Marcelo koster meget - men bringer det samme offensivt
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
”Marcelo er det svage punkt hos Real Madrid”.
Citat: Jürgen Klopp.
Og den tyske træner har da ret i, at den brasilianske venstreback ofte efterlader store huller bag sig, når han stormer med frem for at være med i angrebene og det kan blive et problem i lørdagens kamp mod Liverpool, hvor Salah og Firmino med deres hurtighed kan skabe nogle overtals-situationer (de er begge målt til en topfart på 35 km./t.) og i denne sæson har Real Madrid da også indkasseret halvdelen af de scorede mål mod holdet fra netop Marcelos side, nemlig 23 mål.
Men Marcelos styrke ligger uomtvisteligt i det offensive og han har bidraget med lige så mange mål i offensiven, som har scoret 96 mål med ham på banen og ud af de 23 mål, som brasilianeren har medvirket i at få scoret, så har han været direkte impliceret med scoring eller assist i 14 af dem.
Og Marcelo scorede mod både Paris SG, Juventus og Bayern München på vejen til finalen, ligesom han også var i oplæggerens rolle mod de tyske mestre.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg håber, at sådan en udtalelse kan tænde op under Marcelo, for en flyvende Marcelo er lig med nummer 13. Længere er den egentlig ikke... vores svage punkt eller ej.
Det gælder i og for sig også på den anden back. De er simpelthen så vitale for vores spil.
Fowler: We need to cut to the chase and talk about what the whole world wants to know: how to beat Real Madrid...
Klopp: That will be a short one, eh?
Fowler: I look at Madrid, and think, ‘Marcelo brilliant’, but maybe a weakness for them too, as it leaves space where you have strength?
Klopp: You saw it, everybody saw it, seems obvious: ‘Marcelo, what an offensive player, but... he can’t defend’. They won the Champions League twice, they are again in the final! Bayern Munich thought they were the better team in the two games, but what is better at the end?
Real need four chances to score twice. Bayern needed eight to score one. They are experienced from head to toe. There is no weakness. Football is not so easy that you can say, ‘If Marcelo (right) makes that run, and we leave Mo Salah there in that space, Salah gets in against Ramos’.
Jeg har godt læst, hvad AS skriver, men det var trods alt Mirror, som havde interviewet, og der er et transkript af det på deres hjemmeside. Bare fordi ordene kommer ud af munden på en person, så er det ikke nødvendigvis det de mener. Dette er et fint eksempel. Det er Fowler, som siger/stiller spørgsmålstegn ved om Marcelo er en svaghed. I det Klopp siger er en accepteret sandhed i fodboldverdenen (Marcelo kan ikke forsvare, men han er god i angrebet), men han siger jo reelt efterfølgende, at der ikke er nogen svagheder ved Real Madrid.
Jeg kan derimod godt lide den vinkel som AS (eller var det Marca?) tog, hvor de illustrerede de forskellige mål (for og imod os), der var kommet i Marcelo's side i løbet af Champions League sæsonen.
De spanske medier skal nok fortælle Marcelo, hvad Klopp har sagt, men de nævner nok ikke med et ord, hvad han har ment.
Bare mig der har haft de tanker?
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Elto92 skrev: Jeg synes der har været gevaldig mange interviews og debatter med Liverpool op til kampen på lørdag. Først Klopp som taler om Marcelos svagheder, trent Arnold backen som skal stå overfor Ronaldo og at han vil gå efter ronaldos svagheder, debat omkring Mo. Salah og Mané’s situation omkring at de faster.. et eller andet sted tror jeg at det er et forsøg på at ryste lidt til os og komme ind i hovederne på os....
Bare mig der har haft de tanker?
Ja. Det er en CL-finale, der er altid meget debat og mange interviews. Der er trods alt kun den ene kamp tilbage af klubsæsonen og det er den største af dem alle. Selvfølgelig snakker man meget. Derudover har der lige været media day.
Men altså.. der er også en risiko med ham. Vi så det med Kimmichs mål i Bayern. Han stiller sig sommetider lidt for højt på banen, og enkle gange er han også særdeles sløset med sit tilbageløb. Det er bare et faktum.
Det ikke sagt, at jeg ikke er glad for ham. Han har så stor en andel af vores offensive spil!
Sebberg skrev: Men egentligt har han jo også ret. Marcelo er verdens UBESTRIDT bedste back offensivt - og når man lægger defensiven og offensiven sammen, er han vel også nummer ét.
Men altså.. der er også en risiko med ham. Vi så det med Kimmichs mål i Bayern. Han stiller sig sommetider lidt for højt på banen, og enkle gange er han også særdeles sløset med sit tilbageløb. Det er bare et faktum.
Det ikke sagt, at jeg ikke er glad for ham. Han har så stor en andel af vores offensive spil!
Men det er jo også en del af vores gameplan at han står højt og derved tit bliver fanget fremme, feks ved en omstilling. Men her er det jo så at Kroos skal trække ned i det rum og hjælpe med at dække af, men man ser altså også tit ham lunte tilbage i en situation hvor der virkelig er brug for en af dem. Carvajal har trods alt lidt mere hjælp fra Modric.
Marcelo laver en gang i mellem nogle fejl, men synes det er for meget at forlange at han skal være ekstremt offensiv, men samtidig storme fra den ene baglinie til den anden i tide og utide.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.