Il Messaggero: Real Madrid-delegation i Rom

7 år 11 måneder siden #13 af Dios
Steen skrev:

Vi har haft snakken et par gange før, og dengang valgte jeg Pogba over Modric. Det har jeg så indrømmet var dumt, dog IKKE fordi Pogba ikke er god nok, men fordi Modric siden da har været verdens klart bedste midtbanespiller! Men Modric er snart 33, og han har derfor ikke lang tid tilbage. Derfor bør man i år eller næste år hente hans erstatning, og her er Pogba den perfekte afløser.

Akkurat som REAL skriver, så tror jeg ikke vi får behov for en defensiv midtbanespiller under Lopetegui, i hvert fald ikke i de fleste kampe. Lopeteguis taktik, som går ud på at holde på bolden og hurtigt genvinde den hvis man har tabt den, gør Casemiro overflødig. Vi så det mod Bayern, hvor deres 6 forreste alle var mere offensive end defensive; Thiago, Ribery, Lewandowski, James, Muller og Tolisso. 4 offensive spillere, og 2 midtbanespillere, som på ingen måde kan betegnes som værende defensive. Thiago er en playmaker og Tolisso er en boks til boks spiller. Men deres genpres og fantastiske organisation på banen gjorde, at man slet ikke lagde mærke til manglen.
Dermed ikke sagt, at Casemiro skal sælges. Men jeg tror sagtens, at man kan rotere mellem Casemiro, Kroos, Modric og Pogba i de store kampe, og stadig formå at holde alle glade.

Uenig angående Pogba, men alle argumenter er vel vendt og drejet ift. ham, så den burde være helt død nu :)

Det vil være en kæmpe fejl, at spille uden en defensiv midtbanespiller. Om han skal være bedre teknisk end Casemiro er jeg meget enig i, men Barca og det spanske landshold har altid haft Busquets. Han er ikke den klassiske 6'er, men Pep kaldte ham den vigtigste spiller for hans hold tilbage i 11 mener jeg det var, og den vurdering er jeg mere end enig i. Pep som vel nok er den træner som har genskabt presset i moderne fodbold, og man kan også bare kigge på hans hold med City. De kan have bolden 80% af tiden, men Fernandinho spiller stadig. Enig i, at man taktisk skal variere, og vurdere, men 6'eren er kommet for at blive, og specielt taget i betragtning, at det reelt set vel kun er de 2 centrale forsvarspillere og målmanden som hvis hovedformål er, at forsvarer efterhånden. Nuvel, så er jeg med på der kommer et genpres fra samtlige offensive spillere, men møder vi et ligeså godt hold som vores eget, så er de altså vant til at spille i små rum, og vil have stor mulighed for at spille sig ud af vores pres, og så står Kroos som bagerste mand igen, og det tager ham halvandet minut bare at vende sig.
Lige med Bayern er svær i den kamp du referer til, da vores hold efter et godt første resultat var notorisk dårlige, og jeg ikke rigtig synes man kan vurdere udfra den kamp. For 1. kamp spillede de så vidt jeg husker med Javi Martinez som 6'er.

Hvis man ikke kunne rotere med Modric, Kroos, Casemiro og Kovacic og holde alle glade, så nægter jeg og tro på man kan erstatte Pogba med Kovacic og holde alle glade. Nu forstår jeg argumentet, men overvej den dag Julen skal bænke Modric, Kroos, Pogba eller Isco i en semifinalekamp. Vi kan være nok så kyniske og sige de bedste skal spille, men alt i alt, så ender det med, at de mindst anvendte spillere vil have fast spilletid, og kræver et klubskifte.
Nu er det jo ikke første gang det sker i Real Madrid, og nok heller ikke sidste gang. Jeg har aldrig troet på konceptet med, at 2 lige gode spillere kan deles om pladsen.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum