Referat: Kynisk anden halvleg sikrer vigtig sejr
Tanker om startopstillingen: Lopetegui har igen valgt at starte med Nacho i midterforsvaret i stedet for Varane, og endnu engang har han droppet Modric i startopstillingen. I modsætning til i sidste kamp, spiller man dog med Casemiro i denne kamp. Endnu engang ”snydes” Thibaut Courtois for en plads i startopstillingen.
1. minut – Real Madrid giver bolden op, og spiller den rundt i kæderne fra start.
3. minut – Nacho forærer bolden væk, men Navas opsnapper stikningen der blev sendt af sted som et resultat af boldtabet.
8. minut – Ramos bryder bolden højt oppe på banen, og afleverer den til Bale, som lægger en assist til Benzema, der scorer! Desværre markeres der pinligt sent for offside, og derfor intet mål.
15. minut – Isco misser en god mulighed, efter en perfekt aflevering inde i feltet fra Asensio.
17. minut – Mål til Girona… Nacho blokerer afslutningen fra en god kontra, men returen ender lige i fødderne på Borja Garcia, som banker den overligger-ind. 1-0 til Girona – Ikke nogen optimal start!
21. minut – Granell sender Isco ud efter en ristet med ekstra af det hele. Real Madrid kunne godt have bedre styr på dette opgør, som det ser ud indtil videre.
22. minut – Denne gang er det Carvajal som bliver sat. Godt løb, og gode stepovers fra Portu… De medrejsende Real Madrid fans havde nok hellere set at det var de hvidblusede som spillede den slags sambabold.
26. minut – Benzema modtager en aflevering fra Kroos, men hans driblearbejde bliver nemt læst af forsvaret.
26. minut – Meget tæt på 2-0 til Girona, men Carvajal kommer i vejen for en aflevering inde i det lille felt i sidste sekund.
30. minut – Marcelo forsøger sig med højre-skøjten udenfor feltet, men bolden går et lille stykke forbi.
31. minut – Ramos får en aflevering fra Marcelo, men hovedstødet bliver aldrig rigtig farligt.
33. minut– Frispark begået på Marcelo i en god position!
34. minut – Kroos lægger et af de værste frisparksindlæg i mands minde.
34. minut – Endnu et hovedstød fra Ramos, men heller ikke dette bliver synderligt farligt.
38. minut – Straffespark?! Dette kom efter et sandt bombardement med flere afslutninger i træk fra Real Madrid. Til sidst bliver Asensio klippet inde i feltet, og dommeren blæser i fløjten.
39. minut – GOOOLAAAZOO!!! Ramos laver et smukt panenka-straffespark, som kravler lige ind under overliggeren i midten af målet.
40. minut – Godt forsvarsspil af Nacho, som clearer til hjørnespark i sidste øjeblik.
44. minut – Asensio modtager en god bold inde i feltet fra Benzema, men han kan ikke få ordentligt træf på den.
Pause! – Ikke den skarpeste halvleg af Real, som dog får udlignet på straffesparket i det 39. minut. Holdet ser ud til at være i stand til at vinde den her kamp, men man har altså lukket Girona ind et par gange, og derfor bør man passe på i anden halvleg. At få Modric på banen ville heller ikke være dårligt.
Anden halvleg fløjtes i gang!
47. minut – Bale rammer bolden helt skævt, og man kan dårligt se om han forsøgte på et indlæg eller en afslutning.
50. minut – Marcelo lægger en super aflevering til Bale, som affyrer en fin afslutning med hans svage ben. God redning af målmanden.
51. minut – Straffespark! Endnu engang er det Asensio der trækker det.
52. minut – GOOOLAAAZOO!!! Benzema får lov til at sparke dette straffe, og begraver køligt bolden nede i det højre hjørne. 1-2!
58. minut – Portu sætter Carvajal og kommer helt fri, men Navas kommer fantastisk ud og clearer med en glidende tackling
59. minut – MÅL FRA BALE! En super aflevering fra Isco som sender Bale i et godt løb. Waliseren krøller sikkert bolden udenom keeperen, og gør det til 1-3.
60. minut – Varane kommer på banen i stedet for Marcelo.
63. minut – Bale trækker et frispark lige uden for feltet. Det ser ud til at han selv skal sparke det.
64. minut – Bale’s spark bliver reddet på stregen, men dommeren signalerer at sparkes skal tages om. Lidt svært at se om det var muren som bevægede sig, men Bale er nok tilfreds med at få en ny mulighed.
65. minut – Bale forsøger sig denne gang med et lavtgående skud, som desværre går i muren.
67. minut – Carvajal kommer en kende for sent i sin tackling, og dommeren viser ham det gule kort.
70. minut – Kroos afleverer til Asensio som finder Benzema. Franskmanden afleverer tilbage til Kroos, hvis afslutning bliver lidt for svag.
76. minut – Modric kommer på banen i stedet for Isco. Real Madrid har lagt et tungt pres her de sidste par minutter, og har netop vundet et hjørnespark.
78. minut – Super redning fra Navas, efter en hurtig omstilling fra Girona.
80. minut – MÅÅÅÅL!!! Benzema modtager en god aflevering fra Bale, og kan nemt lægge bolden i mål. Sløjt forsvarsspil fra Girona. 1-4, om end der var lidt tvivl om hvorvidt Benzema var offside. Dommeren annullerer dog ikke målet, på trods af en samtale han førte med VAR-dommerne. Et dejligt mål at lukke dette opgør med.
86. minut – Benzema modtager et gult kort fra dommeren for en forseelse, efter at han havde dømt fordel. Lucas Vázquez kommer nu på banen i stedet for Gareth Bale.
88. minut – Lucas ser et gult kort, på trods af at hans brok var ganske berettiget.
