- Forum
- Madridista.dk
- Nyheder
- Asensio i El Larguero: Real Madrid er klubben, jeg altid har villet spille for
Asensio i El Larguero: Real Madrid er klubben, jeg altid har villet spille for
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Marco Asensio er i øjeblikket afsted med det spanske landshold, hvor han forbereder sig på de to landskampe mod Tyskland og Argentina.
Der blev dog tid til at lave et lille interview i radioprogrammet El Larguero på Cadena SER.
Her kom han ind på følgende emner:
At spille eller ikke:
- Jeg lærer meget af disse vigtige kampe, som jeg spiller, for man lærer af presset. Jeg vil gerne føle mig som en vigtig spiller og få spilletid. Når jeg ikke spiller, forsøger jeg at tænke, at jeg ikke gør det godt nok, at jeg kan gøre det bedre. Selv om jeg ikke føler at jeg har været på et lavere niveau end sidste sæson.
VM:
- Hvorfor skulle vi ikke kunne vinde det? Vi skal have troen på os selv.
Mere på fløjen på landsholdet:
- Med Lopetegui spiller jeg mere på fløjen, mens jeg er mere centralt placeret i Real Madrid, hvor jeg har mere frihed til at spille mellem kæderne.
Zidane:
- Lige nu viser han mig tillid, jeg synes at vi både offensivt og defensivt er mere kompakte og det skal vi fortsætte med og holde den linje. Vi er inde i en god stime.
Var Zidane ikke rimelig over for dig?
- Det er ikke svaret, for han valgte andre. Jeg havde min del af skylden og ansvaret for, at jeg ikke var en del af startopstillingen. Holdet var tidligere ikke inde i en god stime og jeg fik ikke så megen spilletid og ville forsøge at gøre alt på de ti minutter, jeg fik på banen….På sådan et tidspunkt skal man være mentalt stærk.
En fremtid i den hvide trøje:
- Jeg vil gerne fortsætte i Real Madrid i mange år, jeg føler mig tilpas og glad. Det er i den klub, jeg altid har ønsket at spille.
Neymar:
- Han er en fantastisk spiller, hvilket han har vist både i Barcelona og i Paris SG, vi må se om vi kommer til at spille på hold sammen.
Cristiano Ronaldo:
- Hvert år viser han et imponerende niveau. Messi og Cristiano er på et højt niveau, men jeg holder mig til Cristiano Ronaldo, som er ved min side.
Isco:
- Han er som han altid er, jeg synes at han har været meget vigtig for Real Madrid. Lige nu får han ikke så megen spilletid, men der er total opbakning til ham.
Juventus:
- Det er en meget svær modstander, vi har en stor udfordring foran os.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Marco Asensio, 15 år, 27. april 2011, tweeter: "Er hjemme, laver pizzaer klar til den store kamp! (El Clasico), og nyde at (Real) Madrid vinder!"
Netop i denne periode, hvor Barca sad tungt på El Clasicos...
Grande Marco, jeg var også ung dengang, og jeg nyder at se ham udleve sin drøm om at spille for Real Madrid.
Engang var noget skriveri om, at han skulle være barca-tilhænger. Hvor er det dog ramt ved siden af...
Sammenligner han med f.eks Cristiano eller Neymar da de var i en alder af 22, så var der vidst ingen tvivl at hente der, men med Asensio er det en helt anden følelse jeg sidder med. Han har helt sikkert haft nogle flotte fuldtræffere, men har sjældent imponeret mig igennem en hel kamp, da han alt for ofte falder ud af kampene. Som jeg ser det, så har næsten sammen rolle som Lucas Vázquez. En fin spiller at have i truppen, og fordi der lige på nuværende tidspunkt ikke er bedre valgmuligheder, så er han også at finde i startopstillingen.
Jeg håber jeg tager fejl, og at han folder sig ud og bliver verdensklasse men som sagt, så tror jeg aldrig han bliver det helt store, men det er måske heller ikke forventningerne til ham(længere).
Florentino Pérez
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Helt enig. Han er en fantastisk supersub, men ikke mere end det. Hvilken position passer ham overhovedet bedst? Jeg synes hverken han passer godt ind på midtbanen eller kanterne ...
Steen skrev: @Sahinovic
Helt enig. Han er en fantastisk supersub, men ikke mere end det. Hvilken position passer ham overhovedet bedst? Jeg synes hverken han passer godt ind på midtbanen eller kanterne ...
Den plads han spiller nu passer ham da ret godt...
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
- Madrid1998
- Platin bruger
-
- Brylle
- Gæst
-
Helt enig og han er vel allerede godt i gang med at bryde igennem eftersom han kommer ind og leverer hver gang han er med mod de bedste hold. Han har noget helt specielt i sit spil og han er i en tidlig alder ret så komplet. Han kan både fungere i små rum og på lange distancer, han har et godt tempo, en god teknik og et godt overblik. Samtidig har han et helt vanvittigt spark. Jeg er virkelig imponeret over at han står i sin 2. sæson i Real og allerede på nuværende tidspunkt er så overbevisende. Problemet pt er måske at han tager lidt forkerte beslutninger og det favoriserer på ingen måde den gruppe mennesker der foretrækker gemmeleg og sikre bolde på 3 meter, for vi har jo at gøre med en spiller der sparker når han kan og spiller med høj risiko fordi han vil så meget. Det er dog noget der kommer med flere kampe på det højeste niveau.Lars1991 skrev: Asensio bliver en top3 spiller om 4-5 år, jeg er slet ikke i tvivl. Han kan allerede så meget, han skal bare finde et højere bundniveau. Han er kun lige blevet 22, han skal nok nå det. Folk sammenligner med spillere som Ronaldo, Messi og Neymar og ja de var da mere åbenlyse i den alder. Men der er ligeså mange eksempler på spillere der først bryder igennem meget senere. Iniesta og Modric for eksempel.