James Rodriguez ønsker genforening med Real Madrid
Uanset om han kan lide det eller ej så afhænger James Rodriguez’ fremtid af Bayern München og om den tyske storklub ønsker at beholde ham, og Real Madrid har intet at skulle have sagt. Selvom klubber som Machester United, Milan, Juventus og Barcelona gerne vil have fingrene i James Rodriguez, så er det Bayern Münchens valg.
Ifølge flere tyske medier så er den colombianske landsholdsspiller ikke længere tilfreds med den tyske tilværelse af en lang række årsager. Han har angiveligt ikke tilpasset sit spil efter den nye træner Niko Kovac tiltrådte i sommers, og skulle eftersigende savne den tidligere træner Jupp Heynckes. Derudover har James hidtil ikke levet op til sit sædvanelige niveau på grund af skader, og med de mange ændringer i Bayern München er James Rodriguez’ største ønske at blive genforenet med Real Madrid.
I 2017 betalte Bayern München €13 mio. for at låne midtbanespilleren i to år, og en købsoption på €42 mio., hvilket ville give den tyske storklub en samlet omkostning på €55 mio. Uanset hvor meget Real Madrid ønsker at hente spilleren tilbage fra lånet, så kræver det at kongeklubben indbetaler en tilbagekøbsklausul på ca. €80 mio.
James Rodriguez befinder sig i øjeblikket i den spanske hovedstad, hvor han er ved at komme sig oven på en knæskade han pådrog sig midt i november, og vil holde ham ude i en måned. Om James Rodriguez nogensinde betræder Santiago Bernabéu i en Real Madrid trøje vil tiden vise, men det forventes at han vil blive taget godt imod fra fasene.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Hvis Zidane havde ønsket mere på banen, havde han med kontinuitet bevist, at skulle være fast mand.
Jeg tror der er kogt mange historier på den kontrakt og jeg tror der er ramt forkert i denne artikel.
Dog er det sikkert at Real ikke har kunne afbryde lejeopholdet inden udløb, altså at Bayern var lovet ham i hele 2 år, også selvom RM vil ønske at hjemkalde ham.
OG derudover kan Bayern ikke købe ham før lejeopholdet slutter.
Mange steder er samtidig skrevet at afgørelsen er op til James selv. Det er dog den del der driller de fleste journalister.
Vi må se hvad der sker.
Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
Ankomsten af Mbappé har desværre ødelagt mit syn på klubben og hvad den (burde) stå for (Pérez din bastard), og dermed også stort set min interesse. Spillere som Asencio, Rüdiger, Camavinga, Modric, Bellingham, Valverde, Güler, Rodrygo og Endrick, holder den lidt i live.
Dog vides de 2 ting jeg skriver allerede.
1. Real kan ikke afbryde opholdet
2. Bayern kan ikke købe før endt ophold.
Jeg kan dog ikke forestille mig, at de både er aftalt leje og købs detaljer ikke samme kontrakt, men option der kun er forbeholdt Bayern.
Jeg holder på at James skal godkende også.
Niko er dog ikke fan af James, så hvis han stadig er træner, så tror jeg slet ikke det bliver aktuelt.
Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
Men de 80M må i så fald referere til et tilbagekøb i lejeperioden, altså før den slutter, for købsoptionen på James er ikke obligatorisk, så han returnerer jo bare til Madrid efter lejemålet ophører og fortsætter sin kontrakt med Real Madrid indtil 2021, hvor den løber til, hvis Bayern ikke vil beholde ham.
Hvis de så gerne vil beholde ham, selv for at sælge ham videre, skal James være med på den ide og underskrive en kontrakt i begge tilfælde. Indtil videre løber hans kontrakt med Bayern til 2019, så, som andre også skriver, har han selvfølgelig et sidste ord at skulle have sagt om hvor hans fremtid er efter sommeren 2019.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.