Hazard-køb bliver sværere og sværere
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Et muligt samarbejde mellem Real Madrid og Eden Hazard synes sværere og sværere for hver dag.
Godt nok har Real Madrid haft ham på listen i årevis, ligesom belgieren ikke har været nærig med sine tilnærmelser til den spanske hovedstad, men forhandlingerne mellem Real Madrid og Chelsea er gået i stå, fordi man simpelthen ikke kan blive enige om en pris.
Real Madrid har angiveligt tilbudt at betale 130 millioner € for belgieren, altså 25 millioner € mere end man selv fik for verdens bedste fodboldspiller, da man solgte Cristiano Ronaldo til Juventus. Men Chelsea forlanger i omegnen af 200 millioner € for Eden Hazard.
Den pris synes Real Madrid under ingen omstændigheder at være klar til at betale for en 27-årig, som nok spillede et fremragende VM i Rusland, men som slet ikke alene løser klubbens angrebs-problem efter afgangen af Cristiano Ronaldo.
Eden Hazard scorede i sidste sæson 17 mål for Chelsea, som har frem til den 9. august til at finde en eventuel afløser for belgieren, hvis han ender med at blive solgt. Her lukker det engelske transfer-vindue, hvilket blot komplicerer sagen endnu mere.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Hazard er dygtig. Blandt verdens ti bedste fodboldspillere. Ronaldo er verdens bedste fodboldspiller, og ham fik Juventus for en slik. Selvfølgelig skal Real Madrid ikke betale 200 millioner euro for Hazard. Det er absurd, at Chelsea har den forestilling in mente belgieren selv, flere gange den seneste tid endda, har ytret ønske om et skifte til den spanske hovedstad.
130 millioner euro, synes jeg, er et generøst bud på en spiller, der vil vinde titler og spille Champions League og ikke stiller sig tilfreds med den middelmådige tilværelse i London.
Og betyder det så, at Real Madrid ikke får Hazard. So be it. Så må klubben kigge sig om efter alternativer, hvilket spansk presse da også allerede mener, at de gør i form af interessen i Cavani.
- Madridnation.
-
- Ekspert bruger
-
Kæft de trækker den langt ud
Iker Casillas “Todo el mundo sabe que soy Madridista de corazón, blanco hasta la muerte.” (The whole world knows that I am a Madridista by heart; White until the death).
Madridnation. skrev: Jeg får seriøst GRÅ HÅR af disse transfers!! Få nu hentet Courtois i første omgang forhelvede !!!
Fordi det er nødvendigt?
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Madridnation. skrev: Jeg får seriøst GRÅ HÅR af disse transfers!! Få nu hentet Courtois i første omgang forhelvede !!!
Det er i hvert fald på grænsen til amatøragtigt at man ikke har en afløser på plads for CR7. Sæsonstart kommer tættere og tættere på, det engelsk vindue lukker om 14 dages tid og det vil da være rart at nye spillere kan være med i sæsonoptakten.
- Madridnation.
-
- Ekspert bruger
-
PMO skrev:
Det er i hvert fald på grænsen til amatøragtigt at man ikke har en afløser på plads for CR7. Sæsonstart kommer tættere og tættere på, det engelsk vindue lukker om 14 dages tid og det vil da være rart at nye spillere kan være med i sæsonoptakten.
Lige mine ord. Ser mere og mere ud til at denne sæson handler om at nå top 3 fremfor at gå efter mesterskabet.
Iker Casillas “Todo el mundo sabe que soy Madridista de corazón, blanco hasta la muerte.” (The whole world knows that I am a Madridista by heart; White until the death).
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
Daniel skrev: Og jeg er en af dem, der sagtens kan forstå, hvorfor Real Madrid ikke vil lege med i dagens marked, når priserne åbenlyst stikker fuldstændig af.
Tror du seriøst på det bullsh!t Perez sagde mht de høje priser!?
Real Madrid har altid været frontfigurerne når det handlede om at smadret markedet med høje priser: Figo, Zidane, Ronaldo, James, Bale mm...
Når/hvis Nasser Al-Khelaïfi giver grønt lys til et salg af Neymar/Mbappe så vil Perez bestemt gerne “lege” i dagens markedet ved at kaste flere milliarder på én spiller. Desuden er købet af Vinícius og Rodrygo netop et bevis på, at Real Madrid er aktiv deltager i et markedet hvor priserne er latterlige høje.
On-topic:
- Hazard er snart 28 år
- Chelsea kan ikke tilbyde CHL
- Kontraktudløb om to år og tvivler på om han vil forlænge
- Han vil gerne væk
Alene af overstående grunde, er en pris på 200 mio euro for meget.
Tror sgu Chelsea føler sig snydt efter de betalte overpris for middelmådige Morata, og derfor forlanger tilsvarende en overpris for Hazard :-)
Perez vil gerne købe Hazard men samtidige have penge i banken indtil PSG giver grønt lys til salg af Neymar/Mbappe.
Madridnation. skrev:
PMO skrev:
Lige mine ord. Ser mere og mere ud til at denne sæson handler om at nå top 3 fremfor at gå efter mesterskabet.
Ja det ligner efterhånden at vi ikke vil være ambitiøse på den korte bane. Jeg ser os som 3. Favorit til at vinde ligaen i år hvor Atleti og Barca er et stykke foran os. Jeg håber dette gamble bærer frugt om nogle år, hvor det forhåbentlig viser sig at nogle af de talenter vi har købt nu her er absolut verdensklasse spillere. Det ville give os en fordel i ligaen da jeg har svært ved at se at nogen af de spanske klubber kan følge med hvis markedet udvikler sig endnu mere grotesk, således premier league og olieklubberne har eneret til de store spillere.
Det er frustrerende lige nu, vi må bare håbe de ved hvad de laver.
Benzema er endnu ikke blevet solgt, og selvom der har været en del spekulationer om et skifte tilbage til Lyon, så tror man måske stadig på ham, og med Vinicius "gennembrud" til træning, så ser man måske ham overtage før end først antaget og det efterlader kun 1 plads tilbage.
Og jeg tror det er dét dilemma Perez og Julen står i. Et køb af Hazard vil simpelthen blokere Asensio's udvikling, da Hazard som min. har 5 år tilbage på topplan, og Isco ligeså. Hazard er ikke en mand som alene løser Ronaldo salget, og den eneste spiller som kan løse det er Neymar. Vi kan hurtigt blive enige om, at Neymar har ødelagt rigtig meget for sig selv, men jeg tror simpelthen stadig han er i tankerne på Perez, og prisen Chelsea forlanger for Hazard er jo stort set samme beløb man kan købe Neymar for næste sæson, hvis alle rygter omkring den aftale er sand.
Min pointe er egentlig bare, at jeg tror man vil sende et signal om, at man vitterligt tror på de talenter man henter, og nærmere betegnet Asensio. Nuvel, så er jeg stadig ikke overbevist, og jeg tør simpelthen ikke at sætte min lid til Asensio som fast starter, men det sender også bare et forkert signal til netop ham, hvis man går ud og køber Hazard, som har så mange år tilbage i sig, og hele det nye projekt med Julen bliver med Isco som omdrejningspunkt.
Personligt har jeg en drøm om, at man køber Hazard, og man så stille og rolig kører Isco i stilling til at overtage Modric plads på holdet. Det vil give plads til Asensio, og for lige at runde hele drømmen så skifte Kroos ud med Kovacic til næste sommer.
Vi skal igennem et generationsskifte, og vi skal igennem den måske sværeste sæson i jeg ved ikke hvor mange år, og her tør jeg simpelthen bare ikke at sætte min lid til Isco, Asensio, Bale og Benzema.
