Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Rubén Jiménez, Marca: Isco, rejs nu.

Rubén Jiménez, Marca: Isco, rejs nu. 1 uge 2 dage siden #1

22 Isco 380x501Thumb

Det kom som en overraskelse for de fleste, at Isco heller ikke i dag fandt vej til startopstillingen og i spansk presse blev det betegnet som nu eller aldrig for spanieren.

Rubén Jiménez på spanske Marca er ikke i tvivl og han mener, at Isco skal pakke sit tøj og rejse. NU.

Vi har oversat hans blog til jer:

- Isco, rejs nu. Fordi Solari ønsker dig ikke, fordi ingen holdkammerater forsvarer dig, fordi anførerne ikke støtter dig og fordi klubben, som har travlt med at beskytte andre, har forladt dig. Rejs, Isco, og spil. Spil, hvor du ønsker, for i dag står det mere tydeligt end nogensinde, at kun dem som betaler til Real Madrid, nemlig medlemmerne, støtter dig. Af dem, som kræver penge, er der ikke en eneste.

Rejs, Isco, for en spiller med dine kvaliteter kan ikke vente seks måneder på en udskiftningsbænk, indtil den træner, som har krydset din karriere, er væk igen. Solari er på gennemrejse, men han har besluttet at straffe spilleren med størst kvalitet i truppen på det værst tænkelige tidspunkt for holdet.

I århundredets værste første turneringshalvdel, med en fyret træner og med et tomt Estadio Santiago Bernabéu, har argentineren valgt at lægge sin fremtid i udviklingen af en 18-årig knægt og på sin gennemgang har han åbnet døren for et exit til Isco. Og efter at have åbnet døren, har han skubbet ham ud. Og når træneren, som kommer til sommer, for der vil komme en anden, godt kan lide Isco, er det bare ærgerligt.

Med syv mand ude og et hold i nedgang og som har opnået dårlige resultater med Isco på bænken, insisterer Solari på at holde ham ude og sende beskeder i pressen: Jeg er ikke dne, som skal rådgive nogen, han har erfaring nok til at vide, hvad han skal gøre. Og du ved det, Isco. Rejs nu.

The administrator has disabled public write access.

Rubén Jiménez, Marca: Isco, rejs nu. 1 uge 2 dage siden #2

• Kayed99
  • Kayed99's profilbillede
  • Junior bruger
Det er simplethen en omgang dobbeltmoralsk og pladderromantisk lort for at sige det lige ud!

Selvfølgelig bliver Isco forsvaret af spansk presse og de spanske fans.. de elsker ham. Havde han nu ikke været spanier, så havde han fået samme behandling som Benzema og Bale - og med rette!

Prøv nu at fatte, at Isco på intet tidspunkt har vist, at han kunne levere på et højt niveau i en kontinuerlig periode. Han spiller godt i nogle måneder og så spiller han ringe igen. Han har på intet tidspunkt steppet op i denne sæson og det er på trods af Ronaldo’s skifte. Ud med ham og ind med noget nyt.
Sidste redigering: 1 uge 2 dage siden af Kayed99.
Følgende bruger(e) har sagt tak: andreashn

Rubén Jiménez, Marca: Isco, rejs nu. 1 uge 2 dage siden #3

• Ramos4
  • Ramos4's profilbillede
  • Platin bruger
Kayed99 skrev:
Det er simplethen en omgang dobbeltmoralsk og pladderromantisk lort for at sige det lige ud!

Selvfølgelig bliver Isco forsvaret af spansk presse og de spanske fans.. de elsker ham. Havde han nu ikke været spanier, så havde han fået samme behandling som Benzema og Bale - og med rette!

Prøv nu at fatte, at Isco på intet tidspunkt har vist, at han kunne levere på et højt niveau i en kontinuerlig periode. Han spiller godt i nogle måneder og så spiller han ringe igen. Han har på intet tidspunkt steppet op i denne sæson og det er på trods af Ronaldo’s skifte. Ud med ham og ind med noget nyt.

Ancelotti havde ham ikke som starter, Zidane havde ham ikke som starter pånær den korte periode hvor vi spillede med diamanten på midtbanen. Solari kan ikke lide ham. Hmm, take a hint Isco.

Rubén Jiménez, Marca: Isco, rejs nu. 1 uge 2 dage siden #4

• Dios
  • Dios's profilbillede
  • Platin bruger
Kayed99 skrev:

Altså mener du de spanske fans fra Bernabeú som har buhet af ham et hav af gange denne sæson? Er det dem som elsker ham? For det eneste dobbeltmoralske jeg kan antyde er da netop dit indlæg. Jeg trækker da gerne mine ord tilbage, hvis det viser sig, at du kan finde beviser for, at det udelukkende er udenlandske tilskuer som har buhet af ham.

De sidste 3 sæsoner har Modric ligeledes præsteret på den måde. Hele holdet har leveret ustabilt i jeg ved ikke hvor mange år. Det er jo derfor vi aldrig kan vinde mesterskabet, så hvorfor skulle det dog være anderledes med Isco?
Hele problemet med Isco har alle dage været, at hans rolle aldrig har været der i Real Madrid. BBC trioen har stort set været fredet altid, og derfor har Isco jo aldrig rigtig haft muligheden for at spille hvor han f.eks. gør det på landsholdet med samme frihed. Når han endelig spiller længere fremme, så er det på en af kanterne, og når han endelig spiller centralt, så er det på den balancerende midtbane.

Alle de gange han har sprudlet, så har det sjovt nok været i 10'er positionen med diamanten. Den rolle kunne bare aldrig rigtig indføres 100%, fordi det så betød Bale fik en plads på bænken.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Rubén Jiménez, Marca: Isco, rejs nu. 1 uge 2 dage siden #5

• Dios
  • Dios's profilbillede
  • Platin bruger
Ramos4 skrev:
Kayed99 skrev:

Ancelotti havde ham ikke som starter, Zidane havde ham ikke som starter pånær den korte periode hvor vi spillede med diamanten på midtbanen. Solari kan ikke lide ham. Hmm, take a hint Isco.

Det sjove her er, at samtlige trænere som har trænet Bale alle har sagt de ikke er fan af ham, men ændre holdning ligeså snart de bliver træner for Real. Kunne det måske tænkes, at der er et pres oppe fra? :D Altså ham præsidenten du lige har svinet til for ikke at give trænerene magt nok.

Rubén Jiménez, Marca: Isco, rejs nu. 1 uge 2 dage siden #6

• Ramos4
  • Ramos4's profilbillede
  • Platin bruger
Dios skrev:
Ramos4 skrev:
Kayed99 skrev:

Det sjove her er, at samtlige trænere som har trænet Bale alle har sagt de ikke er fan af ham, men ændre holdning ligeså snart de bliver træner for Real. Kunne det måske tænkes, at der er et pres oppe fra? :D Altså ham præsidenten du lige har svinet til for ikke at give trænerene magt nok.

Den er svær i dette tilfælde. Hvem er mest uduelig, Perez eller Isco? :/

Nu er Isco og Bale jo ikke nødvendigvis i direkte konkurrence. Isco kunne slå andre folk af, hvis han var så god. Modric har som du selv nævner haft store udsving gennem årene, der kunne Isco jo passende slå ham af.

Edit: Jeg er med på at Isco er bedst som 10'er, men det er vel ikke for meget forlangt at han også kan spille fodbold i andre formationer og på andre pladser? At han skal have 900 touches på bolden hver gang han har den, er hvertfald hverken præsidentens, trænerens eller nogen andres skyld.
Sidste redigering: 1 uge 2 dage siden af Ramos4.

Rubén Jiménez, Marca: Isco, rejs nu. 1 uge 2 dage siden #7

• Dios
  • Dios's profilbillede
  • Platin bruger
Ramos4 skrev:
Den er svær i dette tilfælde. Hvem er mest uduelig, Perez eller Isco? :/

Nu er Isco og Bale jo ikke nødvendigvis i direkte konkurrence. Isco kunne slå andre folk af, hvis han var så god. Modric har som du selv nævner haft store udsving gennem årene, der kunne Isco jo passende slå ham af.

Edit: Jeg er med på at Isco er bedst som 10'er, men det er vel ikke for meget forlangt at han også kan spille fodbold i andre formationer og på andre pladser? At han skal have 900 touches på bolden hver gang han har den, er hvertfald hverken præsidentens, trænerens eller nogen andres skyld.

En mand med forstand på fodbold havde aldrig købt Bale til Real Madrid, og slet ikke når man lige havde købt Isco, som er det stikmodsatte end Bale på en fodboldbane.
Når du køber fodboldspillere i øst og vest, så får du spillere som bliver spillet ude af position. Havde man set Isco spille i Malaga, så ville man vide, at Isco har mange boldberøringer. Noget som gør ham til en af verdens bedste på det spanske landshold, men noget som gør ham til en af Real's dårligste, hvis man vil spille stik modsat hans stil.
Havde man set Bale spille i Tottenham, så ville man vide, at han aldrig nogensinde ville passe ind i Real Madrid. Længere er den jo faktisk ikke, så mit svar er klart Perez!

Prøv og sæt Ronaldo i 10'er positionen, og se om det er for meget at forlange af ham at præstere i den rolle. Det er jo det man har gjort med Isco. Tingene er sat på spidsen for at fremme forståelsen. Isco spillede lige bag angriberen i Malaga, og scorede 10-15 mål. Nu spiller han lige foran 6'eren med al spillet foran sig, selvom vi i forvejen har Kroos og Modric til det samme.
Hvis skyld er det? Det er i sidste ende præsidentens, da det er ham der ansætter træneren, og ham der køber spillerne uagtet om træneren ønsker spillerne eller ej.

Hvis du fjerner Isco's mange touch på bolden, så ødelægger du det gode i ham. Enig i, at han spiller for langsomt i Real Madrid, fordi stilen slet ikke passer ham, og han ikke har kunne omstille sit spil, men så skulle man aldrig have købt ham.
I mine øjne er Modric og Kroos de 2 bedste midtbanespillere i verden, så selvfølgelig slår han ikke bare en af dem af. Det er nu heller ikke den position han skal spille, så kan slet ikke se det relevante i det? :)
Følgende bruger(e) har sagt tak: BBB, andreashn

Rubén Jiménez, Marca: Isco, rejs nu. 1 uge 1 dag siden #8

• Kayed99
  • Kayed99's profilbillede
  • Junior bruger
Jeg mindes kun, at han blev udsat for piften i kampen mod CSKA. Og please.. du ved udemærket godt, at Isco i lang tid har været den store darling på Bernabéu. Han er utvivlsomt én af de mest populære spillere i truppen (og Spanien generelt). Min pointe er, at Isco får længere snor, da han er spanier og har pressen samt MAJORITETEN af fansene i rykken ift. en Bale eller Benzema. Det her er dog ikke en forsvarstale for de to. Bale i særdeleshed burde være i klubben på lånt tid (og egentlig også Benz.. i hvert fald som førstevalg) .

Ja, alle har perioder med op- og nedture, men der er en signifikant forskel. Du nævner Modric, hvilket er absurd i min optik.. Hvis vi lige ser bort fra denne sæson (for jeg ser desværre gerne, at Lukita erstattes til sommer), så har han maksimalt spillet 2/3 dårlige kampe og derefter rejst sig. Cristiano, Ramos, Kroos.. alle har dårlige perioder, men de rejser sig alle og svinger flere gode præstationer sammen. Isco har sine perioder.. og jeg er træt af alle undskyldningerne. Jeg medgiver, at det er et kæmpe problem, at Pérez både skal agere præsident og sportsdirektør (og til tider træner), men at Isco ikke altid har spillet som 10'er for os, er simplethen for plat. Bare se på James i 14/15-sæsonen, hvor han også var en del af en tremands-midtbane. Man kan også nævne Di Maria fra foråret 2014. Derudover spiller heller ikke den rolle (10'er) for det spanske landshold og han har alle dage haft licens til at bevæge sig derhen på banen, hvor han ønsker. Og lige én ting til, hvis Özil og Ronaldo kunne fungere sammen, hvorfor kan Bale og Isco så ikke det?

I sidste enden lykkedes det for ham at erobre en fast plads i startopstillingen og det var endda som 10'er (under Zizou), men samme cyklus gentog sig. Han kan bare ikke holde niveau. Og forskellen for andre spillere er, at når Isco spiller dårligt, så er han til absolut INGEN gavn for folk omkring ham. Han dribler for meget, spiller ikke hurtigt, forsøger altid at gøre det svære og arbejder ikke for holdet. Jeg er træt af, at der altid er en undskyldning, når snakken falder på Isco. Solari og Isco har åbenlyst et personligt problem med hinanden, men generelt har han aldrig 100% overbevist en træner om, at han skulle bruges (her vil du sikkert pege på, at Pérez spiller en rolle i den beslutning, men den køber jeg heller ikke).

Jeg vil gerne se noget nyt og ser ham gerne erstattet til sommer. Det gælder også Bale, Modric, Mariano.. og man kunne blive ved. Det er ikke en personlig agenda mod Isco eller nogen som helst anden. Det er et ønske om at se forandring i den nuværende trupsammensætning.
Følgende bruger(e) har sagt tak: andreashn, Jonas

Rubén Jiménez, Marca: Isco, rejs nu. 1 uge 1 dag siden #9

Isco skal til og afsted. Jeg er enig i, at forsvaret af ham tit går langt.
Han er en fantastisk dribler, det skal han have, og han er uden tvivl en dygtig spiller. Men han har været i klubben i 5 1/2 år, under flere forskellige trænere, og ingen af dem har været i stand til, at få ham til kontinuerligt at præstere og gøre en forskel.

Måske han kan i en anden klub, men jeg synes mere og mere at pilen peger på Isco selv. Hvis han kun kan præstere i ét system på én position (fx som 10'er på det spanske landshold), så er han måske ikke så god som vi gør ham til.

Samtidig har han en utrolig høj stjerne, så Juventus, City eller PSG skal nok have lyst til at smide en masse hundrede millioner efter ham, som kan gå til vores tandløse offensiv.
Jeg ved godt der er stavefejl i mit brugernavn...... Mit spansk er heldigvis blevet bedre siden ;-)
Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.