Referat: Knivskarp Asensio straffer Juventus

7 år 11 måneder siden #1 af Jbner

Referatet er tilbage! Brugerne har talt, og vi har hørt jer, og derfor vender kampreferater nu tilbage til Madridista.dk.

Vi har arbejdet på et nyt format, en slags kommentering af kampen, set fra skribentens synspunkt, og med et glimt i øjet. Vi håber i vil tage godt imod det nye format, og vi ser frem til at bringe referater fra alle sæsonens kampe!

0. minut- Så er vi ved at være klar til kampen. Real Madrid stiller i dag op i en 4-2-3-1, med Benz på toppen. Det bliver spændende at se om han kan fortsætte målformen fra kampen mod Manchester.
5. minut - gult kort til Benatia, for at hive Isco i trøjen. Isco ser forresten skarp ud med sin nye sommerfrisure.
8. minut - Fræk lobbet bold fra Kroos over forsvaret til Bale, der desværre ikke formår at sætte kattepoten ordentligt.
11. minut - Real Madrid holder godt på bolden. Som den kære Tommy Kjærsgaard bemærker, så virker det til at Juventus har mistet interessen i at have bolden.
12. minut - Fremragende selvmål af Carvajal... 1-0 til Juventus. Cancelo smider en flad bold ind i feltet, og Carvajal snyder Keylor og tackler den i mål.
25. minut - Mon Bale har fået skruet foden forkert på her til morgen? Endnu en gang rammer han en bold helt skævt, og en god chance bliver sparket langt over mål
27. minut - Så er der drikkepause i Washington. Og det giver mulighed for at reflektere lidt over kampen indtil videre. Real er ikke startet godt. Mange bolde bliver smidt væk, og vi skaber intet. Dårlig start på kampen.
32. minut - Keylor kommer flot ud og griber et indlæg. Er det en Keylor der er lidt presset af rygterne om en ny målmand, der skal vise at han også kan komme ud af sit mål? Sidenote: Den kære Keylor ser nydelig ud i dag, med sit nyanlagte skæg.
33. Minut - De amerikanske producerer fortjener en stor lussing i hoved med en stol, for den utrolig irriterende lydeffekt de har lagt på, hver eneste gang der bliver klippet til replays. Den lyder som tusind bier suser forbi ens øre. Lad endelig være med det en anden gang...
39. minut - BANG! 1-1, og endnu et kanonmål af Bale. Når han endelig rammer bolden rigtigt, så rammer han den virkelig også rigtigt!

Halvleg - Første halvleg har været en klassisk preseason kamp. Meget rodet spil, og mange dumme fejl. Spilletid til flere unge spillere, og mon ikke vi ser en del udskiftninger til anden halvleg? Ramos varmede i hvert fald flittigt op da halvlegen blev fløjtet af.

47. Minut - Hurtig scoring til Real Madrid. 2-1. Vinicius bliver spillet fri på kanten og spiller den flot ind til Asensio som køligt sparker den i kassen. Dejligt samarbejde af de to unge gutter!
54. minut - Vinicius viser igen prøver på sin gode teknik, og glider så let som ingenting forbi Juve-forsvarsspilleren. Det kan godt gå hen at blive rigtig godt det her.
56. minut - 3-1! Asensio sparker bolden fladt mod Szczesny, der laver en siddende Karius og bolden triller i mål bag ham.
60. minut - 5 mod 1, og et dårligt træk fra Vinicius holder Real Madrid fra 4-1-scoringen. Ærgerligt, det havde været dejligt at se den unge brasilianer på tavlen.
66. minut - første aktion for Lunin bliver en god redning på et skud fra Cancelo. Endnu en spiller der bliver rigtig spændende at følge.
68. minut - Nacho så et øjeblik ud til at blive skadet af sin egen medspiller, Javi Sanchez, men det ser heldigvis ud til at han er ok.
69. minut - Chiellini bliver spillet helt fri foran kassen, men han viser hvorfor han normalt er placeret så langt fra modstanderens mål som muligt, og han vipper bolden langt forbi mål.
82. minut - Lunin viser eksempler på sine gode reflekser, med en redning på et skud fra kort afstand af Alex Sandro.
93. minut - Reguilon heldig med ikke at få sit andet gule kort, efter en hård tackling lige uden for feltet. Bernadeschi tæt på at scorer på det efterfølgende frispark men Lunin får vippet skudet på overliggeren.

Slut - Dommeren fløjter kampen af, og det blev altså en kamp hvor Real Madrid fik gang i målscoringen, og ender med at vinde 3-1 over Juventus. Holdet viser positive takter i dele af kampen, men der er stadig meget at arbejde på frem mod sæsonstarten.

Real Madrid: Navas(Lunin, 64. Min.), Carvajal(Odriozola, 46. Min.), Nacho(Jose Leon, 78. Min), Sanchez(Ødegaard, 78.min), Reguilon, Kroos(Llorente, 46 min.), Ceballos(Mayoral, 64. Min.), Valverde, Bale(Lucas, 46. Min.), Isco(Asensio, 46. Min), Benzema(Vinicius, 46. Min.).

Juventus: Szczesny(Perin, 63. Min.), Cancelo, De Sciglio, Chiellini(Barzagli, 72. Min.), Benatia(Rugani, 63. Min), Alex Sandro, Pjanic(Fernandes, 71. min.), Khedira(Fagioli, 46. Min), Marchisio, Federico, Favilli(Pereira, 63. min.)

Kampens Madrid-spiller: Ikke umiddelbart én spiller der skiller sig ud, så Asensio får den for sine to mål.
Kampens Madrid-badebold: Heller ikke én spiller med en speciel dårlig kamp, så Carvajal "vinder" denne pris for sit selvmål.
Kampens detalje: Opspillet og målet til 2-1. Godt at se det gode samarbejde mellem Vinicius og Asensio, og Vinicius med en flot assist.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 11 måneder siden #2 af zizou21
Fantastisk dag på Fedex field! Høj solskin og 33 grader hele kampen.

Tanker efter kampen....

Første halvlegs bedste spiller - Kroos. En fornøjelse at se Toni’s gejst i denne kamp og hans touch på bolden er sublim! Klasse over hele linjen.

Anden halvlegs bedste spiller - Asensio. Dejligt at se han forsætter sin udvikling og super skarp idag. Kan han være vores nye 9’er?

Odriazola - han er altså spændende og Carvajal skal ikke føle sig for sikker.

Reguilon - hvor kom den fra? Han spillede faktisk fra første sekund og var super iøjnefaldende. Spændende.

Vini - så meget talent i den knægt, men super raw stadig. Fornøjelse at se ham ved siden af Asensio fra første halvleg. Glæder mig til at følge ham de næste par år.

Mayoral - ingen fremtid i Real Madrid.

Benzema - ikke god nok.

Bale - OK, men skinner ikke igennem på nogen måde. Flot mål.

Ødegård - han er sku god på bolden og virker mere moden. Nu skal han bare have nogen muskler på kroppen og udvikle et slutprodukt - så kunne jeg godt se ham blive potential arvtager for Modric!

Jeg kunne godt tænke mig at se følgende opstilling på Tirsdag i New Jersey.

Navas
Odriozola, Vallejo, Nacho, Reguilon
Kroos, Ceballos
Ødegård
Isco, Asensio, Bale

Hala
Sidste redigering: 7 år 11 måneder siden ved zizou21.

7 år 11 måneder siden #3 af Madrid777
Fedt at referatet er blevet nytænk på den her måde. Og så dejligt med lidt humor placeret rundt omkring i teksten. Godt arbejde!
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, andreashn

7 år 11 måneder siden #4 af DarioGomez
Fint med noget kant og nytænkning over referatet - dog ærgrer jeg mig lidt over den med Chiellinis næse - det er ikke fedt/sjovt/originalt, når humoren går på andres udseende.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: r-mb-q, BBB, andreashn, Evden

7 år 11 måneder siden #5 af Jbner

DarioGomez skrev: Fint med noget kant og nytænkning over referatet - dog ærgrer jeg mig lidt over den med Chiellinis næse - det er ikke fedt/sjovt/originalt, når humoren går på andres udseende.

Jeg vil gerne beklage kommentaren omkring Chiellinis næse. Den virkede lidt sjovere da jeg skrev den omkring kl. 2. i nat, men efter at have sovet på den, kan jeg godt se at den ikke er helt god. Det bliver rettet, og så bliver det selvfølgelig bedre i fremtiden. Jeg håber at folk fortsat vil læse med, på trods af en enkelt bommert :)
Sidste redigering: 7 år 11 måneder siden ved Jbner.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista, mortenj, andreashn, Chamartin, Evden

7 år 11 måneder siden #6 af REAL
Det er svært at være negativ ovenpå i går. Presspillet udviklet yderligere fra kampen mod United, og man begynder virkelig at se tegningen til spillet, hvor positionerne flyder, og der konstant er øje for at dække ind for hinanden.

Reguilon igen stærkt spillende, og det er tydeligt med hans boldomgang og offensive løb, at han havde en sæson som venstre fløj i Logroñés.

7 år 11 måneder siden #7 af SeQueda
Thumbs up for referatet.

7 år 11 måneder siden #8 af Mathiaska
Vores spil ser virkelig godt ud og det er tydeligt hvilke spillere der prøver at imponere. Spillet på banen minder mig om de sindssygt gode kampe vi spillede mod Barca i Super Cuppen sidste år hvor vi også spillede total fodbold, uden hverken Ronaldo og Bale.

Vi har nogle af de mest boldsikre spillere på planeten og Lopes spillestil synes at ligge tæt op af Zidanes på mange måder, omend pressspillet (eller måske bare de unges iver) ser skræmmende godt ud. Det er tydeligt, at modspillere skal overfaldes når bolden tabes.

Den spanske venstreback hvis navn jeg ej kan stave overbeviste mig igår. Sikke en ukuelighed og boldkontrol. Ceballos ser også god ud, men han falder langt i hierakiet så snart vores elskede kroater vender retur. Hvis Asensios plads ligger på en af de 3 forreste positioner vil der dog blive bedre plads til ham - og indtil nu med god grund.

Igår spillere vi til tider i mine øjne rigtig, rigtig god fodbold. Lad os håbe de positive takter fortsætter.

Lad optimismen sprede sig. :)
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

7 år 11 måneder siden #9 af Fondo_Sur
@Mathiaska

Det var dog som nat og dag i hhv. første og anden halvleg. Bale, Benzemas og til dels Iscos tilstedeværelse gjorde det stift og forudsigeligt.

Omvendt blev det ustyrligt med Asensio og co. i anden halvleg. Det virker lidt til at man skal bygge holdet op omkring sådan en spil. Fart og meget højt teknisk niveau.

7 år 11 måneder siden #10 af Mathiaska

Fondo_Sur skrev: @Mathiaska

Det var dog som nat og dag i hhv. første og anden halvleg. Bale, Benzemas og til dels Iscos tilstedeværelse gjorde det stift og forudsigeligt.

Omvendt blev det ustyrligt med Asensio og co. i anden halvleg. Det virker lidt til at man skal bygge holdet op omkring sådan en spil. Fart og meget højt teknisk niveau.

Helt enig. Lad os håbe det er pga Bale, Benz og hvad de ellers hedder hænger lidt i bremsen qua pre season, hvor de unge jo spiller for deres chance. Det ville dog klæde de etablerede spillere at give den en tand mere i den kommende kamp.

Juventus’ aldrende spillere kunne til tider i anden halvleg slet ikke komme i nærheden af bolden mod vores u-spillere. Fascinerende så gode de var i de små rum.

Leveret af Kunena Forum