Optakt: Real Madrid - AS Roma

7 år 10 måneder siden #1 af Administrationen

Real Madrid spiller i nat dansk tid den sidste træningskamp i USA inden det går hjem til Trofeo Bernabéu i Madrid og så bliver det alvor for klubben.

AS Roma er modstanderen og de kommer med en dugfrisk sejr over Barcelona i bagagen og virker generelt til at være rigtig godt kørende med deres mange nyerhvervelser, heriblandt den tidligere FCK-målmand Robin Olsen, som blev hentet ind, da Alisson blev verdens dyreste målmand.

Men også navne som Ante Coric, Javier Pastore og den meget talentfulde Justin Kluivert; søn af Patrick Kluivert, bør man holde øje med på dette nye Roma-hold skabt af spanske Monchi.

For Real Madrid kommer kampen midt i et kroatisk stormvejr, hvor Modric vil væk af frivillighedens vej, mens Kovacic har taget lidt mere utraditionelle metoder i brug. Det ligner dog mere og mere, at ingen af de to spillere er i truppen i den kommende sæson og det giver nye muligheder for de mange midtbanespillere, som ikke fik store muligheder i sidste sæson, heriblandt Fede Valvderde og især Dani Ceballos. De har begge leveret gode præstationer i de første kampe.

Det samme har Reguilón som venstre back og han kan sagtens få chancen igen i nat, eftersom Theo er tæt på en lejeaftale med Real Sociedad. Med kun godt en uge til den vigtige europæiske Super Cup-kamp er det dog også vigtigt at få anfører Sergio Ramos i spil og det forventes, at han er med i nat.

I det hele taget må man forvente, at nattens startopstilling vil være meget lig den, som om en uge i Estland skal forsøge at hjemtage første titel og her er det naturligvis vigtigt, at man kan begynde at se Lopeteguis ideer om et højt og aggressivt pres efter boldtab.

Der er dog tvivl om Kroos og Benzema, som ikke fuldførte gårsdagens træning, men det var ikke noget alvorligt med nogen af dem.

Real Madrids forventede hold: Navas, Carvajal, Ramos, Nacho, Reguilón, Ceballos, Valverde, Isco, Asensio, Bale, Benzema.

Romas forventede hold: Olsen, Florenzi, Manolas, Marcano, Santon, Pellegrini, De Rossi, Strootman, Kluivert, Dzeko, El Shaarawy

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 10 måneder siden #2 af Jbner
Besvaret af Jbner på emne Optakt: Real Madrid - AS Roma
Jeg ved ikke om folk sidder oppe for at se kampen, men jeg kan læse på Marcas liveopdatering, at der er voldsomt uvejr i New York, så det er uvist om kampen kan spilles. Seneste melding lyder at de går i gang med kampen når vejret tillader det (der skal gå 20 minutter efter sidste lynnedslag før de må gå i gang), så det er uvist hvornår kampen bliver fløjtet i gang, og om den overhovedet bliver spillet.

UPDATE: Spillerne og tilskuere er lukket ind igen, og kampen bliver spillet kl. 02.30 :)
Sidste redigering: 7 år 10 måneder siden ved Jbner.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista

7 år 10 måneder siden #3 af Raúl Madrid
Fra første gang jeg så Asensio spille, har jeg altid set Raul i ham.
De har så mange ligheder.. startede begge med nr 20 på venstre kant, deres målfarlighed tvinger træneren til at bruge dem længere fremme, kanon venstre ben osv.
Jeg kaldte den allerede sidste år, at når Ronaldo var færdig, så ville Asensio få 7eren.
I hørte det først her.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
7 år 10 måneder siden #4 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Optakt: Real Madrid - AS Roma
Det er jo en fornøjelse at se de 30 første minutter! Spillet flyder, der skabes chancer og stort set alle spiller godt. Isco er jeg ikke helt glad for indtil videre da han varmer den for meget, tabte den på et farligt sted og ikke selv skaber noget. I skrivende stund brugte han 5 berøringer på at trille den til siden i stedet for at sende en helt fri Bale, som spiller fremragende. Ceballos fortsætter de gode takter og begynder at tage ansvar nu. Han har vel fået noget positivt ud af alle situationer? Benzema falder godt ind i spillet i dag og generelt er der gode præstationer fra spillerne. Dejligt!

7 år 10 måneder siden #5 af zizou21
Besvaret af zizou21 på emne Optakt: Real Madrid - AS Roma

Brylle skrev: Det er jo en fornøjelse at se de 30 første minutter! Spillet flyder, der skabes chancer og stort set alle spiller godt. Isco er jeg ikke helt glad for indtil videre da han varmer den for meget, tabte den på et farligt sted og ikke selv skaber noget. I skrivende stund brugte han 5 berøringer på at trille den til siden i stedet for at sende en helt fri Bale, som spiller fremragende. Ceballos fortsætter de gode takter og begynder at tage ansvar nu. Han har vel fået noget positivt ud af alle situationer? Benzema falder godt ind i spillet i dag og generelt er der gode præstationer fra spillerne. Dejligt!

Enig i det meste, synes dog igen igen at Benzema er alt for anonym (svag) i en kamp hvor han vel burde scorer 1-2 kasser i første halvleg. Med begrundelse af vores dominans og ja - han er 9’er for Real Madrid!!

Hala

7 år 10 måneder siden #6 af Dios
Besvaret af Dios på emne Optakt: Real Madrid - AS Roma
Når man kan få Bale til at stråle på den måde, så må ham Julen da gøre noget rigtigt. Den dynamik, fart og bevægelighed Asensio, Benzema og Bale lagde for dagen var godt nok fremragende. Bale kommer til sin ret når han har fået en fri rolle til at spille hvor pladsen er der for ham. Alt imens Benzema gør det han er verdensklasse til, og Asensio går direkte ind og tager de løb man frygtede ikke ville tages efter Ronaldo's afsked.
Den indbyrdes forståelse imellem de 3 var virkelig fremragende idag. Nuvel, så havde de utrolig meget plads at spille på, og modstanderne kommer nok ikke til at være så åbne som idag, men det skyldes godt nok også Kroos og Isco's fremragende arbejde. Jeg er ikke enig Brylle. Godt nok mister Isco bolden et farligt sted tidligt i kampen, men jeg tror du mange gange forvekslede Isco med Ceballos, for han var ikke helt skarp idag, og smed lidt for mange bolde væk, og man kan jo bare se Isco's roulette, hvor afleveringen kom fra Ceballos af. Alt for mange af de afleveringer fra hans side af, og generelt uskarp.
Rigtig mange lækre afleveringer igennem kæderne som gjorde vi hurtigt kunne vende spillet, og det fungerede stort set til perfektion.

Noget jeg specielt er vild med er vores måde at arbejde bolden tilbage på. Det fungere fantastisk allerede, og alle løber for hinanden, og virker til at vi har spillet sådan altid. Der er altid plads til forbedringer, men det er den første træner jeg har set træne Real Madrid sige noget om hans ideer på pressemøder etc. og så kunne se forskellen og de ideer på banen. Er sgu vild med det!
Julen nævnte også, at han ikke synes en spiller skal bære holdet, men at spillerne skal være holdet. Noget jeg har efterspurgt rigtig langtid, og synes det er lækkert, at han fremhæver Bale som eksemplet, og siger, at Bale skal hjælpe holdet og ikke bære holdet, da meget af presset hviler på ham.

Det eneste negative er, at Julen sagde, at det er rigtig Kovacic vil forlade Real Madrid, og at Real Madrid nu kigger efter en spiller med Kovacic kvaliteter. Håber fandeme det er en lejeaftale, så man kan hente ham hjem næste år. Modric bliver 100% siger han medmindre der er en klub som betaler frikøbsklausulen.

Alt i alt, så var der langt flere gode ting end dårlige. Nu skal der bare lidt ro på holdet igen. Måske bliver det her Asensio's sæson?

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Elkrimi, El Madridista, Real HWL

7 år 10 måneder siden #7 af Elkrimi
Besvaret af Elkrimi på emne Optakt: Real Madrid - AS Roma
Tak for opsummering, Dios.

Er der brug for en direkte erstatning for Kovacic? Der findes jo ingen derude...

Og som det ser ud så anvender Julen både en 4-2-3-1 eller 4-3-3, hvor midtbanen består af to dybdeliggende og en offensiv.
Jeg ville faktisk være tryg ved følgende spillere, nu hvor Ceballos ser ud til at trives:
Casemiro, Llorente, Kroos, Ceballos, Modric, Isco
Så kan man veksle mellem 1) Casemiro/Llorente, Kroos/Ceballos og Modric, og 2) Kroos, Modric/Ceballos og Isco alt efter modstanderen.

Det store spørgsmålet er om Asensio/Vinicius/?, Bale/Vasquez og Benzema/Mayoral har kvalitet nok til at vinde La Liga....

Men når Neymar, Mbappe, og sandsynligvis også Hazard (pga Courtois-købet) er udelukket, og man skal betale overpris for både Lewa og Cavani, så er der vel ikke så meget at gøre end at give fuld tillid til Asensio (--> 7). Og stole på at konstellationerne 1) Isco, Asensio og Bale eller 2) Asensio/Isco, Bale og Benzema kan sørge for en masse mål.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, REAL

7 år 10 måneder siden #8 af HugoSanchez

Raúl Madrid skrev: Fra første gang jeg så Asensio spille, har jeg altid set Raul i ham.
De har så mange ligheder.. startede begge med nr 20 på venstre kant, deres målfarlighed tvinger træneren til at bruge dem længere fremme, kanon venstre ben osv.
Jeg kaldte den allerede sidste år, at når Ronaldo var færdig, så ville Asensio få 7eren.
I hørte det først her.

Absolut detaljerytteri, men Raúl har altså aldrig haft andre numre end nr. 7 hos Real Madrid. Faktisk er han en af de få (?!!), der kun har spillet med ét nr. gennem hele den professionelle karriere trods fire forskellige klubber undervejs. Her er et billede fra Raúls debut:

I øvrigt tror jeg også, at Asensio går en fremragende sæson i møde. Om han så ender med at have niveauet og afslutningsfærdighederne til at nå Raúls niveau tvivler jeg så mere på, men jeg lader mig hjertens gerne overraske.
Sidste redigering: 7 år 10 måneder siden ved HugoSanchez.
Følgende bruger(e) sagde tak: DarioGomez, andreashn

7 år 10 måneder siden #9 af DarioGomez
Ift erstatning for Kovacic - så vil det være lidt ærgerligt, da jeg mener, at Ødegaard, Ceballos og eventuelt også Valverde godt kunne få nogle af de minutter, som Kovacic fik. (Så mange var det heller ikke ... 988 minutter i La Liga).

Men spanske medier foreslår Thiago og Pjanic som eventuelle erstatninger.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

7 år 10 måneder siden #10 af Administrationen

HugoSanchez skrev:

Raúl Madrid skrev: Fra første gang jeg så Asensio spille, har jeg altid set Raul i ham.
I hørte det først her.

Absolut detaljerytteri, men Raúl har altså aldrig haft andre numre end nr. 7 hos Real Madrid. Faktisk er han en af de få (?!!), der kun har spillet med ét nr. gennem hele den professionelle karriere trods fire forskellige klubber undervejs. Her er et billede fra Raúls debut:

I øvrigt tror jeg også, at Asensio går en fremragende sæson i møde. Om han så ender med at have niveauet og afslutningsfærdighederne til at nå Raúls niveau tvivler jeg så mere på, men jeg lader mig hjertens gerne overraske.

Absolut detalje-rytteri, men Raúl spillede ikke i hvid trøje i sin debut-kamp. Det var på udebane mod Zaragoza i en blå trøje.......men med nr. 7 ;-)
Følgende bruger(e) sagde tak: DarioGomez, andreashn

7 år 10 måneder siden #11 af Raúl Madrid

Administrationen skrev:

HugoSanchez skrev:

I hørte det først her.

Absolut detalje-rytteri, men Raúl spillede ikke i hvid trøje i sin debut-kamp. Det var på udebane mod Zaragoza i en blå trøje.......men med nr. 7 ;-)

Nu er der ingen spiller nogensinde, der er kommet fra 2. Holdet og direkte fået sådan et nr.. hverken Raul eller Messi.
Hurtig Google søgning bekræfter også min påstand, dog var nummeret 17 og ikke 20. Huskede ikke helt rigtigt.

7 år 10 måneder siden #12 af Administrationen

Raúl Madrid skrev:

Administrationen skrev:

HugoSanchez skrev:

I hørte det først her.

Nu er der ingen spiller nogensinde, der er kommet fra 2. Holdet og direkte fået sådan et nr.. hverken Raul eller Messi.
Hurtig Google søgning bekræfter også min påstand, dog var nummeret 17 og ikke 20. Huskede ikke helt rigtigt.

Han spillede altså i nr. 7. Her er en lille video fra hans debut-kamp. I minut 1:10 ser man tydeligt, at det er trøje nr. 7:

Leveret af Kunena Forum