Lopetegui insisterer på at hente en 9'er

7 år 11 måneder siden #1 af Jbner

Inden Real Madrids første kamp i La Liga i morgen aften, er holdet ikke så stærkt som Julen Lopetegui havde håbet på, da han ankom til den spanske hovedstad, og træneren insisterer på at man henter en 9'er inden transfer deadlinen kommer d. 31. august.

Florentino Perez havde sin plan for forstærkninger til holdet klar tidligere på sommeren, og onsdagens nederlag til Atletico Madrid i UEFA Super Cup, har angiveligt ikke ændret på den plan.

Det samme kan dog ikke siges for Lopeteguis planer, og han er nu desperat efter at få nye spillere inden transfervinduet lukker.

Hans største ønsker er en ny angriber, og han har derfor fortalt folkene bag scenen, at hvis det kun er muligt at hente én spiller, skal den spiller være en angriber.

Men der, i en perfekt verden, også vil blive hentet en midterforsvarer og en midtbanespiller, har man accepteret at tiden er imod de forsvarende Champions League-vindere.

Det var forventet at både Gareth Bale og Karim Benzema skulle producere mere, for at gøre op for de mange mål man ikke længere har i Cristiano Ronaldo, men de kunne ikke præstere nok til at slå Atletico i Super Cuppen.

Kovacic' skifte efterlod truppen svækket yderligere, og omstændighederne omkring de mange Modric-rygter har gjort preseason sværere. Man har brug for alternativer på midtbanen, og her søger man efter en spiller som er klar til at lave det beskidte arbejde, som Casemiro også leverer.

En af Lopeteguis problemer er dog, at både Florentino Perez og Jose Angel Sanchez, mener at det nuværende hold er mere end gode nok til at genvinde Champions League. Og den manglende forståelse for holdets svage punkter har potentiale til at blive katastrofalt for den kommenede sæson, hvor både Barcelona og Atletico har forstærket sig betydeligt.

Lopetegui er klar over at man står overfor et svært marked, og ville med glæde acceptere en god breddespiller, fremfor en Galactico-signing. Og her er de gode eksempler, spillere som Mariano Diaz og Rodrigo, som begge er spillere der passer hans ideelle spillerprofil, frem mod slutningen af transfermarkedet.

Florentino Perez har, historisk set, ageret meget proaktivt på transfermarkedet, men denne sommer har været mere reaktivt, og her tænkes specielt på transferen af Thibaut Courtois. Signingen af en ny målmand var en prioritet fra begyndelsen af sommeren, men da belgieren bad om at få lov til at skifte, da han stod med et år tilbage af sin kontrakt med Chelsea, valgte Real Madrid at reagere, og endte derfor med at hente en af de bedste målmænd i verden til en meget lav pris.

Det er dog tvivlsomt hvorvidt en lignende scenarie kan udvikle sig med en målscorende angriber, inden september, men Lopetegui er meget uroligt for at starte sæsonen med kun Borja Mayoral og Raul De Tomas som alternativer til Benzema.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 11 måneder siden #2 af JimmyBroe
Nu er det bare en tanke...

Næste år skulle vel ikke være “valgår” i Real Madrid. Altså året hvor at Florentino bliver genvalgt, da ingen andre stiller op, ligesom det har været tilfældet de sidste par gange. Uanset om det er eller ej; Kunne det så tænkes at Florentino allerede inden starten på denne sæson og allerede i begyndelsen af det igangværende transfervindue, har lagt en strategi for 19/20 transfervinduet og fået nogle aftaler i hus om et stort trænernavn samt et par kæmpe signings? Neymar og Hazard eksempelvis. Eller den ene og en anden kæmpestjerne?

Det er altså atypisk at man ikke handler ind i Real Madrid, hvis træneren ønsker indkøb. Det er selvfølgelig anderledes hos andre middelmådige klubber som eksempelvis Man U. Men i en klub som Real, og med Florentino ved roret, så erindre jeg ikke at man ikke har hentet ind hvis en træner har ytret ønske om dette.

Jeg mener; kan Perez sidde og ryste på hovedet af Lopetegui, mens han sidder og venter på at en “rigtig” træner træder til (næste sommer(allerede planlagt)) og der samtidig kan handles ind til den helt store guldmedalje.
Måske Prezi accepterer at hans hjerteklub ikke nødvendigvis vinder noget i år fordi han ved det helt store show skydes af staben næste år?

Det er selvfølgelig bare gisninger, og måske lidt mere kulørte end hvad godt er. Men jeg ser det sgu ikke som udelukket at det er det som vi ser udfolde sig.

Jeg er her stadig XOXO
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

7 år 11 måneder siden #3 af Vinícius
Det er meget muligt, men det håber jeg sq alligevel ikke! Det bliver da et skrækkeligt år! Jeg er nu ret sikker på at vi handler en angriber i valencia inden længe og forhåbentlig også en forstærkning defensivt.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

7 år 11 måneder siden #4 af Higuain99
Nu må der sku snart ske noget på transfermarkedet. Er jeg den eneste, der tager mig selv konstant i at opdatere diverse sportsmedier for at sikre, at jeg ikke misser noget?? Sarri sagde det meget godt igår, at hvis man som en stor klub (dem der anser Chelsea, som en stor klub) mister sin bedste spiller, så SKAL man simpelthen købe en ny i samme vindue. Indtil videre har vi blot set til imens alle andre forstærker deres hold og vores spillere søger væk (på nær et godt målmandskøb og en reserve på højreback). Jeg fatter det simpelthen ikke. Og særligt ikke, når vores nye træner endda beder om forstærkninger. Hvad fanden sker der?? Ja ved godt det her kom til at lyde lidt opgivende og pessimistisk, men er fanme ved at falde ned af stolen af hvor passive vi har været. Og ja, jeg tror det kommer til at gavne vores spil betydeligt med den nye spillestil mv., men jeg tror simpelthen ikke på et hold hvor angrebsrotationen hedder Benzema/Borja...
Sidste redigering: 7 år 11 måneder siden ved Higuain99.

7 år 11 måneder siden #5 af Dios
Det der med, at Julen absolut vil have en 9'er er jo kun rygter. Han har vel kun udtalt, at han vil erstatte Kovacic, hvis han forlod klubben. Alt andet er vel historier fra pressen af, eller har jeg overset noget?

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

7 år 11 måneder siden #6 af Daniel

Dios skrev: Det der med, at Julen absolut vil have en 9'er er jo kun rygter. Han har vel kun udtalt, at han vil erstatte Kovacic, hvis han forlod klubben. Alt andet er vel historier fra pressen af, eller har jeg overset noget?

Det er den spanske presse, der gætter løs. Men det giver om ikke andet god mening, da der er et åbenlyst behov, kan man sige. Jeg havde et rigtig godt øje til Mayoral i dennes tid på særligt u/19-holdet (Juvenil A), men han har ikke rigtig løftet sit spil til nye højder siden da, hvorfor jeg da også selv mener, at det er relevant at lede efter et bedre supplement til Benzema.

Og jeg vil gerne understrege supplement, da jeg mener, at Benzema fortsat skal være Real Madrids førsteangriber, særligt in mente Lopeteguis fodboldfilosofi, der er kræs for franskmandens egenskaber.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

7 år 11 måneder siden #7 af Matamoro
I hørte det først her.

Neymar bliver hentet sidste dag inden transfervinduet. Det ligger fast. Spillerne i Madrid ved det. Det samme gør de I Barca og PSG. Nu ved i det også

7 år 11 måneder siden #8 af Jbner

Daniel skrev:

Dios skrev: Det der med, at Julen absolut vil have en 9'er er jo kun rygter. Han har vel kun udtalt, at han vil erstatte Kovacic, hvis han forlod klubben. Alt andet er vel historier fra pressen af, eller har jeg overset noget?

Det er den spanske presse, der gætter løs. Men det giver om ikke andet god mening, da der er et åbenlyst behov, kan man sige. Jeg havde et rigtig godt øje til Mayoral i dennes tid på særligt u/19-holdet (Juvenil A), men han har ikke rigtig løftet sit spil til nye højder siden da, hvorfor jeg da også selv mener, at det er relevant at lede efter et bedre supplement til Benzema.

Og jeg vil gerne understrege supplement, da jeg mener, at Benzema fortsat skal være Real Madrids førsteangriber, særligt in mente Lopeteguis fodboldfilosofi, der er kræs for franskmandens egenskaber.

Jeg synes også at Mayoral så rigtig spændende ud på u19. Men jeg synes klubben har taget nogle forkerte beslutninger i forhold til ham. Det var en katastrofe at udleje ham til Wolfsburg, som han ikke var god nok til på daværende tidspunkt. Og at han så kommer hjem sidste sæson og skal agere backup for Benzema, hvilket han heller ikke var klar til, var også en forfærdelig beslutning. Jeg er bange for at han aldrig kommer helt derop hvor jeg havde håbet han kunne ende, og jeg synes klubbens beslutninger angående hans fremtid, har givet ham dårlige forudsætninger for at udnytte sit potentiale. Jeg havde hellere set at han var blevet udlejet til en La Liga-klub, eller måske en sub-top i portugal i stedet for at smide ham udi en ny kultur, på et hold hvor han ville have svært ved at spille sig på holdet. Men det er selvfølgelig også nemt af være bagklog. Havde han brændt igennem som Carvajal gjorde det i Leverkusen, kunne det have været en helt anden historie.

7 år 11 måneder siden #9 af JimmyBroe
Tænkte den var mere passende i denne tråd:

Vildfaren skrev: ..... Mere spændende lige nu footy.dk/footy-fodbold/2018/08/19/medie-...t-pa-denne-storklub/

Jeg er ret tosset med Cavani. Hvilket jeg har været siden hans tid i Napoli. Han er en killer foran kassen. Det som har afskrækket mig har været hans alder og pris. Men hvis han kan fås til en fornuftig pris så vil han være et stærkt alternativt til Benzema og en anden type end franskmanden.

Jeg er her stadig XOXO
Følgende bruger(e) sagde tak: Vildfaren

7 år 11 måneder siden #10 af Zyconith

Matamoro skrev: I hørte det først her.

Neymar bliver hentet sidste dag inden transfervinduet. Det ligger fast. Spillerne i Madrid ved det. Det samme gør de I Barca og PSG. Nu ved i det også

Håber jeg virkelig ikke.

Hvor står vi så når vores 300 millioner euros Neymar bliver skadet eller ser sig sur på snevejret om vinteren?

Hvis vi skal forbedre truppen, så skal bredden forbedres og det gennemsnitlige kvalitetsniveau hos spillerne løftes, altså deres nuværende niveau og ikke spillernes fremtidige potentialet, så står vi langt bedre. Vi har ikke brug for en storindividualist, men flere kvalificerede spillere (såfremt der skal handles).

Bare se på den truppen til i aften hvor vi kun har 5 forsvarsspillere med da Vallejo er skadet. Medmindre at Julen vælger at stille med tre forsvarere, har vi reelt set kun 1 udskiftningsmulighed før der skal tyes til Vazquez på en backposition eller Casemiro som centerback.

Så har vi midtbanen, hvor evigt ustabile Isco skal erstatte Casemiro såfremt han ikke er 100% endnu til 60/90 min. og formationen højst sandsynligt bliver en 4-2-3-1 med Isco på 10'eren eller Kroos i en 4-3-3 på den defensive midt. Køb Ruben Neves.

I angrebet ved jeg snart ikke hvad vi skal gøre. Vi mangler lidt en dåseåbner, og Isco har i sin tid hos Real Madrid højst præsteret acceptabelt i et par kampe i et forgangent forår for længe siden. Iscos niveau har jo i lang tid ikke været i nærheden af det vi eksempelvis ser hos City og spillere som Bernardo Silva, David Silva, etc. Og vi har i den grad brug for spillere i offensiven der leverer stabilt og på et acceptabelt niveau, og som er i stand til at iscenesætte hinanden. I den seneste sæson har det vel kun været Lucas Vazquez der leverede stabilt og godkendt over hele sæsonen. Herudover håber jeg at trænerholdet begrænser Bales spilletid til én kamp om ugen så risikoen for skader mindskes.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

7 år 11 måneder siden #11 af Ramos4

JimmyBroe skrev: Nu er det bare en tanke...

Næste år skulle vel ikke være “valgår” i Real Madrid. Altså året hvor at Florentino bliver genvalgt, da ingen andre stiller op, ligesom det har været tilfældet de sidste par gange. Uanset om det er eller ej; Kunne det så tænkes at Florentino allerede inden starten på denne sæson og allerede i begyndelsen af det igangværende transfervindue, har lagt en strategi for 19/20 transfervinduet og fået nogle aftaler i hus om et stort trænernavn samt et par kæmpe signings? Neymar og Hazard eksempelvis. Eller den ene og en anden kæmpestjerne?

Det er altså atypisk at man ikke handler ind i Real Madrid, hvis træneren ønsker indkøb. Det er selvfølgelig anderledes hos andre middelmådige klubber som eksempelvis Man U. Men i en klub som Real, og med Florentino ved roret, så erindre jeg ikke at man ikke har hentet ind hvis en træner har ytret ønske om dette.

Jeg mener; kan Perez sidde og ryste på hovedet af Lopetegui, mens han sidder og venter på at en “rigtig” træner træder til (næste sommer(allerede planlagt)) og der samtidig kan handles ind til den helt store guldmedalje.
Måske Prezi accepterer at hans hjerteklub ikke nødvendigvis vinder noget i år fordi han ved det helt store show skydes af staben næste år?

Det er selvfølgelig bare gisninger, og måske lidt mere kulørte end hvad godt er. Men jeg ser det sgu ikke som udelukket at det er det som vi ser udfolde sig.

Helt sikkert en mulighed. Og jeg synes det er fint at vi gemmer de store penge til vi kan få Neymar. Men det ville klæde Perez at give Lopetegui bare lidt mere trup at arbejde med. Jeg synes det er synd hvis Lopetegui ikke får en reel chance for at vise sit værd. Pochettino kunne være rigtig spændende næste sæson, men han er jo langt fra garanti for trofæer. Manden har intet vundet i Tottenham. Intet. Nul og niks. Hvis Perez tror at Neymar og Pochettino løser alle vores problemer med en aldrende og ikke særlig sulten trup, så tager han fejl tror jeg.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, andreashn

7 år 11 måneder siden #12 af elle44
Rodrigo har scoret Idag. Køb! ;)

Leveret af Kunena Forum