Bale: Nu skal vi arbejde mere som et hold

7 år 10 måneder siden #1 af Administrationen

Gareth Bale er blevet interviewet i engelske Daily Mail om livet i Real Madrid efter Zinedine Zidane og Cristiano Ronaldo.

Her bliver han blandt andet spurgt om det er en fordel, at Julen Lopetegui også snakker engelsk og til det svarer waliseren:

- Det hjælper helt klart. På spansk kan jeg tale, men jeg får måske ikke de nødvendige detaljer på plads.

Og på det efterfølgende spørgsmål bliver han spurgt, om det er bedre at have fået Lopetegui som træner end Zinedine Zidane. Til det svarer Bale kort og kontant:

- Det er jeg ikke sikker på, at jeg gider at svare på.

At der var lidt gnidninger mellem Zidane og Bale synes dog at være en offentlig hemmelighed. I hvert fald lægger Bale ikke skjul på, at han var skuffet over at være udeladt til CL-finalen, hvor han kom ind og fik scoret to vigtige mål. Om det siger han:

- Jeg var skuffet, meget skuffet, for at være ærlig. Jeg følte, at jeg fortjente at starte inde i kampen. Jeg havde lavet mål og derfor var det svært at lægge skuffelsen bag sig, men det hjalp mig til at forberede målet. I situationen kan man overveje at tage bolden ned og gøre et eller andet, men man ved også, at man er lukket inde og derfor er man nødt til at gøre noget. Hvis man ikke prøver tingene, sker der aldrig noget. Hvis man får tid til at tænke over det, så mislykkes det. Jeg vidste præcis hvor bolden skulle hen og man kan se det på videoen, at mit hoved følger boldens bane fuldstændig. Da jeg sparkede til bolden, vidste jeg at jeg havde ramt den godt.

Cristiano Ronaldo lavede også et saksespark i sidste sæsons CL mod sin nuværende klub, Juventus, og Bale fortæller dette om sammenligningen om de to mål og så det faktum, at Real Madrid nu skal klare sig uden portugiseren:

- Jeg vil ikke ind i en sammenligning om, hvis mål der er bedst. Men jeg ved ikke, hvordan mit mål ikke kan være på listen over de 10 bedste. I forhold til Cristiano Ronaldo, så er det klart at det bliver anderledes, når man ikke har så dygtig en spiller. Måske bliver det hele en smule mere afslappet. Jeg forestiller mig, at vi skal arbejde mere som et hold end for en enkelt spiller.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 10 måneder siden #2 af Real Madrid
Fint, det virker til at Bale har fået lidt mere kant og attitude i hans udmeldinger. Så længe det ikke tager overhånd...

No solo soy perfecto, también soy Madridista

7 år 10 måneder siden #3 af Kimbo
Han siger også ganske diplomatisk, men klart og tydeligt at det ikke har været den fedeste oplevelse at spille på hold med Ronaldo

Leveret af Kunena Forum