Optakt: Et mindre lokalopgør

7 år 7 måneder siden #1 af Administrationen

Dagens gæster er forstadsdrengene fra Vallecas, Rayo Vallecano. En opgave som på papiret synes overkommelig, eftersom holdet er placeret næstsidst i tabellen og ikke levnes mange chancer for overlevelse af eksperter omkring spansk fodbold.

Det er heller ikke just et formstærkt Rayo-hold som kommer til Madrid. Således tabte holdet i sidste uge til Real Betis, mens det i dagene inden blev til et Copa del Rey-exit mod Leganes efter et 0-1-nederlag. Et resultat som i øvrigt i høj grad skyldes en formidabelt spillende Andriy Lunin i Leganes-målet.

På udebane har oprykkerne også blot hentet fire points i indeværende sæson, men alligevel har man blot tabt 1-0 og 2-3 til henholdsvis Barcelona og Atletico Madrid, så det er ikke de store nederlag som kendertegner holdet, modsat sidst Rayo besøgte Bernabeu i 2015, hvor Kongeklubben vandt med historiske 10-2 – i øvrigt efter at have været bagud 1-2 efter 12 minutters spil.

Hos Solaris bliver opgøret med Rayo en gylden mulighed for oprejsning efter midtugens historisk ynkelige 0-3-ydmygelse mod CSKA Moskva. Endnu et lavpunkt i en sæson, som allerede har budt på flere lavpunkter end højdepunkter, og hvor man mirakuløst stadig hænger på i titelkampen trods 5 nederlag i 15 kampe i La Liga.

Hvem Solari stiller med er også svært at spå om, men det synes stensikkert, at Isco ikke spillede sig på holdet med en elendig indsats i midtugen. Solaris og Iscos forhold er ikke det bedste, men selv den største Isco-fan må efterhånden længes grusomt efter den seneste store Isco-præstation i den hvide trøje.

Defensivt bør den optimale firebackkæde med Carvajal, Varane, Ramos og Marcelo være tilbage foran Courtois, mens spanske aviser forventer genvalg til Llorente på den defensive midtbane. Ligeledes synes de spanske aviser også enige om Kroos, Modric, Lucas og Benzema. Hvem som skal erstatte Bale er tvivlsomt, men mon ikke Ceballos får den mulighed, eftersom hverken Isco eller Asensio ligefrem spillede sig på i midtugen.

Hos Rayo må man undvære Raúl de Tomas, som ikke må spille pga. en klausul i lejeaftalen med Real Madrid. Et stort tab for Rayo, eftersom de Tomas er holdets topscorer med 4 mål i 13 optrædener i denne sæson. Derudover er evighedstalentet, en anden lejesvend, Jordi Amat også ude, hvilket giver udfordringer i det defensive.

Real Madrids forventede hold: Courtois; Carvajal; Varane, Ramos, Marcelo; Lucas, Llorente, Modric, Kroos, Ceballos; Benzema

Rayos forventede hold: Dimitrievski; Advincula, Galvez, Velazquez, Moreno; Medran, Comesana, Imbula, Alvaro; Pozo, Embarba

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 7 måneder siden #2 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Optakt: Et mindre lokalopgør
Nej hvor vil man gerne se et sultent Real Madrid hold som går på banen og kværner modstanderen 5-0. Jeg håber virkelig spillerne idag synes de har noget at bevise.. Men man frygter også lidt endnu en 1-0’eller, hvor spillet er til at lukke op og skide i, og målet er en heldig afretning. 3 point er 3 point selvfølgelig, men...

DC19
Sidste redigering: 7 år 7 måneder siden ved -#7-.

7 år 7 måneder siden #3 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Optakt: Et mindre lokalopgør

-#7- skrev: Nej hvor vil man gerne se et sultent Real Madrid hold som går på banen og kværner modstanderen 5-0. Jeg håber virkelig spillerne idag synes de har noget at bevise.. Men man frygter også lidt endnu en 1-0’eller, hvor spillet er til at lukke op og skide i, og målet er en heldig afretning. 3 point er 3 point selvfølgelig, men...

Hah, lad os nu se om vi overhovedet tager sejren :)

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, -#7-

7 år 7 måneder siden #4 af Lars1991
En faktisk godt spillet første halvleg efter min mening! Vi spillede lige frem god fodbold til tider. Asensio er dog helt væk igen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel

7 år 7 måneder siden #5 af Real HWL
Alt i alt en fin første halvleg. Syntes vi tiltider spiller god bold, genpresset er også godt. Bare synd vi ikke får lukket kampen med nogen af de chancer vi har skabt. Nu frygter man så bare lidt hvad det er for et Real hold der kommer ind til 2. halvleg.
Sidste redigering: 7 år 7 måneder siden ved Real HWL.

7 år 7 måneder siden #6 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Optakt: Et mindre lokalopgør

-#7- skrev: Nej hvor vil man gerne se et sultent Real Madrid hold som går på banen og kværner modstanderen 5-0. Jeg håber virkelig spillerne idag synes de har noget at bevise.. Men man frygter også lidt endnu en 1-0’eller, hvor spillet er til at lukke op og skide i, og målet er en heldig afretning. 3 point er 3 point selvfølgelig, men...

Meget godt kaldt :)

Jeg var ikke særlig imponeret over noget i dag. Men a-kæden viser da trods alt at de er bedre end reserverne. Så lidt kan vi da. Bliver et problem hvis Benzema er skadet.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

7 år 7 måneder siden #7 af -#7-

Ramos4 skrev:

Meget godt kaldt :)

Jeg var ikke særlig imponeret over noget i dag. Men a-kæden viser da trods alt at de er bedre end reserverne. Så lidt kan vi da. Bliver et problem hvis Benzema er skadet.

Ja, man skulle have oddset..

Jeg fortsætter med at være imponeret over Llorente må jeg indrømme. Han bliver nok aldrig for alvor fast mand i Real Madrid, men han gør det fantastisk som erstatning for Casemiro i øjeblikket. Spændende at se hvad Solari gør når Casemiro bliver helt klar igen.

DC19

7 år 7 måneder siden #8 af Asensio20
Og havde Zidane/Lopetegui stadig været i klubben var Llorente nok solgt eller på tribunen, mens Isco havde spillet meget mere. Solari gør det faktisk meget godt men han er hæmmet af vi ikke har top galacticos til offensiven.

2 kampe tllbage i 2018 som vi gerne må vinde tak. Derefter skal julegaverne komme. Jeg behøver slet ingen julegaver af familien, hvis Florentino har fået skrevet under med Mbappe til vinter transfervinduet. Hører du det HR. Julemand ?

La liga nummer 34 skal i hus.
Sidste redigering: 7 år 7 måneder siden ved Asensio20.

7 år 7 måneder siden #9 af -#7-

Asensio20 skrev: Og havde Zidane/Lopetegui stadig været i klubben var Llorente nok solgt eller på tribunen, mens Isco havde spillet meget mere. Solari gør det faktisk meget godt men han er hæmmet af vi ikke har top galacticos til offensiven.

Netop. Det er en ting jeg er vild med i forhold til Solari, han spiller ikke spillerne ude af position. Der er ikke nogen grund til at Kroos skal ned og spille en dårlig kamp på 6'eren når Casemiro er ude, når man har en decideret defensiv midtbanespiller i klubben i Llorente.

Jeg synes også tilstedeværelsen af Llorente gør at modstanderne ikke længere bare vader igennem vores midtbane og sætter forsvaret under maksimalt pres. Angrebene, som jeg ser det, kommer langt mere ude fra modstanderholdets fløje nu, og sådan foretrækker jeg det trods alt.

DC19

7 år 7 måneder siden #10 af Asensio20
Men det kunne faktisk være mere spændende at skille os af med både Modric og Kroos for at skifte til dobbelt pivote, alt efter hvad man får købt ind af angreb.
I drømmescenariet henter Florentino jo Mbappe, Hazard og Rodrygo senest næste sommer.

Så ville min opstilling se sådan her ud agtigt.

Courtois
Carvajal-Varane-Ramos-Marcelo
Casemiro-Llorente
Asensio-Hazard-Rodrygo
Mbappe

Bænk
Junior, Benzema, Ceballos, Odriozola, Nacho, Målmand, (Isco)

7 år 7 måneder siden #11 af BBB
Besvaret af BBB på emne Optakt: Et mindre lokalopgør

Asensio20 skrev: Men det kunne faktisk være mere spændende at skille os af med både Modric og Kroos for at skifte til dobbelt pivote, alt efter hvad man får købt ind af angreb.
I drømmescenariet henter Florentino jo Mbappe, Hazard og Rodrygo senest næste sommer.

Courtois
Casemiro-Llorente
Asensio-Hazard-Rodrygo
Mbappe

Bænk

Det vil gøre så ondt i hjertet, hvis vi smider to af vores bedste boldspillere væk samtidigt for at få plads til Casemiro, Llorente, Asensio og Rodrygo.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Raul7-2880

7 år 7 måneder siden #12 af Asensio20

BBB skrev:

Asensio20 skrev: Men det kunne faktisk være mere spændende at skille os af med både Modric og Kroos for at skifte til dobbelt pivote, alt efter hvad man får købt ind af angreb.

Courtois
Casemiro-Llorente
Asensio-Hazard-Rodrygo
Mbappe

Bænk

Det vil gøre så ondt i hjertet, hvis vi smider to af vores bedste boldspillere væk samtidigt for at få plads til Casemiro, Llorente, Asensio og Rodrygo.

Noget skal der ske fordi det er den tammeste offensive midtbane i mands minde!

Leveret af Kunena Forum