90+1. minut – Genial redning af Navas, som virkelig laver et statement her til aften. Han må være svær at pille ud af startopstillingen efter en præstation som denne her.
90+3. minut – En afslutning fra Asensio bliver blokeret, og Real Madrid får et hjørnespark.
90+5. minut– Kampen fløjtes af! Rigtig godkendt anden halvleg af holdet, som virkelig steppede op efter pausen. Dejligt at se flere gode præstationer, og et resultat som for nu, bringer Real Madrid op i toppen af tabellen.
Real Madrid: Navas, Carvajal, Nacho, Ramos, Marcelo (Varane 60.), Casemiro, Kroos, Asensio, Isco (Modric 76.), Bale (Lucas 86.), Benzema.
Girona: Bono, Porro (Aday 79.), Espinosa, Juanpe, Muniesa, Pons (Aleix Garcia 71.), Timor, Granell, Portu, Lozano (Stuani 58.), Borja Garcia.
Kampens Real Madrid-spiller: Det kan næsten kun være Bale eller Navas. Førstnævnte stod for både et mål og en assist, mens sidstnævnte stod en fantastisk kamp.
Kampens Real Madrid-badebold: Den var svær at udpege, men kunne sagtens gå til Carvajal, som havde relativt svært ved at styre lynhurtige Portu på kanten.
Kampens detalje: Ramos’ panenka straffespark. Kølig som altid.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Vi havde uden tvivl spillet sådan en kamp uafgjort eller tabt sidste sæson.
Hvor de fleste spillere ser ud til at nyde godt af den nye stil, så er Lucas og Casemiro da virkelig taberne. Der er jo ikke en finger at sætte på Casemiros arbejdsindsats, og kæmper nærmest ene mand da de scorer (Kroos retur i vanlige lunt...). Men han bliver bare mere end nogensinde udstillet på sin omgang med bold og pasningsspil. Neeeeej, hvor ville jeg gerne have set Kovacic i den rolle!
Lucas virker mest af alt bare ligegyldig, hvor han var ganske vital i Zidanes nødløsnings, 4-4-2, som klassisk fløj. Jeg håber inderligt, at Vinicius tager hans rolle som indhopper i løbet af sæsonen. Så kan Monchi hente ham til vinter eller næste sommer.
Ps. jeg er med på at der vil være kampe, hvor vi kommer under pres, og hvor Casemiro kan spille en afgørende rolle (havde da også flere gode indgreb i den første kamp). Men han er samtidig hæmmende for både forsvar med bold (giver uro) samt det opbyggende spil. Ser ham bare ikke være den nøglespiller, som under Zidane.
REAL skrev: Lige så frustreret man kunne være over første halvleg i går, så var forløsningen om end større, da vi løste opgaven efter pausen.
Hvor de fleste spillere ser ud til at nyde godt af den nye stil, så er Lucas og Casemiro da virkelig taberne. Der er jo ikke en finger at sætte på Casemiros arbejdsindsats, og kæmper nærmest ene mand da de scorer (Kroos retur i vanlige lunt...). Men han bliver bare mere end nogensinde udstillet på sin omgang med bold og pasningsspil. Neeeeej, hvor ville jeg gerne have set Kovacic i den rolle!
Lucas virker mest af alt bare ligegyldig, hvor han var ganske vital i Zidanes nødløsnings, 4-4-2, som klassisk fløj. Jeg håber inderligt, at Vinicius tager hans rolle som indhopper i løbet af sæsonen. Så kan Monchi hente ham til vinter eller næste sommer.
Ps. jeg er med på at der vil være kampe, hvor vi kommer under pres, og hvor Casemiro kan spille en afgørende rolle (havde da også flere gode indgreb i den første kamp). Men han er samtidig hæmmende for både forsvar med bold (giver uro) samt det opbyggende spil. Ser ham bare ikke være den nøglespiller, som under Zidane.
Lucas er jo ret beset heller ikke en klassespiller. Selv det, at han er vores førstevalg som indskifter til offensiven synes jeg er trist og meget sigende for vores bredde - eller mangel på samme.
Enig mht. Casemiro. Han er ikke opmærksom nok når han er på bolden, og tror han har al tid i verden. Det bliver ikke sjovt mod Barcelona eller andre hold der lægger et højt tryk på. Men hvis vi skal skifte ud på midtbanen har vi mange glimrende alternativer på bænken kan jeg forstå :) Ceballos, en fyr der hedder Fede og jeg kunne blive ved.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Ramos4 skrev:
REAL skrev: Lige så frustreret man kunne være over første halvleg i går, så var forløsningen om end større, da vi løste opgaven efter pausen.
Lucas er jo ret beset heller ikke en klassespiller. Selv det, at han er vores førstevalg som indskifter til offensiven synes jeg er trist og meget sigende for vores bredde - eller mangel på samme.
Enig mht. Casemiro. Han er ikke opmærksom nok når han er på bolden, og tror han har al tid i verden. Det bliver ikke sjovt mod Barcelona eller andre hold der lægger et højt tryk på. Men hvis vi skal skifte ud på midtbanen har vi mange glimrende alternativer på bænken kan jeg forstå :) Ceballos, en fyr der hedder Fede og jeg kunne blive ved.
Jeg tror dog at Ceballos kan vise sig at være vores bedste breddespiller i år, så har ikke så mange bekymringer til midtbanen (jeg går ud fra du var ironisk). Bredden i forsvaret og angrebet er katastrofal, kunne sagtens se os vinde mesterskabet hvis vi spiller på den måde vi gør nu og samtidig havde lidt kvalitet på bænken. Men jeg synes bare det ligner en umulig opgave når det store es i ærmet hedder Lucas.