Truppen bakker op om Benzema
Da Real Madrids superstjerne, Cristiano Ronaldo, i lørdagens kamp mod Alavés, valgte at lade Benzema sparke straffesparket, var det samtidig et udtryk for, hvor stor opbakning der er i spillertruppen til Karim Benzema.
Støtten fra holdkammaraterne har hjulpet den tidligere Lyon-spiller med at overkomme kritikken fra store dele af det kræsne Bernabéu-publikum. Real Madrids nr. 9 har altid været dygtig til at holde sine følelser adskilt fra den til tider hårde kritik i pressen. Han nyder da også tilnavnet ’Monsieur Glacé’ (Mr. Ice), i omklædningsrummet, for sine evner til at forholde sig fattet og kold.
Alligevel vil truppen strække sig langt, for at sørge for at ’Monsieur Glacé’ er glad. Som da Ronaldo efter sit åbningsmål pegede på Benzema, for at få publikum til at hylde ham for oplægget. Ligesom Arbeloa gjorde det i en kamp mod Getafe i 2013.
Benzema skulle nyde den store opbakning, da han i truppen har et rygte som en god fyr. Han har aldrig været indblandet i nogle konfrontationer i omklædningsrummet, og har altid været loyal over Real Madrid.
Og det er ikke kun blandt holdkammeraterne at Karim Benzema støttes. Med sin landsmand og træner, Zinedine Zidane, har Benzema altid haft et specielt forhold. Zidane har da også været ude og forsvare Benzema flere gange offentligt. Eksempelvis da manden med en holdning til alt, Gary Lineker, tidligere på sæsonen var ude for at kritisere Real Madrid angriberen.
Selvom Benzema til tider har haft et anstrengt forhold til klubbens fans, er der ingen tvivl om at holdkammaraterne og trænerstaben er vilde med ham.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Steen skrev: Skræmmende. Det virker til, at klubben er i gang med at briefe pressen om, at man ikke har tænkt sig at udskifte Benzema og Keylor Navas. Et par gode kampe fra Bale og så bliver han også fredet (eller nok middelmådige, for Perez har ikke mange krav til Bale). Benzema må for min skyld gerne blive som back-up, men der kan ikke være tvivl om, at man skal hente en ny god angriber. AS og Marca kørte lignende historier om Keylor Navas, der angiveligt er tilbage i topform og derfor gør det svært for Perez at sælge ham, selvom han droppede for en uge siden.
De Gea vil eftersigende have 20 millioner euro i løn.
Keylor får vist 4 millioner.
Ergo, vi skal ikke have en målmand, der tjener så meget.
Steen skrev: Skræmmende. Det virker til, at klubben er i gang med at briefe pressen om, at man ikke har tænkt sig at udskifte Benzema og Keylor Navas. Et par gode kampe fra Bale og så bliver han også fredet (eller nok middelmådige, for Perez har ikke mange krav til Bale). Benzema må for min skyld gerne blive som back-up, men der kan ikke være tvivl om, at man skal hente en ny god angriber. AS og Marca kørte lignende historier om Keylor Navas, der angiveligt er tilbage i topform og derfor gør det svært for Perez at sælge ham, selvom han droppede for en uge siden.
Haha, no mercy til Keylor Navas, du venter bare på den næste fejl så du kan sætte tænderne i ham. Han er selv relevant i en Benzema tråd - jeg kan godt se koblingen, men stadig :-D
Florentino Pérez
Sahinovic skrev:
Haha, no mercy til Keylor Navas, du venter bare på den næste fejl så du kan sætte tænderne i ham. Han er selv relevant i en Benzema tråd - jeg kan godt se koblingen, men stadig :-D
Det er nok trættende at læse, men jeg mener faktisk det er relevant. For netop det jeg beskrev, er sket to gange nu. Jeg ved godt, at mange giver den fandens faxmaskine skylden, men klubben og United blev blev enige om prisen på De Gea klokken 15. Det tager altså ikke 9 timer at ordne dokumenterne. Real Madrid fans på Bernabeu støttede Keylor Navas voldsomt i kampene op til transfervinduets lukning, og det påvirkede uden tvivl Perez. For hvis det var United der saboterede handlen, så ville klubben kunne klage til FIFA, men det gjorde Perez ikke. Spekulationer, men jeg finder det meget sandsynligt.
