabriel Jesus og Vinicius Jr,
da de havde samme alder.


Selvom jeg er enig i at det ser ud som om Vinicius Jr. spiller en smule med hovedet under armen, så ser tallene i hvert fald ganske fornuftige ud, i forhold til både Neymar og Gabriel Jesus da de var 17 år. Jeg tror og håber det nok skal blive godt med Vinicius, selvom han nok først vil kunne gøre sig gældende for alvor om 3-4 år.


Hvor får de 10 mål fra? Ifølge transfermakt har han scoret 6 mål i alt. www.transfermarkt.co.uk/vinicius-junior/...tails/spieler/371998
Men det ændrer ikke på særlig meget. Overhyped spiller, som ikke fortjener en brøkdel af den hype. Det er få gange, jeg har set så dårlig en spiller, blive gjort til noget så stort.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 1 uge siden #11 af Real Madrid

Steen skrev:

-#7- skrev: Sammenligning af Neymar, Gabriel Jesus og Vinicius Jr,
da de havde samme alder.


Selvom jeg er enig i at det ser ud som om Vinicius Jr. spiller en smule med hovedet under armen, så ser tallene i hvert fald ganske fornuftige ud, i forhold til både Neymar og Gabriel Jesus da de var 17 år. Jeg tror og håber det nok skal blive godt med Vinicius, selvom han nok først vil kunne gøre sig gældende for alvor om 3-4 år.


Hvor får de 10 mål fra? Ifølge transfermakt har han scoret 6 mål i alt. www.transfermarkt.co.uk/vinicius-junior/...tails/spieler/371998
Men det ændrer ikke på særlig meget. Overhyped spiller, som ikke fortjener en brøkdel af den hype. Det er få gange, jeg har set så dårlig en spiller, blive gjort til noget så stort.


De 10 mål er sammenlagt antal mål, 6 mål i denne sæson og 4 i sidste. Han er 17 år gammel, selvfølgelig vil der være enorme udsving og ups and downs? i den alder har man normalt ikke en (så stor) rolle på førsteholdet. Havde han stadig spillet ungdomsfodbold – som man normalt kan forvente af en ung spiller på 17 – så havde drengen jo banket mål ind på stribe (for så god er han), ligesom han gør på ungdomslandsholdene (18 mål i 21 kampe), og så havde vi alle rost ham til skyerne og kaldt ham en spændende spiller. Jeg ved ikke, hvad du mere kan forvente af en 17 årig brasiliansk spiller? 10 mål som 17 årig, får massere af spilletid og har scoret nogle afgørende mål på det seneste. Han er vanvittig hurtig, og kan nogle lækre tricks. Han skal skoles og have mere disciplin i hans spil, men det skal nok komme naturligt. Jeg er meget optismistisk på Vinicius Jrs vegne, når han allerede får så meget førsteholdsfodbold i den alder.

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Sidste redigering: 6 år 1 uge siden ved Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 1 uge siden #12 af Steen

Real Madrid skrev:

Steen skrev:

-#7- skrev: Sammenligning af Neymar, Gabriel Jesus og Vinicius Jr,
da de havde samme alder.


Selvom jeg er enig i at det ser ud som om Vinicius Jr. spiller en smule med hovedet under armen, så ser tallene i hvert fald ganske fornuftige ud, i forhold til både Neymar og Gabriel Jesus da de var 17 år. Jeg tror og håber det nok skal blive godt med Vinicius, selvom han nok først vil kunne gøre sig gældende for alvor om 3-4 år.


Hvor får de 10 mål fra? Ifølge transfermakt har han scoret 6 mål i alt. www.transfermarkt.co.uk/vinicius-junior/...tails/spieler/371998
Men det ændrer ikke på særlig meget. Overhyped spiller, som ikke fortjener en brøkdel af den hype. Det er få gange, jeg har set så dårlig en spiller, blive gjort til noget så stort.


De 10 mål er sammenlagt antal mål, 6 mål i denne sæson og 4 i sidste. Han er 17 år gammel, selvfølgelig vil der være enorme udsving og ups and downs? i den alder har man normalt ikke en (så stor) rolle på førsteholdet. Havde han stadig spillet ungdomsfodbold – som man normalt kan forvente af en ung spiller på 17 – så havde drengen jo banket mål ind på stribe (for så god er han), ligesom han gør på ungdomslandsholdene (18 mål i 21 kampe), og så havde vi alle rost ham til skyerne og kaldt ham en spændende spiller. Jeg ved ikke, hvad du mere kan forvente af en 17 årig brasiliansk spiller? 10 mål som 17 årig, får massere af spilletid og har scoret nogle afgørende mål på det seneste. Han er vanvittig hurtig, og kan nogle lækre tricks. Han skal skoles og have mere disciplin i hans spil, men det skal nok komme naturligt. Jeg er meget optismistisk på Vinicius Jrs vegne, når han allerede får så meget førsteholdsfodbold i den alder.


Jeg har sat den til at vise for samtlige sæsoner han har spillet. Og den får det til 6 mål.
Jeg har endnu ikke set noget positivt fra ham. Han er hurtig uden bold, men langsom med bolden. Hans driblinger er uden fart, og de virker 'tvunget' og unaturlige. Han tager den ene dumme beslutning efter den anden, og har ingen spilforståelse. Han er vitterligt ikke god til noget. Jeg så Neymar spille for Santos i samme alder, og hold op, hvor er der en verden til forskel.
Sidste redigering: 6 år 1 uge siden ved Steen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce