3 point i svag kamp fra Real Madrid
0. minut– Så er vi ved at være klar til kampstart. Solaris første ligakamp. Forhåbentlig kan de gøre det ligeså godt som midtugens kamp i mod Melilla.
4. minut – Uuuuh! Asensio sender en bold i dybden til Benzema, som sender bolden tæt forbi fjerneste stolpe
7. minut – Kroos med et fladt indlæg ind i feltet, Benzema hopper over bolden, men Bale er desværre ikke klar på det, er Valladolid får afværget chancen.
17. minut – Reguilon har været meget involveret i spillet i dag. Denne gang sender han et indlæg ind i boksen som ender hos Benzema, der akavet får headet bolden på mål. Forsøget er dog godt, men Masip får reddet bolden.
23. minut – Det virker som om vi er tilbage til taktikken med tusind indlæg pr. kamp. Og det har aldrig virket…
32. minut – Hjørne fra Kroos rammer Casemiro i panden, men bolden ryger lige i hænderne på Masip, og det bliver aldrig farligt.
33. minut – Antonito med en stor chance, men hans chip bliver heldigvis lidt for kraftfuldt, og den ryger lige over mål
36. minut – Endnu et indlæg fra venstre side, som denne gang ender hos Bale, som header den forbi. Mens han er i luften bliver han underløbet af Nacho Martinez, og waliseren ser ud til at slå sig. Han kommer dog op igen. Lad os håbe han er okay.
HALVLEG – 0-0 ved halvleg. Real Madrid komme ikke frem til noget farligt. Valladolid har enkelt muligheder, men er heller ikke rigtig farlige. Man kan ikke se noget anderledes ved Real Madrid under Solari i forhold til Real Madrid under Lopetegui. Spillet er ligeså ufarligt og ideforladt.
54. minut – Kroos tager hjørnespark kort og får bolden igen med det samme hvorefter han laver et frækt chip til fjerneste stolpe, hvor Casemiro næsten får bolden headet i mål.
55. minut – Reguilon spiller fremragende! Han snyder en forsvarsspiller og sender bolden tilbage i feltet til en fri Benzema der desværre sender bolden lige på en forsvarsspiller. Herefter ender bolden uden for feltet hos Casemiro der sender et flot skud afsted.
56. minut – Offensiv udskiftning fra Solari. Casemiro ud og Isco ind.
57. minut – Nu sker der virkelig noget i kampen! Alcaraz med et langskud der ryger over Courtois og rammer overliggeren bag ham.
66. minut – Valladolid med endnu et skud på overliggeren!
73. minut – Vinicius på i stedet for Asensio. Kom så, Vinicius!
83. minut – VINICIUS!!!!!! 1-0!!!! Vinicius dribler ind I feltet og tæsker bolden ind mod en medspiller eller målet, det er umuligt at se, men bolden rammer en forsvarsspiller og ryger i mål. Det bliver selvfølgelig krediteret til Olivas som et selvmål, men det er det underlige skud/indlæg fra Vinicius der skaber det.
87. minut – Straffe til Real Madrid! Calero spænder klart ben for Benzema, og dommeren fløjter for straffe.
88. minut – 2-0! Fræk panenka for kaptajn-Ramos, og så må kampen være afgjort.
SLUT – Skidt kamp af Real Madrid som alligevel vinder 2-0. Der er stadig lang lang vej hvis man vil slutte sæsonen med trofæer.
Real Madrid: Courtois, Odriozola, Nacho, Ramos, Reguilon, Modric, Casemiro (Isco, 57. Min.), Kroos, Bale (Lucas, 71. Min.), Benzema, Asensio (Vinicius, 73. min.)
Valladolid: Masip, Moyano (Cop, 85. Min.), Olivas, Calero, Martinez, Antonito, Herrero, Alcaraz, Villa (Verde, 70. Min.), Suarez (Plano, 76. min.), Unal
Kampens Madrid-spiller: Reguilon spiller en rigtig flot kamp. Gør det fint i sit defensive spil, og tager stor del i det offensive.
Kampens Madrid-badebold: Benzema, Bale og Asensio. BBA, den mindst farlige angrebstrio i hele verden.
Kampens detalje: Vinicius’ indlæg/skud der fører til 1-0-målet. Man har ingen chance for at gætte om det er et skud eller et indlæg, men ind røg bolden.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det kan næppe være en overraskelse at de samme spillere giver de samme problemer.
Det er simpelthen uhyggeligt hvor statisk både midtbanen og angrebet er. Der er ingen bevægelighed overhovedet. Samtlige spillere står og venter på bolden. Det er så trættende...
