Fire alternativer til Kovacic
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Real Madrid ønsker under ingen omstændigheder at skille sig af med Mateo Kovacic, men hvis den kroatiske midtbanespiller holder fast i sit ønske om at komme væk fra den spanske hovedsta, har man fire alternativer klar til at afløse ham.
Det drejer sig om Thiago Alcántara, Nabil Fekir, Sergej Milinkovic-Savic og Juan Fernando Quintero.
Alcántara var et af de første navne til at dukke op i rygtebørsen efter Julen Lopeteguis ansættelse og den spansk-brasilianske midtbanespiller er da også angiveligt på salgslisten i Bayern München, hvor der spekuleres i en pris på omkring 70 millioner €. Barcelona ønsker dog også at hente ham tilbage og det kan blive afgørende, hvordan hans VM-deltagelse i Rusland kommer til at forme sig.
Nabil Fekir render ifølge rygterne også rundt med et prisskilt på 70 millioner € og han har været på ønskesedlen i Real Madrid siden Zidanes ansættelse. Det taler til franskmandens fordel, at han kan bruges på flere positioner
Sergej Milinkovic-Savic skal ifølge spansk presse være den foretrukne spiller til positionen, fordi han regnes for et gigantisk talent. Også derfor er han suverænt den dyreste spiller af de fire at købe fri. Det menes, at en interesseret klub skal op med minimum 100 millioner € for at hente ham i Lazio.
Juan Fernando Quintero er til gengæld den billigste at hente og kan man få en aftale i stand inden den 30. juni, vil prisen være under 4 millioner €, men herefter stiger frikøbsklausulen til 22 millioner € i River Plate.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Ud fra den liste, er det kun Thiago som vil give mening. Fekir og Quintero, really? Savic kunne være spændende, men han er alt for dyr.
Thiago ville være fantastisk, da han vil kunne erstatte Casemiro når vi spiller mod de mindre klubber og samtidig konkurrere med Kroos og Modric. Eneste problem, om end det er et stort et af slagsen, er hans skadeshistorik.
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Steen skrev: Jeg forstår ikke den hype, der er omkring Kovacic. Han har et godt drive, men mere kommer han ikke med. Han er ikke målfarlig, han er ikke en playmaker, defensivt er han heller ikke alt for god .. Han var ikke god i de få kampe han fik i den forgange sæson, forstår godt at han ikke fik mere spilletid under Zidane.
Ud fra den liste, er det kun Thiago som vil give mening. Fekir og Quintero, really? Savic kunne være spændende, men han er alt for dyr.
Thiago ville være fantastisk, da han vil kunne erstatte Casemiro når vi spiller mod de mindre klubber og samtidig konkurrere med Kroos og Modric. Eneste problem, om end det er et stort et af slagsen, er hans skadeshistorik.
You never seems to amaze...
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Real Madrid skrev:
Steen skrev: Jeg forstår ikke den hype, der er omkring Kovacic. Han har et godt drive, men mere kommer han ikke med. Han er ikke målfarlig, han er ikke en playmaker, defensivt er han heller ikke alt for god .. Han var ikke god i de få kampe han fik i den forgange sæson, forstår godt at han ikke fik mere spilletid under Zidane.
Jeg antager, at du mente “you never cease to amaze me”. Men du må da gerne forklare mig, hvad der gør Kovacic så dygtig?
- Brylle
- Gæst
-
Han passer perfekt ind i holdets koncept om at spille sig ud af ethvert pres, er meget løbestærk, perfekt i presspillet og så er jeg stadig i tvivl om han nogensinde har mistet en bold udover hvis han har forsøgt at slå en gylden aflevering. Det er en god omgang komplet bullshit at mene, at han ikke spillede godt sidste sæson. Især mod PSG var han over det hele og dækkede hele banen med sit aggressive pres, og så var han næsten ene mand om at binde det sammen på midten når holdet havde bolden. Jeg ville nødig spille mod et hold, der var i besiddelse af Kovacic.Steen skrev:
Real Madrid skrev:
Jeg antager, at du mente “you never cease to amaze me”. Men du må da gerne forklare mig, hvad der gør Kovacic så dygtig?
Jeg synes du taler om det på et helt forkert grundlag. Kovacic har løst de opgaver på banen, som har været stillet ham. Du taler i andre kommentarer om, at Savic er så fantastisk pga antal mål. Hvis du har set ham i Serie A, så er det hans opgave at ligge helt oppe bag angriberne. Det svarer til at kalde Modrics sæson for dårlig, hvis vi skal gøre det op i mål. Savic er fantastisk(!) dygtig, men for mig er dominansen i boldomgang det altovervejende, så må andre score de fornødne mål.
Kovacic har i 17/18 haft en (succesfuld) pasningsprocent på hele 93,7%, og 91,4% når det gælder driblinger. Han er perfekt til den rolle han skal udfylde, og kan om nogen (også) dække ind for Casemiro (til tider bedre efter min mening når vi sættes under pres, da Casemiro har for vane at smide nogle dumme bolde).
Til slut. Har en god ven som har været bosat i München i en længere periode. Han siger de dør af grin hvis Real henter Thiago, da alle i klubben har fået nok af hans uendelige skader. Så HVORFOR taler vi overhoved om den mand?
Hvis man siger til pressen at man ønsker mere spilletid, så siver der ligesom en besked ind hos træneren, og så står Kovacic bedre når han og Lopetegui skal afstemme forventninger efter slutrunden.
Blot en strøtanke.
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Kasillas skrev: Kunne det tænkes at Kovacic blot melder sådan ud for at presse træneren til at give/love mere spilletid?
Hvis man siger til pressen at man ønsker mere spilletid, så siver der ligesom en besked ind hos træneren, og så står Kovacic bedre når han og Lopetegui skal afstemme forventninger efter slutrunden.
Blot en strøtanke.
Det kunne sagtens være formålet. Jeg synes faktisk hans interview var rigtig fint, og han brænder næppe broer på den måde (ala nævne det midt i fejring af en triumf).
Jeg tror desværre han vil gå benhårdt efter, at starte stort set hver eneste kamp, hvilket ser umuligt ud (med mindre Modric laver en Xabi Alonso, og snyder os alle - han ville så givetvis tage afsked på samme grundlag, motivation, efter at have vundet alt).
Hvis Kovacic skal afsted, så lad det for guds skyld være med tilbagekøb ala Morata. Så kan han vende retur om et par år, hvor Modric så vil være 35 år.