Vi så det også sidste sæson. Keylor Navas spillede skandaløst ringe fra starten af sidste sæson, og indtil april måned. Han droppede hver anden kamp. Under den periode besluttede man at hente en ny målmand. Så sluttede han godt af i de sidste 2-3 måneder, og det fik klubben til at ombestemme sig, da han er vellidt blandt spillerne og fansene. Sagt med andre ord, så bifalder man middelmådighed.
Det samme tror jeg vi ser nu. Jeg er måske hård mod Keylor, men ingen kan seriøst mene, at han har stået gået i denne sæson. Alligevel ser vi Marca, som er Perez talerør, skamrose ham efter en enkelt god kamp. Og det samme kommer til at ske med Bale, da Perez ikke vil tabe ansigt.
Real Madrid and Manchester United reach a rapid agreement on the transfer of both players....Real Madrid forward contracts to Manchester United at 13:39 Spanish hour.
Manchester United sent its contracts eight hours later, at 21:43 Spanish time,
Manchester Uniteds statement
Manchester United sent transfer documents for both players to Real Madrid at 2042 BST.
Otte timer tog det Manchester United at sende kontrakterne tilbage til Madrid? I Game of Thrones er de hurtigere til at udveksle informationer mellem hinanden, og her bliver der brugt krager.
Jeg ved ikke hvad der er op og ned i denne sag, og ingen af klubberne vil tage skylden for at handlen mislykkedes, men en ting de dog kan blive enige om, er, at kontrakterne for spillerne først blev sendt tilbage til Real Madrid 21:43 (spansk tid), og Manchester United har efterfølgende ikke haft travlt med at give en forklaring på, hvorfor det tog dem otte timer! at sende dokumenterne - som de havde modtaget fra Real Madrid 13:39 (spansk tid) - tilbage.
Sagen er lige nu irrelevant, men der er noget der fortæller mig, at Manchester United udnyttede tidzonen lidt i denne handel, for selvom Real Madrid havde kommet til at sjusket lidt i de dokumenter de efterfølgende sendte tilbage(hvilket er Manchester Uniteds forklaring), så havde dette aldrig blevet et problem, hvis man havde brugt lidt færre timer på at sende disse dokumenter tilbage - og som de lægger ud med at skrive i deres statement,
David is a key member of our squad and the club’s preference was not to sell.
Så et salg af De Gea var absolut ikke mod Manchester Uniteds gode vilje, og hvis jeg ikke husker helt forkert, så sad Navas i flyet på vej mod England.
Florentino Pérez
Jeg håber Benzema får lov til at blive, men der skal hentes en ny angriber, som er god nok til at starte inde for Real Madrid, så derfor er Mariano og Morata helt udelukket.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Steen skrev: Vi så det også sidste sæson. Keylor Navas spillede skandaløst ringe fra starten af sidste sæson, og indtil april måned. Han droppede hver anden kamp. Under den periode besluttede man at hente en ny målmand. Så sluttede han godt af i de sidste 2-3 måneder, og det fik klubben til at ombestemme sig, da han er vellidt blandt spillerne og fansene. Sagt med andre ord, så bifalder man middelmådighed.
Nu er det vist på tide, at du kommer med noget dokumentation for dine påstande, siden at forum skal fyldes med svadaer mod Keylor Navas i alle tråde.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Ankomsten af Mbappé har desværre ødelagt mit syn på klubben og hvad den (burde) stå for (Pérez din bastard), og dermed også stort set min interesse. Spillere som Asencio, Rüdiger, Camavinga, Modric, Bellingham, Valverde, Güler, Rodrygo og Endrick, holder den lidt i live.