Solari er officielt ny Real Madrid-træner
Solari er officielt den nye Real Madrid-træner. Santiago Solari har fungeret som midlertidig træner i Real Madrid, siden Lopetegui blev fyret efter det store nederlag til FC Barcelona.
Nu bliver Solari tilbudt en kontrakt, der officielt gør ham til cheftræner til år 2020. Altså sæsonen ud samt næste sæson med.
I Argentineres 14 dage som midlertidig træner for Real Madrid, har Solari imponeret ledelsen så stort, at de har taget beslutningen om at beholde ham. Solari har da også gjort god reklame for sig selv. De første fire kampe er resulteret i fire sejre og en målscore på 15-2. Den bedste start af en Real Madrid-træner i 116 år.
Efter sejren over Celta har Real Madrid sendt Solaris kontraktinformationer ind til det spanske fodboldforbund, hvilket endegyldigt lukker spekulationerne omkring en ny træner.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Steen skrev: Fornuftigt. Det ville ikke give mening at ansætte en stor træner midt i sæson, hvis det overhovedet var muligt at finde en, der ville tage den tjans. Forhåbentligt betyder det, at Pochettino kommer til sommer.
Hvordan er Pochetino en "stor træner"? Hvad har han reelt set opnået med Tottenham i de 4 sæsoner han har været træner der?
Bismo skrev:
Steen skrev: Fornuftigt. Det ville ikke give mening at ansætte en stor træner midt i sæson, hvis det overhovedet var muligt at finde en, der ville tage den tjans. Forhåbentligt betyder det, at Pochettino kommer til sommer.
Hvordan er Pochetino en "stor træner"? Hvad har han reelt set opnået med Tottenham i de 4 sæsoner han har været træner der?
Han har overpræsteret i samtlige klubber han har trænet. Man kan ikke forvente, at han skal vinde trofæer med Espanyol, Saints eller Spurs. Man kan måske argumentere for, at det burde være muligt med Spurs. Men er det nu også det? Sammenlign deres trup og budget med deres rivaler, og fortæl mig så, om du forventer, at de vinder ligaen eller CL? Levy nægtede at købe spillere denne sommer, og alligevel har Poch ført Spurs til deres bedste liga-start nogensinde. Han kunne måske have vundet en FA Cup eller Carabao Cup eller hvad de nu kalder den, men med så smal en trup til rådighed, har det ikke været muligt at rotere alt for meget, og derfor har man prioriteret at præstere godt i ligaen.
Derudover er det også vigtigt at spørge, hvis ikke Poch, hvem så?
Steen skrev:
Bismo skrev:
Han har overpræsteret i samtlige klubber han har trænet. Man kan ikke forvente, at han skal vinde trofæer med Espanyol, Saints eller Spurs. Man kan måske argumentere for, at det burde være muligt med Spurs. Men er det nu også det? Sammenlign deres trup og budget med deres rivaler, og fortæl mig så, om du forventer, at de vinder ligaen eller CL? Levy nægtede at købe spillere denne sommer, og alligevel har Poch ført Spurs til deres bedste liga-start nogensinde. Han kunne måske have vundet en FA Cup eller Carabao Cup eller hvad de nu kalder den, men med så smal en trup til rådighed, har det ikke været muligt at rotere alt for meget, og derfor har man prioriteret at præstere godt i ligaen.
Derudover er det også vigtigt at spørge, hvis ikke Poch, hvem så?
Jeg vil ikke kalde det at overpræstere i Espanyol. Espanyol har altid ligget nogenlunde hvor de gør. Nemlig midt i tabellen. De er ved at overpræstere i år, hvis de fortsætter, som de nok ikke gør, men lige pt. levere de utrolig godt, så det er noget af en overdrivelse som jeg ser det. Dog var han overbevisende i Southampton, og har også været det i Tottenham, hvis man ser på midler.
Det største problem som jeg ser det er, at Pochenttino har brug for min. 2 sæsoner i klubben for at implementere hans koncept. Det betyder jo desværre ikke, at han er fredet i de 2 år, og han kan lyn hurtigt få sparket som Lopetegui gjorde det, hvis ikke der bliver leveret. Til hans held, så står truppen overfor en stor udskiftning, som kan tilgodese ham, hvis han tiltræder til sommer eller 2020, da man aldrig kan være helt sikker på hvor langt Perez er villig til at trække på dette projekt uden nyt blod.
Det andet problem jeg har fået med Pochenttino er, at hans hold oftest har det svært imod de mindre gode modstandere. Når pladsen bliver lukket ned, så lider Tottenham i de mange kampe jeg ser med dem. Lidt ligesom med Klopp's Liverpool hold, så lader det til taktikken er blevet læst, og modstanderne har fundet måden at lukke det lidt ned på.
Det er begge 2 rigtig gode hold, så selvfølgelig er de med helt fremme, men hvor man så begge hold bare moste modstanderne, så ser man oftere nu, at problemer så småt er ved at komme, og det sker specielt når modstanderne bliver mere kompakte, og forsvare på et nogenlunde højt niveau.
Som jeg tidligere har skrevet, så tror jeg ikke Perez fungere skide godt med trænere som har et klart projekt, hvor der bliver købt spillere ind til systemet, men hellere ser mod trænere, som kan få de spillere han bedst kan lide til at levere et ordentlig stykke arbejde. Hans trænervalg viser jo også, at måden der bliver spillet fodbold på ikke interesse ham specielt meget, da vi vel nu siden 09 har haft alle type trænere, hvor der ingen rød tråd er at se.
Synes man skal se Solari an, selvom jeg ville elske der snart kom en træner og moderniseret det hele. Dog ville jeg slet ikke blive overrasket, hvis Solari får sparket inden sæsonen er færdigspillet, fordi holdet igen underpræstere, som de med sikkerhed gør. Der skal ske utrolig meget, hvis vi skal kunne komme langt i Chl. En solid røvfuld i Chl kvartinalen og endnu et nederlag til Barca tror jeg vil ændre alt igen, hvis vi til den tid er slået ud af alle turneringer.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
outsideoftheboot.com/2017/09/19/tactical...phy-leonardo-jardim/
Hala