AS: Bale ude i minimum to uger

7 år 6 måneder siden #13 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne AS: Bale ude i minimum to uger
@Siempre fiel

Du har da også fuldstændig ret. Det er bare mere interessant at være noget mere konkret, og jeg har bare svært ved at komme på specifikke handler. Selvfølgelig skulle der have været forstærkninger og udskiftninger, men hvilke og hvor? Man skal også være realistisk.

Bale skulle have været solgt og der skulle have været nogle offensive indkøb, men hvem, helt konkret?

Jeg ved eksempelvis ikke om Mbappé kan betegnes som en glipper. Kan stadig ikke finde hoved og hale i hvorfor det ikke gik dengang – var det klubben der ikke ville betale nok eller var det ham der hellere ville til PSG? Jeg ved det ikke. Dét er nok den bedste, jeg kan komme på.

Derudover, har jeg svært ved at komme på noget konkret, hvor det helt tydeligt var forkert enten ikke at sælge eller ikke at købe. De Gea med faxen? Men var det overhovedet så nødvendigt og hvor stor en forskel havde det gjort? Pogba? Icardi? Nej. Man kunne måske have været mere med i kampen om Kanté...

No soy sólo perfecto, soy Madridista también

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 6 måneder siden #14 af BBB
Besvaret af BBB på emne AS: Bale ude i minimum to uger
Argumenterede du ikke vildt for Pogba, Fiel?

7 år 6 måneder siden #15 af Real HWL

Siempre fiel skrev:

Real HWL skrev:

Siempre fiel skrev:

PMO skrev:

Lukita skrev: Same shit different day. Nu går resten af sæsonen med at han de næste mange måneder kommer tilbage fra sin skade, spiller nogle kampe og bliver så skadet igen. Mod slutningen af sæsonen holder han sig så skadesfri, spiller nogle gode kampe indtil sæsonen slutter, og herefter skal vi fra trænerstaben og ledelsen så høre på at man tror på ham til den kommende sæson, og at han skal være en af grundpillerne man vil bygge holdet op omkring. Jeg brækker mig i lårfede kaskader ud over det hele.

Det er godt nok også utroligt at ledelsen (Perez) bliver ved med at tro på Bale. Magen til naive menneske skal man alligevel lede pænt langt efter. Mon Perez’ kone har været utro mange gange, har lovet det aldrig sker igen, for så at køre i et kontinuerligt loop.

Ved dog ik lige HVOR langt man behøver lede. Dette forum har i hvert fald indtil for nyligt svømmet over med naive holdninger omkring vores spillere og deres kvalitet. Men folk må jo ligesom ledelsen ha set fodbold med deres blinde øje

Det er altid nemt at være pisse utilfreds hele tiden, og så sige hvad sagde jeg. Har du på noget som helst tidspunkt under de seneste 5 år været tilfreds med noget af det Real Madrid har fortaget sig?

Du føler dig tydeligvis ramt. Ellers orker jeg næsten ik engang at værdige det med et uddybende svar. Men ka da kort sige - ja, der har bestemt været ting der er gået rigtig fint og faktisk mente jeg at man for halvanden sommer siden stod i en FANTASTISK situation HVIS man havde brugt dén sommer lige efter mesterskab og CL til at komme igang med dén oprydning det var tydeligt at se skulle til inden længe (imo sku den reelt være begyndt sommeren inden, så man ku ha bygget op og skiftet ud uden stress og akut nød). I stedet begik man den katastrofale fejl at lade stå til selv om alle tegn tydede på at truppen havde toppet og man havde alle tiders mulighed for at bygge på, samtidig med at man sikrede at succesen fortsatte. I stedet lod man stå til hvilket jeg var ekstremt kritisk over for. Så endte man med på mirakuløs vis at vinde CL igen i sommers og så lod man fanme stå til igen - ja så nu er man jo så selv uden om det.

Og bare lige for at slå noget helt fast - jeg er sgu da bedøvende ligeglad med noget "hva sagde jeg"-ting - på et fuckin forum for fodboldnørder hvor jeg ik aner hvem folk er og folk ik aner hvem jeg er - hva i alverden sku jeg få af tilfredsstillelse ud af det. Og desuden har vi jo alle hele tiden meninger og forudsigelser om alt muligt som nogle gange viser sig at holde stik andre gange ikke. Og jeg tror ikke jeg har haft oftere ret end andre! Jeg syntes udviklingen over de seneste par år har været til at forudsige og jeg har nærmest brækket munden når jeg har læst alle de jubeloptimistiske indlæg som for to transfervinduer siden sagde at man endelig ik måtte bruge for mange penge på Mbappe og i det hele taget skulle holde den nøjagtig samme trup for så ville vi vinde alt de næste 10 år uden modstand (og desuden var Neymars skifte til PSG blot et led i en plan om at han sku til Madrid sommeren efter - den er HELT sikker) - i sommer var det ikke helt så slemt, men alligevel mente flere at det nok sku gå, Modric er jo the fuckin Best og Bale og Benzema ska nok steppe op nu. Hvorom alting er, så irriterer dén slags dumstædighed og naivitet så meget at jeg synes det fortjener at blive nævnt IGEN. Men vi tager alle fejl indimellem og mon ikke de fleste efterhånden godt ka se nu at man ikke bare ka lade en trup stå til og tro at sult, motivation, alder og nye impulser er mindre vigtigt end kontinuitet.

slet
Sidste redigering: 7 år 6 måneder siden ved Real HWL.

7 år 6 måneder siden #16 af Real HWL

Jaken skrev: @Siempre fiel

Du har da også fuldstændig ret. Det er bare mere interessant at være noget mere konkret, og jeg har bare svært ved at komme på specifikke handler. Selvfølgelig skulle der have været forstærkninger og udskiftninger, men hvilke og hvor? Man skal også være realistisk.

Bale skulle have været solgt og der skulle have været nogle offensive indkøb, men hvem, helt konkret?

Jeg ved eksempelvis ikke om Mbappé kan betegnes som en glipper. Kan stadig ikke finde hoved og hale i hvorfor det ikke gik dengang – var det klubben der ikke ville betale nok eller var det ham der hellere ville til PSG? Jeg ved det ikke. Dét er nok den bedste, jeg kan komme på.

Derudover, har jeg svært ved at komme på noget konkret, hvor det helt tydeligt var forkert enten ikke at sælge eller ikke at købe. De Gea med faxen? Men var det overhovedet så nødvendigt og hvor stor en forskel havde det gjort? Pogba? Icardi? Nej. Man kunne måske have været mere med i kampen om Kanté...

Med hensyn til Mbappe, så var det ikke prisen, men lønnen. Real ville give det Monaco forlangte. Men man ville ikke gøre ham til en af de bedst betalte i truppen i en alder af 19 år. Hvilket jeg godt kan forstå. Man skal bevise sig på et hold hvis man skal være en af de bedst betalte, specielt i så ung en alder. Og så mener jeg også at han er fra Paris hvor både hans famile og venner stadigvæk bor. Så han tog det sikre valg plus en meget bedre løn :)

7 år 6 måneder siden #17 af Real HWL

Siempre fiel skrev:

Real HWL skrev:

Siempre fiel skrev:

PMO skrev:

Lukita skrev: Same shit different day. Nu går resten af sæsonen med at han de næste mange måneder kommer tilbage fra sin skade, spiller nogle kampe og bliver så skadet igen. Mod slutningen af sæsonen holder han sig så skadesfri, spiller nogle gode kampe indtil sæsonen slutter, og herefter skal vi fra trænerstaben og ledelsen så høre på at man tror på ham til den kommende sæson, og at han skal være en af grundpillerne man vil bygge holdet op omkring. Jeg brækker mig i lårfede kaskader ud over det hele.

Det er godt nok også utroligt at ledelsen (Perez) bliver ved med at tro på Bale. Magen til naive menneske skal man alligevel lede pænt langt efter. Mon Perez’ kone har været utro mange gange, har lovet det aldrig sker igen, for så at køre i et kontinuerligt loop.

Ved dog ik lige HVOR langt man behøver lede. Dette forum har i hvert fald indtil for nyligt svømmet over med naive holdninger omkring vores spillere og deres kvalitet. Men folk må jo ligesom ledelsen ha set fodbold med deres blinde øje

Det er altid nemt at være pisse utilfreds hele tiden, og så sige hvad sagde jeg. Har du på noget som helst tidspunkt under de seneste 5 år været tilfreds med noget af det Real Madrid har fortaget sig?

Du føler dig tydeligvis ramt. Ellers orker jeg næsten ik engang at værdige det med et uddybende svar. Men ka da kort sige - ja, der har bestemt været ting der er gået rigtig fint og faktisk mente jeg at man for halvanden sommer siden stod i en FANTASTISK situation HVIS man havde brugt dén sommer lige efter mesterskab og CL til at komme igang med dén oprydning det var tydeligt at se skulle til inden længe (imo sku den reelt være begyndt sommeren inden, så man ku ha bygget op og skiftet ud uden stress og akut nød). I stedet begik man den katastrofale fejl at lade stå til selv om alle tegn tydede på at truppen havde toppet og man havde alle tiders mulighed for at bygge på, samtidig med at man sikrede at succesen fortsatte. I stedet lod man stå til hvilket jeg var ekstremt kritisk over for. Så endte man med på mirakuløs vis at vinde CL igen i sommers og så lod man fanme stå til igen - ja så nu er man jo så selv uden om det.

Og bare lige for at slå noget helt fast - jeg er sgu da bedøvende ligeglad med noget "hva sagde jeg"-ting - på et fuckin forum for fodboldnørder hvor jeg ik aner hvem folk er og folk ik aner hvem jeg er - hva i alverden sku jeg få af tilfredsstillelse ud af det. Og desuden har vi jo alle hele tiden meninger og forudsigelser om alt muligt som nogle gange viser sig at holde stik andre gange ikke. Og jeg tror ikke jeg har haft oftere ret end andre! Jeg syntes udviklingen over de seneste par år har været til at forudsige og jeg har nærmest brækket munden når jeg har læst alle de jubeloptimistiske indlæg som for to transfervinduer siden sagde at man endelig ik måtte bruge for mange penge på Mbappe og i det hele taget skulle holde den nøjagtig samme trup for så ville vi vinde alt de næste 10 år uden modstand (og desuden var Neymars skifte til PSG blot et led i en plan om at han sku til Madrid sommeren efter - den er HELT sikker) - i sommer var det ikke helt så slemt, men alligevel mente flere at det nok sku gå, Modric er jo the fuckin Best og Bale og Benzema ska nok steppe op nu. Hvorom alting er, så irriterer dén slags dumstædighed og naivitet så meget at jeg synes det fortjener at blive nævnt IGEN. Men vi tager alle fejl indimellem og mon ikke de fleste efterhånden godt ka se nu at man ikke bare ka lade en trup stå til og tro at sult, motivation, alder og nye impulser er mindre vigtigt end kontinuitet.

Jeg takker for dit værdige og uddybende svar. Man kan også vende den om og sige at det er naivt at tro at Real kan forstærke sig som man gjorde før i tiden. Eller også venter man bare på de helt rigtige spillere som rent faktisk kan forstærker holdet. At det ikke lige faldt i din tankegang for 1,5 år siden, det er j bare beklageligt...

7 år 6 måneder siden #18 af Siempre fiel

BBB skrev: Argumenterede du ikke vildt for Pogba, Fiel?

Jo bestemt. Jeg er stor fan af Pogba. Han shiner helt vildt nu i United, men har jo ellers haft det svært under Mourinho i hvert fald. Jeg ved ikke hvilken Pogba man ville ha fået i Madrid, men jo, jeg er stor fan af en type som ham der har så stor energi og fysik, samtidig med at han kommer med noget drive.

7 år 6 måneder siden #19 af Siempre fiel

Real HWL skrev:

Med hensyn til Mbappe, så var det ikke prisen, men lønnen. Real ville give det Monaco forlangte. Men man ville ikke gøre ham til en af de bedst betalte i truppen i en alder af 19 år. Hvilket jeg godt kan forstå. Man skal bevise sig på et hold hvis man skal være en af de bedst betalte, specielt i så ung en alder. Og så mener jeg også at han er fra Paris hvor både hans famile og venner stadigvæk bor. Så han tog det sikre valg plus en meget bedre løn :)

Jeg ha på INTET tidspunkt sagt at Mbappe-handlen isoleret set var en tåbelighed fra ledelsens side, men jeg tror dette om Mbappe:

- at jeg, og ingen andre, med 100% sikkerhed ka sige om det var Real Madrid der trak sig pga lønkrav eller var for nærige eller det var Mbappe der ganske enkelt hellere ville PSG. Mit eget indtryk, som er et gæt ud fra de forskellige meldinger der kom, er at PSG simpelthen havde helt til at overbevise Mbappe ved at være mere insisterende, tilbyde højere løn og garantere at han havde fast plads på holdet. Samtidig tror jeg at Real Madrid kunne ha sikret sig ham hvis de havde insisteret og vist Mbappe at man ville ham 100% og forsikret ham om at man ville satse på ham - og hvis man samtidig havde ville løbe den risiko der lå i at betale et meget højt beløb for en ung og ikke fuldstændig prøvet spiller og samtidig ik være så skide bange for at kanonerne i Madrid sku blive tøsefornærmede over at der kommer en yngre superkomet og stjæler rampelyset og får en højere løn end mange af de etablerede navne. For mig virkede det som om at man rent faktisk havde en fantastisk mulighed og var langt i forhandlingerne (på et tidspunkt hvor PSG ik umiddelbart var inde i billedet, da de var optaget af at sikre sig Neymar), men at man fra Florentinos side regnede med at man ku gøre som med en Zidane og bare vifte med en serviet og så ville spilleren gøre alt for at komme til klubben. Min konklusion: Jeg synes det er umådelig kedeligt, konservativt og naivt hvis man tror at forboldverden stadig er således at spillerne kommer rendende bare det dufter af Madrid - og at man er nervøs for at udfordre status quo. Nogle gange ska man være lidt mere modig og ik være bange for at løbe en risiko - det er her jeg synes at ledelsen fejlede stort ifm Mbappe-handlen som aldrig blev til noget. Personligt er jeg fløjtende ligeglad med om Bale, Benzema, Modric eller andre sku være blevet tøsefornærmede og sendt deres agenter i byen efter en forbedret kontrakt. De ku ha fået ét svar - nemlig at klubben har betalt den pris der sku til for at forbedre holdets muligheder for succes og hvis de ik ønsker at være en del af dette, så ka de jo kigge sig omkring og se om der er andre klubber der vil betale deres løn - mit gæt er at ganske få af spillerne reelt ville ku tillade sig at spille hardball.

7 år 6 måneder siden #20 af Siempre fiel

Real HWL skrev: Man kan også vende den om og sige at det er naivt at tro at Real kan forstærke sig som man gjorde før i tiden. Eller også venter man bare på de helt rigtige spillere som rent faktisk kan forstærker holdet. At det ikke lige faldt i din tankegang for 1,5 år siden, det er j bare beklageligt...

Igen, det er at lægge ord i min mund at sige at jeg tror at man ka forstærke holdet på samme måde som tidligere - det tror jeg så absolut ikke - så naiv er jeg nemlig ikke! Jeg mener bestemt det er et uhyre vanskeligt marked at navigere i og det er en skidesvær opgave ledelsen har haft og stadig har. Forstår ik lige hva den sidste sætning du skrev betyder, men det er ik sikkert det er vigtigt :-)

Nej jeg er helt enig i at det er meget, meget svært at handle og hente dem man vil ha - ik mindst når man er Real Madrid. Så det er ikke fordi jeg er imod strategien om at være meget opmærksom på unge talenter og hente dem før de rammer Mbappe-priser. Imo handler det dog om at man kan, og SKAL, gøre begge ting. Hente unge talenter, men heller ik være bange for at bruge penge når der er noget der virkelig fanger øjet. HVIS man har pengene selvfølgelig - og det er jo så dér det ka være svært at vide hva klubbens muligheder er.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

7 år 6 måneder siden #21 af Siempre fiel

Selvfølgelig er det sjovere at være konkret og det var jeg også i nogen grad da det stod på - altså i de sidste 2-3 sommertransfervinduer. Jeg må erkende at det er en anelse sværere for mig lige nu at huske den præcise status på spillerne som det var på disse tidspunkter, men enkelte ting er åbenlyse. Såsom at det er mig ubegribeligt at Bale og Benzema stadig er i klubben og at man ik har sørget for at finde yngre (og bedre) erstatninger for dem tidligere. De sku ganske enkelt ha været solgt. Herudover var det imo på høje tid at vi hentede en ordentlig keeper (men der har dog været mere presserende problemer på holdet). Derudover har jeg i flere år været mindre begejstret for sammensætningen på midtbanen (og angrebet) hvor jeg synes der har manglet sammenhæng og ikke mindst dynamik. Derfor havde jeg gerne set en Pogba (eller tidligere en Vidal) på holdet, da jeg følte man manglede noget vildskab og dynamik. Men der ku helt sikkert også være andre løsninger. Men når det så er sagt, så har jeg jo også godt ku se, trods min skepsis, at vores midtbane (og offensiv som helhed) har været fantastisk på de gode dage og har haft et vildt topniveau. DERFOR mener jeg at det naturligvis ikke har været nemt. Men samtidig menerjeg også at man gennem de seneste 3 sæsoner har ku se at holdet langsom blev mere og mere mæt - både som helhed, men også mange af spillerne individuelt. Gennemsnitsalderen blev højere og højere, der var metaltræthed, ingen ny energi eller inspiration ind på holdet. Spillerne var alle sikre på deres plads og mangemanglede tydeligt motivation til at sætte sig op til de ugentlige ligakampe - og helt tydeligt var det jo at flere af stjernerne alvorligt nærmede sig sidste salgsdato. Cristiano er de senste 3 sæsoner blevet en markant dårligere spiller, selv om han i perioder stadig scorede mange mål, Modric' niveau har været dalende igennem 2 sæsoner - stadig fantastisk topniveau, men alt for mange dårlige kampe. Bale og Benzema har haft deres øjeblikke med vildt topniveau, men der går jo et dusin forfærdelige kampe pr én god kamp for begges vedkommende. En Kroos er også langsomt blevet mindre afgørende for holdet. Alle disse ting er helt naturlige og det betyder jo ikke at disse spillere alle sku ha været smidt på porten, hverken for 2-3 år siden eller endda i sommers. MEN man burde imo ha set dette scenarie udvikle sig og allerede for 2,5 år siden være BEGYNDT processen med at skifte spillere ud når/hvis man ku/ville betale for gode erstatninger. Man ka altså sagtens nyde godt af kontinuitet uden at beholde samtlige 11 samme startere 3-4-5 år i træk. Der er ALTID brug for nye input, sult og energi både i omklædningsrummet, på træningsbanen og når man spiller ude mod Huesca søndag eftermiddag i regnvejr - og det er HER ledelsen totalt har fejlet.

Det er som sagt lidt svært at være konkret omkring indkøb, da jeg ik husker så mange spilleres præcise transferstatus flere år tilbage, men det er klart at Mbappe var så unikt et talent at man imo sku ha sagt fuck det og købt ham (har skrevet lidt mere om netop dén situation i et andet indlæg), men ellers var jeg naturligvis meget interesseret i Pogba. Der var naturligvis skidte ting ifm en sådan handel (bl.a. hans fede pizzabager-agent) og måske var han blevet et flop (som han har været under Mou i United) og ellers mener jeg man sku ha forsøgt at hente en Dybala som ikke har været urørlig i Juve. Det handler sådan set ikke så meget om hvilke konkrete handler jeg mener der er glippet, men mere om at man har stået i nogle situationer hvor vi har fået presset det absolut maksimale ud af en trup og hvos det har været oplagt at det nu er tiden til at starte fornyelsen INDEN man står med en trup med en kerne af gamle, mætte, over-the-hill-stjerner som for nogles vedkommende ikke har præsteret stabilt i flere år - og så pludselig render ind i at Ronaldo vil væk (hvilket jo heller ik ku være en total overraskelse, da han flere gange havde raslet med sablerne). Og da først det skete i sommers, så var det reelt allerede for sent til at lave en nødvendig fornyelse uden at sku sprænge truppen totalt. Man valgte så, stik imod al rimelig intelligens, at gøre INTET, at lade stå til. Jo, Courtois, og det var forresten super, men at hente en ny superkeeper er det man sku ha gjort da resten af holdet funklede og man lige havde hentet nogle ekstra procent inde i målet. Så jeg synes man har forspildt nogle åbenlyse muligheder for at starte fornyelsen på en blid måde over de seneste år og nu står man i stedet med tyndskid i bukserne og man aner reelt ik hvor man sku starte eller slutte ift at få vendt tingene.

Leveret af Kunena Forum