Referat: Lynmål da Real Madrid dominerede Roma

7 år 11 måneder siden #1 af Jbner

Kl. 02.00 – Pga. voldsomt uvejr omkring New Jersey, hvor kampen spilles, er kampen blevet udsat. Tilskuerne bliver nu lukket ind på stadion igen, og spillerne kommer på banen for at varme op. Kampen er rykket til kl. 02.30.

0. minut – SÅ er vi endelig ved at være klar. Real Madrid stiller med mange af dem man må regne med skal spille mange kampe i den kommende sæson. Det skal blive spændende at se dem i Lopeteguis system, og det bliver dejligt at se Él Capitán igen! Real Madrid stiller op i den nye 3. trøje som blev præsenteret i går. Den røde trøje er lavet af plastik indsamlet fra havet.
2. minut – HVILKET MÅL! 1-0 til Real Madrid! Bale med en fantastisk ydersideaflevering over romas forsvar, spiller Asensio helt fri, og han scorer sikkert sit 3. mål på USA-turen. Dejlig start!
8. minut – Stor mulighed til Roma. Isco formår ikke at komme af med bolden uden for eget felt, og bliver skubbet hårdt omkuld. Dommeren fløjter ikke, og Dzeko får en god mulighed lige udenfor feltet, som Keylor reder sikkert.
14. minut – Keylor med en stor fejl giver Roma en stor mulighed, men godt forsvarsspil sikrer at det ikke bliver farligt. Der er nok flere der håber på at denne kamp er Keylors sidste for Real Madrid, og med denne aktion har han ikke fået flere fans.
15. minut – 2-0! Carvajal spiller Bale flot i dybden på højre kant, og så lunter han forbi Marcano, der slet ikke kan følge med, ind foran mål, hvor han sikkert lægger den ind bag Robin Olsen. Hvad tænker Romas træner på? Man stiller ikke op i formel 1 med en Toyota Yaris, og man sætter ikke Marcano til at løbe om kap med Gareth Bale…
19. minut – Endnu en gang bliver Asensio spillet fri bag Romas forsvar. Der fløjtes desværre korrekt for offside, men det er tydeligt at der er muligheder i at spiller over Romas langsomme forsvar
20. minut – Florenzi smider et indlæg i feltet, og Keylor fumler med bolden. Han når heldigvis at få den i sikkerhed inden en Roma-spiller kan nå til den.
24. minut – Keylor stormer ud af feltet og tæmmer en bold med brystet. Dzeko fløjtes for offside i situationen, men man kan stadig ikke lade være med at tænke på den legendariske målmand, Rene Higuita, når Keylor laver sådan noget.
31. minut – Drikkepause i New Jersey. Tanker fra opgøret indtil videre: Det er tydeligt at se at der er arbejdet med possession. I alle kampene i USA har man domineret boldbesiddelsen, og denne kamp er ikke anderledes. Og bortset fra den første kamp, har man også været god til at skabe chancer. Det bliver spændende at se hvad Lopetegui kan drive det til. Indtil videre er jeg fan.
35. minut – 70/30 boldbesiddelse i Real Madrids favør. Det er ikke meget Roma har været på bolden i kampen.
36. minut – Flot skud af Benzema uden for feltet, bliver reddet til hjørnespark af Robin Olsen. Godt at se at Benzema tør at sparke på mål.
38. minut – Tæt på 3-0! Først et hovedstød fra Benzema, og herefter hamrer Asensio den i brystet på Fazio, som ved et held redder bolden tæt ved målet.
39. minut – Dzeko smider sig i et pinligt forsøg på at filme sig til et frispark lige uden for feltet. Han snyder kampens kommentater, men heldigvis snyder han ikke dommeren, og spillet fortsætter.
43. minut – Et skud udefra fra Dani Ceballos går tæt forbi mål. Dejligt at se at der ikke går Barcelona i boldbesiddelsen, hvor bolden helst skal løbes over målstregen, men at man tør at afslutte udefra.
45. minut – En finte fra Kolarov snyder Ceballos og sender ham på jorden. Et håbløst indlæg ødelægger dog chancen for Roma.

HALVLEG – Slut på første halvleg. En første halvleg som Real Madrid har domineret fra start til slut. Det har været en fornøjelse at se en kamp, hvor stort set hele holdet har spillet en god kamp. Keylor har haft enkelte fejl, som heldigvis ikke har kostet, og Isco har måske varmet bolden lidt for meget i enkelte situationer. Bale har virket skarp, og hvis han, mod forventning, kan holde sig skadesfri i den kommende sæson, kan han virkelig blive vigtig. Reguilón har endnu en gang set skarp ud, og han kan meget vel have spillet sig ind i førsteholdstruppen med sine præstationer i USA.

46. minut – Så starter anden halvleg. Kroos og Ramos går ud, ind kommer Javi Sanchez og Llorente. Roma skifter 6 mand, bl.a. Robin Olsen, og ind kommer bl.a. Justin Kluivert.
53. minut – Lidt mærkeligt at se Benzema anførerbindet. Det ser ikke ligeså godt ud på ham, som det gør på Ramos.
56. minut – Real Madrid skifter en håndfuld spillere. På banen kommer bl.a. Vinicius.
61. minut – Et godt angreb ender hos Vinicius, der med en god afslutning sender bolden kort forbi hjørnet.
63. minut – Roma sætter Jesus på banen. Jeg tror dog ikke engang guds søn ville kunne skaffe dem et resultat i dagens kamp. Real Madrid dominerer fortsat opgøret. I samme sekvens sætter de Strootman på banen. En af de få spillere med en skadeshistorik der får Bale til at ligne en mand der aldrig er skadet.
73. minut – Nacho sætter sig med noget der ligner en fodskade. Han ser dog heldigvis ud til at komme op igen.
75. minut – Drikkepausen er slut, og Nacho er fortsat på banen.
77. minut – Pellegrini sender et langskud 2 meter over mål. Romas største chance i anden halvleg.
82. minut – Nacho sætter sig desværre igen, og denne gang bliver han skiftet ud. Raul De Tomas kommer på banen, så mon ikke Llorente går ned i forsvaret?
83. minut – 2-1… Et langt indkast bliver forlænget og falder ned til Strootman som er helt umarkeret bagerst i feltet, og han trykker bolden i nettet. Det er José León der slet ikke er opmærksom på Strootman.

SLUT: Der lyder slutfløjtet, og Real Madrid rejser hjem fra USA med to sejre og et enkelt nederlag. Skuffende anden halvleg af holdet, hvor luften meget naturligt fes af ballonen, efter man foretog en masse udskiftninger. Dog var det en fremragende første halvleg af holdet, og kan man tage det spil med ind i sæsonen, ser det positivt ud for Lopeteguis mandskab.

Real Madrid: Navas, Carvajal (Leon, 70. Min.), Ramos (Sanchez, 46. Min.), Nacho (De Tomas, 82. min.), Reguilon (Lopez, 70. min), Ceballos (Ødegaard, 70. min.), Kroos (Llorente, 46. Min.), Isco (Valverde, 56. Min.), Bale (Lucas, 56. min.), Benzema (Vinicius, 56. min.), Asensio (Mayoral, 56. min.).

Roma: Olsen (Mirante, 46. min.), Florenzi (Karsdorp, 63. min.), Fazio (Manolas, 46. min.), Marcano (Jesus, 63. min.), Kolarov (Santon, 70. min.), Cristante (Pellegrini, 46. min.), De Rossi (Gonalons, 46. min.), Pastore (Strootman, 63. min), El Shaarawy (Schick, 46. min.), Dzeko (Coric, 70. min.), Perotti (Kluivert, 46. min.).

Kampens Madrid-spiller: Bale får den i dag. Mål og assist, og så spiller han generelt en rigtig fin første halvleg.

Kampens Madrid-badebold: Navas i første halvleg, Vinicius i anden halvleg. Navas lavede nogle store fejl i første halvleg, der ikke endte med at koste mål. Vinicius var usynlig i alt den tid han havde på banen, bortset fra nogle mislykkedes aktioner her og der. Meget der skal forbedres her, hvis han ønsker at spille fast for Real Madrid i denne sæson.

Kampens detalje: Begge Real Madrid-mål kan nævnes, men jeg synes at det skal være Reguilóns spil på denne tur, og i dag. Han har vist sig som en god mulighed på venstre back, og har i sine tre kampe spillet bedre end Theo gjorde i alle sine kampe sidste sæson. Jeg tror man har fundet en fin backup på venstre back, hvis rygterne og Theos lejeaftale er sande.

Følgende bruger(e) sagde tak: REAL

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 11 måneder siden #2 af REAL
Fantastisk at vågne op til sådan et referat.

Havde lige glædet mig til at genudse kampen her til morgen igennem mit YouSee, som med de andre to kampe.. men af en eller anden grund ikke muligt. Nogen der kender til en anden mulighed? Vil vildt gerne se kampen.

7 år 11 måneder siden #3 af HalaMadrid
Du kan gense kampen kl 14:00 i dag på TV3 sport.
Følgende bruger(e) sagde tak: REAL

7 år 11 måneder siden #4 af REAL

HalaMadrid skrev: Du kan gense kampen kl 14:00 i dag på TV3 sport.

Tak! Skal dog lige rykke et par møder med den sendetid :)
Sidste redigering: 7 år 11 måneder siden ved REAL.

Leveret af Kunena Forum