Roy Keane: Ronaldo er i sin egen liga
Roy Keane peger på sin tidligere holdkammerat som denne generations bedste spiller.
Barcelonas argentinske troldmand, Lionel Messi, har i flere år, blandt diverse eksperter, været anerkendt som en bedre fodboldspiller end Real Madrids portugisiske verdensstjerne, Cristiano Ronaldo.
Og nu blander Roy Keane sig ligeledes i et interview på ITV i debatten om Ronaldo og Messi. Den tidligere Manchester United-spiller er ikke i tvivl om, hvem der er denne generations bedste spiller.
- Den store debat om, hvem der er den bedre spiller af Ronaldo og Messi, har været spændende at følge, men over de seneste seks måneder har Ronaldo bevist, at han er på et andet niveau - han er i sin egen liga, starter Roy Keane med at fastslå i sit interview på ITV.
Keane fortsætter i sit interview på ITV med at rose sin tidligere holdkammerat i Ronaldos spæde Manchester United-dage.
- Når man ser på, hvor fremragende Ronaldo er, slår det en, at han er et produkt af hårdt arbejde - det er ikke udelukkende medfødt. Han besidder en stor vilje, masser af mod og manden er et geni.
- Jeg mener, at han har bevist over de seneste par måneder, at han er den bedste spiller af ham og Messi.
Ian Wright, der deltog i samme interview på ITV, er enig i Roy Keanes analyse af styrkeforholdet mellem Ronaldo og Messi.
- Med det pres han (Ronaldo, red.) er under, i sit fjerde VM og den måde han har startet turneringen på, har han bevist, at det ikke kun handler om naturlige evner, det handler i lige så høj grad om hårdt arbejde, siger den tidligere Arsenal-spiller og fortsætter:
- Han høster nu frugterne af det hårde arbejde, han har lagt for dagen i sin karriere. Vi skal være glade for at have oplevet begge spillere, men når vi om nogle år kigger tilbage på Ronaldo og Messi, tror jeg, at Ronaldo får min stemme (som den bedste, red.).
Ronaldo er i skrivende stund i gang med sin bedste VM-slutrunde til dato, hvor portugiseren i to kampe har scoret alle Portugals fire mål i turneringen.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen