Radio Marca: Øget interesse i Edinson Cavani
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Ifølge spanske Radio Marca har Real Madrid inden for det seneste døgn vist øget interesse i Edinson Cavani.
Den uruguayanske angriber blev sidste sæson den mest scorende i Paris SGs historie, men der er indikationer på, at han ikke fortsætter i den franske hovedstad i den kommende sæson.
Real Madrid har haft Cavani på listen over interessante spillere gennem flere sæsoner og man øjner nu muligheden for at hente en angriber relativt billigt.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Ser stadig gerne både Bale og Benzema blive, samtidig med at Hazard/Pulisic kommer til. Kan sagtens se holdet spillet uden en decideret 9'er som Cavani - snarere med en falsk 9'er - hvor især Bale og Benzema kan gøre sig i den rolle, begge på hver deres måde, mens Isco og Hazard (hvis han hentes frem for Pulisic) ligeledes kan spille der. Hazard og Asensio til venstrekanten, Bale og Benzema som spids/falsk 9'er og Isco, Lucas (og Pulisic) til højresiden (med Isco på højre kan han også veksle med Bale - i det hele taget ser jeg gerne masser af bevægelighed oppe foran og skiftende pladser). Lucas kan komme ind og byde ind med noget bredde hvis og når der er brug for det. Det samme med Bale. Så kan man overveje at lade Raúl de Tomas få en plads som tredjeangriber, så man i det mindste råder over én decideret spidsangriber.
Er enig i, at vi i nogle kampe ikke behøver en decideret spids. Men vil give os et helt andet våben, hvis der skal ændres strategi i løbet af kampen. Vi har nogle mere end habile spillere hvad angår indlæg, og med Cavani i den anden ende, så er der altså mål.
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
nono skrev: Fin løsning på noget vildskab og slutprodukt som krydderi på den Tiki-Taka vi forventer der skal spilles næste sæson.
Helt enig. Han kan være ret så vild til tider, og han er alsidig. Måske lidt for fysisk anlagt, når man stadig holder fast i Bale og Benz jævnfør den forventede spillestil med mere boldbesiddelse og måske knap så mange høje bolde, men mere spil langs jorden?
I virkeligheden er jeg snart helt indifferent, ifht hvem vi henter.... bare vi snart henter EN ELLER ANDEN.
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Nu lader det til at Lopetegui har mere end almindeligt svært ved at forme en ny ide (markedet er også utaknemmeligt - middelmådige spillere til urimelige priser). Cavani kunne være et skridt i den rigtige retning, men mest af alt ville det klæde Lopetegui og konkretisere sine ideer om hvordan Real Madrid skal spille og hvilke spillere man satser på. Det plejer nye trænere da at gøre? Det er klart, at alle kigger langt efter Hazard, Mbappe, Neymar når Lopetegui ikke har nosserne til at gå ud og sige "jeg satser på Isco og Asensio og jeg mener at de er mindst ligeså gode eller bedre end de alternativer der er i markedet", hvis dette er tilfældet.
Lopetegui burde offentligt besvare følgende spørgsmål; hvad er Bales rolle? Hvad er Iscos rolle? Spillets filosofi? Det taktiske oplæg? Forventet formation? Grundstamme eller rotation á la Zidane? Hvor kommer målene fra? Hvad leder man efter i overordnede termer Mourinho - eks. "vi vil tilføre en angriber og en fløjspiller"..
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
ChrillRM14 skrev: I virkeligheden er jeg snart helt indifferent, ifht hvem vi henter.... bare vi snart henter EN ELLER ANDEN.
Hahaha, jeg er lige ved at erklære mig enig - det har jo ganske enkelt været det STIKMODSATTE af hva alle - såvel journalister, som eksperter og os her - forventede. Det eneste der gav mening var en gedigen udskiftning i truppen - også blandt nogle af stjernerne. Indtil videre har vi fået en bar røv at trutte i - totalt antiklimaks
I forhold til udmeldinger, mener jeg Real Madrid ikke har brug for at sende den slags signaler. Mange spillere er slet ikke tilbage fra VM endnu, så træneren skal vel snakke med dem, inden man kommer med udmeldinger. Jeg syntes det er at følge hysteriske tendenser, at komme med udmeldinger, dels hvis man ikke er klar til det, dels for at tilfredsstille fans. Udmeldinger giver jeg heller ikke så meget for. De kan ændres på to min, og bliver det ofte. Min ro kommer nok af at, jeg simpelthen ikke tror på Perez meldinger om tilbageholdenhed på transfer markedet.
Som de fleste andre mener jeg at Cavani, er en super signing til den rette pris.
REAL skrev: Cavani til en fornuftig pris, er et ja tak herfra.
Er enig i, at vi i nogle kampe ikke behøver en decideret spids. Men vil give os et helt andet våben, hvis der skal ændres strategi i løbet af kampen. Vi har nogle mere end habile spillere hvad angår indlæg, og med Cavani i den anden ende, så er der altså mål.
Jeg er enig i, at han kan tilføje noget andet og anderledes - give holdet et andet våben som du siger - dog mener jeg stadig det afhænger helt og aldeles af prisen.
At han er en kvalitetsspiller og en "proven goalscorer" kan der dog ikke herske tvivl om.
nono skrev: Enig - jeg påpegede det allerede for 3-4 uger siden. Real Madrid virker rådvilde og lammede. Jeg er bange for, at Julen Lopetegui ikke aner hvad han vil. Jeg var meget positiv over hans ansættelse, da jeg med den forventede en konsolidering af vores spanske spilleres rolle i klubben, samt en udrensning af Bale og Benzema. Således kunne man have spillet ud fra det spanske landsholds skabelon, dog med slutprodukt fra Ronaldo. Sådan skulle det ikke gå.
Nu lader det til at Lopetegui har mere end almindeligt svært ved at forme en ny ide (markedet er også utaknemmeligt - middelmådige spillere til urimelige priser). Cavani kunne være et skridt i den rigtige retning, men mest af alt ville det klæde Lopetegui og konkretisere sine ideer om hvordan Real Madrid skal spille og hvilke spillere man satser på. Det plejer nye trænere da at gøre? Det er klart, at alle kigger langt efter Hazard, Mbappe, Neymar når Lopetegui ikke har nosserne til at gå ud og sige "jeg satser på Isco og Asensio og jeg mener at de er mindst ligeså gode eller bedre end de alternativer der er i markedet", hvis dette er tilfældet.
Lopetegui burde offentligt besvare følgende spørgsmål; hvad er Bales rolle? Hvad er Iscos rolle? Spillets filosofi? Det taktiske oplæg? Forventet formation? Grundstamme eller rotation á la Zidane? Hvor kommer målene fra? Hvad leder man efter i overordnede termer Mourinho - eks. "vi vil tilføre en angriber og en fløjspiller"..
Skal vi nu ikke lige slå kold vand i blodet. Lur mig om ikke Lopetegui har en klar idé om hvad han gerne vil. Det er jo ikke fordi klubben ligefrem har ansat en hovedløs hane. Og hvor længe siden er det lige Lopetegui startede træningen med de første spillere til sin rådighed? En uge eller to siden...
Hvad er det lige du baserer det på, at Lopetegui skulle have ualmindeligt svært ved at forme en ny idé - og hvad er det det gør, at du så tidligt i processen kan drage den konklusion? Tålmodighed er en dyd...
Og hvorfor er du af den idé, at nye trænere per definition - efter blot få uger i spidsen for holdet (og med blot et par uger med (en lille del) af sin trup til rådighed) - absolut skal gå ud og konkretisere og forklare til mindste detalje hvad hans idéer er og hvordan han gerne vil have holdet skal spille? Det er vist mere en illusion end noget en ny træner rent faktisk gør. Hvorfor i alverden skulle han gå ud i pressen og slå fast, at han vil satse på Isco og Asensio? Det ville ikke give nogen mening overhovedet.
'Lopetegui burde offentligt besvare følgende spørgsmål; hvad er Bales rolle? Hvad er Iscos rolle? Spillets filosofi? Det taktiske oplæg? Forventet formation? Grundstamme eller rotation á la Zidane? Hvor kommer målene fra?"
Og nej, selvfølgelig burde han ikke dette. Det er en proces, dertil en ny begyndelse for ham og spillerne og selvfølgelig skal han ikke allerede nu gå ud og blæse ud om hvad han vil. Han skal have arbejdsro. Og lur mig om ikke også han dagligt er i dialog med præsidenten og Jose Angel Sanchez. Lur mig endvidere om ikke han nok på et senere tidspunkt skal tage en dybere smal med Real Madrid TV og forklare lidt nærmere om sine tanker og idéer. Det er halvanden måned siden han blev ansat, derefter havde han lidt ferie. Og det blot én uge siden, at han startede træningen. Chill nu lidt.