Kovacic står fast på exit-ønske

7 år 10 måneder siden #13 af El_Juan

Brylle skrev:

JesperA skrev:

El_Juan skrev: Jeg vil gå imod strømmen. Hvis han vitterligt gerne vil væk, så sælg for et sted mellem €70-90 mio. Det vil være et fint salg. Kovacic er ikke uerstattelig, ej heller på den korte bane.

Jeg vil mene at han overhovedet ikke er uerstattelig på den korte bane - man vil sagtens kunne undvære ham de næste par år. Men man står til gengæld i lort til halsen når Modric er færdig, hvis man sælger ham.

90 mio er en super pris, men hvem ved hvad en topklasse CM til at erstatte Modric kommer til at koste om to år? Og hvem skulle det være? Jeg ser stadig Kovacic som den naturlige afløser, omend de ikke er helt ens som spillere. Lad ham uddanne et par år mere af troldmanden, med en gradvis forøgelse af spilletid og indflydelse, det ser jeg som den optimale løsning.

En erstatning til Modric kan kringles på mange måder, synes jeg. I min verden bliver det i nogle kampe lidt for meget med Kroos-Casemiro-Modric når de alle tre står på en lige linje eller med Casemiro skubbet et par skridt frem, så han er tæt på ubrugelig. Derudover bliver det næsten umuligt at finde en der direkte kan erstatte Modric, så i mit hoved giver det mening hvis man i mange kampe forsøger at skubbe en af de tre midtbanespillere længere frem og så passer rollen perfekt til Isco, James eller en anden hårdtarbejdende offensiv midtbanespiller. Med en så fantastisk defensiv midtbanespiller som Casemiro og en klog spiller i Kroos (selvom manden aldrig har sprintet hjem), så bør det kunne lade sig gøre, at de to ligger på linje på midten med en kreativ spiller foran sig.

Jeg ser Kovacic som god nok til at spille de store kampe i klubben, men jeg ser ham bestemt ikke som uundværlig på hverken den korte eller lange bane. Og mon ikke der dukker flere indlysende talenter op i løbet af de næste 2 års tid? Modric viser ingen tegn på at han er tæt på færdig, så Kovacic skal vente alt for længe. Det er dog også en irriterende situation at stå i for begge parter, men jeg hælder til at hvis ikke han vil være her, så skal man forsøge at få så meget som muligt for ham.

Helt enig! Også nogle af de samme tanker jeg selv har gået med.

Så kan vi begynde at snakke spillere som Dele Alli, Christian Eriksen, Sergej Milinković-Savić, Maxime Lopez, Nabil Fekir, Kevin de Bryune mv. Og der skal sikker nok dukke andre op. James nævner du selv - det kunne også være en mulighed.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 10 måneder siden #14 af Ramos4
Den her sommer giver stille og roligt lange løg synes jeg. Nu skal vi ud og erstatte med Kovacic med en spiller af lignende kvalitet. Og hvem skal det være? Milinkovic-Savic, som jeg aldrig har set spille og ikke aner om har samme niveau som Kovacic koster åbenbart op mod 150 mio. euro. Jeg har svært ved at se hvem vi kan hente som erstatning for Kovacic, hvor vi får samme kvalitet for de samme penge. Vi kan sikkert få en Pjanic til Kovacic' pris, men han har så ikke samme fremtidsudsigter som jeg mener Kovacic har.

Alle de ovenstående forslag med alt fra Fekir til Christian Eriksen er alle eksempler på spillere der slet ikke spiller samme postion eller er samme spillertype som Kovacic.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Sidste redigering: 7 år 10 måneder siden ved Ramos4.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon, Doc.juego

7 år 10 måneder siden #15 af El_Juan

Ramos4 skrev: Den her sommer giver stille og roligt lange løg synes jeg. Nu skal vi ud og erstatte med Kovacic med en spiller af lignende kvalitet. Og hvem skal det være? Milinkovic-Savic, som jeg aldrig har set spille og ikke aner om har samme niveau som Kovacic koster åbenbart op mod 150 mio. euro. Jeg har svært ved at se hvem vi kan hente som erstatning for Kovacic, hvor vi får samme kvalitet for de samme penge. Vi kan sikkert få en Pjanic til Kovacic' pris, men han har så ikke samme fremtidsudsigter som jeg mener Kovacic har.

Alle de ovenstående forslag med alt fra Fekir til Christian Eriksen er alle eksempler på spillere der slet ikke spiller samme postion eller er samme spillertype som Kovacic.

Hvis du rent faktisk lige læser mit og JesperA's indlæg, så vil du se vi ikke snakker om samme spillertype som Kovacic. Det var netop pointen. Vi snakker netop ikke om en direkte 1-til-1 erstatning.

Og ligeledes var der ingen der snakkede om her og nu erstatninger. At Kovacic absolut skal erstattes her og nu. For mit eget vedkommende nævnte jeg blot, at Kovacic ikke er uerstattelig, hverken på den korte eller lange bane - og der findes trods alt andre mulige Modric arvtagere end lige Kovacic. That's all.

7 år 10 måneder siden #16 af Doc.juego

Ramos4 skrev: Den her sommer giver stille og roligt lange løg synes jeg. Nu skal vi ud og erstatte med Kovacic med en spiller af lignende kvalitet. Og hvem skal det være? Milinkovic-Savic, som jeg aldrig har set spille og ikke aner om har samme niveau som Kovacic koster åbenbart op mod 150 mio. euro. Jeg har svært ved at se hvem vi kan hente som erstatning for Kovacic, hvor vi får samme kvalitet for de samme penge. Vi kan sikkert få en Pjanic til Kovacic' pris, men han har så ikke samme fremtidsudsigter som jeg mener Kovacic har.

Meget enig, er meget nervøs over dette transfer vindue (igen)
Pjanic er et godt bud på den korte bane.

Men altså, vi takker farvel til CR7, det der langt fra sikkert ud at James kommer tilbage, og nu farvel til kovacic.
Modric er blevet et år ældre (stadig fantastisk) og vores offensiv består nu af bovlamme Bemzema på 30 og en skadesplaget Bale der er hvad, 28 ?
Måske får vi Hazard, som bevares er dygtig, men ikke en killer.

Vi mangler en killer, men hvem? Bedste bud ser jeg som icardi, men tviler på han er god nok. Og måske bliver det alt for meget Spanien 2014 med en Diego Costa i front, men alle possesions spillere omkring, og det var ikke en succes .
Mbappe får vi ikke, og Neymar tror jeg heller ikke er seriøst (ønsker ham egentlig heller ikke i klubben)

Frygter for klubbens sæson hvis der ikke sker noget overraskende på transfer markedet.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jonas

7 år 10 måneder siden #17 af Ramos4

El_Juan skrev:

Hvis du rent faktisk lige læser mit og JesperA's indlæg, så vil du se vi ikke snakker om samme spillertype som Kovacic. Det var netop pointen. Vi snakker netop ikke om en direkte 1-til-1 erstatning.

Og ligeledes var der ingen der snakkede om her og nu erstatninger. At Kovacic absolut skal erstattes her og nu. For mit eget vedkommende nævnte jeg blot, at Kovacic ikke er uerstattelig, hverken på den korte eller lange bane - og der findes trods alt andre mulige Modric arvtagere end lige Kovacic. That's all.

Mange af de spillere nævnt fungerer ikke som fremskudte 8'ere, lige meget hvor fremskudte de er - som jeg ser det :) Jeg ser en hel liste over 10'ere. Men vi kan sagtens blive enige om at vi sagtens kan spille mere offensivt end den evige Casemiro-Modric-Kroos hvor de alle står inde omkring midten af banen.

Jeg forstår ikke hvad du mener med at vi ikke skal have en "her og nu" erstatning. Hvis Kovacic ryger har vi kun Llorente og Ceballos som backup på midtbanen. Der er da i den grad brug for her og nu spillere der kan aflaste og rotere med de tre faste på midtbanen. Lad os sige en af de tre går i stykker op til en stor kamp. Der kunne Kovacic godt træde til, og jeg mener da bestemt vi skal have en midtbanemand siddende på bænken som kan holde et niveau nogenlunde svarende til det man "mister" ved en skade/karantæne etc. Midtbanen var i forvejen lige smal nok for min smag, selv med Kovacic i truppen.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Sidste redigering: 7 år 10 måneder siden ved Ramos4.

7 år 10 måneder siden #18 af El_Juan

Ramos4 skrev:

El_Juan skrev:

Mange af de spillere nævnt fungerer ikke som fremskudte 8'ere, lige meget hvor fremskudte de er - som jeg ser det :) Jeg ser en hel liste over 10'ere. Men vi kan sagtens blive enige om at vi sagtens kan spille mere offensivt end den evige Casemiro-Modric-Kroos hvor de alle står inde omkring midten af banen.

