Tre spillere i søgelyset

7 år 9 måneder siden #1 af Administrationen

Julen Lopetegui er i den grad kommet i mediernes søgelys efter den dårlige stime af resultater på det seneste, men ifølge spansk presse har Real Madrids ledelse også et vågent øje på tre spillere, som ikke lever op til forventningerne i øjeblikket.

Det drejer sig om nyerhvervelsen Thibaut Courtois, verdensmester Raphaël Varane og “verdens største U21-talent” Marco Asensio, som på ingen måde brillerer i øjeblikket.

Den belgiske målmand blev købt for at højne kvaliteten på målmandsposten, men han har kun formået at holde buret rent i to af syv kampe indtil nu. Det hører dog med til historien, at han ikke får megen hjælp fra forsvaret foran ham.

Her finder man blandt andet Raphaël Varane, som lavede nogle helt groteske fejl i weekendens nederlag til Levante og som på ingen måde har imponeret i denne sæson. Varane var også impliceret i Atlético Madrids første mål i den europæiske Super Cup-kamp, ligesom han virkede tung i forbindelse med CSKA Moskvas scoring efter Kroos´ elendige tilbagelægning.

Og for Marco Asensio har sæsonen også foreløbig været en skuffelse, hvor han i de seneste mange kampe ikke har bidraget med noget som helst offensivt og han virker netop nu til at være en spiller, helt blottet for tro på tingene. Asensio var ellers udset til at få en større rolle på Real Madrids hold efter Cristiano Ronaldos afgang, men lige nu er han tættere på at være fast inventar på Real Madrid-bænken end at være kandidat til Guldbolden, som talentet ellers har berettiget ham til.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 9 måneder siden #2 af Mathiaska
Besvaret af Mathiaska på emne Tre spillere i søgelyset
Jeg er af den upopulære mening, at det er de 3 nævnte spillere og flere til, som har underpræsteret helt gevaldigt og alene bærer skylden for vores krise. Jeg er endnu ikke af den overbevisning, at Lopetegui skal fyres og at han (alene) skal stå for skud.

Hvis man kigger på de sæsonens kampe isoleret set, har vi spillet os frem til chancer nok til at vinde alle kampe umiddelbart? Vi har til tider spillet eminent boldbevarende spil og så har vi spillet rigtig, rigtig, RIGTIG meget stillestående boldbevarende spil. Der har selvfølgelig været flere perioder med hverken eller, men jeg synes overordnet set at vi er blevet meget bedre til at styre kampene med bolden.

Som jeg ser det - og jeg ved mange er uenige - synes jeg Lopetegui har gjort nok og som forventet ved at tillade plads og frihed til de forreste, ganske som vi så det under Zidane, men det har ført alt, alt for lidt med sig. Han satte sin lid til, at de kreative spillere ville finde vejen, men de har alle underpræsteret. Bale og Benzema så ud til at have den gnist vi nu mangler i starten af sæsonen, men den gnist er nu ingen steder at spore. Selv Grande Nacho underpræsterer - dét bekymrer mig virkelig.

Hvorfor underpræsterer alle? Kan Lopetegui ikke motivere dem? Jeg kan ikke forholde mig til, at det alene skal være årsagen. Er de alle mætte? Er det fortsat træthed efter VM? Jeg synes alligevel man ser mange profiler rundt om i storklubberne i Europa kæmpe lidt i indeværende sæson, men vi ser også andre som gør det strålende. Synes også bare det er vagt at bruge VM som undskyldning. Vi skriver trods alt snart november.

En strøgtanke: I løbet af de sidste 2-3 år under Zidane synes jeg ugentlig jeg har set videoer uploadet af Real Madrid træninger, hvor holdet bare jerner den ene bold ind efter den anden, nærmest kun afløst af klasseredninger fra keeperne. Den helt klassiske øvelse hvor Zidane lægger den af og spilleren afslutter. Det mindes jeg ikke at have set én gang under Lopetegui. Vi har afsluttet så elendigt indtil nu.. Kom nu igang for fanden.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

7 år 9 måneder siden #3 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Tre spillere i søgelyset
Da jeg læste overskriften tænkte jeg "kun 3 spillere?". Hvem i truppen har indtil videre spillet en god sæson? Jeg kan vitterligt ikke nævne én eneste. Kroos måske, som altid er ganske stabil, men det er så også alt hvad han har været indtil nu.

Det er klart at VM skal have en del af skylden, vores vel nok vigtigste spiller i Modric, spillede flere minutter end nogen anden til VM, i en alder af 32. Det er slet ikke holdbart når reserven er Ceballos eller Llorente (eller Valverde????). Men én ting er også træthed, en anden er når Varane efter ti minutter mod Levante glemmer at spille fodbold, så må der stikke noget dybere bag. Hvad det så er, det skal jeg ikke kunne sige. Men i mange år har man haft følelsen af at Real Madrid, især i ligaen, går på banen og ligner nogen som tror de har vundet kampen på forhånd, og derfor ofte må have en spand kold vand i hovedet i form af et mål imod sig. Det er vildt trættende at se på.

Underligt er det også at læse at spillerne "vil gå i døden" for Lopetegui. Ja hold da op, det kan vi da tydeligt se weekend efter weekend... Hvis man ikke ser kæmpe forbedringer i spillet mod Barcelona, så kan der vel ikke være tvivl om at Lopetegui ryger ud, en løsning jeg egentlig ikke er særligt stor fan af. Men Florentino valgte at gå all-in på en 7'er og en 2'er i sommers, og hans bluff er desværre kaldt af resten af ligaen, og derfor er en fyring af træneren det eneste han kan gøre. Dumt og unødvendigt, når resten af verden kunne se at det ville ende sådan her da vinduet lukkede i.

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

7 år 9 måneder siden #4 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Tre spillere i søgelyset

-#7- skrev: Da jeg læste overskriften tænkte jeg "kun 3 spillere?". Hvem i truppen har indtil videre spillet en god sæson? Jeg kan vitterligt ikke nævne én eneste. Kroos måske, som altid er ganske stabil, men det er så også alt hvad han har været indtil nu.

Det er klart at VM skal have en del af skylden, vores vel nok vigtigste spiller i Modric, spillede flere minutter end nogen anden til VM, i en alder af 32. Det er slet ikke holdbart når reserven er Ceballos eller Llorente (eller Valverde????). Men én ting er også træthed, en anden er når Varane efter ti minutter mod Levante glemmer at spille fodbold, så må der stikke noget dybere bag. Hvad det så er, det skal jeg ikke kunne sige. Men i mange år har man haft følelsen af at Real Madrid, især i ligaen, går på banen og ligner nogen som tror de har vundet kampen på forhånd, og derfor ofte må have en spand kold vand i hovedet i form af et mål imod sig. Det er vildt trættende at se på.

Underligt er det også at læse at spillerne "vil gå i døden" for Lopetegui. Ja hold da op, det kan vi da tydeligt se weekend efter weekend... Hvis man ikke ser kæmpe forbedringer i spillet mod Barcelona, så kan der vel ikke være tvivl om at Lopetegui ryger ud, en løsning jeg egentlig ikke er særligt stor fan af. Men Florentino valgte at gå all-in på en 7'er og en 2'er i sommers, og hans bluff er desværre kaldt af resten af ligaen, og derfor er en fyring af træneren det eneste han kan gøre. Dumt og unødvendigt, når resten af verden kunne se at det ville ende sådan her da vinduet lukkede i.

Fuldstændig enig. Spillerne har et ansvar, men det har ledelsen også.

Det er på mange måder ledelsens opgave at holde truppen sulten ved at købe nyt blod ind og sørge for at der er konkurrence på pladserne. Der er ingen konkurrence hos de etablerede spillere. De kan spille som røv og nøgler (og det skal jeg love for at de gør) men Lopetegui har ingen at erstatte dem med. Jo han kan starte med Reguilon, Llorente og Valverde på banen, men hvor er vi så henne. Meget kunne være undgået i transfervinduet.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

7 år 9 måneder siden #5 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Tre spillere i søgelyset

Ramos4 skrev:

-#7- skrev: Da jeg læste overskriften tænkte jeg "kun 3 spillere?". Hvem i truppen har indtil videre spillet en god sæson? Jeg kan vitterligt ikke nævne én eneste. Kroos måske, som altid er ganske stabil, men det er så også alt hvad han har været indtil nu.

Det er på mange måder ledelsens opgave at holde truppen sulten ved at købe nyt blod ind og sørge for at der er konkurrence på pladserne. Der er ingen konkurrence hos de etablerede spillere. De kan spille som røv og nøgler (og det skal jeg love for at de gør) men Lopetegui har ingen at erstatte dem med. Jo han kan starte med Reguilon, Llorente og Valverde på banen, men hvor er vi så henne. Meget kunne være undgået i transfervinduet.

Jeg er også bange for at Florentino måske har tænkt mere med hjertet end med hjernen, de sidste par transfervinduer, for ligeså meget som vi fans elsker spillere som Marcelo, Ramos, Carvajal, Modric, Isco og Benzema(?), så elsker Florentino dem sikkert endnu højere. Vi står med en gruppe spillere, som har været i klubben i voldsomt mange år nu, og sammenlagt har spillet langt over 1500 kampe sikkert. Vi skal altså langt tilbage for at finde samme kontinuitet i truppen, sådan som jeg lige husker det i hvert fald. Det er et plaster som har været åbenlyst svært at rykke af, men nu står man bare med en utroligt uholdbar situation, hvor mange af spillernes niveau helt tydeligt er på retur, uden nogle naturlige afløsere i truppen. Ceballos, Theo Hernandez, Llorente og Asensio vil jeg æde min gamle hat på aldrig bliver andet end reserver i Real Madrid, selvom de er dygtige spillere. Og så står man også med Lucas, som simpelthen er den mest ubegribeligt middelmådige spiller, og jeg vil vove den påstand at man kunne have hentet en hvilken som helst anden kantspiller fra et vilkårligt hold i Spanien, og det havde været en klar opgradering. Så kan han være nok så sympatisk, det var Granero og Callejon også, men de var heller ikke gode nok, langt fra faktisk.

Det var vel ret beset også den fejl Florentino begik sidst han var præsident i klubben, hvor han ikke kunne se at visse spillere simpelthen ikke havde niveauet længere, men alligevel holdt fast i dem. Af skade bliver man klog, men sjældent rig. I det her tilfælde er man så heller ikke blevet klog...

DC19

7 år 9 måneder siden #6 af Asensio20
Besvaret af Asensio20 på emne Tre spillere i søgelyset
Jeg synes det er for nemt at give spillerne skylden alene, især når man pådutter dem noget de skal gøre uden at have niveauet til det. Havde vi stået med indkøb af Hazard, Mbappe og en eller anden fantastisk forsvarsspiller i stedet for Ramos med samme resultat, så kan jeg forstå at skylden ligger hos spillerne og træneren. Men tilfældet er jo, at vi står med spillere der er langt under det niveau, der skal til for at gøre sig gældende i en liga som den spanske. Sådan var det jo også sidste år, hvor vi på samme måde som i år, spillede noget så pinligt fodbold og igen ikke købte nogle spillere som kunne løfte holdet.

De her spillere ser jeg bare ikke gode nok til det ansvar de skal stå til regnskab for, at vinde la liga og komme så langt i ChL som muligt; Benzema, Vazquez, Vallejo, Reguilon, Valverde, Llorente, Mariano og til dels Bale. Bale pga de mange skader og totalt svingende niveau.

Så i princippet underpræstere holdet, men det underpræstere ikke så meget som folk går rundt og tror, for vi er ikke bedre end en 2-3 plads i ligaen med den trup.

De spillere jeg nævner her, er spillere som vi skal til at søge en erstatning for: Ramos, Benzema, Bale, Marcelo og Modric. Så klubben skal godt nok til at trække fingeren ud af et hvis sted, hvis vi skal op og gøres os bemærket i spansk topfodbold. For det kan der ikke bare købes en ung spiller for at redde. Dem vi har spiller ikke alligevel.

La liga nummer 34 skal i hus.

7 år 9 måneder siden #7 af Ramos4

-#7- skrev:

Ramos4 skrev:

Jeg er også bange for at Florentino måske har tænkt mere med hjertet end med hjernen, de sidste par transfervinduer, for ligeså meget som vi fans elsker spillere som Marcelo, Ramos, Carvajal, Modric, Isco og Benzema(?), så elsker Florentino dem sikkert endnu højere. Vi står med en gruppe spillere, som har været i klubben i voldsomt mange år nu, og sammenlagt har spillet langt over 1500 kampe sikkert. Vi skal altså langt tilbage for at finde samme kontinuitet i truppen, sådan som jeg lige husker det i hvert fald. Det er et plaster som har været åbenlyst svært at rykke af, men nu står man bare med en utroligt uholdbar situation, hvor mange af spillernes niveau helt tydeligt er på retur, uden nogle naturlige afløsere i truppen. Ceballos, Theo Hernandez, Llorente og Asensio vil jeg æde min gamle hat på aldrig bliver andet end reserver i Real Madrid, selvom de er dygtige spillere. Og så står man også med Lucas, som simpelthen er den mest ubegribeligt middelmådige spiller, og jeg vil vove den påstand at man kunne have hentet en hvilken som helst anden kantspiller fra et vilkårligt hold i Spanien, og det havde været en klar opgradering. Så kan han være nok så sympatisk, det var Granero og Callejon også, men de var heller ikke gode nok, langt fra faktisk.

Det var vel ret beset også den fejl Florentino begik sidst han var præsident i klubben, hvor han ikke kunne se at visse spillere simpelthen ikke havde niveauet længere, men alligevel holdt fast i dem. Af skade bliver man klog, men sjældent rig. I det her tilfælde er man så heller ikke blevet klog...

Marca havde for nylig en artikel der påpegede at vi har den mest kontinuerlige trup af alle de store klubber i verden. Altså den trup hvor spillerne i gennemsnit har været i klubben længst. Så din fornemmelse er dokumenteret. Vi holder rigtig længe på spillerne pt.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

7 år 9 måneder siden #8 af Elto92
Besvaret af Elto92 på emne Tre spillere i søgelyset
Noget som også er ret skræmmende er at vores rivaler fra Barcelona gik hvad var det 4-5 kampe uden sejr.... og alligevel... ALLIGEVEL ligger de tilbage på 1. Pladsen. Hvis det ikke er tragkomisk så ved jeg ikke hvad det er

7 år 9 måneder siden #9 af Ramos4

Elto92 skrev: Noget som også er ret skræmmende er at vores rivaler fra Barcelona gik hvad var det 4-5 kampe uden sejr.... og alligevel... ALLIGEVEL ligger de tilbage på 1. Pladsen. Hvis det ikke er tragkomisk så ved jeg ikke hvad det er

Ja det er ret imponerende. 4 point er de foran. Hvis vi taber på søndag er det tragisk. Så har vi igen tabt et mesterskab inden sæsonen er startet. Eneste positive er at Barcelona har tabt point mod svagere hold end vi har.

7 år 9 måneder siden #10 af Mln25
Besvaret af Mln25 på emne Tre spillere i søgelyset
Det er for søgt at skyde på den nye målmand når forsvaret sejler. Der er helt klart en misharmoni mellem forsvarskæden og målmanden, den skal løses.

Ingen tvivl om at Varane virker ufokuseret og rundtosset.
Asensio er i bedste tilfælde middelmådig. Jeg kommer mere og mere i tvivl om talent vitterligt er så stort?
Han skal ihvertfald ikke beklage sig over manglende spilletid såfremt vi køber et nyt offensivt es (please!!).

Modric burde også føjes til listen. Han er ikke i nærheden af en titel som verdens bedste.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete, Dragam

7 år 9 måneder siden #11 af BBB
Besvaret af BBB på emne Tre spillere i søgelyset

Mln25 skrev: Det er for søgt at skyde på den nye målmand når forsvaret sejler. Der er helt klart en misharmoni mellem forsvarskæden og målmanden, den skal løses.

Det er ikke specifikt mod dig.
Sidste sæson skyldtes misharmonien (for mange herinde) målmandens evner. Nu er den generelle stemning vendt til at være mod forsvaret. Specifikt en af verdens bedste CBs i Ramos, Varane (den nuværende verdensmester) og Marcelo.

Uden Marcelo var vi stadig lige elendige i forsvaret, og vi scorede tilmed ingen mål. Vi har et verdensklasse forsvar. Der er altid gået mål ind på os, men vi plejer som udgangspunkt at score mindst et mål per kamp. Sidste sæson, hvor vi var ekstremt dårlige til at score mål i første halvdel af sæsonen, endte vi alligevel med at score næsten 2,5 mål per kamp i ligaen. I de første 9 ligakampe har vi i denne sæson scoret 1,4 mål per kamp.
I sidste sæson gik der (marginalt) mere end 1 mål per kamp ind på os. I denne sæson går der kun 1 mål ind på os per kamp.

Jeg kan godt se, at Asensio får skylden for meget herinde, men hvem helvede havde også forventet, at han skulle tage over for Ronaldo? I 9 år har brugere herinde sagt, at målene samler sig om Ronaldo, og de vil blive delt ud blandt andre spillere, når han forsvinder. Hvor er de? Hvor er de mange ekstra mål som Bale, Benzema og Isco burde score?

Helt generelt er der nogle debattører, som svinger sig op til at proklamere for meget uden at underbygge det med en skid, for det er jo ikke i forsvaret, at vores problemer ligger. Har I bare opgivet den offensive del af holdet?
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith, MadridistaPorVida

Leveret af Kunena Forum