Sky: Kovacic til lægetjek i Chelsea i dag
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Ifølge Sky Sports rejser Mateo Kovacic i dag til London for at gennemgå det obligatoriske lægetjek i Chelsea, hvorefter han lejes ud for den kommende sæson.
Der har været spekuleret i, at Chelsea får en købs-option på Kovacic, men det tyder på at man blot lejer ham i den kommende sæson.
I samme ombæring ventes Thibaut Courtois at blive præsenteret som ny Real Madrid-målmand i morgen.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Brylle
- Gæst
-
Det tror jeg ikke han er udset til, for det ligner i høj grad, at systemet kommer til at minde mere om 4-2-3-1 end 4-3-3 uden at skulle lægge mig for meget i talkombinationer. Jeg ser i hvert fald hverken Kroos, Casemiro eller Kovacic som spillere, der kan fungere på den øverste hylde som en offensiv midtbanespiller, og derfor ser jeg slet ikke at der er plads til Kovacic medmindre han kan slå Casemiro af i den kamp. Det er bestemt ikke umuligt, men der er ingen garantier givet til Kovacic.Kiwes skrev: Jeg nægter simpelthen at tro på at der er en købsoption af finde i lejeaftalen. I min bog vil det overhovedet ikke give mening. Jeg går ud fra ledelsen, ligesom mange her på siden, forventer at Kovacic skal tage over for Modric - muligvis allerede i næste sæson. Hvis man har tænkt sig at afhænde Kovacic, fx. fordi man har set at han ikke har lysten til at blive i Madrid længere, så vil et salg jo give langt mere mening.
Brylle skrev:
Det tror jeg ikke han er udset til, for det ligner i høj grad, at systemet kommer til at minde mere om 4-2-3-1 end 4-3-3 uden at skulle lægge mig for meget i talkombinationer. Jeg ser i hvert fald hverken Kroos, Casemiro eller Kovacic som spillere, der kan fungere på den øverste hylde som en offensiv midtbanespiller, og derfor ser jeg slet ikke at der er plads til Kovacic medmindre han kan slå Casemiro af i den kamp. Det er bestemt ikke umuligt, men der er ingen garantier givet til Kovacic.Kiwes skrev: Jeg nægter simpelthen at tro på at der er en købsoption af finde i lejeaftalen. I min bog vil det overhovedet ikke give mening. Jeg går ud fra ledelsen, ligesom mange her på siden, forventer at Kovacic skal tage over for Modric - muligvis allerede i næste sæson. Hvis man har tænkt sig at afhænde Kovacic, fx. fordi man har set at han ikke har lysten til at blive i Madrid længere, så vil et salg jo give langt mere mening.
Om ikke andet, så bliver det interessant at se, hvem vi henter ind som erstatning. Lopetegui udtalte jo at han ville have en erstatning fra øverste hylde.
Desværre mere fokus der bliver taget væk fra det helt åbenlyse for mig - nemlig at hente en målstærk 9'er.
Vi har rigeligt med kvalitet paa de forreste midtbane pladser og har vel haft overflod de sidste par saesonner.
Hvis vi kunne bytte Kovacic ud med en klasse spiller til at konkurre med Casemiro, ville det vaere genialt i min bog. Vi mangler mere bredde paa den defensive midt.
En spiller som Kante er selvfoelgelig bedste bud, men ellers er der vel ikke mange derude? Jorginho kunne ogsaa have vaeret et bud.
Hala
zizou21 skrev: Jeg synes fokus har vaeret lidt forkert rettet imod en direkte erstatning for Kovacic og/eller Modric.
Vi har rigeligt med kvalitet paa de forreste midtbane pladser og har vel haft overflod de sidste par saesonner.
Hvis vi kunne bytte Kovacic ud med en klasse spiller til at konkurre med Casemiro, ville det vaere genialt i min bog. Vi mangler mere bredde paa den defensive midt.
En spiller som Kante er selvfoelgelig bedste bud, men ellers er der vel ikke mange derude? Jorginho kunne ogsaa have vaeret et bud.
Han findes allerede i truppen. Llorente.
Jorginho lige skiftet til Chelsea, og Kante vil bestemt ikke bifalde en sekundær rolle. Ville dog stadig ønske vi havde kastet os ind i kampen i sin tid, mht. Kante.
Brylle skrev:
Jeg tror du har ret i tallet 4231.
Jeg tror dog ikke Casemiro er så sikker i start 11'eren under Julen som under Zidane.
Julen forsvare sig mere med bolden og hans forsvar er i højere grad at spille bolden, Casemiro kommer klart til at få en funktion, især i de sværere kampe og nok også som indskifter når der er presset på, men han får ikke 95% af kampene som tidligere.
Desuden ser det godt ud til at julen har mere tillid til Llorente end Zidane, og han har da også spillet rigtig fint de sidste 3 kampe.
Tror den stærkeste opstilling bliver:
Modric. Kroos
Bale Isco asensio
Bemzema.
Her kan kovacic let tage over for modric på sigt, og Llorente samt Casemiro er indskiftnings spillere og/eller kan spille de kampe man forventer at blive presset.
Ceballos kan spille på Isco's plads og på de 2 bagre pladser.
Største svagheder indtil videre er dog klart Isco (der ikke har spillet godt imo.... Igen) og Bemzema, ser dog bedre ud end under Zidane.
Dog er det svært at vide efter kun 3 kampe, men kovacic kunne snildt blive 1. Holdspillere på 1-2 sæsoner, såfremt der ikke bliver købt noget vildt ind.
- Numeredoce
- Ekspert bruger
-
Men tre sæsoner som reserve, for en spiller der er i/snart rammer sin bedste fodboldalder kan ikke blive ved med at gå. Så er det nok så flot at klubben "ser ham som den perfekte afløser for Modric", men det har han været i tre sæsoner, og klubben afviser stadig bud på Modric, så det ville blive 4. sæsoner som reserve.
Det holder simpelthen ikke, fra Kovacic' synspunkt.
Ps. Det er ikke fordi jeg vil af med Modric, men man kan ikke blive ved med at sige "jo jo, brug du 3-5 år af din karriere her, så sælger vi ham her, det lover vi".
Jeg ved godt der er stavefejl i mit brugernavn...... Mit spansk er heldigvis blevet bedre siden ;-)
- Brylle
- Gæst
-
Hvis ikke Modric sælges, så tror jeg heller ikke, at der er garanti for at Casemiro spiller, men modsat Kovacic, kan jeg godt se Modric blive brugt en tand længere fremme, så vores vanvittige trio kan nok stadig fungere. Jeg kan dog godt se hvad du mener i forhold til Casemiro, men så dårlig er han heller ikke i presspillet, og jeg er overbevist om at han stadig bliver en vigtig spiller. Det er dog fint med meget konkurrence om de centrale pladser, så spillerne her bliver tvunget til at arbejdet hårdt for at få lov at spille. Casemiro kan godt gå med i lidt småspil, men det er klart at han ikke skal op og kombinere omkring feltet. Her er han i stedet vigtig til at frigøre Kroos, evt. Modric samt de to backs. Ligeledes er han endnu vigtigere på dødbolde med Ronaldos afgang, for der er ikke meget at skyde med hvis Bale går i stykker og Ramos-Varane er de eneste til at tage fra derinde. Benzema og Kroos har størrelsen, men de er ret allergiske overfor dueller.Doc.juego skrev:
Brylle skrev:
Jeg tror du har ret i tallet 4231.
Jeg tror dog ikke Casemiro er så sikker i start 11'eren under Julen som under Zidane.
Julen forsvare sig mere med bolden og hans forsvar er i højere grad at spille bolden, Casemiro kommer klart til at få en funktion, især i de sværere kampe og nok også som indskifter når der er presset på, men han får ikke 95% af kampene som tidligere.
Desuden ser det godt ud til at julen har mere tillid til Llorente end Zidane, og han har da også spillet rigtig fint de sidste 3 kampe.
Tror den stærkeste opstilling bliver:
Modric. Kroos
Bale Isco asensio
Bemzema.
Her kan kovacic let tage over for modric på sigt, og Llorente samt Casemiro er indskiftnings spillere og/eller kan spille de kampe man forventer at blive presset.
Ceballos kan spille på Isco's plads og på de 2 bagre pladser.
Største svagheder indtil videre er dog klart Isco (der ikke har spillet godt imo.... Igen) og Bemzema, ser dog bedre ud end under Zidane.
Dog er det svært at vide efter kun 3 kampe, men kovacic kunne snildt blive 1. Holdspillere på 1-2 sæsoner, såfremt der ikke bliver købt noget vildt ind.
Hvis Isco ikke får fingeren ud og præsterer bare nogenlunde acceptabelt, så tror jeg ikke, at han bliver i startopstillingen meget længe. Det er helt vanvittigt så lange perioder han har uden at levere.
Generelt kan det være lækkert, hvis Lopetegui er lidt mere fleksibel end Zidane var. ZZ insisterede lidt for meget på at bruge Casemiro i kampen hvor vi havde meget mere brug for en dåseåbner.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024