Bedømmelse af truppen mod CSKA Moskva

7 år 9 måneder siden #13 af Batmajn
Asensio skal nok blive god/bedre! Måske ikke Ballon D'or, men deroppe af!

Det jeg synes er trist er at se hvordan alle de targets der var i sommers score kasser. Der er selvfølgelig Mbappe og Neymar, Hazard, Dybala som alle sparker boldene ind som det passer dem, selv Icardi scorer basser. Det er trist når vi er gået i stå :( Og Messi fortsætter selvfølgeligt med at bære barcelona på skuldrene.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 9 måneder siden #14 af Real HWL

PMO skrev: Sådan helt ærligt, hvad havde folk af forventinger til sæson. Man sælger ud, inkl en af de bedste spillere i historien (og topscorer alle år) og køber samtidig ikke ind. Det stod jo skrevet med blokbogstaver efter vinduet lukkede, at denne sæson er overlevelse.

Jeg har store forventninger til Julen, men ikke de stor forventninger til denne sæson, da der skal bygges noget nyt op. Men jeg kan godt blive lidt urolig for fremtiden. Real har altid været en klub der har hentet de bedste spillere i verden, nærmest uden konkurence. Nu bliver vi overhælet af mange af de engelske klubber og psg penge mæssigt. Bare en klub som West Ham, de har jo handlet ind for over en milliard. Det er jo helt absurd. Det er også derfor jeg tror Real har kastet så mange penge efter Vinicius og Rodrygo Goes, fordi man virkelig tror på at de kan blive en gevinst for klubben i fremtiden. Både sportsligt og økonomisk.
Sidste redigering: 7 år 9 måneder siden ved Real HWL.

7 år 9 måneder siden #15 af mohbar

Real HWL skrev:

PMO skrev: Sådan helt ærligt, hvad havde folk af forventinger til sæson. Man sælger ud, inkl en af de bedste spillere i historien (og topscorer alle år) og køber samtidig ikke ind. Det stod jo skrevet med blokbogstaver efter vinduet lukkede, at denne sæson er overlevelse.

Jeg har store forventninger til Julen, men ikke de stor forventninger til denne sæson, da der skal bygges noget nyt op. Men jeg kan godt blive lidt urolig for fremtiden. Real har altid været en klub der har hentet de bedste spillere i verden, nærmest uden konkurence. Nu bliver vi overhælet af mange af de engelske klubber og psg penge mæssigt. Bare en klub som West Ham, de har jo handlet ind for over en milliard. Det er jo helt absurd. Det er også derfor jeg tror Real har kastet så mange penge efter Vinicius og Rodrygo Goes, fordi man virkelig tror på at de kan blive en gevinst for klubben i fremtiden. Både sportsligt og økonomisk.

Men der er altid en vis risiko ved at investere i såkaldt stjerne i svøb.. Jeg er sikker på at Vinicius nok skal blive det, men vi skal ikke opføre os som et Ajax da vi er klubben som alle de bedste spillere skal nå til og vi er historien bedste klub og det skal vores spillere også være. Der har været en del stjerner i svøb der kort tid visnede hen på trods af deres potentiale. Se bare på Mastour der for få år siden blev valgt som det største talent i verden men nu vistnok spiller for en græsk klub i 3 division. Jeg mener ikke at vi ikke skal investere i fremtiden tværtimod. Men vi skal have de bedste spiller på alle pladser og så har talenterne noget at se op til. Og de bedste er ihvrtfald ikke Vazquez, Vallejo, Mariano...

7 år 9 måneder siden #16 af Zyconith

mohbar skrev: Se bare på Mastour der for få år siden blev valgt som det største talent i verden men nu vistnok spiller for en græsk klub i 3 division.

1. division.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

7 år 9 måneder siden #17 af Hansen

mohbar skrev:

Real HWL skrev:

Men der er altid en vis risiko ved at investere i såkaldt stjerne i svøb.. Jeg er sikker på at Vinicius nok skal blive det, men vi skal ikke opføre os som et Ajax da vi er klubben som alle de bedste spillere skal nå til og vi er historien bedste klub og det skal vores spillere også være. Der har været en del stjerner i svøb der kort tid visnede hen på trods af deres potentiale. Se bare på Mastour der for få år siden blev valgt som det største talent i verden men nu vistnok spiller for en græsk klub i 3 division. Jeg mener ikke at vi ikke skal investere i fremtiden tværtimod. Men vi skal have de bedste spiller på alle pladser og så har talenterne noget at se op til. Og de bedste er ihvrtfald ikke Vazquez, Val lejo, Mariano...

Apropos Ajax... hehe .. hent De Lijgt! :D
Følgende bruger(e) sagde tak: Madrid777

7 år 9 måneder siden #18 af Dios
BBB skrev:

Han var ellers ret vigtig i Champions League sidste år, men det kan du selvfølgelig bare ignorere.

Og i det omfang vælger du selv at ignorere hvor vigtig Benzema var i selv samme turnering samme sæson. Hans scoringer i semifinalen og finalen var afgørende for holdets succes, og sæsonen før det var hans dribling imod At. Madrid altafgørende for, at vi ikke røg ud.

PMO skrev:

Sådan helt ærligt, hvad havde folk af forventinger til sæson. Man sælger ud, inkl en af de bedste spillere i historien (og topscorer alle år) og køber samtidig ikke ind. Det stod jo skrevet med blokbogstaver efter vinduet lukkede, at denne sæson er overlevelse.

Overlevelse ligefrem? :D

Mine forventninger til denne sæson er, at vi vinder ligaen og gør et fint indtryk i Chl. Jeg kan stadig ikke se hvorfor det ikke kan lade sig gøre? Vi ligger utrolig lunt i svinget til et mesterskab. Nuvel, så har vi mistet en del point allerede, men set over en lang årrække, så er det alle modstandere vi jævnligt taber point til. Nu har vores statistik de sidste 4-5 år ikke været gode hjemme imod At. Madrid, ude imod Bilbao og ude imod Sevilla. Det er 3 kampe som oftest har givet os 2 point. Nu vil vi bare finde alle undskyldninger for at kunne pege fingre.
Nej, det er ikke smukt i øjeblikket, og det hele er stolpe ud. Ligefra på banen til skader. Dog ligger vi fint til i ligaen og også i Chl, selvom vi tabte imod Moskva.

En ny træner efter 3 år med helt andre ideer, og et farvel til Ronaldo, som alle mand på holdet har søgt i 9 år. Uanset hvilke indkøb der ville været foretaget, så er det så store ændringer, at det altid vil kunne mærkes. Specielt salget af Ronaldo. Benzema har ikke spillet uden ham i 9 år, så selvfølgelig skal han lige tilpasse sig. Det samme med Bale, som nu har fået den frie rolle.
Det kan godt være, at det på papiret under Zidane har set succesfuldt ud, men vi skal ikke glemme hvor frustreret samtlige herinde har været uge efter uge, fordi holdet ikke har kunne sætte sig op til de mindre modstandere i La Liga. Det har jo ikke ligefrem været en dans på roser, men det har man en tendens til at glemme.
Spillerne skal lige finde sig selv og forstå systemet rigtigt, så tror jeg stadig på det bliver rigtig godt.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Papi

7 år 9 måneder siden #19 af Real HWL

mohbar skrev:

Real HWL skrev:

Men der er altid en vis risiko ved at investere i såkaldt stjerne i svøb.. Jeg er sikker på at Vinicius nok skal blive det, men vi skal ikke opføre os som et Ajax da vi er klubben som alle de bedste spillere skal nå til og vi er historien bedste klub og det skal vores spillere også være. Der har været en del stjerner i svøb der kort tid visnede hen på trods af deres potentiale. Se bare på Mastour der for få år siden blev valgt som det største talent i verden men nu vistnok spiller for en græsk klub i 3 division. Jeg mener ikke at vi ikke skal investere i fremtiden tværtimod. Men vi skal have de bedste spiller på alle pladser og så har talenterne noget at se op til. Og de bedste er ihvrtfald ikke Vazquez, Vallejo, Mariano...

Jeg tror bare at vi i fremtiden godt kan gå glip af nogen store stjerner fordi de vælger penge fremfor at spille i en klub som Real Madrid. Mbappe er jo et meget godt eksembel.

7 år 9 måneder siden #20 af mohbar

Hansen skrev:

mohbar skrev:

Real HWL skrev:

Men der er altid en vis risiko ved at investere i såkaldt stjerne i svøb.. Jeg er sikker på at Vinicius nok skal blive det, men vi skal ikke opføre os som et Ajax da vi er klubben som alle de bedste spillere skal nå til og vi er historien bedste klub og det skal vores spillere også være. Der har været en del stjerner i svøb der kort tid visnede hen på trods af deres potentiale. Se bare på Mastour der for få år siden blev valgt som det største talent i verden men nu vistnok spiller for en græsk klub i 3 division. Jeg mener ikke at vi ikke skal investere i fremtiden tværtimod. Men vi skal have de bedste spiller på alle pladser og så har talenterne noget at se op til. Og de bedste er ihvrtfald ikke Vazquez, Val lejo, Mariano...

Apropos Ajax... hehe .. hent De Lijgt! :D

Fuldstændig enig!

7 år 9 måneder siden #21 af BBB

Dios skrev: BBB skrev:

Han var ellers ret vigtig i Champions League sidste år, men det kan du selvfølgelig bare ignorere.

Og i det omfang vælger du selv at ignorere hvor vigtig Benzema var i selv samme turnering samme sæson. Hans scoringer i semifinalen og finalen var afgørende for holdets succes, og sæsonen før det var hans dribling imod At. Madrid altafgørende for, at vi ikke røg ud.

Jeg har rost Benzema i situationerne, men jeg kan jo ikke trække tre situationer fra de sidste to års Champions League frem, når han har været elendig mod Alaves, eller hvor han nu er elendig næste gang. Han er én af de bedst betalte, så han skal simpelthen levere mere end 5-6 gange per sæson. Han skal jo være blandt de 3-4 bedste i mindst 20 kampe per sæson. Det er han bare ikke. Jeg har tidligere været meget efter Isco, men han formår alligevel at være blandt de 3-4 bedste i en del flere kampe end Benzema. De skal dog begge have flere kampafgørende situationer. Isco skal have lidt flere, og Benzema skal have MANGE flere. Specielt de to sidste sæsoner har vi set Benzema være helt abnormt elendig i langt de fleste kampe. Det var du også selv enig i før sommerferien.
Hvis vi lige skal runde dit andet kæledægge, så har du også selv nævnt flere gange, at Isco i denne sæson skal tage et skridt op og vise sig som den verdensstjerne, som fuldstændig tørrede Verratti. Isco er selvfølgelig ikke på vippen på samme måde som Benzema bør være det, men hvis Isco vil etablere sig selv som fast starter, så skal han selvfølgelig levere mere.
Asensio får en løn, som gør, at han kan tillade sig at falde ud oftere. Han har heller ikke været her i 9-10 sæsoner. Han skal selvfølgelig også vise sit værd i denne sæson, og han skal gerne have en rolle, som er mindre fremtrædende end Modric, Isco, Bale, Kroos og Benzema, men efter de fem, så skal han være mere kampafgørende.

Har jeg forklaret forskellen på de to godt nok, Dios? ;-)

7 år 9 måneder siden #22 af PMO

BBB skrev:

Dios skrev: BBB skrev:

Jeg har rost Benzema i situationerne, men jeg kan jo ikke trække tre situationer fra de sidste to års Champions League frem, når han har været elendig mod Alaves, eller hvor han nu er elendig næste gang.

Benzema havde måske en rolle i Ronaldo-æraen - jeg skriver måske, fordi andre spillere sikkert kunne have udfyldt hans oplægger rolle, men hans rolle skal naturligvis heller ikke negliceres. MEN at han stadig er først valg i klubben og at han har fået længere snor end nogen anden er mig en gåde. Det er jo grotesk at RM stiller med ham som 1. angriber. Han er sikkert vellidt i truppen og en god person, men han ville ikke kunne score +30 mål på en sæson, heller ikke hvis hans liv afhang af det.

7 år 9 måneder siden #23 af Ramos4
Jeg må nok stille mig enig med dem der mener, at det er sindssygt at Benzema bliver satset på som 1. angriber. Man kunne undskylde det da han var Ronaldo's højrehånd (ikke på dén måde!) men når vi pludselig skal ud og hente 50 mål efter Ronaldos afgang, så nytter det jo ikke med Benzema. Om idéen var at han skulle til at assistere Bale skal jeg ikke kunne sige, men det vil stadig være en satsning af de store, ikke mindst fordi vi ved at Bale går i stykker igen og igen.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

7 år 9 måneder siden #24 af Dios
BBB skrev:

Jeg har rost Benzema i situationerne, men jeg kan jo ikke trække tre situationer fra de sidste to års Champions League frem, når han har været elendig mod Alaves, eller hvor han nu er elendig næste gang. Han er én af de bedst betalte, så han skal simpelthen levere mere end 5-6 gange per sæson. Han skal jo være blandt de 3-4 bedste i mindst 20 kampe per sæson. Det er han bare ikke. Jeg har tidligere været meget efter Isco, men han formår alligevel at være blandt de 3-4 bedste i en del flere kampe end Benzema. De skal dog begge have flere kampafgørende situationer. Isco skal have lidt flere, og Benzema skal have MANGE flere. Specielt de to sidste sæsoner har vi set Benzema være helt abnormt elendig i langt de fleste kampe. Det var du også selv enig i før sommerferien.
Hvis vi lige skal runde dit andet kæledægge, så har du også selv nævnt flere gange, at Isco i denne sæson skal tage et skridt op og vise sig som den verdensstjerne, som fuldstændig tørrede Verratti. Isco er selvfølgelig ikke på vippen på samme måde som Benzema bør være det, men hvis Isco vil etablere sig selv som fast starter, så skal han selvfølgelig levere mere.
Asensio får en løn, som gør, at han kan tillade sig at falde ud oftere. Han har heller ikke været her i 9-10 sæsoner. Han skal selvfølgelig også vise sit værd i denne sæson, og han skal gerne have en rolle, som er mindre fremtrædende end Modric, Isco, Bale, Kroos og Benzema, men efter de fem, så skal han være mere kampafgørende.

Har jeg forklaret forskellen på de to godt nok, Dios? ;-)

Jeg har altid forstået din holdning, om end jeg sjældent er enig med dig i dem, men det ved du jo :)

Dog lægger du tydeligvis utrolig stor vægt på lønninger. Noget som jeg slet ikke skænker en tanke. Det giver selvfølgelig god mening, at de bedst lønnede er de bedste, men det mener jeg også de i grove træk er.
Jeg mener det er helt vanvittigt og grænsen til det absurde, hvis man derimod nu mener, at al ansvar for mål skal komme fra Bale, da han er den bedst lønnede, og Benzema den anden bedst lønnede.
Sådan har jeg aldrig set fodbold, og sådan kommer jeg heller aldrig til at forstå fodbold. Det betyder ikke, at vi ikke skal have spillere med mål i støvlerne, men det betyder, at samtlige 11 spillere skal være med til at få holdet til at score mål og alle 11 spillere skal sørge for der ikke går mål ind.
For mig er det pisse ligegyldigt om Benzema f.eks. er målscoreren, ham med assisten eller ham som starter angrebet. Bare enheden arbejder sammen, og holdet får scoret.
De stats interessere mig faktisk ikke, og de statistikker har vi også debatteret til uendelighed, og det er netop en statistik som den med Benzema og Asensio i CSKA kampen jeg hentyder til.

Benzema bliver jo aldrig nogensinde den bedste spiller på holdet, hvis ikke holdet præstere. Modsat var det med Isco de første 2 sæsoner, hvor du specielt var efter ham, selvom han på det personlige niveau leverede fremragende, men du mente det var ligegyldigt, hvis ikke holdet vandt, eller noget i den dur.
Benzema er ikke ham der går forrest, eller nogen god individualist. Han er derimod en holdspiller, som er fantastisk til ikke at tage de unødvendige konflikter med de store egoer. Man ville aldrig se Benzema diskutere med Neymar som Cavani gjorde det, hvis Neymar havde endt i Real Madrid. Han er så god til at tilpasse sit spil til dem han spiller sammen med, men hvis dem han spiller sammen med ikke levere, så levere han altså heller ikke.
Det er den måde han spiller på, og har spillet på i 10 år nu, så nytter det bare ikke noget, at klandre ham for ikke at søge målet nok, når det aldrig har været hans spil. Hvis man vælger at beholde ham som 1. angriber, som alle trænere i de 10 år har gjort, så må man købe spillere ind omkring ham, som kan levere et andet resultat, og det er jo her Real Madrid som klub har fejlet i så mange år. Der har altid manglet noget, men vi så løsningen under Zidane da Bale blev skadet, og han brød med BBC, og spillede med Benzema og Ronaldo fremme med Isco som 10'er. Desværre har Isco vist Gutí humør, men så er det jo træneren og klubbens ansvar, at finde spillere som passer sammen.

Spillerne har jo den DNA de nu engang har, og små rokeringer gør jo ikke, at Benzema så score mere, eller er mere kampafgørende, så må man jo i stedet se på de spillere man hiver ind i start 11'eren i stedet for netop Ronaldo, som indtil videre har været Asensio. Man kan jo heller ikke forvente, at Modric bliver mere målfarlig, hvis han bliver rykket længere frem, eller jo det kan man godt, men så vil man alle dage blive skuffet, da Modric bedst kan lide at have spillet foran sig, så det vil jo være rigtig få situationer han vil finde, som kan bringe ham tættere på målet når hans naturlige spil er at falde dybt i banen og fordele spillet med spillet foran sig.

Man kan være nok så uenig i, at Lopetegui og Perez har valgt at satse på vores nuværende spillere, og man kan foretrække Icardi, Higuain etc. meget mere end man foretrækker Benzema, men man bliver simpelthen nødt til at have fingeren på pulsen, og sætte forventningerne efter hvilken rolle/stil de har. En løn eller et tal indikere altså ikke hvad de skal kunne individuelt. Ligesom Mariano sagtens kan have nr. 7 uden at være kantspiller :)

Det er mere eller mindre også det Lopetegui hele tiden har sagt. Det er holdet presset er på, og ikke den enkelte spiller. Når et hold som Liverpool kan komme i Chl finalen med Henderson og Milner som de bærende kræfter på midtbanen, så er det jo et tydeligt bevis på, at man ikke behøver de bedste spillere for at komme langt. Det handler om sammensætningen af truppen.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 7 år 9 måneder siden ved Dios.

Leveret af Kunena Forum