Og nu har både Kroos og Modric simpelthen været så afsindig ringe så længe, at en af dem skal ud. Det gav ikke mening i dag at udskifte Casemiro og dermed miste al kontrol/struktur, når nu de 2 på ingen måde viste tegn på at kunne diktere kampen.
Og få mig ikke i gang med Bale...
Nå, men heldigvis (og det ord er virkelig passende) vandt vi. Forhåbentlig giver det noget mere selvtillid, ro og liv. Gud ved at vi har brug for det.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Jaken skrev: Indlægsfest.
Det kan næppe være en overraskelse at de samme spillere giver de samme problemer.
Det er simpelthen uhyggeligt hvor statisk både midtbanen og angrebet er. Der er ingen bevægelighed overhovedet. Samtlige spillere står og venter på bolden. Det er så trættende...
Og nu har både Kroos og Modric simpelthen været så afsindig ringe så længe, at en af dem skal ud. Det gav ikke mening i dag at udskifte Casemiro og dermed miste al kontrol/struktur, når nu de 2 på ingen måde viste tegn på at kunne diktere kampen.
Nå, men heldigvis (og det ord er virkelig passende) vandt vi. Forhåbentlig giver det noget mere selvtillid, ro og liv. Gud ved at vi har brug for det.
Hvordan tolker du Casemiros reaktion da han bliver skiftet ud?
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Jaken skrev: Indlægsfest.
Helt enig. Man gamblede med balancen på holdet, og en helt igennem forfærdelig Modric kunne alle hold have undværet i den forfatning. Dog skal man ikke undervurdere signalværdien for Solari ved at sætte en offensiv spiller ind i stedet for en defensiv når vi jagter et mål. Han ville desværre blive slagtet i pressen og af fansene, hvis han havde beholdt Casemiro på banen istedet for en mere offensiv spiller, og vi fik 0-0. Mange frustrerede mennesker gør sig oftest ikke i rationel tankegang :D
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Raúl Madrid
-
- Ekspert bruger
-
Raúl Madrid skrev: Nu har jeg set på flere sider, fx. La Ligas officielle hjemmeside, at Vinicius har fået målet. Kan det passe? Er det ikke et selvmål?
Kæmpe selvmål. Bolden ville aldrig været gået ind uden først at være blevet afrettet.
BBB skrev:
Raúl Madrid skrev: Nu har jeg set på flere sider, fx. La Ligas officielle hjemmeside, at Vinicius har fået målet. Kan det passe? Er det ikke et selvmål?
Kæmpe selvmål. Bolden ville aldrig været gået ind uden først at være blevet afrettet.
slet
BBB skrev:
Det var et af de mere komiske (selv)mål jeg har set. Noget nær den ringeste afslutning nogensinde der bliver rettet af og går ind. Den var jo næsten på vej til indkast på vores banehalvdel inden den blev ramt :D Godt for holdet og Vini, men det var utrolig heldigt og komisk i min bog.
Jonas skrev:
BBB skrev:
Det var et af de mere komiske (selv)mål jeg har set. Noget nær den ringeste afslutning nogensinde der bliver rettet af og går ind. Den var jo næsten på vej til indkast på vores banehalvdel inden den blev ramt :D Godt for holdet og Vini, men det var utrolig heldigt og komisk i min bog.
Nogen gange er det det der skal til. Heldigt eller ej. I det mindste opsøger han heldet ved at prøve på bare et eller andet. I modsætning til Bale og Asensio som er en lang ørkenvandring igennem sahara uden vand. Vinicius kommer ind og gør præcis det han skal. Han er med til at sikre os 3 vitale point. Det var befriende på en eller anden måde.
Julen Lopetegui havde i det mindste en plan der godt kunne have givet pote med en Ronaldo på toppen.
Det er beskæmmende hvor lidt swung og umpf der er over tingene. Intet at hidse sig op over. Intet at blive betaget af.
Håber inderligt at vi får en træner der kommer med en vision, har mandat til at slagte de hellige køer og kommer med nogle klare transfermål.
Det skal være slut med Bale og Benzema og med mindre man får gang i en omgang EFFEKTIV tiki-taka kan man for min skyld også ekspedere Isco og Asensio. De fik jo deres livs chance under Julen og de kunne ikke havde fejlet mere eklatant. Jeg tvivler stærkt på dem som fremtiden.
Håber godt nok at Perez er bevidst om at vi er tilbage i 2008 og der skal ske STORE ting på hele holdet hvis vi skal konkurrere med eliten.
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Vinícius: 5 mål i 9 kampe for Real Madrid + Castilla. Godt han ikke behøver den store tilvænningstid (*host* Ødegaard *host*).
No solo soy perfecto, también soy Madridista
www.vg.no/sport/fotball/i/wE2Gwn/vitesse...att-nok-av-oedegaard
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos