Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Er Casemiro-Kroos-Modric den bedste midtbanetrio nogensinde?

Er Casemiro-Kroos-Modric den bedste midtbanetrio nogensinde? 2 måneder 3 uger siden #1

Real logo 140717

I flere år har man i Real Madrid snakket om BBC-trioen, men spansk presse mener efterhånden at det er tid til at tale om CMK-trioen, nemlig de tre midtbanefolk Casemiro, Modric og Kroos.

De har nu spillet sammen i en årrække og været med til at definere denne Real Madrid-æra, som har stået for den største klub-præstation i fodbold-historien med 3 CL-titler i træk og 4 på 5 år.

Spansk presse går endda så vidt som til at kalde trioen for den stærkeste Real Madrid-midtbane i historien og sammenligner dem med legendariske midtbaner som i La Quinta del Buitre (Míchel, Schuster, Martín Vázquez og Gordillo), Valdanos 1994/95-hold med Redondo, Luis Enrique, Amavisca og Michael Laudrup. Også Zidane-æraens midtbane med Makelele, Solari, Figo og Zidane bliver nævnt, ligesom den fuldstændige Galáctico-midtbane med Guti, Beckham, Figo og Zidane bliver nævnt.

Casemiro, Luka Modric og Toni Kroos spillede deres første kamp sammen den 4. oktober 2015, da Rafa Benítez benyttede dem sammen i opgøret mod Atlético Madrid i en kamp, som endte 1-1. En måned senere debuterede de tre sammen i Champions League sammen med Isco i kampen mod Paris SG, som blev slået med 1-0.

Men hvilken midtbane af ovennævnte er den stærkeste?
1) La Quinta del Buitre med Míchel, Schuster, Martín Vázquez og Gordillo
2) Valdano-midtbanen med Redondo, Luis Enrique, Amavisca og Michael Laudrup
3) Zidane-æraen med Makelele, Solari, Figo og Zidane
4) Galáctico-midtbanen med Guti, Beckham, Figo og Zidane.
5) Champions League-midtbanen med Casemiro, Kroos, Modric (og Isco/Asensio).

Vi glæder os til at læse jeres svar og meninger.

The administrator has disabled public write access.

Er Casemiro-Kroos-Modric den bedste midtbanetrio nogensinde? 2 måneder 3 uger siden #2

Her er vi rigtig spændte på jeres kommentarer, som kan bringe os langt ned ad Memory Lane.
Sidste redigering: 2 måneder 3 uger siden af Administrationen.

Er Casemiro-Kroos-Modric den bedste midtbanetrio nogensinde? 2 måneder 3 uger siden #3

Nu kan jeg kun snakke af egen erfaring, dvs. fra 2003-2018, og her er der ingen tvivl om, at de er den bedste midtbanetrio. De 4 CHL-trofæer tæller selvfølgelig også for.
No solo soy perfecto, también soy Madridista

Er Casemiro-Kroos-Modric den bedste midtbanetrio nogensinde? 2 måneder 3 uger siden #4

• kamaldo
  • kamaldo's profilbillede
  • Ekspert bruger
Midtbane 1 kan jeg ikke udtale mig om.
Af de resterende 4 er midtbane nummer 5 den klart mest effektive og komplette i forhold til balance og kontrol.
Midtbane 3 er vel den mest talentfulde med midtbane 4 lige i hælene men begge havde lidt for meget relax over sig i deres elegance. Højere teknisk topniveau, klart lavere bundniveau i koncentration og arbejdsiver.

Er Casemiro-Kroos-Modric den bedste midtbanetrio nogensinde? 2 måneder 3 uger siden #5

• Jonas
  • Jonas's profilbillede
  • Guld bruger
For mig er det 3/4 uden tvivl. Vores nuværende midtbane er uden tvivl mere effektiv, men God damn it det revisorbold de leverer er for kønsløst at se på. Jeg vil underholdes. Jeg vil se risikabelt og direkte spil.

Er Casemiro-Kroos-Modric den bedste midtbanetrio nogensinde? 2 måneder 3 uger siden #6

• Dios
  • Dios's profilbillede
  • Platin bruger
Var utrolig vild med vores midtbane under Valdano. Det var også i den sæson jeg for alvor fik øjnene op for Real Madrid på grund af Laudrup. Dog var det Redondo som fra dag 1 af fangede al min opmærksomhed.
Redondo er i mine øjne den bedste midtbanespiller nogensinde. Han var magisk, og ville bytte min kone for at få ham tilbage som 6'er bag ved Modric og Kroos :D

Dog kan man ikke komme udenom vores nuværende, som er den eneste midtbane med kvalitet hele vejen igennem, som er i balance.

