Eriksen-bagland: Vi forhandler med Real Madrid

8 år 1 måned siden #1 af Administrationen

Ifølge spansk presse forhandler Real Madrid i disse dage om et køb af Christian Eriksen.

Der skal angiveligt være tale om oplysninger, som kommer fra danskerens bagland og som kan fortælle, at der er fuld gang i forhandlingerne om en kontrakt og prisen på Christian Eriksen menes at ligge i omegnen af 80-100 millioner €.

Samtidig har Tottenham dog også et ønske om at forlænge kontrakten med danskeren, ligesom man har gjort det med først Mauricio Pochettino og i sidste uge med Harry Kane.

Real Madrid ønsker dog Christian Eriksen som arvtager for Luka Modric og planen er, at de skal spille sammen i de kommende sæsoner, hvor danskeren langsomt skal overtage rollen på den centrale midtbane.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 1 måned siden #2 af Real Madrid
Han er altså mega interessant, god med begge ben, kan score mål og lave assist, lave perfekte korte- og langeafleveirnger, god i genpres og knokler også defensivt, han løber også utroligt mange kilometer i løbet af en kamp. Jeg ser ham på nuværende mere som 10'er, hvor han i så fald skal kæmpe med Isco. Jeg siger ja til Chrelle-drengen!

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Sidste redigering: 8 år 1 måned siden ved Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista, andreashn

8 år 1 måned siden #3 af REAL
Han har klart klasse. Men er han de 80-100 mio. værd?

Min bekymring går lidt på, at han i Modric-rollen ikke "fylder nok". Ser ham også mere som en spiller længere fremme på banen, hvor der er rum og plads.

8 år 1 måned siden #4 af asp3200
Han er jo slet slet ikke Modric backup, han er foran a la Isco.

Ingen tvivl om han er god og løber meget. Laver gode indlæg, hjørnespark osv. Men at finde en afløser for Modric... han sidder på bænken.
Følgende bruger(e) sagde tak: REAL

8 år 1 måned siden #5 af REAL

asp3200 skrev: Han er jo slet slet ikke Modric backup, han er foran a la Isco.

Ingen tvivl om han er god og løber meget. Laver gode indlæg, hjørnespark osv. Men at finde en afløser for Modric... han sidder på bænken.

Jeg håber du hentyder til Kovacic, så er jeg helt enig :) Er stor fan. Han besidder også det defensive aspekt og fylder mere på midten.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, andreashn

8 år 1 måned siden #6 af Steen
Forhåbentligt en and. Han bliver 27 til februar. Modric kan snildt fortsætte 1-2 år endnu, hvorfor man nærmest bliver nødt til at finde Eriksens afløser, inden Modric er færdig.
I stedet synes jeg man bør kigge på Sergej Milinkovic Savic fra Lazio. Hold op, hvor har han været god i denne sæson. Han er en komplet midtbane, og han er blot 23 år gammel. Han minder rigtig meget om Juventus-versionen af Pogba. God teknik, fysisk stærk, skarp foran kassen og et sublimt blik for spillet.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, REAL

8 år 1 måned siden #7 af Fondo_Sur
Steen, jeg følger Lazio tæt og Savic er ingenting i forhold til Eriksen. Han er en Balkan udgave af Pogba, og det er ikke ment som en ros. Fejlaflevringer og manglende nødvendig overblik.

Eriksen er den type, der kun bliver bedre med bedre medspillere. 80-100 mil € lyder fornuftigt for hans talent. Som jeg ser det.

8 år 1 måned siden #8 af Steen

Fondo_Sur skrev: Steen, jeg følger Lazio tæt og Savic er ingenting i forhold til Eriksen. Han er en Balkan udgave af Pogba, og det er ikke ment som en ros. Fejlaflevringer og manglende nødvendig overblik.

Eriksen er den type, der kun bliver bedre med bedre medspillere. 80-100 mil € lyder fornuftigt for hans talent. Som jeg ser det.

De har også to helt forskellige profiler. Milinkovic Savic er en boks til boks spiller, mens Eriksen er en playmaker. Det ville være mærkeligt, hvis Eriksen ikke var bedre end ham på nogle af de punkter. Der er dog 3 års forskel mellem dem, hvorfor Savic kun bliver bedre de kommende år, mens Eriksen er på vej ned. Til nogenlunde samme pris ville jeg foretrække Savic.

I øvrigt er jeg stor fan af Pogba og jeg ville stadig hente ham til klubben hvis det var muligt!
Sidste redigering: 8 år 1 måned siden ved Steen.

8 år 1 måned siden #9 af REAL

Fondo_Sur skrev: Steen, jeg følger Lazio tæt og Savic er ingenting i forhold til Eriksen. Han er en Balkan udgave af Pogba, og det er ikke ment som en ros. Fejlaflevringer og manglende nødvendig overblik.

Ja meget forskellige typer. Men har vi brug for en type (mere) som Eriksen? Isco kæmper med næb og klør for en plads, samme plads, og ser ham som klart bedre.

8 år 1 måned siden #10 af Fondo_Sur
Modric blev også købt relativt sent, intet tyder på at Eriksen er på vej ned foreløbigt.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
8 år 1 måned siden #11 af Brylle
På vej ned som 26-årig? Så skulle vi da have sendt Marcelo, Ramos, Modric og Ronaldo afsted for længe siden... Selvfølgelig er Christian Eriksen ikke på vej ned. Til hans held så er hans afleveringer, spilforståelse og generelt hans teknik rigtig god, så det kan han leve længe på. Læg dertil at han altid er i god form og løber en hel del. Jeg tror at Eriksen ville være en fin erstatning for Modric.

I øvrigt er Pogba et enkelt år yngre end Eriksen så han er vel også snart pensionsklar.
Sidste redigering: 8 år 1 måned siden ved Brylle.

8 år 1 måned siden #12 af Daniel

REAL skrev:

Ja meget forskellige typer. Men har vi brug for en type (mere) som Eriksen? Isco kæmper med næb og klør for en plads, samme plads, og ser ham som klart bedre.

Men Isco er ikke klart bedre end Eriksen. Langt fra faktisk. Isco har sine åbenlyse spidskompetencer, hvor han er bedre end Eriksen, og omvendt har Eriksen også sine åbenlyse spidskompetencer, hvor han er bedre end Isco.

Isco er endvidere en mere rendyrket 10'er end Eriksen, selvom han er forsøgt brugt på 8'eren og kanten. Eriksen finder sig langt bedre tilpas længere tilbage på banen og vandrer endvidere også klart mere rundt på banen end Isco. Den ene udelukker slet ikke den anden i Real Madrids startopstillingen i fremtiden.

Jeg ser personligt Eriksen, som den perfekte arvtager for Modric. Danskerens positionering, løbevillighed, fodboldintelligens og sparketeknik er bestemt i samme liga.

Og hvordan man kan afskrive Eriksen for dernæst at nævne Pogba som en forstærkning, er simpelthen en gåde. Franskmanden er en omvandrende joke på niveau med Balotelli.
Sidste redigering: 8 år 1 måned siden ved Daniel.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista

Leveret af Kunena Forum