Hazard skal simpelthen hentes også selvom prisen er alt for høj. I mine øjne handler det ikke om billigere alternativer eller sætte en tyk streg i sandet om, at Real Madrid ikke vil lege med på de priser. Det er de færreste talenter som slår igennem, og gud forbyde, at vi indenfor få år bliver overhalet, fordi vi ikke ville lege med, selvom jeg blankt indrømmer priserne er latterlige høje.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- mat_hattrick
- Ekspert bruger
-
Dios skrev: Selvom jeg på ingen måder er fan af, at man måske ikke vælger at smide et højt beløb efter Hazard, så skal man nok ikke undervurdere Julen's ideer med Isco, Asensio og Lucas. Det er kendt, at han ligesom så mange andre trænere vil stille med Casemiro, Kroos og Modric trioen og han derfor kun har 3 pladser tilbage at lege med. Isco må om nogen være 100% sikret, så i realiteten er der jo kun 2 pladser tilbage.
Benzema er endnu ikke blevet solgt, og selvom der har været en del spekulationer om et skifte tilbage til Lyon, så tror man måske stadig på ham, og med Vinicius "gennembrud" til træning, så ser man måske ham overtage før end først antaget og det efterlader kun 1 plads tilbage.
Og jeg tror det er dét dilemma Perez og Julen står i. Et køb af Hazard vil simpelthen blokere Asensio's udvikling, da Hazard som min. har 5 år tilbage på topplan, og Isco ligeså. Hazard er ikke en mand som alene løser Ronaldo salget, og den eneste spiller som kan løse det er Neymar. Vi kan hurtigt blive enige om, at Neymar har ødelagt rigtig meget for sig selv, men jeg tror simpelthen stadig han er i tankerne på Perez, og prisen Chelsea forlanger for Hazard er jo stort set samme beløb man kan købe Neymar for næste sæson, hvis alle rygter omkring den aftale er sand.
Min pointe er egentlig bare, at jeg tror man vil sende et signal om, at man vitterligt tror på de talenter man henter, og nærmere betegnet Asensio. Nuvel, så er jeg stadig ikke overbevist, og jeg tør simpelthen ikke at sætte min lid til Asensio som fast starter, men det sender også bare et forkert signal til netop ham, hvis man går ud og køber Hazard, som har så mange år tilbage i sig, og hele det nye projekt med Julen bliver med Isco som omdrejningspunkt.
Personligt har jeg en drøm om, at man køber Hazard, og man så stille og rolig kører Isco i stilling til at overtage Modric plads på holdet. Det vil give plads til Asensio, og for lige at runde hele drømmen så skifte Kroos ud med Kovacic til næste sommer.
Vi skal igennem et generationsskifte, og vi skal igennem den måske sværeste sæson i jeg ved ikke hvor mange år, og her tør jeg simpelthen bare ikke at sætte min lid til Isco, Asensio, Bale og Benzema.
Hazard skal simpelthen hentes også selvom prisen er alt for høj. I mine øjne handler det ikke om billigere alternativer eller sætte en tyk streg i sandet om, at Real Madrid ikke vil lege med på de priser. Det er de færreste talenter som slår igennem, og gud forbyde, at vi indenfor få år bliver overhalet, fordi vi ikke ville lege med, selvom jeg blankt indrømmer priserne er latterlige høje.
Godt at se et indlæg fra dig igen, Dios!
Jeg er meget enig i hvad du skriver. Som du skriver er Neymar den logiske eneste direkte afløser for Cristi, men ville der ikke være en chance for at Hazard (måske efter en sæson eller to) kunne løfte sit spil og sætte endnu flere mål på kontoen end han har gjort for Chelsea? Jeg tror virkelig på, at det kunne blive helt ekstraordinært med sammenspil mellem Hazard, isco og Benzema (i et stykke tid endnu) i de små rum, hvor vi ellers har været så svage tidligere, hvor kun Isco har kunnet være lidt med.
Med Hazard på holdet, så synes jeg det ser nogenlunde lyst ud, men jeg frygter også for at klubben ikke har penge ( måske grundet stadionbyggeriet?) til at lægge de store summer. hvem ved? Mit bud er stadig at de bare prøver at presse prisen på hazard ned ved at vente lidt. Alt tyder jo på, at han VIl afsted! Lad os håbe!