Eriksen-bagland: Vi forhandler med Real Madrid
Fondo_Sur skrev: Modric blev også købt relativt sent, intet tyder på at Eriksen er på vej ned foreløbigt.
Enig!
Hvis man følger bare en smule med i fodbold vil man endda kunne se, at alt tyder på, at Eriksen kun er på vej frem i sin udvikling. Argumenterne for ikke at smide penge efter Eriksen i denne tråd stikker fuldstændig af. Eriksen til 80-100 millioner euro er simpelthen en "no-brainer", hvis rygtet taler sandt. Han er ren verdensklasse og vil klæde Real Madrid rigtig godt i årene frem.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Eriksen har derimod en lang højere fodboldintelligens og har øje for sine medspillere men arbejder samtidig faktisk ret hårdt i defensiven, hvilket hans landsholdskolleger også bekræfter.
Han er en mere åbenlys arvtager efter Modric, end Kovacic er, og jeg mener sagtens han kunne køres ind på holdet næste sæson i forening med Modric, der kunne spares til de store kampe. Næste år vil Modric så være 34, når sæsonen 19/20 går i gang, og så vil det være relevant at have en efterfølger til hans plads.
Det hele afhænger dog af Eriksens pris, for han skal ikke købes til overpris (+80 mill €).
Pogba skal bare holde sig langt væk fra Madrid. Det har jeg altid ment, og jeg kommer ikke til at ændre holdning.
Hvad med Kroos, Modric, Kovacic og Isco? Både Eriksen og Modric er for gode til at Eriksen skal "lære af" Modric over de næste år, som artiklen skriver. Modric kan godt have længere tid tilbage end det. Kovacic har desuden også fortjent at blive kørt mere i stilling til lige netop dén plads.
Bare Eriksen ikke tager til Barcelona, så har jeg det egentlig fint...
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Chamartin skrev: Den boks til boks spiller vi skal satse på, har vi allerede og det er Kovacic. Hans løb og drev med bolden er eminent, og jeg håber, han kan få sit endelige gennembrud i den kommende sæson.
Eriksen har derimod en lang højere fodboldintelligens og har øje for sine medspillere men arbejder samtidig faktisk ret hårdt i defensiven, hvilket hans landsholdskolleger også bekræfter.
Han er en mere åbenlys arvtager efter Modric, end Kovacic er, og jeg mener sagtens han kunne køres ind på holdet næste sæson i forening med Modric, der kunne spares til de store kampe. Næste år vil Modric så være 34, når sæsonen 19/20 går i gang, og så vil det være relevant at have en efterfølger til hans plads.
Men Kovacic kan jo også bedst lide at modtage bolden dybt og så drive den frem, á la Modric?
Vi har vel 3 roller på midtbanen: ankeret (Casemiro), den kontrollerende (Kroos) og så er der den sidste rolle som enten kunne være spilleren der driver med bolden (Modric eller Kovacic), den mere flagrende der gør sig spilbar (Isco) eller evt. en Eriksen, der er mere direkte og kombinerer lidt af de førnævnte kvaliteter.
Synes umiddelbart at der er for meget konkurrence i forvejen om den midtbaneplads til at jeg kan finde plads til Eriksen uden et salg eller to. Vi skal heller ikke begå samme fejl med Eriksen som med James, hvor vi pakker ham for langt væk fra mål.
EDIT:
Eventuelt kunne man jo spille diamanten permanent, så der er én yderligere plads, men hvad så med kantspillerne? Benzema og Cristiano synger på sidste vers, der er ikke mange oplagte angribere derude, og så er der Asensio (og Vinicius vel, EDIT: og Bale) og mulige køb som Neymar eller Hazard, der vel alle skal mere ud på kanten end op foran.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- YunisTaker
-
- Ekspert bruger
-
Real Madrid since 2002
Raul & Zidane.
Pepe, Marcelo & Benzema.
CAAAAASEEEEEEEMIIIIIIIIIIIROOOOOOOOO!!!
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Lars1991 skrev: En midtbane med Casemiro, Kovacic og Eriksen kunne være frækt. Jeg kan sagtens se Eriksen som den mere kontrollerende type ala Kroos. Det næsten synd at Kroos og Modric stadig er for gode til at "smide væk".
Denne konstellation kunne også være fræk:
Ronaldo Benzema/ny angriber/Neymar
Eriksen
Kroos Modric
Casemiro
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Real Madrid skrev:
Lars1991 skrev: En midtbane med Casemiro, Kovacic og Eriksen kunne være frækt. Jeg kan sagtens se Eriksen som den mere kontrollerende type ala Kroos. Det næsten synd at Kroos og Modric stadig er for gode til at "smide væk".
Denne konstellation kunne også være fræk:
Ronaldo Benzema/ny angriber/Neymar
Eriksen
Kroos Modric
Casemiro
Ville til enhver tid vælge Asensio på den plads frem for Eriksen. Alternativt, så skal Ronaldo centralt og med Asensio/Neymar på kanterne.
Dertil, så synes jeg det er vildt at tale Kroos (28) erstatning pt. Der er åbenlyst steder vi er tættere på en udløbsdato.
Desuden er det ikke her vi skal smide 100M, men gemme det til offensiven og målmandsposten.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Men man ved intet om, der er hold i disse transfernyheder. Mellem 80-100 mio € lyder for godt til at være sandt i dette marked.
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Eriksen er god, men som andre også skriver, så skal vi bruge penge andre steder på holdet. Vi er jo nærmest blevet Arsenal 2.0, hvor vi efterhånden er gået fra dem man frygtede allermest på transfermarkedet til totalt handlingslammet. Modric-Casemiro-Kroos har fungeret godt, så den skal der ikke pilles så meget ved.
Problemet er mere oppe foran, hvor vi ikke længere har eksplosive spillere, der kan sætte 2-3 mænd af. Holdet skal fornyes, så er det oppe foran. Jeg vil gerne beholde Bale, hvis vi antager, at han holder formen fra de sidste 5-7 kampe han spillede, men vi ved jo alt for godt, hvordan det kommer til at går med Bale. Lige så snart det ser lovende ud, så bliver han skadet.
Ud med Benzema også, ihvertfald fra startopstillingen.
Vi skal købe:
1. Neymar/Mbappe
2. Oridziola. Lej Hashimi ud.
3. Ny venstre back. Theo virker som en boldmongol. Han skal lejes ud, så han forbedre sit teknik og blik for spillet. De der hovedløse kyllinger, der løber op af kanten og slå indlæg ind i blinde og håber på det bedste som Reza Durmisi og Bellarin har vi ikke brug for.
4.En konkurrent til Casemiro.
5.Skal vi købe ny målmand, så skal det være i verdensklasse niveau. Her snakker vi De Gea, Oblak eller Neuer. De der mellemløsninger med Alison vil ikke være pengene værd.