Bernabéu-projekt afhænger af gigant-lån
Med det mislykkedes forsøg på at skaffe nok sponsorbidrag til opførelsen af Estadio Santiago Bernabéus renovering, vil præsident Florentino Pérez nu søge om et lån, som vil bringe klubben i stor gæld.
Real Madrid ledte dog efter en ny sponsor, efter forhandlingerne med IPIC om navnerettigheder til en værdi af 400 millioner euro brød sammen sidste år. IPIC-aftalen ville have størstedelen af renoveringens omkostninger, men i sidste ende er det altså klubben selv som skal stå for betalingen, som forventes at lyde på i mellem 400- og 500 millioner euro.
Florentino Pérez har måttet spørge klubbens socios (medlemmer, red.) om lov for at foretage et så stort lån, og præsidenten har efter sigende allerede fået grønt lys til at gennemføre. Ifølge en officiel meddelelse fra Real Madrid, bliver det næste skridt at afholde en ekstraordinær generelforsamling 23. september, hvor tilladelsen formelt vil blive givet.
Præsident Pérez har endnu ikke udtrykt en finansiel plan eller præcist beløb for lånet, og det forventes at minimum to tredjedele af de tilstedeværende socios skal afgive deres accept ved sådanne risikable lån.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det forklarer måske, hvorfor man ikke har gidet at bruge penge på transfermarkedet ...
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Steen skrev: Er der nogen der kan forklare, hvorfor dette skulle være en god idé? 3,7 milliarder kroner på at renovere Santiago Bernabeu, og dette endda uden at udvide kapaciteten? Mon ikke der er en grund til, at Perez, som er en rigtig dygtig forhandler, ikke har været i stand til at finde en sponsor?
Det forklarer måske, hvorfor man ikke har gidet at bruge penge på transfermarkedet ...
Du ved jo ikke, hvilket tilstand stadionen er i? Hvis det er ved at falde sammen(overdrivelse) og du hele tiden skal sende håndværker for at reparerer noget, så koster det også kassen.
Desuden kan der være installationer/systemer der kræver meget vedligeholdelse, så kan man udskifte dem til fordel for nogle, hvor vedligeholdelses udgifter er mindre.
Alle bygninger skal vel på et tidspunkt renovereres. De holder ikke forevigt. Spørgsmålet er om det bedre kan betale sig at rive hele lortet ned og bygge et nyt.
Steen skrev: Er der nogen der kan forklare, hvorfor dette skulle være en god idé? 3,7 milliarder kroner på at renovere Santiago Bernabeu, og dette endda uden at udvide kapaciteten? Mon ikke der er en grund til, at Perez, som er en rigtig dygtig forhandler, ikke har været i stand til at finde en sponsor?
Der er vist skrevet et par nyheder om nye indtægtskilder ved en renovation (faldt nogle af tingene fra hinanden igen? Jesper?)
- Administrationen
-
- Administrator
-
Herudover er der stadig hotel og indkøbscenter indregnet og så vil man vist også modernisere museet.
Bernabeú trænger i den grad til en seriøs kærlig hånd, så vi slipper for det skrækkelige beton ydre.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev: Jeg har glædet mig som en sindssyg i alt for mange år nu. Kom nu bare igang med det projekt! :)
Bernabeú trænger i den grad til en seriøs kærlig hånd, så vi slipper for det skrækkelige beton ydre.
What? Hvad skulle et stadion ellers være lavet af? Jeg synes der er noget mega charmerende over det der lidt rå ydre de fleste stadions har. Den der følelse af, at det er et colosseum der tårner sig op. Kæmpe storskærm og tag over er ikke specielt lækkert i min bog. Så mangler vi bare at græsset er kunstgræs og der er pause i spillet hvert 10. minut og så er fodbold præcis ligesom alle andre sportsgrene: kommercielt og strømlinet.
Når det er sagt, så er jeg sikker på at Bernabéu bliver lækkert. Selvfølgelig skal vi have et fedt moderne stadion, uanset hvor nostalgisk jeg er. Vi ender vel også med at sælge stadionnavnet en dag. Når først Barcelona gør det, så følger vi 100% trop.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Ramos4 skrev:
Dios skrev: Jeg har glædet mig som en sindssyg i alt for mange år nu. Kom nu bare igang med det projekt! :)
What? Hvad skulle et stadion ellers være lavet af? Jeg synes der er noget mega charmerende over det der lidt rå ydre de fleste stadions har. Den der følelse af, at det er et colosseum der tårner sig op. Kæmpe storskærm og tag over er ikke specielt lækkert i min bog. Så mangler vi bare at græsset er kunstgræs og der er pause i spillet hvert 10. minut og så er fodbold præcis ligesom alle andre sportsgrene: kommercielt og strømlinet.
Når det er sagt, så er jeg sikker på at Bernabéu bliver lækkert. Selvfølgelig skal vi have et fedt moderne stadion, uanset hvor nostalgisk jeg er. Vi ender vel også med at sælge stadionnavnet en dag. Når først Barcelona gør det, så følger vi 100% trop.
Jeg kan snildt nævne 10 materialer jeg foretrækker fremfor beton som facade. Beton er billigt, slidt og se på og et materiale man bruger alle steder som noget som betegnes som mindre attraktivt. Det eneste sted i Europa man er begyndt og bruge beton i finere områder er Sydfinland, fordi granit er deres varemærke, så for at skille sig ud, så har man valgt at bygge byer af beton til de rigere mennesker.
Det skal siges, at jeg intet har imod beton som indervægge, men som ydervægge findes der simpelthen ikke noget mere ucharmerende, hvis det ikke er gennemført gammel stil, som Bernabeú på ingen måder er eller kommer til at blive. Et træningscenter er sexet i rå beton :)
Et godt råd her med på vejen er, at beton skaber et elendigt indeklima, så hvis du eller andre skal bygge, købe eller leje hus/lejlighed, så hold jeg langt væk fra beton. Fun fact :D
Håber klubben får held med lånet, så navnet ikke forandres. Her synes jeg vi skal gå forrest og skille os ud og hæve os over de andre klubber, for der findes vel ingen nyere stadions i verden med samme navn som før det fik en kærlig hånd.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Målet med den:
1) Fornye stadionet af funktionelle årsager: Tag over stadion, komfort. First class visuel oplevelse. Få nye tusinde tilskuerpladser.
2) Af æstetiske grunde: betonens dage er talte.
3) Vigtigst af alt: Mystiske Bernabeus levetid bliver forlænget med mange år.