Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Bedømmelse af truppen mod Real Sociedad

Bedømmelse af truppen mod Real Sociedad 2 uger 2 dage siden #1

Madridista.dk's brugeres bedømmelse af truppen (21 brugere)

3.2 Courtois
2.2 Carvajal
1.5 Marcelo
2.4 Ramos
3.3 Sergio Reguilón
2.8 Varane
1.2 Casemiro
3.0 Dani Ceballos
1.8 Isco
1.9 Modrić
2.0 Toni Kroos
1.8 Benzema
1.2 Lucas Vázquez
4.2 Vinícius Junior
1.5 Santiago Solari
Hele holdet 2.3
0 Uden for bedømmelse
1 Tåkrummende dårligt
2 Skuffende præstation
3 Godkendt
4 Fin præstation
5 Fantastisk
The administrator has disabled public write access.

Bedømmelse af truppen mod Real Sociedad 2 uger 2 dage siden #2

• BBB
  • BBB's profilbillede
  • Platin bruger
Abdo :-DDD

E:
Der er vist gået inflation i nogle af karaktererne. Hvordan kan Vinicius få 5 fra så mange brugere?
Sidste redigering: 2 uger 2 dage siden af BBB.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Dios

Bedømmelse af truppen mod Real Sociedad 2 uger 2 dage siden #3

• Kratmus
  • Kratmus's profilbillede
  • Internetkriger
BBB skrev:
Abdo :-DDD

E:
Der er vist gået inflation i nogle af karaktererne. Hvordan kan Vinicius få 5 fra så mange brugere?

Det er faktisk lidt synd.. For Lucas kæmper røven ud af bukserne.. Men han har bare ikke kvaliteterne til at være starter. Som indskifter er han ret god. Men han bliver slagtet nu og mister sin plads, fordi han ikke har en fast starter foran sig i køen...

Vinicius spillede godt til 4. Jeg forstår ikke, at Isco bliver slagtet sådan i dag.

Efterhånden tænker jeg, at Marcelo skal en tur på bænken til fordel for noget stabilitet i bagkæden - det øvrige forsvar gør det fint nok. Casemiro skal afløses af en hvilken som helst anden spiller. Marcelo skal måske smides ind på midtbanen.
Vores nyindkøbte angriber træder direkte ind og erstatter Benzema på toppen(i dine drømme tænker I). Dobbelt-D (Diaz og Diaz) på top, når Mariano er tilbage fra skade. Benzema bliver waterboy.
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Sidste redigering: 2 uger 2 dage siden af Kratmus.

Bedømmelse af truppen mod Real Sociedad 2 uger 2 dage siden #4

• Dios
  • Dios's profilbillede
  • Platin bruger
Kratmus skrev:
Jeg forstår ikke, at Isco bliver slagtet sådan i dag.

Fordi han hele tiden gør det forkerte. Hans spil er blevet ligegyldigt, fordi hans position er tættere på 6'eren end 9'eren. Han kommer ind istedet for Casemiro, men det første han gør er, at søge ned så han er 10 meter fra Ramos for at modtage bolden, selvom Kroos og Modric er lige ved siden af ham på banen. Det er simpelthen taktisk forståelse på et så lavt plan, så han aldrig burde blive indskiftet igen.
Hans placeringsevne er desværre lige til at lukke op og skide i. Jeg ved simpelthen ikke hvem der har bildt ham ind, at han skal falde så dybt. Den eneste grund til jeg egentlig ikke vil have noget imod Christian Eriksen erstattede ham ville være, at han sjældent falder for dybt i banen, men derimod holder positionen som spilstation imellem kæderne.

Han er sjældent farlig, og fint nok, så får han slået 2 gode bolde frem til Vinicius, men det er simpelthen bare ikke godt nok det han præstere. Når han ikke har farten, så burde han være klog nok til, at placere sig steder, hvor han med en hurtig vending kan blive farlig. Iniesta var enestående og vel nok den bedste til det. Han havde selvfølgelig også en træner, som kunne se de ting kontra Ancelotti og Zidane.
En Isco under Pep ville være magisk, men desværre har de trænere på nær Lopetegui ingen taktisk forståelse for positionering.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Bedømmelse af truppen mod Real Sociedad 2 uger 2 dage siden #5

• Ramos4
  • Ramos4's profilbillede
  • Platin bruger
Isco er vanvittig. I går valgte han f.eks. at lobbe bolden over en modstander til Modric, der så skulle tage den ned i brysthøjde med to mand i ryggen. Bolden tabt. Hvorfor, Isco? Seriøst, hvad laver han.

Bedømmelse af truppen mod Real Sociedad 2 uger 2 dage siden #6

• Kimbo
  • Kimbo's profilbillede
  • Platin bruger
Isco har været min favorit spiller i lang tid efterhånden, men hvor er det hårdt at se ham fejle i næsten alt han prøver på.
Især når man ved, som Dios også siger, på et andet hold, eller som minimum under den rette træner så ville han være verdensstjerne.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Dios, andreashn

Bedømmelse af truppen mod Real Sociedad 2 uger 2 dage siden #7

• Brylle
  • Brylle's profilbillede
  • Platin bruger
Kimbo skrev:
Isco har været min favorit spiller i lang tid efterhånden, men hvor er det hårdt at se ham fejle i næsten alt han prøver på.
Især når man ved, som Dios også siger, på et andet hold, eller som minimum under den rette træner så ville han være verdensstjerne.
Det tror jeg ikke. Dertil er hans spilforståelse, boldomgang og beslutninger bare ikke på et højt nok niveau. Han har altid haft udmærkede perioder i klubben, men det bliver bare aldrig til mere end det. Dejlig teknik og han arbejder ofte for holdet, men det hjælper ikke nok når slutproduktet ikke er til mere.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Ramos4

Bedømmelse af truppen mod Real Sociedad 2 uger 2 dage siden #8

• Sebberg
  • Sebberg's profilbillede
  • Platin bruger
Jeg kan sgu godt sætte mig ind i de flotte karakterer til Vinicius. Han er for mig det eneste lyspunkt i denne forfærdelige sæson.

Der er få spillere i verden, hvor man føler, at de vil sætte den direkte modstander mere end hver anden gang, når de udfordrer. Sådan har man det med Messi, Hazard, Neymar og Sterling - hvor slutproduktet så i den grad mangler hos sidstnævnte.

Men den følelse har man altså også lidt med Vinicius, selvom han er 18 år og derfor træffer en masse forkerte beslutninger. Han er enormt eksplosiv, dygtig på bolden, fin fysik og god til at komme til afslutninger.

Han kommer til flere fine chancer. Tager to flotte løb, hvor han kommer afsted alene mod målmanden, ligesom han også står fint positioneret i feltet et par gange.

Egentligt minder han enormt meget om Ronaldo i den helt spæde start. Eksplosiv, hurtig og målsøgende. Ronaldo lavede også mange håbløse driblinger og aktioner i de første år, men stille og rolig fik han bygget en flot afslutningsteknik på sit spil, ligesom han også blev ældre og mere erfaren.

Nu skal jeg ikke sælge ham som den nye Ronaldo, men jeg har virkelig en god fornemmelse.

Bruger han resten af sæsonen til at suge indtryk og erfaringer til sig og smider han lige 20 procent oveni sin afslutnignsteknik, kølighed foran mål og evnen til at træffe de rigtige beslutninger, så kalder jeg allerede nu, at han næste år er fast starter, 20+ mål og en af vores vigtigste spillere.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Real HWL, Brylle

Bedømmelse af truppen mod Real Sociedad 2 uger 1 dag siden #9

• Kratmus
  • Kratmus's profilbillede
  • Internetkriger
Dios skrev:
Kratmus skrev:
Jeg forstår ikke, at Isco bliver slagtet sådan i dag.

Fordi han hele tiden gør det forkerte. Hans spil er blevet ligegyldigt, fordi hans position er tættere på 6'eren end 9'eren. Han kommer ind istedet for Casemiro, men det første han gør er, at søge ned så han er 10 meter fra Ramos for at modtage bolden, selvom Kroos og Modric er lige ved siden af ham på banen. Det er simpelthen taktisk forståelse på et så lavt plan, så han aldrig burde blive indskiftet igen.
Hans placeringsevne er desværre lige til at lukke op og skide i. Jeg ved simpelthen ikke hvem der har bildt ham ind, at han skal falde så dybt. Den eneste grund til jeg egentlig ikke vil have noget imod Christian Eriksen erstattede ham ville være, at han sjældent falder for dybt i banen, men derimod holder positionen som spilstation imellem kæderne.

Han er sjældent farlig, og fint nok, så får han slået 2 gode bolde frem til Vinicius, men det er simpelthen bare ikke godt nok det han præstere. Når han ikke har farten, så burde han være klog nok til, at placere sig steder, hvor han med en hurtig vending kan blive farlig. Iniesta var enestående og vel nok den bedste til det. Han havde selvfølgelig også en træner, som kunne se de ting kontra Ancelotti og Zidane.
En Isco under Pep ville være magisk, men desværre har de trænere på nær Lopetegui ingen taktisk forståelse for positionering.

Efter Isco kom ind, kom der intet offensivt hvor enten Isco eller Vinicius ikke var med. Isco satte i hvert fald en situation op, som skulle have udløst mål/straffe. I øvrigt var Isco jo i går nødt til at gå ned og hente bolden i flere tilfælde fra Kroos og forsvaret, som enten ikke kan eller ikke vil slå bolde fremad mellem kæderne. Modric prøver, men det er for nemt at lukke af for ham som den eneste. Benzema forsøger at ligge deroppe i de rum, og han får intet at arbejde med. Så Iscos fejlplacering starter allerede på det taktiske plan, hvor han står sig forkert, men næppe fordi han selv vil det.

Isco er ikke god, men lige netop i går vil jeg mene, at han gjorde det som minimum godkendt. Lunten er bare kort blandt fans. Jeg synes ikke, at Isco er ligegyldig, men hans rolle på banen er blevet ligegyldig. Mon ikke han selv ville foretrække at være længere fremme som på landsholdet, og omgivet af spillere, der er mere teknisk begavede end Bale, Lucas, Mariano (og Cristiano for den sags skyld, da han var i klubben). Benzema og til dels Asensio(når han endelig slipper bolden) er vel egentlig de eneste, der kan indgå i kombinationsspil up-front, men 2 er simpelthen for nemt at lukke ned for et forsvar.

Generelt står de fleste af vores spillere passivt og ser fodbold, når en spiller modtager bolden i stedet for proaktivt at søge væk eller imod spilleren med bolden for hhv. at give plads eller spilmuligheder. Det er så ekstremt stationært det hele. Det er i øvrigt også for nemt at lukke ned for vores gameplan - der er efterhånden skrevet bøger om, hvordan man skal lukke ned for Kroos-Modric midtpå samt fremadstormende Marcelo og Carvajal i siderne. Mere har vi efterhånden ikke at komme med.
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Sidste redigering: 2 uger 1 dag siden af Kratmus.

Bedømmelse af truppen mod Real Sociedad 2 uger 1 dag siden #10

• Dios
  • Dios's profilbillede
  • Platin bruger
@Kratmus.

Jeg er helt enig med dig.

Jeg synes ikke Isco er ligegyldig, men hans spil er blevet ligegyldigt. Han er sammen med Benzema de 2 klart bedste offensive spillere vi har som jeg ser det. Jeg ved ikke hvad det er der gør, at Real Madrid uanset træner vælger at spille så bredt med alle mand. Vi har 3 af de bedste midtbanespillere i verden, hvis man spiller dem som Zidane gjorde i en mærkværdig kort periode for 2 år siden, hvor Bale blev skadet, og Isco kom ind som 10'er bag Ronaldo og Benzema.

Jeg ved virkelig ikke hvad det er der gør, at Isco er blevet så defensiv i hans positionering. Noget er jo helt galt, for det er jo ikke første gang, eller kun under Solari Isco vælger at gå så langt tilbage for at modtage bolden. Benzema får den tit i mellemrummet af Kroos eller Modric, men han har så bare ingen at spille sammen med. Isco er vel nok den mest bevægelige spiller vi har på holdet, så jeg tænker det må komme fra ham selv, at han ikke er i området centralt imellem forsvar og midtbane.
Jeg ved ikke om han selv tænker han skal køres i stilling til at tage overfor Modric, men han bliver forhåbentlig erstattet med en lidt mere offensiv midtbanespiller, som bevæger sig mere mod feltet.

Jeg synes den er svær med Isco, for han bliver spillet ude af position, og med den rette træner som også sagtens kunne være Pochenttino, så er han uden tvivl en af de bedste på hans plads. Det beviser han jo også hvergang han spiller for Spanien.
De bedste perioder de sidste mange år har været med diamanten med Casemiro, Kroos, Modric og Isco. Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor vi ikke går væk fra den 4-3-3, da Lucas og Bale på kanterne også lukker fuldstændig ned for vores backs. Det er jo så vanvittigt vi er det eneste hold i verden, som ikke bruger vores backs medmindre de skal slå det elendige indlæg midt på banen. Hverken Marcelo eller Carvajal kommer jo i et overlap længere, fordi pladsen bliver kvalt med vores overbemanding derude på kanterne.

Savner godt nok en træner, som kan sætte sit hold op og udnytte de kompetencer truppen har.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Jakobsif555, Kimbo

Bedømmelse af truppen mod Real Sociedad 2 uger 1 dag siden #11

Dios skrev:
@Kratmus.

Jeg er helt enig med dig.

Jeg synes ikke Isco er ligegyldig, men hans spil er blevet ligegyldigt. Han er sammen med Benzema de 2 klart bedste offensive spillere vi har som jeg ser det. Jeg ved ikke hvad det er der gør, at Real Madrid uanset træner vælger at spille så bredt med alle mand. Vi har 3 af de bedste midtbanespillere i verden, hvis man spiller dem som Zidane gjorde i en mærkværdig kort periode for 2 år siden, hvor Bale blev skadet, og Isco kom ind som 10'er bag Ronaldo og Benzema.

Jeg ved virkelig ikke hvad det er der gør, at Isco er blevet så defensiv i hans positionering. Noget er jo helt galt, for det er jo ikke første gang, eller kun under Solari Isco vælger at gå så langt tilbage for at modtage bolden. Benzema får den tit i mellemrummet af Kroos eller Modric, men han har så bare ingen at spille sammen med. Isco er vel nok den mest bevægelige spiller vi har på holdet, så jeg tænker det må komme fra ham selv, at han ikke er i området centralt imellem forsvar og midtbane.
Jeg ved ikke om han selv tænker han skal køres i stilling til at tage overfor Modric, men han bliver forhåbentlig erstattet med en lidt mere offensiv midtbanespiller, som bevæger sig mere mod feltet.

Jeg synes den er svær med Isco, for han bliver spillet ude af position, og med den rette træner som også sagtens kunne være Pochenttino, så er han uden tvivl en af de bedste på hans plads. Det beviser han jo også hvergang han spiller for Spanien.
De bedste perioder de sidste mange år har været med diamanten med Casemiro, Kroos, Modric og Isco. Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor vi ikke går væk fra den 4-3-3, da Lucas og Bale på kanterne også lukker fuldstændig ned for vores backs. Det er jo så vanvittigt vi er det eneste hold i verden, som ikke bruger vores backs medmindre de skal slå det elendige indlæg midt på banen. Hverken Marcelo eller Carvajal kommer jo i et overlap længere, fordi pladsen bliver kvalt med vores overbemanding derude på kanterne.

Savner godt nok en træner, som kan sætte sit hold op og udnytte de kompetencer truppen har.

Kan ikke være mere enig!

Det er specielt med den taktik at Solari har tabt mig. Det er tydeligt at han ønsker at spille med 2 bredde klassiske(gammeldags) kantspillere. At sætte den taktik op med en af verdens mest stationære midtbaner forstår jeg slet ikke! Vi så også flere gange i går under kampen at vi simpelthen har alt for få folk sommer kommer i feltet, eller tager de dybdeløb fra 2. geled som virkelig kan åbne et forsvar. Den eneste som kommer i disse løb bagfra er jo egentlig Marcelo, men hans form in mente, begynder han jo også at spille mere og mere stationært.

Jeg tror stadig på Isco, men heller ikke før vi har skiftet taktik, eller nok ikke før vi har skiftet træner igen. Vi startede semi godt under Solari, men man ser jo tit at en trup får et kick ved anskaffelsen af en ny træner. Nu er kicket så slut og spillerne er tilbage i de gamle dyder igen. Jeg håber Perez allerede nu er på markedet efter en ny træner. Jeg misunder virkelig hold som City eller Liverpool for tiden, hvor det er så meget hvad taktikken er og hvordan samtlige spillere forstår den og følger den. Lige nu kan jeg ikke se logikken i vores taktik og det virker heller ikke til at spillerne kan...

Bedømmelse af truppen mod Real Sociedad 2 uger 1 dag siden #12

• Kimbo
  • Kimbo's profilbillede
  • Platin bruger
Isco står åbenbart højt på listen over ønskede spillere hos vores katalanske venner/fjender.
Ville dø indeni hvis det skete og han blomstrede op på deres bæ hold
Følgende bruger(e) har sagt tak: Madrid777
Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.