Hollandsk presse: Ødegaard vælger Vitesse

7 år 9 måneder siden #1 af Kreatøren

Martin Ødegaard i testkamp mod Juventus. Foto: Marca.com

Hollandsk presse skrev tirsdag, at en aftale mellem Real Madrid og Vitesse Arnhem ligger fast, og at den hollandske klub dermed får glæde af den 19-årige normand. Nu har Real Madrid gjort det officielt med en pressemeddelelse på klubbens hjemmeside.

Dermed bliver det et gensyn mellem den hollanske Eredivisie og den norske teenager, som i de sidste to sæsoner har tørnet ud for Heerenveen på en lejekontrakt. Hollandsk fodbold var tiltænkt som stedet, hvor Ødegaard kunne modnes, og i alt det blev til 43 kampe og fire scoringer.

Julen Lopetegui er ikke overbevist om, at der er plads til Ødegaard i truppen, og endnu en lejeaftale er altså den bedste løsning for alle parter. Nu vender talentet så tilbage til den hollandske liga, og det er tiltænkt, at han i Vitesse skal modnes og finpudses yderligere. Lejekontrakten løber frem til 30. juni 2019.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 9 måneder siden #2 af REAL
Helt igennem skuffende, at man ikke kunne finde en aftager i Spanien.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, Jonas

7 år 9 måneder siden #3 af JimmyBroe
Det er netop bekræftet af ødegaard selv på Instagram:)

Jeg er her stadig XOXO

7 år 9 måneder siden #4 af asp3200
Han har sku nok en flamme i Holland, ellers må en midterklub i Spanien da kunne bruge hans kvaliteter.

7 år 9 måneder siden #5 af Doc.juego
Det kan ikke være fordi det ikke har kunnet lade sig gøre at finde en klub i Spanien, tror ikke man regner med ham.
Underligt at man regner mere med spillere som fede valverde end Ødegaard, han har præsteret ganske habil til i Hollands bedste række gennem 1,5 år, på trods af 2 alvorlige skader.

Tror ikke man tror på han skal være I truppen , hvilket jeg dog ikke helt forstår, i mine øjne er han enormt dygtig, utrolig klog i sit spil, fantastisk dribler når han faktisk kaster sig ud i det, ikke verdens hurtigste, men ikke langsom. Meget iniesta agtig.
Han skal bygge en smule på sin fysik, og sine afslutninger (som kan blive bedre) og måske spille lidt mere risky.

Ærgeligt at han skal til Holland, det er bare lidt uambitiøst, det var fint til nu, men man bør få ham videre, med bedre spillere omkring sig.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jonas, El Siete, Dragam

7 år 9 måneder siden #6 af zizou21

Doc.juego skrev: Det kan ikke være fordi det ikke har kunnet lade sig gøre at finde en klub i Spanien, tror ikke man regner med ham.
Underligt at man regner mere med spillere som fede valverde end Ødegaard, han har præsteret ganske habil til i Hollands bedste række gennem 1,5 år, på trods af 2 alvorlige skader.

Tror ikke man tror på han skal være I truppen , hvilket jeg dog ikke helt forstår, i mine øjne er han enormt dygtig, utrolig klog i sit spil, fantastisk dribler når han faktisk kaster sig ud i det, ikke verdens hurtigste, men ikke langsom. Meget iniesta agtig.
Han skal bygge en smule på sin fysik, og sine afslutninger (som kan blive bedre) og måske spille lidt mere risky.

Ærgeligt at han skal til Holland, det er bare lidt uambitiøst, det var fint til nu, men man bør få ham videre, med bedre spillere omkring sig.

Enig. Jeg havde ogsaa haabet paa mere/stoerre omgivelser. Hans touch paa bolden er eminent og tror han udvikler sig meget de naeste 3-4 aar.

Man skal altsaa huske paa at han stadig er 19 aar. Modric var vel heller ikke et faerdigt produkt indtil han var 25-26 aar? Jeg ser Oedegaard gaa samme vej.

Hala
Sidste redigering: 7 år 9 måneder siden ved zizou21.
Følgende bruger(e) sagde tak: REAL, Dragam

7 år 9 måneder siden #7 af Henke
Jeg ser mange af Gutis kvaliteter I Ødegaard. En spiller med en utrolig teknik, god dribler, taber stortset aldrig bolden og har et fantastisk blik for spillet. Ærgeligt at man ikke tør satse mere på ham med de åbenlyse kvaliteter. Havde han et spansk pas, var han nok en del af truppen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jonas, Dragam

7 år 9 måneder siden #8 af REAL

zizou21 skrev:

Doc.juego skrev: Det kan ikke være fordi det ikke har kunnet lade sig gøre at finde en klub i Spanien, tror ikke man regner med ham.

Enig. Jeg havde ogsaa haabet paa mere/stoerre omgivelser. Hans touch paa bolden er eminent og tror han udvikler sig meget de naeste 3-4 aar.

Man skal altsaa huske paa at han stadig er 19 aar. Modric var vel heller ikke et faerdigt produkt indtil han var 25-26 aar? Jeg ser Oedegaard gaa samme vej.

Enig. Jeg havde som sagt også håbet på mere, og gerne en spansk klub. Fatter ganske enkelt ikke, at der ikke var interesse (og hvis, så må tilbud om spilletid have været tilstrækkeligt ringe) fra en bedre klub.

I forhold til Modric. Som 19 årig tog han på lån hos Inter Zaprešić efter endt låneophold i Zrinjski Mostar...

Jeg håber og tror Ødegaard klarer den på samme vis.

Leveret af Kunena Forum