Kovacic står fast på exit-ønske

7 år 10 måneder siden #1 af Administrationen

Mateo Kovacic står tilsyneladende fast på sit ønske om at forlade Real Madrid for at få mere spilletid.

Den kroatiske midtbanespiller var i fredags angiveligt til møde med Julen Lopetegui i Valdebebas, hvor han fastholdt, at han gerne vil væk fra den spanske hovedstad, selv om Lopetegui forsøgte at overbevise ham om noget andet.

Samtalen mellem de to skal dog have været hjertelig og der er ingen ond stemning omkring emnet, som for Kovacic´ vedkommende blot er en refleksion over, at han er nødt til at spille mere regelmæssigt, for at tage et skridt videre op i sin karriere.

Der står da også masser af klubber klar til at overtage Mateo Kovacic og selv om Real Madrid som udgangspunkt ikke har noget ønske om at lade ham rejse, så er der en begyndende erkendelse i klubben af, at man ikke kan holde på ham og derfor kan man være nødsaget til at fortsætte den fine tradition med at hjælpe spillere bedst muligt videre i deres karrierer.

Real Madrid menes at have prissat Mateo Kovacic til 90 millioner €.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 10 måneder siden #2 af Siempre fiel
Katastrofe hvis det sker
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, Madrid777

7 år 10 måneder siden #3 af REAL
Stort tab for fremtiden.

Kan vi få en kilde på? Det er skønt med rygter (selv de dårlige), men bare fint med lidt kildeinfo.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, andreashn

7 år 10 måneder siden #4 af REAL

REAL skrev: Stort tab for fremtiden.

Kan vi få en kilde på? Det er skønt med rygter (selv de dårlige), men bare fint med lidt kildeinfo.

MARCA? Som også bragte nyheden første gang.

7 år 10 måneder siden #5 af Siempre fiel

REAL skrev:

REAL skrev: Stort tab for fremtiden.

MARCA? Som også bragte nyheden første gang.

Jeps, Marca skriver at han står fast og at det også er hva han (eller hans agent) har sagt til Lopetegui

7 år 10 måneder siden #6 af JimmyBroe
Jeg må ærligt indrømme at jeg synes klubben skal nægte ham at skifte. Istedet så give ham en helvedes masse spilletid igennem sæsonen. forhåbentlig kan han derigennem blive overtalt til at blive...

Jeg er her stadig XOXO
Sidste redigering: 7 år 10 måneder siden ved JimmyBroe.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Zyconith, andreashn, Siempre fiel

7 år 10 måneder siden #7 af El_Juan
Jeg vil gå imod strømmen. Hvis han vitterligt gerne vil væk, så sælg for et sted mellem €70-90 mio. Det vil være et fint salg. Kovacic er ikke uerstattelig, ej heller på den korte bane.

7 år 10 måneder siden #8 af REAL

El_Juan skrev: Jeg vil gå imod strømmen. Hvis han vitterligt gerne vil væk, så sælg for et sted mellem €70-90 mio. Det vil være et fint salg. Kovacic er ikke uerstattelig, ej heller på den korte bane.

Vigtigste i min bog er, at man sikrer sig en aftale ala Morata. Hellere gå efter at finde en subtop-klub, som måske betaler lidt mindre, tilgengæld for en tilbagekøbspris efter et par år.
Følgende bruger(e) sagde tak: El_Juan, Dragam

7 år 10 måneder siden #9 af JesperA

El_Juan skrev: Jeg vil gå imod strømmen. Hvis han vitterligt gerne vil væk, så sælg for et sted mellem €70-90 mio. Det vil være et fint salg. Kovacic er ikke uerstattelig, ej heller på den korte bane.

Jeg vil mene at han overhovedet ikke er uerstattelig på den korte bane - man vil sagtens kunne undvære ham de næste par år. Men man står til gengæld i lort til halsen når Modric er færdig, hvis man sælger ham.

90 mio er en super pris, men hvem ved hvad en topklasse CM til at erstatte Modric kommer til at koste om to år? Og hvem skulle det være? Jeg ser stadig Kovacic som den naturlige afløser, omend de ikke er helt ens som spillere. Lad ham uddanne et par år mere af troldmanden, med en gradvis forøgelse af spilletid og indflydelse, det ser jeg som den optimale løsning.

7 år 10 måneder siden #10 af Real HWL
Hvor er det ærgerligt. Jeg er vild med Kovacic, der er meget få spiltyper som ham i verden. Og så er han den perfekte afløser for Modric. Men man skal ikke holde på en spiller hvis han vil væk. Så må man lande en aftale hvor alle er tilfredse. Man burde kunne få en god sjat penge for ham.
Følgende bruger(e) sagde tak: El_Juan, andreashn

7 år 10 måneder siden #11 af El_Juan

JesperA skrev:

Jeg vil mene at han overhovedet ikke er uerstattelig på den korte bane - man vil sagtens kunne undvære ham de næste par år. Men man står til gengæld i lort til halsen når Modric er færdig, hvis man sælger ham.

90 mio er en super pris, men hvem ved hvad en topklasse CM til at erstatte Modric kommer til at koste om to år? Og hvem skulle det være? Jeg ser stadig Kovacic som den naturlige afløser, omend de ikke er helt ens som spillere. Lad ham uddanne et par år mere af troldmanden, med en gradvis forøgelse af spilletid og indflydelse, det ser jeg som den optimale løsning.

Han er også erstattelig på den lange bane, så at man ligefrem kommer til at stå i lort til halsen når Modric takker af synes jeg ikke.

Kan godt lide Kovacic, han er en dygtig, spændende og talentfuld spiller, ingen tvivl om det. Men jeg vil ikke gå fuldstændig i selvsving hvis man sælger ham. Han er som sagt ikke uerstattelig. Og kan man få en god pris for ham - i omegnen af de €70-90 mio. - så er det god købmandsskab.

Det er jo ikke fordi der ikke findes andre spillere end kun lige Kovacic som kan erstatte Modric på den lange bane.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
7 år 10 måneder siden #12 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Kovacic står fast på exit-ønske

JesperA skrev:

En erstatning til Modric kan kringles på mange måder, synes jeg. I min verden bliver det i nogle kampe lidt for meget med Kroos-Casemiro-Modric når de alle tre står på en lige linje eller med Casemiro skubbet et par skridt frem, så han er tæt på ubrugelig. Derudover bliver det næsten umuligt at finde en der direkte kan erstatte Modric, så i mit hoved giver det mening hvis man i mange kampe forsøger at skubbe en af de tre midtbanespillere længere frem og så passer rollen perfekt til Isco, James eller en anden hårdtarbejdende offensiv midtbanespiller. Med en så fantastisk defensiv midtbanespiller som Casemiro og en klog spiller i Kroos (selvom manden aldrig har sprintet hjem), så bør det kunne lade sig gøre, at de to ligger på linje på midten med en kreativ spiller foran sig.

Jeg ser Kovacic som god nok til at spille de store kampe i klubben, men jeg ser ham bestemt ikke som uundværlig på hverken den korte eller lange bane. Og mon ikke der dukker flere indlysende talenter op i løbet af de næste 2 års tid? Modric viser ingen tegn på at han er tæt på færdig, så Kovacic skal vente alt for længe. Det er dog også en irriterende situation at stå i for begge parter, men jeg hælder til at hvis ikke han vil være her, så skal man forsøge at få så meget som muligt for ham.

Leveret af Kunena Forum