NordicBet-blog: Tre ting Zidane tager med fra Paris
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Bo Kampmann Walther ser tilbage på tirsdagens CL-kamp mod Paris i endnu en velskrevet blog fra vores venner på NordicBet.
Her peger han på tre ting, som Zinedine Zidane kan tage med hjem fra Paris og bruge i de kommende kampe. Læs den ved at klikke på linket herunder:
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
R7CR7GB11 skrev: Proev lige en gang at smid Casemiro op imod Busquets i grafikken i artiklen. Det ser fandme paent ud i forhold til "verdens bedste 6'er"
Casemiro ramte sit absolutte topniveau, og han vil i mine øjne blive betragtet som den bedste 6'er, hvis det er hans niveau fremadrettede. Det er det desværre nok ikke, og så er der altså rigtig langt op til Busquets, som er bedre i alle spillets facetter udover målfarlighed :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Ved ikke om det er mig der husker meget forkert fra sidste sæson, men synes hans udvikling går den forkerte vej. Jeg husker ham som en langt bedre holdspiller sidste sæson, hvor han krydrede sit spil med hans individualistiske kvaliteter, hvor han nu minder langt mere om Bale - bare med mere kvalitet, men total isoleret og alene i alle aktioner. Rigtig god aktion med ham og Lucas, men man ser det simpelthen for lidt synes jeg.
Vil hellere have Asensio over på modsatte fløj, så der også kan komme et sammenspil med vores back og angribere. Asensio går hele tiden til baglinjen, og distancere sig dermed fra resten af holdet. Her skiller Lucas sig nemlig meget ud, da han også går meget ind i banen, og spiller mange flade bolde ind i feltet, for derefter at løbe i position igen.
Det går fint når der skal være så meget disciplin på holdet som der nu engang skulle være imod Psg, men jeg mangler stadig og se en rigtig god kamp fra hans side af når han starter inde noget á la Valencia kampen, hvor jeg synes han spillede rigtig godt.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Er enig i mange af dine betragtninger, men spørgsmålet er vel også om han overhovedet skal være på en fløj? Jeg synes han er bedst når han kan spille den rolle Isco får lov til. Det kan han selvfølgelig også med et udgangspunkt fra en fløj.
Men ligemeget hvor han skal spille, skal ske noget med den attitude, det var pinligt at se hvor meget plads Dani Alves fik fordi han ikke gider at lave sit defensive arbejde. For ellers bliver han netop ligesom Bale(Og ham er vi mange der er træt af, selv uden skaderne), han var også meget mere arbejdende i starten af sin Real Madrid karriere.
- Brylle
- Gæst
-
Alves slår alligevel så dårlige indlæg at han kunne få lov at slå 20 mere uden det ville gøre noget.
Brylle skrev: Asensio kan være lige så dårlig som han føler for så længe han afgører kampe for klubben som han har gjort gang på gang.
Min faste kampmakker og jeg diskuterede også hvem vi helst ville have - hvis man nu kun kunne få én af dem. Jeg ville vælge Vazquez, han er simpelthen langt mere stabil end Asensio for tiden og spiller fint op mod enhver modstander han møder. Heldigvis behøver vi ikke skulle vælge, jeg tror Zidane er godt tilfreds med at have begge i folden, Asensio har virkelig også haft nogle gyldne momenter og være afgørende, men ja... Jeg synes man skulle lege noget mere med en 10'er og to fløje. Og det kunne fint være med Asensio i spil på højrekanten med Isco i 10'er rollen, Ronaldo på kanten og Benz på toppen. Tilgangen var ikke mulig under Mourinho/Ancelotti tiden fordi holdet skulle bygges op og sammenspilles. Men nu er holdet efterhånden så solidt i deres indbyrdes forståelse og generelle spil, at jeg synes man kunne eksperimentere med en offensive tilgang hvor der var flere offensive spillere på banen... Jeg savner at se Real Madrid dominere. Vi gjorde det på fineste vis med PSG, men der er sgu for langt til det vanlige spil der ellers bliver lagt for dagen.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
- mat_hattrick
- Ekspert bruger
-
Zyconith skrev:
Brylle skrev: Asensio kan være lige så dårlig som han føler for så længe han afgører kampe for klubben som han har gjort gang på gang.
Min faste kampmakker og jeg diskuterede også hvem vi helst ville have - hvis man nu kun kunne få én af dem. Jeg ville vælge Vazquez, han er simpelthen langt mere stabil end Asensio for tiden og spiller fint op mod enhver modstander han møder. Heldigvis behøver vi ikke skulle vælge, jeg tror Zidane er godt tilfreds med at have begge i folden, Asensio har virkelig også haft nogle gyldne momenter og være afgørende, men ja... Jeg synes man skulle lege noget mere med en 10'er og to fløje. Og det kunne fint være med Asensio i spil på højrekanten med Isco i 10'er rollen, Ronaldo på kanten og Benz på toppen. Tilgangen var ikke mulig under Mourinho/Ancelotti tiden fordi holdet skulle bygges op og sammenspilles. Men nu er holdet efterhånden så solidt i deres indbyrdes forståelse og generelle spil, at jeg synes man kunne eksperimentere med en offensive tilgang hvor der var flere offensive spillere på banen... Jeg savner at se Real Madrid dominere. Vi gjorde det på fineste vis med PSG, men der er sgu for langt til det vanlige spil der ellers bliver lagt for dagen.
Ville vi ikke risikere at stå ret ringe defensivt i venstre side med Ronaldo som kant? :-)
- Brylle
- Gæst
-
Helt enig. Vazquez ville også være mit førstevalg til kampen. Han fløj rundt på banen og bidrog med utroligt meget. Samtidig har han virkelig lagt på i forhold til at tage de rette beslutninger. Jeg kan også godt lide ideen om et udgangspunkt i 4231, men lige i kampen mod PSG synes jeg man tog den rette beslutning i forhold til at få spillet de formstærke og så få lukket deres kantspil ned, for der kom intet fra midten. Jeg glæder mig til at se hvad sommerens indkøb indbyder til at spillestile.Zyconith skrev: