Barcelona kvaste Real Madrid

5 år 5 måneder siden #1 af Jbner

0. minut - Så er vi ved er være klar til sæsonens første El Clásico. Bliver det mon Lopeteguis sidste kamp i spidsen for Los Blancos?
5. minut - Fantastisk start på kampen af Real Madrid, der har indtil videre har formået at holde på bolden i hele 10 sekunder uden at smide bolden væk.
8. minut - Bale får sendt bolden ind i feltet til Benzema som desværre flugter bolden over.
11. minut - 1-0 til Barcelona. Alba får en dyb bold på kanten og kommer ubesværet ind i feltet hvor han lægger den fladt ind til Coutinho som stille og roligt smider bolden i mål.
14. minut - Selvom Real Madrid spiller som træningskegler i øjeblikket, kan jeg næsten allerede nu uddele "Kampens badebold" til Strive, for deres ufatteligt dårlige visning af kampen. Hvis man ikke har serverkapacitet til at vise så stor en begivenhed som El Clásico uden det hakker og fryser hver tredje sekund, skulle man nok ikke have købt rettighederne.
17. minut - Skud udefra fra Marcelo. Marcelo får bolden et stykke udenfor feltet, og da ingen gør sig spilbare eller viser den mindste lyst til at være med, er der ikke andet at gøre end at skyde på mål. Skudet bliver dog aldrig farligt, og ter Stegen tæmmer bolden køligt med brystet.
19. minut - Stor redning af Courtois, efter forsvaret på mærkværdig vis får fumlet bolden hen til en fri Arthur lige udenfor feltet. Courtois redder dog sit forsvar, der er heldige med ikke at være bagud 2-0 allerede.
?. minut - Så blev jeg helt smidt af Strive, og det ser ikke ud til at jeg kan komme på igen lige foreløbigt. Mon der er andre end mig det er sket for?
25. minut - Så kunne jeg komme på igen. Jeg håber ikke der er sket noget stort mens jeg har været væk. Der står dog stadig 1-0, og der har ikke været nogle røde, så helt skidt har det nok ikke været.
28. minut - Barca appellere kraftigt for straffespark på Suarez, og efter bolden er ude af spil kræver fansene at VAR bliver taget i brug.
29. minut - Dommeren signalerer at han skal ud at kigge på skærmen. Jeg synes desværre det ligner et straffespark. Spændende hvad dommeren mener.
30. minut - Straffe til Barca! Suarez går til bolden. Kom så, Courtois!
30. minut - Strive fryser, og bolden er i kassen... Det så ud til at Courtois gik til den rigtige side, men mere kan jeg ikke sige på stående fod. 2-1 til Barcelona. Siden målet har Strive ikke lavet andet end at hakke.
34. minut - Siden straffesparket har der været maks været 4 sekunder uden at skærmen fryser. Var det ikke for dette referat, var der blevet slukket nu. Det er simpelthen ikke god nok Strive.
45. minut - Kroos sender et frispark ind midt i feltet og ingen kan få noget ud af det, bolden bliver clearet til Isco som sparker ud i luften hvorefter Barca sætter gang i en kontra. Suarez fejler dog fulstændig i sin aflevering og bolden bliver sendt ud over baglinjen.
PAUSE - Ikke meget positivt at sige. Strive har ødelagt det meste af kampen, og midt abonnement hos dem er opsagt. Real Madrid har ikke rigtig været med i det jeg har set af kampen, og Barcelona fører fortjent 2-0. Jeg har ikke fantasi til at forestille mig et comeback i 2. halvleg, men man kan da håbe.
46. minut - Lucas på i stedet for Varane. Nacho rykker ind i midterforsvaret, og så tager Lucas højre back, som i weekendens kamp
51. minut - Real Madrids farligste spiller gør det igen! Marcelo med sit 3. mål i 3 kampe, og 2-1! Isco kommer til baglinjen og vipper ind bold indover som ender hos Marcelo der får sendt bolden i kassen
56. minut - Modric på stolpen! Vi er med i kampen igen! Kom nu!
60. minut - Suarez med et skud på stolpen! En lang bold bag forsvaret ender hos Sergi Roberto der header den tilbage til en fri Suarez der med ydersiden sender den på stolpen
68. minut - Fremragende indlæg fra Lucas rammer Benzema, der desværre header den over.
75. minut - 3-1... Sergi Roberto vipper en bold hen til Suarez som header den ind. Ærgerligt, efter en periode hvor Real Madrid har været dominerende.
81. minut - Marcelo går ud med en skade, og Mariano kommer på i stedet. Hvem skal nu score målene?
83. minut - Hattrick af Suarez, 4-1. Ramos glider i en duel med Sergi Roberto, som spiller Suarez helt fri med Courtois, som han køligt lopper den over.
87. minut - 5-1... Og så er det Arturo Vidal. Så kan den aften vist ikke blive meget værre.
SLUT: Så sluttede denne forfærdelige kamp endelig. Real Madrid viste gode takter fra 2. halvlegs begyndelse og frem til 3-1-målet, som slog pusten ud af holdet. Herefter var man ligeså ringe som man var i første halvleg. Var det sidste kamp for Julen Lopetegui? Det skal blive spændende at se hvad der sker i Real Madrid i den kommende uge.

Real Madrid: Courtois, Nacho, Varane (Lucas, 46. Min.), Ramos, Marcelo (Mariano, 81. Min.), Modric, Casemiro, Kroos, Bale (Asensio, 77. Min.), Benzema, Isco
Barcelona: Ter Stegen, Roberto, Pique, Lenglet, Alba, Rakitic, Busquets, Arthur (Vidal, 84. min.), Rafinha (Semedo, 69. min.), Suarez, Coutinho (Dembele, 74. min.)

Kampens spiller: Marcelo spillede en god anden halvleg. Men han, ligesom resten af holdet sejlede i første halvleg.
Kampens badebold: Strive, der åbenbart ikke har serverkapaciteten til at vise en kamp med så mange seere.
Kampens detalje: Marcelo der scorede for 3. kamp i streg. Utroligt at vores venstre back er farligste mand i øjeblikket.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 5 måneder siden #2 af Siv1309
Besvaret af Siv1309 på emne Barcelona kvaste Real Madrid
Det eneste positive lige nu er at vi forhåbentlig får en ny træner!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 5 måneder siden #3 af Papi
Besvaret af Papi på emne Barcelona kvaste Real Madrid
Lopetegui kom til klubben med et spilkoncept, som jeg er overbevist om, passer rigtigt godt til Real Madrid, og de spillere vi har til rådighed. Og jeg mener også, han har været genstand for uretfærdig kritik og heksejagt. Men i dag viser han med al tydelighed, at han ganske enkelt ikke har niveauet til at træne Real Madrid. Uanset spillerhandler, så har han altså i dag et hold bestående af nogle af de aller mest succesfulde fodboldspillere nogensinde, der har vundet flere champions league trofæer i træk. Et hold bestående af så gode spillere, bør ikke kunne tabe så stort til Barcelona, der både mangler Messi, og som derudover ikke har været særligt godt spillende denne sæson. Holdet var i dag ganske enkelt taktisk dårligt forberedte op til kampen.. Vi havde 15 gode minutter, da Lopetegui skiftede til et 3-5-2 system med Vazquez på højrekanten, og vi begyndte at presse højt og holde fast i bolden. Resten af kampen var en katastrofe.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 4 måneder siden #4 af Dios
Besvaret af Dios på emne Barcelona kvaste Real Madrid

Papi skrev: Lopetegui kom til klubben med et spilkoncept, som jeg er overbevist om, passer rigtigt godt til Real Madrid, og de spillere vi har til rådighed. Og jeg mener også, han har været genstand for uretfærdig kritik og heksejagt. Men i dag viser han med al tydelighed, at han ganske enkelt ikke har niveauet til at træne Real Madrid. Uanset spillerhandler, så har han altså i dag et hold bestående af nogle af de aller mest succesfulde fodboldspillere nogensinde, der har vundet flere champions league trofæer i træk. Et hold bestående af så gode spillere, bør ikke kunne tabe så stort til Barcelona, der både mangler Messi, og som derudover ikke har været særligt godt spillende denne sæson. Holdet var i dag ganske enkelt taktisk dårligt forberedte op til kampen.. Vi havde 15 gode minutter, da Lopetegui skiftede til et 3-5-2 system med Vazquez på højrekanten, og vi begyndte at presse højt og holde fast i bolden. Resten af kampen var en katastrofe.


Et hold uden selvtilid vil altid tabe til et hold som har momentum.

Jeg er helt med på, at det er skrækkeligt det der foregår inde på banen pt. og jeg siger på ingen måde Lopetegui slet ikke har et ansvar, men jeg mindes bare ikke én træner som vitterligt kan ændre spillernes form. Det med at falde sammen er jo desværre også Real Madrid's DNA, og specielt til Barcelona. Er det den 6. kamp nu vi taber hvor de scorer 5 mål indenfor 30 år? Nu ved jeg ikke hvor mange der husker start 00'erne med vores succes i Chl, men der sejlede holdet jo også i ligaen, og da de så endelig vandt ligaen, så sejlede det i Chl. Vi har en vindermentalitet i DNA'et, men vi har så sandelig også en arrogance og en taber mentalitet, hvor vi fuldstændig knækker midt over. Det killer instinkt har vi aldrig selv haft, hvor vi bare sparker til modstanderen som ligger ned. På stående fod husker jeg kun 4-1 over Barca og 4-0 over Bayern på 20 år. Derimod er der vel ingen som har tiden til at jeg remser alle de gange op, hvor vi bare opgiver fuldstændig. Der er vel omkring 15 kampe imod Barca. Det pinlige opgør imod Zaragoza og den jammerlige indsats imod Liverpool. Bare for at nævne de værste røvfulde.

Alle herinde er mere eller mindre enige om, at Perez bærer rigtig meget af skylden. Rigtig mange herinde kan også skrive under på, at vi så korthuset vælte indenfor få år, hvis der ikke skete noget.
Min pointe er. Hvad fanden skal Lopetegui have gjort anderledes? Ingen træner får magt af Perez, og det får Conte også at mærke fra start af, hvis han bliver træner. Zidane sagde højst sandsynligt op på grund af den magtkamp med Perez.
Lopetegui har jo ikke valgt, at Ramos altid skal være arrogant i sit forsvarspil. Ej heller har han valgt, at Varane skal koste 4-5 mål i de første 10 kampe. Isco har ikke spillet godt siden At. Madrid opgørene for jeg ved ikke hvor mange år siden efterhånden, og Modric er blevet mere ustabil med alderen, som er normalt.

Jeg hæfter mig simpelthen ved, at samtlige spillere bakker Lopetegui op. Først og fremmest, så er det jo spillerne som skal løfte deres spil, og hvis der skal en træner til at få dem motiveret, så skal de jo sparkes ud, da motivationen burde komme af bare og bære den hvide trøje.

Hvad var taktikken? Udover vi spillede langt mere direkte. Var det dét aspekt du mener vi tabte på, eller? Vi blev simpelthen kørt ud på røv og albuer, fordi det var tydeligt og se ingen turde have bolden i pressede situationer, og derfor sparkede vi den over presset, eller ihvertfald prøvede på det. Jeg var selv rasende de første mange minutter, men da jeg så hvordan spillerne kombinerede, og hvor usikre de var med bolden, så forstod jeg det alligevel godt. Når selv Kroos bliver grebet af panik når han modtager bolden, så er der noget helt galt, og det gik også galt hvergang Casemiro modtog bolden f.eks..

I mine øjne er det spillermaterialet, som er den største hindring, og ikke om Lopetegui ikke magter opgaven. Nu tror jeg stadig 100% på holdet, og træneren, for jeg ved at tingene vender.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 4 måneder siden #5 af Papi
Besvaret af Papi på emne Barcelona kvaste Real Madrid

Dios skrev: Et hold uden selvtilid vil altid tabe til et hold som har momentum.

Jeg er helt med på, at det er skrækkeligt det der foregår inde på banen pt. og jeg siger på ingen måde Lopetegui slet ikke har et ansvar, men jeg mindes bare ikke én træner som vitterligt kan ændre spillernes form. Det med at falde sammen er jo desværre også Real Madrid's DNA, og specielt til Barcelona. Er det den 6. kamp nu vi taber hvor de scorer 5 mål indenfor 30 år? Nu ved jeg ikke hvor mange der husker start 00'erne med vores succes i Chl, men der sejlede holdet jo også i ligaen, og da de så endelig vandt ligaen, så sejlede det i Chl. Vi har en vindermentalitet i DNA'et, men vi har så sandelig også en arrogance og en taber mentalitet, hvor vi fuldstændig knækker midt over. Det killer instinkt har vi aldrig selv haft, hvor vi bare sparker til modstanderen som ligger ned. På stående fod husker jeg kun 4-1 over Barca og 4-0 over Bayern på 20 år. Derimod er der vel ingen som har tiden til at jeg remser alle de gange op, hvor vi bare opgiver fuldstændig. Der er vel omkring 15 kampe imod Barca. Det pinlige opgør imod Zaragoza og den jammerlige indsats imod Liverpool. Bare for at nævne de værste røvfulde.

Alle herinde er mere eller mindre enige om, at Perez bærer rigtig meget af skylden. Rigtig mange herinde kan også skrive under på, at vi så korthuset vælte indenfor få år, hvis der ikke skete noget.
Min pointe er. Hvad fanden skal Lopetegui have gjort anderledes? Ingen træner får magt af Perez, og det får Conte også at mærke fra start af, hvis han bliver træner. Zidane sagde højst sandsynligt op på grund af den magtkamp med Perez.
Lopetegui har jo ikke valgt, at Ramos altid skal være arrogant i sit forsvarspil. Ej heller har han valgt, at Varane skal koste 4-5 mål i de første 10 kampe. Isco har ikke spillet godt siden At. Madrid opgørene for jeg ved ikke hvor mange år siden efterhånden, og Modric er blevet mere ustabil med alderen, som er normalt.

Jeg hæfter mig simpelthen ved, at samtlige spillere bakker Lopetegui op. Først og fremmest, så er det jo spillerne som skal løfte deres spil, og hvis der skal en træner til at få dem motiveret, så skal de jo sparkes ud, da motivationen burde komme af bare og bære den hvide trøje.

Hvad var taktikken? Udover vi spillede langt mere direkte. Var det dét aspekt du mener vi tabte på, eller? Vi blev simpelthen kørt ud på røv og albuer, fordi det var tydeligt og se ingen turde have bolden i pressede situationer, og derfor sparkede vi den over presset, eller ihvertfald prøvede på det. Jeg var selv rasende de første mange minutter, men da jeg så hvordan spillerne kombinerede, og hvor usikre de var med bolden, så forstod jeg det alligevel godt. Når selv Kroos bliver grebet af panik når han modtager bolden, så er der noget helt galt, og det gik også galt hvergang Casemiro modtog bolden f.eks..

I mine øjne er det spillermaterialet, som er den største hindring, og ikke om Lopetegui ikke magter opgaven. Nu tror jeg stadig 100% på holdet, og træneren, for jeg ved at tingene vender.


Taktikken var at forsvare relativt dybt i en 4-1-4-1/4-3-3 og forsøge at angribe på kontraangreb. Isco og Bale var sat til at forsvare midten af banen, så der var en masse plads til Barcelonas backs, og det kostede os mål i første halvleg. Mig bekendt er det ikke en approach Lopetegui har ret meget erfaring med, og det defensive setup var utroligt dårligt designet og nemt at spille igennem for Barcelona. Starten på anden halvleg var som sagt betydeligt bedre, og i 15 min fik vi Barcelona til at ligne et 2. divisions hold. Jeg tror, vi ville have fået et noget bedre resultat, hvis vi havde spillet vores højepresspil og boldbesidende fodbold fra starten af kampen, men who knows.
Når det er sagt, så har jeg personligt ikke så meget imod, at man ændrer spillestil for at prøve at kapitulere på modstanderens svagheder. Ancelotti stod bl.a. i spidsen for nogle rigtigt gode kampe mod Bayern, hvor man også ændrede approach og forsvarede dybere, end man plejer. Men Lopetegui lader til kun at mestre én plan, og måden, Real Madrid var sat op taktisk til at spille imod Barcelona på, var virkelig skidt.

Jeg tror også, at Lopetegui kunne være en god langsigtet løsning for Real Madrid, hvis man havde været villig til at hente de forstærkninger, som Lopetegui havde brug for. I så fald er der ingen tvivl om, at hans spillestil kunne have været succesfuld, og han ville dermed også have haft længere snor til at udvikle sig som træner og udtænke plan B og plan C osv. Men jeg har ikke tiltro til, at han kan vende holdets form, for spillerne kan ikke finde ud af at udføre hans spillestil, og han kan ikke finde ud af moderere spillestilen til de spillere, han har til rådighed på nuværende tidspunkt.
Sidste redigering: 5 år 4 måneder siden ved Papi.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 4 måneder siden #6 af Dios
Besvaret af Dios på emne Barcelona kvaste Real Madrid
@Papi.

Er som sådan ikke uenig i dit indlæg. Jeg tror bare svaret er manglende selvtillid. Det kommer selvfølgelig af dårlige resultater, men presset udefra og salget af Ronaldo og de manglende indkøb gjorde det nærmest umuligt for holdet til at starte med.

Alle har en klar plan A. Det er bare endnu 1 år for tidligt, at bedømme Lopetegui på en plan B når A'eren ikke engang er noget nær indført. Jeg er fan af måden han tænkte på, hvor jeg specielt med Ancelotti og de første 2 et halvt år med Zidane var rasende over, at de brugte de samme 11 med samme setup, hvor de alligevel forventede anderledes resultater.
Jeg synes ikke holdet var klart nok til at spille på den måde han godt ville spille på, så derfor ville jeg egentlig have det fint, hvis man forsvarede langt dybere end man gjorde. Valdano's hårde kritik af Bale kommer lidt ind på problematikkerne på holdet. Efter 4-5 år med helt frie tøjler, så er det svært for alle spillere at ændre sig, og specielt for spillere sidst i deres karriere.
Måske havde det givet et helt anderledes resultat, hvis man prøvede at spille sit eget spil. Omvendt har resultaterne ikke været der imod langt dårligere modstandere, så egentlig er jeg glad for han ikke gik i Ancelotti-mode. Det gik helt galt, men hvis spillerne ikke kan/vil/gider det som træneren vil have dem til, så er det umuligt at få indført et fast koncept.

Jeg er helt uenig i, at spillerne ikke kan udføre hans spillestil. Spørgsmålet er mere om tålmodigheden er der. For uanset hvad, så skal holdet igennem processen uden Ronaldo. Man kan være nok så uenig i beslutningen om ikke at købe en erstatning, men den tålmodighed og hetz gavner jo ikke holdet.

EDIT: Nå fuck it. Vores fantastiske præsident viser sig igen fra hans fantastiske side af.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 5 år 4 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Papi

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce