James tættere på at vende tilbage
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Real Madrid er angiveligt kommet et skridt tættere på at få James Rodríguez tilbage til den kommende sæson.
I hvert fald menes Bayern München at have bedt Jorge Medes om tid til at finde afløseren for colombianeren, inden man lader ham returnere til den spanske hovedstad, sådan som James Rodríguez selv ønsker det.
James kom til den tyske storklub sidste år på en to-årig lejekontrakt med købs-option til Bayern München efter at have haft en svær periode i Real Madrid under Zinedine Zidane, men med franskmandens opsigelse og tilgangen af Julen Lopetegui, ser det ud til at colombianeren får en ny chance på Estadio Santiago Bernabéu, hvor man stadig holder meget af ham.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Ankomsten af Mbappé har desværre ødelagt mit syn på klubben og hvad den (burde) stå for (Pérez din bastard), og dermed også stort set min interesse. Spillere som Asencio, Rüdiger, Camavinga, Modric, Bellingham, Valverde, Güler, Rodrygo og Endrick, holder den lidt i live.
Lukita skrev: Klassespiller, men jeg fatter virkeligt ikke hvorfor man skulle hente ham tilbage. Han fungerer udelukkende som 10'er, hvor skal han spille? Og i stedet for hvem?
Jeg synes nu også han fungerede godt som en bred playmaker under Ancelotti f.eks. eller som en form for fri 8'er under Zidane. Jeg mener James er ret alsidig og kan spille en del positioner faktisk.
Hvis Lopetegui vil spille med to 8'ere og droppe Casemiro-rollen mod mindre modstandere der pakker sig f.eks., så vil vi kunne stille med Modric, Kroos (eller Case), Isco, James, Bale og Benzema samtidig.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Lukita skrev: Klassespiller, men jeg fatter virkeligt ikke hvorfor man skulle hente ham tilbage. Han fungerer udelukkende som 10'er, hvor skal han spille? Og i stedet for hvem?
Jeg kan altså godt se fidusen i at hente ham retur. Lopetegui brugte jo flittigt Isco (som vel også må betegnes som en 10er) som fløj på det spanske landshold, da hans system er lidt mere flydende, hvor fløjene får mere frie roller.
Så i min verden kan han dække en offensiv midt, fløjene, eller som en af de tre på midten. Under VM gjorde James det altså fremragende længere nede på banen. Lopetegui forsvarer med boldbesiddelse, så kunne godt se Casemiro glide ud i kampe, hvor man i stedet bruger Kroos som anker, sammen med to kreative og boldsikre typer. Her kunne han fint passe ind med Modric.
Ramos4 skrev:
Jeg synes nu også han fungerede godt som en bred playmaker under Ancelotti f.eks. eller som en form for fri 8'er under Zidane. Jeg mener James er ret alsidig og kan spille en del positioner faktisk.
Hvis Lopetegui vil spille med to 8'ere og droppe Casemiro-rollen mod mindre modstandere der pakker sig f.eks., så vil vi kunne stille med Modric, Kroos (eller Case), Isco, James, Bale og Benzema samtidig.
Meget enig :)
Ankomsten af Mbappé har desværre ødelagt mit syn på klubben og hvad den (burde) stå for (Pérez din bastard), og dermed også stort set min interesse. Spillere som Asencio, Rüdiger, Camavinga, Modric, Bellingham, Valverde, Güler, Rodrygo og Endrick, holder den lidt i live.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Moderne fodbold er bare så pragmatisk, at der er kæmpe forskel på, om man har bolden/ikke har den – og i hvilke situationer man har bolden (hurtige opstillinger, etableret angrebsspil osv).
Set i det lys kan det give god mening at få James retur, da han er et flagrende i sit spil, og det er – som en af jer rigtigt nævner – Lopetegui også i sit taktiske oplæg.
Så kommer det spændende spørgsmål naturligvis; hvem skal James erstatte – lige pt har vi en trup – uden eventuelle indkøb (eller James) – der ser sådan her ud; hvem skal vi af med?
Navas
Casilla
Luca
Carvajal
Odriozola
Varane
Ramos
Nacho
Vallejo
Theo
Marcelo
Casemiro
Kroos
Modric
Llorente
Kovacic
Ødegaard
Lucas
Asensio
Isco
Bale
Vinicius
De Tomas
Mayoral
Benzema
Det giver nøjagtigt 25 spillere.
Så kommer Hazard, Courtois, James og eventuelt en angriber, så skal vi skære fire mand væk.
Det åbenlyse vil være.
Casilla, Vinicius (på leje), Ødegaard (tja…?), Bale/Lucas/Asensio ?
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
DarioGomez skrev: Hmm, jeg tror altså, at vi som fans er nødt til at droppe de der meget faste betegnelser om de offensive spilleres plads på banen. Mest af alt er de placeret et bestemt sted på banen for at tækkes TV og så videre, så vi har en opstilling at gå ud fra.
Moderne fodbold er bare så pragmatisk, at der er kæmpe forskel på, om man har bolden/ikke har den – og i hvilke situationer man har bolden (hurtige opstillinger, etableret angrebsspil osv).
Set i det lys kan det give god mening at få James retur, da han er et flagrende i sit spil, og det er – som en af jer rigtigt nævner – Lopetegui også i sit taktiske oplæg.
Så kommer det spændende spørgsmål naturligvis; hvem skal James erstatte – lige pt har vi en trup – uden eventuelle indkøb (eller James) – der ser sådan her ud; hvem skal vi af med?
Navas
Casilla
Luca
Carvajal
Odriozola
Varane
Ramos
Nacho
Vallejo
Theo
Marcelo
Casemiro
Kroos
Modric
Llorente
Kovacic
Ødegaard
Lucas
Asensio
Isco
Bale
Vinicius
De Tomas
Mayoral
Benzema
Så kommer Hazard, Courtois, James og eventuelt en angriber, så skal vi skære fire mand væk.
Det åbenlyse vil være.
Casilla, vinicius (leje), Mayoral, Llorente og evt Theo tror jeg er realistisk. Jeg har altid haft et svagt punkt for Ødegaard. Han har et fantastisk blik for spillet og en fantastisk evne til at finde den rigtige aflevering med den rigtige 'temperatur'. Jeg håber han får chancen. Han har alt hvad vi skal bruge for at lukke et kompakt forsvar op med udgangspunkt i possessionspil.
DarioGomez skrev: Hmm, jeg tror altså, at vi som fans er nødt til at droppe de der meget faste betegnelser om de offensive spilleres plads på banen. Mest af alt er de placeret et bestemt sted på banen for at tækkes TV og så videre, så vi har en opstilling at gå ud fra.
Navas
Casilla
Luca
Carvajal
Odriozola
Varane
Ramos
Nacho
Vallejo
Theo
Marcelo
Casemiro
Kroos
Modric
Llorente
Kovacic
Ødegaard
Lucas
Asensio
Isco
Bale
Vinicius
De Tomas
Mayoral
Benzema
Det åbenlyse vil være.
.............................Courtois/Navas/Lunin
Carvajal/Odriozola...Varane/Vallejo...Ramos/Nacho...Marcelo/Theo (Nacho som backup hvis Theo sælges/lejes ud)
....................................Casemiro/Llorente
.......................Kroos/Ceballos...Modric/Kovacic
Bale/Lucas...Isco/James (Hvis Kovacic sælges)...Hazard/Asensio
.........................Ny angriber/Benzema (De Tomas hvis Benzema sælges)
Ud
Casilla (salg)
Luca (leje)
Ødegaard (leje)
Vinicius (leje)
De Tomas (Leje/tilbagekøb)
Mayoral (leje/tilbagekøb)
24 spillere i alt
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- Brylle
- Gæst
-
Det ved jeg nu ikke om jeg vil give dig ret i. Asensio blev jo også leget ud som 19-årig hvis jeg husker rigtigt. Ødegaard er ikke en spiller, der skal ind og bære holdet nu eller afgøre store kampe. Har han niveauet til at få spilletid i ligaen og hjælpe holdet her, så skal han selvfølgelig spille den næste sæson i klubben og ellers er der intet galt i en udlejning til en klub i La Liga. Han har helt sikkert noget at bevise efterhånden, men at en 19-årig ikke vurderes god nok til verdens bedste klub er ikke ensbetydende med at han er færdig.DarioGomez skrev: Interessante bud - eneste anke er - udlejer vi Ødegaard igen - så får vi ham ALDRIG at se i vores trøje. Det er make or break for ham.
Jeg spørger primært af uvidenhed:DarioGomez skrev: Interessante bud - eneste anke er - udlejer vi Ødegaard igen - så får vi ham ALDRIG at se i vores trøje. Det er make or break for ham.
Har han nogensinde vist noget der tilnærmelsesvis retfærdiggør en plads i en 25-mands trup i verdens største klub?