Bale præsterer bedre uden Cristiano Ronaldo
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Gareth Bale bliver nu sat i scene som den store arvtager for Cristiano Ronaldo i den kommende sæson.
Det er naturligvis en voldsom udfordring for en spiller, som gennem sine sæsoner i Real Madrid har været voldsomt plaget af skader, men waliseren har faktisk spillet sine bedste kampe for Real Madrid, når Cristiano Ronaldo ikke har været med.
Gareth Bale har spillet 27 kampe for Real Madrid uden den portugisiske verdensstjernes tilstedeværelse og af dem har man vundet 21 kampe, spillet to uafgjorte og tabt fire kampe.
Ser man på waliserens individuelle præstationer i de 27 kampe, så er det mere end bestået, for Bale har nemlig scoret 22 mål, altså et målsnit på 0,81 pr. kamp, hvilket er langt bedre end hans generelle målsnit, som efter 189 kampe og 88 mål blot er på 0,46 scoringer pr. kamp.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Vi så Bale og Benzema sammen i starten af sidste sæsonen i en periode på mere end en kampen af gangen, og det var forfærdeligt. Så forhåbentligt kommer der andre spillere til.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Dragam skrev: Den statistik bekræfter jo bare, hvad man ellers selv kan se i kampene... flere af Real Madrids offensiv spillere præsterer bedre, når Cristiano ikke er der - navnligt Bale. Bliver Bale brugt rigtigt, så kunne jeg sagtens se ham bombe mål ind den kommende sæson.
Det bekræfter absolut ingenting. Alle holds dynamik ændrer sig, hvis man tager deres bedste spiller ud af ligningen. Det betyder jo naturligvis ikke, at denne ene spiller 'hæmmer' resten af holdet. Ronaldo er den naturlige go-to guy, når han spiller, fordi han er så pokkers effektiv, og det har jo blandt andet hjulpet RM til at blive helt og aldeles uovervindelige i CHL-sammenhæng. Benz og Bale scorer måske mere, hvis Ronaldo ikke er der, men det er jo helt naturligt, da holdet må omstille sig og lede efter en ny spiller at sætte op!
Alternativet, når Ronaldo ikke er på holdet, er for mig at se bare dårligere, end hvis han spiller. Hele holdet bør bygges op på en ny måde - forhåbentligt med et skarpt koncept og nogle nye taktiske omdrejningspunkter. Så kan det blive rigtig godt, for Real råder jo stadig over en af de klart stærkeste trupper i Europa. Men det er stadig totalt naivitet at tro, at Bale bare bliver den nye Ronaldo, bare fordi Ronaldo ikke er her længere.
EDIT: Jeg kan for resten heller ikke se, hvordan Bale skal 'bruges rigtigt' i den her trup. Lopeteguis styrker ligger i sit arbejde med den spanske måde at spille fodbold på, og det er nok hans erfaringer fra de spanske landshold, som han forsøger at prøve af i Real. Bale er jo helt malplaceret her. Elsker lange sprintdueller, er bedst når han kan løbe på lange bolde bag forsvaret i kontrasituationer, stærk fysisk tilstedeværelse og ellers rigtig god på de høje indlæg. Jeg tror, Bale passede bedst i Ancelotti-æraen, fordi de egenskaber netop blev udnyttet sammen med Ronaldo og Benz. Nu har vi en helt helt helt anden slags træner, og jeg tror i langt langt højere grad, at det er Isco, der kommer til at funkle nu. Og Gudsketak og lov.
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
ChrillRM14 skrev:
Dragam skrev: Den statistik bekræfter jo bare, hvad man ellers selv kan se i kampene... flere af Real Madrids offensiv spillere præsterer bedre, når Cristiano ikke er der - navnligt Bale. Bliver Bale brugt rigtigt, så kunne jeg sagtens se ham bombe mål ind den kommende sæson.
Det bekræfter absolut ingenting. Alle holds dynamik ændre sig, hvis man tog deres bedste spiller ud af ligningen. Det betyder jo naturligvis ikke, at denne ene spiller 'hæmmer' resten af holdet. Ronaldo er den naturlige go-to guy, når han spiller, fordi han er så pokkers effektiv, og det har jo blandt andet hjulpet RM til at blive helt og aldeles uovervindelige i CHL-sammenhæng. Benz og Bale scorer måske mere, hvis Ronaldo ikke er der, men det er jo helt naturligt, da holdet må omstille sig og lede efter en ny spiller at sætte op!
Alternativet, når Ronaldo ikke er på holdet, er for mig at se bare klart dårligere, end hvis han spiller. Hele holdet bør bygges op på en ny måde - forhåbentligt med et skarpt koncept og nogle nye taktiske omdrejningspunkter. Det er totalt naivitet at tro, at Bale bare bliver den nye Ronaldo, bare fordi Ronaldo ikke er her længere.
Cristiano er ikke "pokkers effektiv" - hans conversion rate er faktisk pænt dårlig. Icardi har eksempelvis en dobbelt så høj conversion rate, som Cristiano har. Cristiano bruger mange flere chancer per mål i forhold til andre topscorere... den eneste grund til at han scorer så meget er, at Real Madrid har et super hold, der kreerer rigtig mange chancer, og næsten altid har søgt Cristiano i den afsluttende fase.
www.planetfootball.com/quick-reads/compa...es-top-five-leagues/
Og ja, holdets dynamik ville ændre sig væsentligt, hvis man tog holdets bedste spiller ud... altså Modric. Hen mod slutningen var Cristiano ok til at afslutte, og absolut intet andet, hvorfor det i min optik ikke er det store problem at erstate ham - man skal bare have en anden skarpretter. Med det hold Real Madrid har, og en ordentlig skarpretter ala Lewandowski eller Icardi, så er jeg ikke i tvivl om at der ville blive BOMBET mål ind, og man ville have glemt alt om Cristiano. Iøvrigt er Bales mål pr kamp statistik uden Cristiano på banen næsten ligeså høj som Cristiano's.
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Conversion rates er et kedelige argument. Det siger noget om Ronaldos måde at spille på. Og Reals måde at spille på. Omend det selvfølgelig ikke er godt at have en så lav conversion rate som Ronaldo, så kan man ikke sætte lighedstegn mellem dette, og så at enhver anden i så fald kunne have udfyldt Ronaldos rolle ligeså godt eller bedre, havde de blot taget Ronaldos plalds.
Igen; med Ronaldo på banen har Real praktiseret én form for fodbold, hvor man har søgt Ronaldo hele tiden - det siger både noget om, at man har nogle fantastiske spillere til at udføre denne game-plan, men det siger også noget om Reals begrænsninger. I rigtig mange sæsoner har det været et gennemgående tema, at hvis ikke Ronaldo scorede, hvem gjorde så? Eksempelvis i år... altså indtil Bale begyndte at spille godt i... 7-8 kampe? Lad mig sige det på den her måde: Ronaldo har tit haft et to-cifret antal skudforsøg i en kamp. Det er uhørt mange. Alligevel laver Ronaldo 3 mål og vinder Real kampen. What's not to like? Der havde ikke været nogen rekord med 3 CHL-trofæer på stribe, hvis ikke man havde satset på dét set-up. Det er sammensætningen af og relationerne imellem Modric, Kroos, Marcelo, Isco, Benz og så Ronaldo, der har skaffet os de triumfer. Ikke Bale...
Dit hypotetiske statement med Lewandowski og Icardi: Det er en fin holdning, som jeg håber holder stik, når den nye sæson går igang, men jeg er hamrende uenig. Hvis Lewandowski havde evnerne til at være medvirkende i 60+ mål per sæson, så havde han sgu nok gjort det i Bayern med det set-up. At du så også lige putter Icardi ind i ligningen... okay...
Jeg er ligeglad med Bales målratio, når Ronaldo ikke har været på banen. Bale har ikke nået Ronaldos betydning til sokkerholderne i sin tid i klubben. Og han HAR fået chancen... At vi finder nogle statistikker, der siger, at Bale er god på en mandag eller har en dobbelt så god conversion rate som Ronaldo siger ikke særlig meget. Vi har gang på gang på gang på gang hylet op om Bales uduelighed herinde, og tilmed har Bale været forvist til bænken utallige gange, SELV når han ikke har været skadet. Hvorfor har folk sådan en korttidshukommelse, ligeså snart Bale pludselig slutter sæsonen fremragende af? :D
Real kan sagtens spille fantastisk fodbold og skrabe flere trofæer hjem uden Ronaldo. Men Ronaldo har også været en så central del af den her æra, at man ikke må begå den fejl at tænke, at han skal erstattes 1:1. Det er jo ikke FIFA Ultimate Team det her! Uden Ronaldo skal der tænkes lidt kreativt, og man må finde nye måder at vinde sine kampe på, hvilket vi heldigvis har spillermaterialet til!
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu