Real Madrid overvejer Vinícius-retur til Flamengo
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Ifølge spanske Marca overvejer Real Madrid seriøst mulighederne for Vinícius Junior, som lige nu frister en tilværelse på Castilla-mandskabet.
Og med Bale og Benzema i målform, samt ny-indkøbet Mariano, som godt nok kun er købt for det halve af Vinícius´ pris, er udsigterne til spilletid for brasilianeren begrænsede.
Real Madrids første planer med Vinícius var, at han skulle have fortsat i denne sæson i Flamengo også, men de gode præstationer i brasiliansk fodbold, fik klubben til at gøre brug af klausulen om at hente ham et år før tid og man ville så bruge sommeren til at finde den bedste løsning med ham.
I klubben er man fuldt bevidste om angriberens potentiale, men man er også klar over, at man står med en usleben diamant, som endnu mangler noget i forhold til det tekniske og taktiske aspekt og det får han kun tilegnet med regelmæssig spilletid på så højt plan som muligt og derfor er det heller ikke hensigten, at han skal spille fast for Castilla-mandskabet.
Derfor har man en plan klar i skuffen, som til januar kan ende med at sende Vinícius retur til Flamengo for at fortsætte udviklingen i et halvt års tid, inden han så definitivt vender tilbage til Real Madrid, til den tid måske sammen med Rodrygo, som også er planlagt til at komme næste sommer.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Numeredoce
- Ekspert bruger
-
Nu er han i Spanien, så lad ham dog blive? Jeg siger:
- Han får efteråret på 2. holdet. Ja, niveauet er lavt men så kan han vænne sig til Europa, Spanien, Madrid, etc.
- Til foråret finder vi en La Liga klub der vil give ham spilletid. Så god som mulig, men vigtigst af alt, er det at han spiller. Hellere Stampsiller for Leganés end bænkspiller for Villareal (groft sagt).
- Til sommer vil han så have bevist nok til at man kan vurdere om vi skal satse på ham. Men jeg tror alfa omega er, at vi holder ham i Spanien, så han kan vænne sig til alt det udenom, og så tror jeg modenheden og den efterfølgende spillemæssige udvikling nok skal komme.
Jeg ved godt der er stavefejl i mit brugernavn...... Mit spansk er heldigvis blevet bedre siden ;-)
Hvis man mener, at han endnu ikke er klar til europæisk fodbold, hvorfor så sende ham retur til Brasilien??! Lej ham da ud til en spansk klub (helst i Madrid) eller send ham til en anden europæisk klub (enten i Holland eller Tyskland), så han kan få masser af minutter og vende sig til europæisk fodbold.
Uanset hvad, skal der var en klar plan for hans fremtid.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos