AS: Benzema har scoret 44 mål færre end Higuaín

8 år 4 måneder siden #1 af Administrationen

”Dem, som kan lide fodbold, er nødt til at kunne lide Benzema”.

Sådan sagde Zinedine Zidane det inden weekendens kamp mod Eibar, men det er nok ikke en holdning, som alle vil dele med den franske mestertræner.

Karim Benzema er nemlig langt fra en elsket person i Real Madrid, hvor mange nok savner Gonzalo Higuaín, som forlod Real Madrid i 2013 efter at have opgivet kampen mod den franske angriber.

Siden er det gået dem vidt forskelligt. Karim Benzema blev i Real Madrid og tog titlerne, men det er Gonzalo Higuaín, som har scoret mest af de to. Klart mest, endda, nemlig 44 mål mere end Benzema, som mange føler får uforholdsvis lang snor af Zidane og den franske angriber ”overlevede” da også Álvaro Morata, som i 1872 spilleminutter scorede 20 mål, mens Benzema scorede 19 mål i 3239 spilleminutter, hvilket fik spanieren til at skifte til Chelsea, hvor han lige nu har samme bænkevarmer-rolle som i Real Madrid.

Karim Benzema har i denne sæson scoret 8 mål, fordelt på alle turneringer.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 4 måneder siden #2 af BBB
... hvad det dog kunne være blevet til..

8 år 4 måneder siden #3 af YunisTaker
Nu har Benzema og Higuain jo også to helt forskellige roller på sine respektive hold. Da Higuain var i Napoli, var det jo ham der gerne skulle have sidste fod på boldene. I Juventus er det nogenlunde det samme, men der har han tit en anden ved siden af ham (som Dybala f.x). Benzema er en helt anden spiller, med andre faciliteter i sit spil.

Jeg var ked af at se Higuain skifte væk fra Real Madrid, men jeg skal gerne indrømme, at jeg ville vælge Benzema til hver en tid. Han er en enorm vigtig brik i Reals offensive spil. Selvfølgelig skal han score noget mere, især med de chancer han brænder indimellem. Men ser vi bort fra hans manglende mål, så er han perfekt til Real Madrid.

Det eneste Higuain er bedre til end Benzema, er netop at score mål, hvilket statistikken også viser. Med Higuains stats i finaler, så jeg ikke sikker på vi havde vundet 3 Champions League trofæer på 4 år med ham som 1. angriber.

Real Madrid since 2002

Raul & Zidane.

Pepe, Marcelo & Benzema.

CAAAAASEEEEEEEMIIIIIIIIIIIROOOOOOOOO!!!
Sidste redigering: 8 år 4 måneder siden ved YunisTaker.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

8 år 4 måneder siden #4 af Zyconith
Hvad med assists? Benz har jo 140+

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Real HWL, andreashn

8 år 4 måneder siden #5 af Dios

BBB skrev: ... hvad det dog kunne være blevet til..

Ikke meget :D Det viste han jo i Real Madrid. Lige nu bliver han domineret af Immobile og Icardi i Italien. Hans job er at scorer mål, da hans kompetencer ikke rummer meget andet. I denne her sæson er Dybala ham også total overlegen hvad angår mål.

Higuain er en god angriber, men topniveauet har bare aldrig været der.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

8 år 4 måneder siden #6 af Siempre fiel
Og de 44 mål mere er scoret mens han de fleste af årene har spillet for en klub som Napoli mens Benzema har været ubetinget førsteangriber for et af Europas bedste og mest scorende mandskaber som i flere sæsoner har vundet med 5-6-7 mål hver gang vi spillede hjemme i ligaen. Havde han fået samme chancer på et ligeså dominerende hold, så havde han vel scoret 150 mål flere.

Når det er sagt, så er det klart at de har forskellige spidskompetencer og Benzemas topniveau og hans evner som en slags fremskudt spilfordeler er jo enestående. De to primære problemer for Benz er imo at han nærmest aldrig rammer sit topniveau (eller bare noget der ligner) - han leverer vel på højt niveau 5-6 gange på en sæson. Og så kommer vi til det andet problem - modsat Ronaldo (som de seneste par år vel reelt har været endnu dårligere SPILLENDE), så har Benz bare ik målene at falde tilbage på. Og det er vel mildt sagt - vi har jo nærmest at gøre med et unikum blandt angribere ift hvor helt igennem horribel han er til at sende bolden over stregen.

Folk her får det jo nærmest til at lyde som om en angriber der "kun" kan det som Higuain kan ik er god nok til Real Madrid - jeg fornemmer dog ik utilfredshed i Barcelona med Suarez eller i Bayern med Lewandowski. Og nej, Higuain er ik så skarp som Lewan, til gengæld mener jeg så også at han tilbyder mere end polakken på andre punkter - det syntes jeg i hvert fald han bød på i sin tid i Madrid.

Jeg ville til enhver tid ha sparket Benz ud og beholdt Higuain, men det er klart at hvis Benz ku holde niveau bare 50% af tiden og hvis han havde bare superligaklasse til at sparke bolden i kassen, så ville Benz jo være en fremragende angriber for Real Madrid, da han jo reelt ville være komplet - hvilket man sjældent finder. Men som det har været en stor del af hans tid i Madrid, så er han jo nærmest en liability da mange chancer jo helt naturligt vil falde til ham og han samtidig er borderline uduelig foran mål.

Selv som glødende Madridista ka jeg simpelthen ik holde af Benz - dertil har jeg ganske enkelt revet mig i håret for mange gange igennem årene
Følgende bruger(e) sagde tak: BBB

8 år 4 måneder siden #7 af Real Madrid
Jeg er enig med flere af jer, Benzema scorer ikke nok mål. Dog er det alligevel nogle ok (mål)stats, han har på cv'et:

296 mål gennem karrieren (på klub- og landsplan)
188 mål i Real Madrid, hvilket gør ham til 7. højeste målscorer i Real Madrid
53 mål i Champions League, hvilket gør ham til 5. højeste målscorer i Champions League
27 mål på Frankrigs landshold, hvilket gør ham til 9. højeste målscorer på landsholdet

Higuain (311 mål gennem karrieren) har scoret 15 mål flere end Benzema, men han er også 9 dage ældre end Benzema ;-)

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Sidste redigering: 8 år 4 måneder siden ved Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

8 år 4 måneder siden #8 af Real Madrid

Dios skrev:

Ikke meget :D Det viste han jo i Real Madrid. Lige nu bliver han domineret af Immobile og Icardi i Italien. Hans job er at scorer mål, da hans kompetencer ikke rummer meget andet. I denne her sæson er Dybala ham også total overlegen hvad angår mål.

Både Higuain og Dybala står noteret for 21 sæsonmål ;-)

I øvrigt føler jeg, at en spiller der har scoret 121 mål i Spanien, 144 mål i Italien og 31 mål på Argentinas landshold (kun 3 færre end Maradona) bør få mere credit. Han er den første spiller nogensinde, der formår at score 100 mål i både La Liga og Serie A.

Higuains 36 ligamål i 15/16 sæsonen er i øvrigt rekord i Italien.

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Sidste redigering: 8 år 4 måneder siden ved Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle, Zyconith, BBB, andreashn, MadridistaPorVida

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
8 år 4 måneder siden #9 af Brylle

Real Madrid skrev:

Dios skrev:

Både Higuain og Dybala står noteret for 21 sæsonmål ;-)

I øvrigt føler jeg, at en spiller der har scoret 121 mål i Spanien, 144 mål i Italien og 31 mål på Argentinas landshold (kun 3 færre end Maradona) bør få mere credit. Han er den første spiller nogensinde, der formår at score 100 mål i både La Liga og Serie A.

Higuains 36 ligamål i 15/16 sæsonen er i øvrigt rekord i Italien.

Nej da! En spiller der ikke kan gemme sig som Kong Benzema, bør ikke få credit for noget som helst :D

Higuain har skabt sig en rigtig flot karriere efter han forlod klubben.Han havde uden tvivl også smadret mål ind på samlebånd her, men spørgsmålet er om det havde været nok. Når man har leveret som han har i en klub som Juventus, så er det underligt hvis man påstår, at topniveauet aldrig har været der.

Leveret af Kunena Forum