Football Leaks: Sergio Ramos brød doping-reglerne to gange

7 år 7 måneder siden #1 af Administrationen

Football Leaks er på spil igen. Denne gang med en anklage om, at Sergio Ramos to gange har forbrudt sig mod doping-reglementet.

Første gang var i CL-finalen 2017, hvor han efter kampen blev testet positiv, men UEFA valgte at arkivere sagen, idet Sergio Ramos´ og Real Madrids klublæges forklaring blev taget for gode varer.

Anden gang var efter kampen mod Málaga i april 2018 og her er der ikke oplysninger om, hvorfor den sag ikke kom videre.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 7 måneder siden #2 af Daniel
Men hvor er beviserne? Tal, værdier o.lign. som der vel normalt er i disse sager (sådan plejer det da at være i cykelsporten).

Eller er det bare en Liverpool-fan, der har job på Football Leaks, som har kedet sig?

7 år 7 måneder siden #3 af BBB

Daniel skrev: Men hvor er beviserne? Tal, værdier o.lign. som der vel normalt er i disse sager (sådan plejer det da at være i cykelsporten).

Eller er det bare en Liverpool-fan, der har job på Football Leaks, som har kedet sig?

Jeg mangler også noget mere, men det bliver ret farligt, hvis der går Trump i den, og vi begynder at køre kontra på alle beskyldninger.
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, andreashn

7 år 7 måneder siden #4 af Dios
Det er jo ikke en decideret nyhed. Prøv og læs Fuentes bog, hvor han specielt kommer en helt del ind på Spanien's trup, hvor han decideret siger, at EM 2008 og VM 2010 trofæerne burde fratages, da samtlige spillere brugte ulovlige midler.
Der er så ekstreme store mængder penge i fodboldens verden, så man kan feje tingene ind under gulvtæppet kontra cykling. Det er jo ikke første gang der er fodboldspillere der er blevet taget, ej heller første gang fodboldspillere er blevet beskyldt for at have taget noget. Lidt efter lidt, så er tingene glemt igen, og der kommer ingen konsekvenser.
Sådan er gamet, og man skal immervæk være naiv, hvis man tror det ikke sker i fodboldens verden. Det er ligeså udbredt som i cykelsporten ifølge Fuentes. Forskellen er bare, at en klub som Real Madrid simpelthen kan styre tingene i den retning de har lyst til.

Spillerne skal spille flere kampe om året. De skal levere langt bedre og mere stabilt over en sæson. Selvfølgelig er der ulovlige midler i brug. Når kroppen når sit maks, så kan kroppen ikke udvikle sig mere, og så kommer de beskidte metoder i brug, og her tør jeg godt at sige, at klubben lægger et forholdsvis stort pres på spillerne.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 7 år 7 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-

7 år 7 måneder siden #5 af -#7-
Som Dios siger, så skal man være ualmindeligt blåøjet hvis ikke man tror doping er udbredt i fodboldverdenen. Denne gang er Sergio Ramos så nævnt, og fordi det lige netop er ham, så har fans af andre klubber lige mulighed for at fryde sig lidt over det. Men lur mig om ikke alle større og mindre klubber har et par syndere selv.

Hvis man lige skal iføre sig sølvpapirshatten et øjeblik, så er jeg også overbevist om at Rusland var dopede langt ind i helvede i sommers. En turnering hvor de løb langt mere end deres modstandere og generelt overpræstrerede gevaldigt. På hjemmebane og med Putin på lægterne, så mon ikke..

Netflix dokumentaren Icarus skylder man altså også sig selv at se, hvis man ikke har fået det gjort endnu, og har en sund interesse i doping og eliteidræt.

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon, Zyconith, BBB, andreashn, Kimbo

7 år 7 måneder siden #6 af Asensio20
Bale der gik på sommerferie som splejs og kom tilbage som Arnold. Roberto Carlos tog også doping som 15 årig for at få benmuskler. Det er også fejet ind under gulvtæppet. Ligesom Messi også har taget alt muligt

La liga nummer 34 skal i hus.

7 år 7 måneder siden #7 af Realmadrid94
Jeg er glad for enigheden om, at fodboldspillere bruger doping. Jeg tror ikke, at det er bedre end cykelverdenen. Dog vil jeg forsvare Ramos ganske kort. Hvis man nogensinde har hørt om, prøvet eller kender en som har fået binyrebarkhormon... Så ved man godt, at det ikke er noget man gør frivilligt. :)
Rigtig, rigtig mange mennesker får knogleskørhed efter ganske få sprøjter. Jeg har selv fået en behandling, hvor jeg fik 3 sprøjter i foden, på under 1 måned. Det var "max" man kunne få grundet de mange bivirkninger.

7 år 7 måneder siden #8 af -#7-
Twitterlink

Dacian Varga, tidl. rumænsk landsholdsspiller, står frem og fortæller at man bloddopede sig i Kuban Krasnodar i 2012.

Man er ikke overrasket over at det lige netop er i Rusland historien kommer fra, og så er skal man nok heller ikke blive overrasket hvis der ikke kommer konsekvenser. FIFA præsident Infantino har mere travlt med at tvinge Boca Juniors og River Plate i kamp for at please sponsorerne.

DC19
Sidste redigering: 7 år 7 måneder siden ved -#7-.

7 år 7 måneder siden #9 af Ramos4
Ingen tvivl om at der er masser af doping i fodbold. Men som jeg forstår det, så er Ramos blevet "busted" i at tage 1) I UEFA-regi lovlige medikamenter. 2) Smertelindrende-stoffer der ikke er præstationsfremmende. Det lever jeg fint med.

Men spændende hvad der mere kommer frem.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

Leveret af Kunena Forum