Alt peger mod Courtois til Real Madrid

8 år 1 måned siden #1 af Jbner

Courtois har stået en god VM-slutrunde indtil videre, og han ligner mere og mere en kommende Real Madrid-målmand. Foto: Marca.com

Chelseas belgiske målmand, Thibaut Courtois, har hele tiden været blandt favoritterne til at erstatte Keylor Navas i Real Madrid-målet til næste sæson, og nu skulle han også have støtte fra en stor del af Real Madrid.

Sandsynligheden for at Courtois spiller i Real Madrid i næste sæson er steget og faldet en del, bl.a. pga. andre forhandlinger, trænerens støtte, og i tilfældet med Kepa-sagen, en manglende lukning af aftalen.

I løbet af de seneste uger har han dog udviklet sig til hovedmålet i jagten på en ny målmand, efter forhandlingerne med andre målmænd er stagneret, og dette er uden at man har taget hans nuværende præstationer og hans pris i betragtning.

Roma har ikke længere brug for at tjene penge for at undgå FFP-straf, efter man solgte Radja Nainggolan til rivalerne fra Inter, og de er derfor ikke interesserede i at sænke prisen på Alisson fra deres nuværende krav på 70 millioner €.

Courtois' agent, Christophe Henrotay, er i kontakt med Real Madrid, og han har været meget åben omkring belgierens manglende lyst til at forlænge aftalen med sin nuværende arbejdsgiver, Chelsea, som udløber efter den kommende sæson.

Lokalrivalerne fra Atletico Madrid følger dog også sagen. Deres slovenske målmand, Jan Oblak, har endnu ikke forlænget sin aftale med klubben, og derfor kigger man på en mulig retur for Courtois, såfremt man ikke når frem til en aftale med Oblak. Det er ikke gået ubemærket hen hos Real Madrid, og derfor ønsker man at få lukket en aftale så hurtigt som muligt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 1 måned siden #2 af Steen
Fantastisk. Det ville være fremragende, hvis man kunne få ham for omkring de 40M. Meget dygtig og stabil målmand.

Jeg kan godt lide målmænd, der er dygtige i spillet med fødderne, men der er også en grænse. Alissons spil er alt for risikabelt. Jeg ville ikke føle mig sikker med ham i målet. Derudover forlanger Roma alt for meget. Det er vanvittigt, at kræve 70-80M for en målmand, der snart fylder 26 men kun har spillet 64 kampe i Europa.

De Gea, Courtois, Oblak og Alisson. Det er de navne vi bliver kædet sammen med. Ud fra de navne tror jeg, at Courtois ville være det bedste køb. Oblak er muligvis bedre, men han koster dobbelt så meget.

Det bliver spændende at se, hvad der sker med Keylor.
Sidste redigering: 8 år 1 måned siden ved Steen.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

8 år 4 uger siden #3 af mohbar
Courtois har indtil videre bestemt ikke vist sig som en sikker ankermand i kampen mod Japan.

Det bedste vil KLART være: Behold Navas og få indkørt det nye målmandstalent.
Sidste redigering: 8 år 4 uger siden ved mohbar.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Zyconith

8 år 4 uger siden #4 af elle44
Ej heller hele hans chelsea tid. Dog en dygtig målmand som jeg rangerer lige omkring Navas' niveau. Begge laver en del fejl i løbet af en sæson.

8 år 4 uger siden #5 af Real Madrid
Courtois slår i hvert fald ikke Navas af holdet. Han er ikke specielt dygtig.

No solo soy perfecto, también soy Madridista

8 år 4 uger siden #6 af Zyconith
Det bedste at gøre er at beholde Navas. Han har ikke givet os grund til at mene andet.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

Leveret af Kunena Forum