Min top 3 ville nok se sådan her ud:
1. Champions League-midtbanen med Casemiro, Kroos, Modric (og Isco/Asensio).
2. Valdano-midtbanen med Redondo, Luis Enrique, Amavisca og Michael Laudrup
3. Zidane-æraen med Makelele, Solari, Figo og Zidane.

Kan ikke udtalte mig om den første, men Galáctico-midtbanen med Beckham som 6'eren var bare rædselsfuld hele vejen igennem, hvis man udelukkende skal vurdere udfra kvalitet som en enhed.
Dog vil jeg til hver en tid foretrække den fremfor M. Diarra og Emerson under Capello. Vanvittig sæson, hvis man lukker øjnene for de første 25 kampe, men hold nu kæft en dårlig midtbane :D
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) har sagt tak: asp3200, Real HWL, Zyconith, Jelle, BBB, andreashn

Er Casemiro-Kroos-Modric den bedste midtbanetrio nogensinde? 2 måneder 3 uger siden #7

• Asensio20
  • Asensio20's profilbillede
  • Ekspert bruger
Problemet med denne midtbane er, at de kun har peaket i en turnering af gangen med undtagelse i 2017.

Midtbanen defensivt, har ikke forbedret noget udover end det vi plejer, at se fra andre midtbane spillere der har bevæget sig i klubben. Vi lukker stadig mange mål ind og Modric og Kroos har begge deres svagheder på holdet. Det er det fremadrettet spil som de har været bedst til. Så skal man sammenligne dem med nogle af de andre midtbane sammensætninger vi har haft, så er Zidane-æraen (med Makelele, Solari, Figo og Zidane"), klart den bedste midtbane vi har haft. Her kigger vi på de offensive og defensive resultater og evnen til at udføre spektakulær fodbold i en årrække, hvor der var flere stærkere modstandere end i dag.
La liga nummer 34 skal i hus.

Er Casemiro-Kroos-Modric den bedste midtbanetrio nogensinde? 2 måneder 3 uger siden #8

• Dios
  • Dios's profilbillede
  • Platin bruger
Asensio20 skrev:
Problemet med denne midtbane er, at de kun har peaket i en turnering af gangen med undtagelse i 2017.

Midtbanen defensivt, har ikke forbedret noget udover end det vi plejer, at se fra andre midtbane spillere der har bevæget sig i klubben. Vi lukker stadig mange mål ind og Modric og Kroos har begge deres svagheder på holdet. Det er det fremadrettet spil som de har været bedst til. Så skal man sammenligne dem med nogle af de andre midtbane sammensætninger vi har haft, så er Zidane-æraen (med Makelele, Solari, Figo og Zidane"), klart den bedste midtbane vi har haft. Her kigger vi på de offensive og defensive resultater og evnen til at udføre spektakulær fodbold i en årrække, hvor der var flere stærkere modstandere end i dag.

Bare lige så alle er med, så taler vi om at den midtbane kun spillede sammen i 2 sæsoner i 01/02 og 02/03. Zidane blev først hentet i 01, og Makelele forlod os i 03. Den midtbane sikrede os 1 Chl titel og 1 mesterskab. Er helt med på, at det var mere spektakulært i de få år, men vi har altså altid lukket mange mål ind og scorede mange mål. Uden og vide det, så tror jeg vi i snit ligger på 35-40 indkasserede mål siden 00 og frem til sidste sæson.
Da Makelele forlod os i 03, så vandt vi ikke et mesterskab før 07.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Er Casemiro-Kroos-Modric den bedste midtbanetrio nogensinde? 2 måneder 3 uger siden #9

• nono
  • nono's profilbillede
  • Platin bruger
Svært at sige, men hvis man ku plukke på tværs af årtierne ville jeg vælge:

Makelele
Modric Redondo
Zidane

Er Casemiro-Kroos-Modric den bedste midtbanetrio nogensinde? 2 måneder 3 uger siden #10

nono skrev:

Makelele
Modric Redondo
Zidane

Pablo Garcia
Gago - Graversen
Drenthe
*
Følgende bruger(e) har sagt tak: kamaldo

Er Casemiro-Kroos-Modric den bedste midtbanetrio nogensinde? 2 måneder 3 uger siden #11

• JesperA
  • JesperA's profilbillede
  • Platin bruger
Raul7-2880 skrev:
nono skrev:

Makelele
Modric Redondo
Zidane

Pablo Garcia
Gago - Graversen
Drenthe
*
Drenthe var venstre back, men jeg synes Kaka' passer godt ind på den offensive midtbane i den formation. Eller Pepe på den defensive midtbane under Mourinho, uha det var ikke kønt.

Lidt mere seriøst så var Steve McManaman også en vigtig spiller
Sidste redigering: 2 måneder 3 uger siden af JesperA.
Leveret af Kunena Forum
.:.

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.