Jeg forstår ikke hvad du mener med at vi ikke skal have en "her og nu" erstatning. Hvis Kovacic ryger har vi kun Llorente og Ceballos som backup på midtbanen. Der er da i den grad brug for her og nu spillere der kan aflaste og rotere med de tre faste på midtbanen. Lad os sige en af de tre går i stykker op til en stor kamp. Der kunne Kovacic godt træde til, og jeg mener da bestemt vi skal have en midtbanemand siddende på bænken som kan holde et niveau nogenlunde svarende til det man "mister" ved en skade/karantæne etc. Midtbanen var i forvejen lige smal nok for min smag, selv med Kovacic i truppen.

Altså, læs lige mit og Brylles indlæg igen, så giver det mening hvorfor jeg nævnte de navne jeg nævnte - der var ikke snak om nogen fremskudte 8'ere. Det handlede netop om hvordan Modric kunne erstattes på en anden måde end med en "direkte" erstatning.

7 år 10 måneder siden #19 af El_Juan
In any case, sælg Kovacic og giv en plads i truppen til Fede Valverde, hvis man ikke vælger at leje ham ud igen eller sælge ham med en tilbagekøbsklausul. Eller til Oscar, som passende kan træne med og være en del af førsteholdstruppen, samtidig med at han kan spille for Castilla. En kontroversiel løsning, men alt andet lige en mulighed. Og giv mere spilletid til Llorente og Ceballos.

7 år 10 måneder siden #20 af Ramos4

El_Juan skrev: In any case, sælg Kovacic og giv en plads i truppen til Fede Valverde, hvis man ikke vælger at leje ham ud igen eller sælge ham med en tilbagekøbsklausul. Eller til Oscar, som passende kan træne med og være en del af førsteholdstruppen, samtidig med at han kan spille for Castilla. En kontroversiel løsning, men alt andet lige en mulighed. Og giv mere spilletid til Llorente og Ceballos.

Llorente er 6'er og Ceballos 10'er. Men hvis du er tryg ved at spille en afgørende knock-out kamp eller et Clasico med Valverde eller Ceballos i startopstillingen, jamen så lad os da prøve det ;)

7 år 10 måneder siden #21 af Ramos4

El_Juan skrev:

Ramos4 skrev:

El_Juan skrev:

Altså, læs lige mit og Brylles indlæg igen, så giver det mening hvorfor jeg nævnte de navne jeg nævnte - der var ikke snak om nogen fremskudte 8'ere. Det handlede netop om hvordan Modric kunne erstattes på en anden måde end med en "direkte" erstatning.

Uden Kovacic har vi stadig kun Llorente som backup for Kroos-Casemiro, eller er der noget jeg misser her? Selvom vi køber en 10'er eller f.eks. henter James hjem.

7 år 10 måneder siden #22 af El_Juan

Ramos4 skrev:

El_Juan skrev: In any case, sælg Kovacic og giv en plads i truppen til Fede Valverde, hvis man ikke vælger at leje ham ud igen eller sælge ham med en tilbagekøbsklausul. Eller til Oscar, som passende kan træne med og være en del af førsteholdstruppen, samtidig med at han kan spille for Castilla. En kontroversiel løsning, men alt andet lige en mulighed. Og giv mere spilletid til Llorente og Ceballos.

Llorente er 6'er og Ceballos 10'er. Men hvis du er tryg ved at spille en afgørende knock-out kamp eller et Clasico med Valverde eller Ceballos i startopstillingen, jamen så lad os da prøve det ;)

Ceballos er 8'er. Lad os bare lige få det helt på det rene. Han er en tovejsspiller og er primært blevet brugt på den centrale midtbane som 8'er, sågar i nogle tilfælde som 6'er (og 10'er), både hos Betis og på det spanske U21-landshold.

Det besvarer endvidere dit spørgsmål i din efterfølgende tråd. Llorente som backup for Casemiro og Ceballos som backup for Kroos.

Og hvis Tabarez var tryg ved at starte med Valverde i vigtige VM-kvalifikationskampe, så er jeg også tryg ved at give ham spilletid i La Liga. Jeg siger ikke det den absolutte løsning, men det en mulighed (at sammensætte truppen på den måde). Når det så er sagt, så tror jeg ikke du skal bekymre dig om det, for jeg forventer i sidste ende, at Valverde fortsætter i en anden klub, enten på en lejeaftale eller solgt med en tilbagekøbsklausul.
Sidste redigering: 7 år 10 måneder siden ved El_Juan.
Følgende bruger(e) sagde tak: REAL

7 år 10 måneder siden #23 af DiscoIsco8700
Jeg er tosset med Kovacic - men det er altså naivt af manden hvis han har forventet at spille fast frem for Kroos/Modric. Dog ser jeg ham gerne få lidt mere spilletid.

// Ingen DISCO uden ISCO //
Sidste redigering: 7 år 10 måneder siden ved DiscoIsco8700.

Leveret af Kunena Forum