Marca: Juventus har indledt forhandlinger med Real Madrid om et salg af Ronaldo

8 år 4 uger siden #1 af Daniel

Tuttosport kædede i søndagens avisudgave Cristiano Ronaldo sammen med et skifte til Juventus. 

Den spanske sportsavis Marca følger i dagens avisudgave op med, at Juventus er seriøse i sin interesse i den portugisiske verdensstjerne og sportsavisen erfarer videre, at Juventus har tilbudt Real Madrid 120 millioner euro - den reducerede frikøbsklausul, der tidligere har været rygtet i spansk presse.

Marca skriver ligeledes, at Juventus vil udstyre Ronaldo med en fireårig aftale, der vil indbringe portugiseren 30 millioner euro årligt i den italienske storklub.

De to storklubber skulle allerede have været i dialog og ud fra dette er ledelsen i Juventus angiveligt fortrøstningsfulde i forhold til at bringe Ronaldo til italiensk fodbold.

Real Madrid har således ingen interesse i at holde på spillere, der ikke ønske at dedikere sig til klubben, ligesom tilfældet var med såvel Alvaro Morata som James i fjor.

Juventus' plan er efter sigende at afhænde Gonzalo Higuaín for at gøre plads til Ronaldo. Selvom et skifte til Juventus - eller en hvilken som helst anden klub - er et naturligt skridt ned for portugiseren i forhold til Real Madrid, så ser Ronaldo efter sigende positivt på muligheden for at fortsætte sin allerede glorværdige karriere i italiensk fodbold.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 4 uger siden #2 af Real Madrid
Ville give god mening for Ronaldo. Mener han pt. er på 28 kollektive titler i karrieren, og han ved der er mulighed for at udbygge med nogle "nemme" mesterskaber og andre titler i Italien. Herudover er Juventus ved at være desperate efter at vinde Champions League igen, og her kan Ronaldo være sidst prik i puslespillet for at opfylde dette. Ronaldo og Dybala ville give fin mening, og Ronaldo ser vel også en motivation for at kunne kalde sig for topscorer i England, Spanien og Italien samt at have vundet alle store titler i de tre største ligaer.

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Sidste redigering: 8 år 4 uger siden ved Real Madrid.

8 år 4 uger siden #3 af mohbar
Det vil være med vemod at skulle vinke farvel til en legende af sådan en kaliber som Ronaldo. Men hvis det er en realitet må man blot tage hatten af for sådan en person og karakter der i så vild en grad har rygrad nok til at prøve kræfter med alle de stærke ligaer i verden! Hvor vildt at han i en alder af 33 år stadig stræber højt og ikke ønsker at gemme sig i skyggen af sikkerhed og tryghed.

Goat!
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid, Real HWL, BBB, Kialpe

8 år 4 uger siden #4 af Steen
Josep Pedrerol: Ronaldo forlader Real Madrid.

Det begynder at ligne et exit for Ronaldo. På den ene side synes jeg, at det er et godt tidspunkt at sælge ham. På den anden side kommer vi til at savne hans mål, den del bliver svær at erstatte.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, BBB

8 år 4 uger siden #5 af BBB

Steen skrev: Josep Pedrerol: Ronaldo forlader Real Madrid.

Det begynder at ligne et exit for Ronaldo. På den ene side synes jeg, at det er et godt tidspunkt at sælge ham. På den anden side kommer vi til at savne hans mål, den del bliver svær at erstatte.

Ja, den med målene skal der gøres noget ved. Det vil være 'fint' for alle parter. 120 mio. euro, vi frigør nogle lønkroner, Ronaldo får lov at prøve noget andet. Det kan sagtens vise sig at være den bedste mulige afsked.

8 år 4 uger siden #6 af Real Madrid
Det er så ærgerligt, når vi ikke får mulighed for at takke ordenligt af til spillerne. Det giver kuldegysninger, når man ser spillere som Beckham, Totti, Buffon m.fl. bliver takket af banen.

No solo soy perfecto, también soy Madridista

8 år 4 uger siden #7 af JimmyBroe
Jeg er ihvertfald fan. Fordi han har scoret 50 mål om året og nu tager væk, betyder det jo ikke at Real fremover vil score 50 mål mindre pr sæson. Det betyder at målene vil blive fordelt på andre spillere, så kan det godt være at vi mister lidt på mål kontoen i sidste ende, men så lad os håbe at det er målene han scorede til 3-1 og 4-1 fremfor 1-0 og 2-1.

Jeg er sikker på Real Madrid kommer til at gøre sig ligeså gældende som med Ronaldo. Især fordi jeg tror på vi får købt en spiller som nok skal kunne løfte noget af læsset, husk på Ronaldo er blevet sparet utrolig meget og var næsten ikke at se i hele efteråret. Det kan vise sig at være godt for os og at det kommer til udtryk i ligaen. Det krydser jeg for ihvertfald.

Edit: jeg synes samtidig det er et rigtigt fint tidspunkt både for ham og for klubben. Manden er stadig mange penge værd, han har stadig nogle gode år i sig, og alle parter virker tilfredse, ok glade og kan afslutte det med 3 ChL titler i træk. Jeg synes det er perfekt.

Jeg er her stadig XOXO
Sidste redigering: 8 år 4 uger siden ved JimmyBroe.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista

8 år 4 uger siden #8 af Kiwes
Fint tidspunkt at sælge Ronaldo på, hvis han ønsker at komme videre. Tak for alt legende.
Det kan vel næsten kun betyde at vi kommer til at se en ny Galáctico, spændende!

8 år 4 uger siden #9 af Daniel
Men så kan der heller ikke være to meninger om, at Real Madrid udelukkende udsendte sit dementi oven på informationerne fra TVE for at lægge låg på... for nu - Neymar er Real Madrid-spiller inden længe.

Nok har han været teatralsk under VM, men han er den eneste spiller i verden, der (næsten) kan erstatte Ronaldo 1:1 - her tænker jeg først og fremmest på brasilianerens målfrekvens. Her kan en spiller som Hazard eksempelvis slet ikke følge med, hvorfor han ville være en bedre erstatning for eksempelvis Bale.

Men det er vemodigt at skrive alle disse nyheder i dag om Ronaldos potentielle afgang (intet er sikkert endnu). Ronaldo er en kæmpe spiller i Real Madrids historie, som vi alle har oplevet i 9! år på tætteste hold. Han har taget klubben til helt nye højder og jeg kan kun takke ham for alt det, han har gjort for klubben på et sportsligt plan.

Og jeg skal heller ikke se mig fri for at trille en tårer, hvis han ender med at skifte.
Sidste redigering: 8 år 4 uger siden ved Daniel.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Steen, JimmyBroe, AmorMadrid

8 år 4 uger siden #10 af Steen
PSG could still face FFP penalties as UEFA confirm decision to clear French champions will be reviewed
www.mirror.co.uk/sport/football/news/psg...ll-face-ffp-12846088

Kom så, PSG! Sælg nu bare Neymar, så skal alt nok blive nemmere.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

Leveret af Kunena Forum