Kovacic: Det er bedst, at jeg forlader Real Madrid

6 år 4 måneder siden #1 af Administrationen

Mateo Kovacic løfter nu selv sløret for sit ønske om at forlade Real Madrid i jagten på mere regelmæssig spilletid.

Det sker i et stort interview med Marca, hvor han siger følgende:

- Jeg ville gerne spille mere i Real Madrid, for jeg elsker fodbold og at være på banen. Og jeg ved, at det svært at være i startopstillingen i Real Madrid, især fordi jeg kom til som helt ung. Jeg forstår situationen, men for min egen skyld mener jeg, at det er bedst, at jeg finder en anden klub, hvor jeg får muligheden for at spille regelmæssigt fra start. Det er en mulighed, som jeg mener, at jeg skal have og som jeg ønsker nu.

På spørgsmålet om, hvorvidt han ikke er tilfreds med sin rolle på holdet, når nu Real Madrid er glade for ham, siger han:

- Jeg mener, at alle spillere i Real Madrid er vigtige. Problemet er, at for en ung spiller er det svært at få kontinuitet og uden denne kontinuitet kan jeg aldrig vise mit fulde potentiale. Når jeg ikke spiller, er det klart, at jeg ikke er glad. Jeg har virkelig nydt disse tre år i Real Madrid, med nogle utrolige holdkammerater og med vores titler….Men jeg har ikke været helt tilfreds, for mit bidrag til alt dette har ikke været maksimalt og det er noget, som jeg ønsker at ændre.

Og tilsyneladende kan end ikke en samtale med Real Madrids nye træner, Julen Lopetegui, ændre hans holdning:

- Jeg kender ikke den nye træner og jeg har aldrig snakket med ham, men jeg ved at vi er nødt til at snakke om min fremtid. Jeg har været tre år i Real Madrid og jeg har ikke spillet for meget og det har påvirket min status på landsholdet. Det er noget, som jeg ikke er tilfreds med. Derfor er det bedst at skifte klub. Real Madrid er en ekstraordinær klub fyldt med store spillere og måske er jeg for ung til at bidrage 100%.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 4 måneder siden #2 af SR4
Jeg synes han udtaler sig meget diplomatisk og selvom han er utilfreds med hans rolle, så virker han forstående over for hvorfor han ikke spiller.

Men det er altså svært at være uenig med ham. Kunne man leje ham ud eller sælge ham med tilbagekøbsklausul? Modric holder ikke evigt, selvom det er ser sådan ud.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid, andreashn, Madrid777, REAL

6 år 4 måneder siden #3 af YunisTaker
Dårlig nyhed. Kovacic er den åbenlyse afløser for Modric om et par år. Håber i hvert fald der bliver lagt en tilbagekøbsklausul i kontrakten, så man kan hente ham tilbage der, hvis han fortsætter sin gode udvikling.

Real Madrid since 2002

Raul & Zidane.

Pepe, Marcelo & Benzema.

CAAAAASEEEEEEEMIIIIIIIIIIIROOOOOOOOO!!!

Leveret af Kunena Forum