Svære tider for Marcelo
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Real Madrid har fået sin egen Marcelo-sag efter at brasilianeren nu har været holdt ude i to kampe i streg og det har naturligvis igen sat gang i rygterne om et sommer-skifte til Juventus, hvor blandt andre Cristiano Ronaldo angiveligt skal forsøge at overtale Marcelo til at overveje ny arbejdsgiver.
Det har Marcelo tidligere været særdeles afvisende over for og givet udtryk for, at Real Madrid var hans andet hjem, men med Solari som træner kan der være en ny situation under opsejling, for Reguilón ser ud til at være mere sikker i defensiven. En opgørelse fra AS viser således, at Real Madrid i snit indkasserer mål hvert 59. minut med Marcelo på banen, mens det kun er hvert 201. minut, at man man indkasserer mål med Reguilón. Det er således i offensiven, at Marcelo gør den positive forskel, selv om det ikke har været hans bedste år indtil nu. Det er blevet til 3 mål og 3 assists. Her har Reguilón lavet en enkelt assist.
Marcelo bliver kritiseret for flere graverende fejl defensivt og det startede allerede i den europæiske Super Cup mod Atlético Madrid, hvor han håbløst forsøgte at holde en bold på banen og i stedet skabe den situation, hvor Simeones tropper fik udlignet kort før tid og efterfølgende vandt i den forlængede spilletid. Og senest var det et absurd boldtab på egen banehalvdel, som førte til Casemiros straffespark, som Willian José sikkert scorede på.
Det førte til markante pibekoncerter ned mod den ellers populære venstreback, som ikke længere har den samme opbakning blandt madridistas. Således viser en rundspørge blandt AS´ læsere, at flertallet finder det rimeligt, at han holdes ude i øjeblikket.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Marcelo er 30 år, Sydamerikanske spillere peaker tidligt og alt det der.. Jo jo. Personligt er jeg ikke i tvivl om at han kan genfinde sin form - eller i det mindste genopfinde sig selv. Efter en lang årrække blandt de allerbedste - nogen ville måske sige nogensinde (?) - mener jeg godt vi kan finde tålmodighed og tillid til at lade ham komme til sig selv som sæsonen går og i mellemtiden nyde, at Perez/Lopetegui/whoever ramte spot on ift. Reguilón vs Theo i sommers.
Og uanset hvad aviser, "eksperter" m.fl. skriver, så har jeg lidt på fornemmelsen at Marcelo ikke har tænkt sig at stikke halen mellem benene og skifte klub og lade denne sæson være sit punktummet på en sindssyg smuk historie. Sikke en spiller og en kæmpe personlighed i klubben.
Jeg ved dog ikke med Reguilón på den lange bane, men det kunne være fedt, hvis han lykkes. Har dog stadig fidus til Theo og vil gerne give ham en ny chance. Har dog en fornemmelse, at han bliver solgt med en tilbagekøbsklausul til sommer, hvor vi så snupper Junior Firpo hos Betis
Kayed99 skrev: Helt enig!
Jeg ved dog ikke med Reguilón på den lange bane, men det kunne være fedt, hvis han lykkes. Har dog stadig fidus til Theo og vil gerne give ham en ny chance. Har du en fornemmelse, at han bliver solgt med en tilbagekøbsklausul til sommer, hvor vi så snupper Junior Firpo hos Betis
Om jeg har en fornemmelse af det? Overhovedet ikke. Jeg tror sjældent på rygter om alle de ikke-EU spillere vi sættes i forbindelse med. Der er ikke plads i førsteholdstruppen - heller ikke til sommer, hvor Rodrygo, James og Bale (Brexit) pt er de store spørgsmålstegn. Casemiro skulle vidst nok nå at blive spansk statsborger inden sommer så vidt jeg husker.
Mathiaska skrev:
Jeg ved dog ikke med Reguilón på den lange bane, men det kunne være fedt, hvis han lykkes. Har dog stadig fidus til Theo og vil gerne give ham en ny chance. Har du en fornemmelse, at han bliver solgt med en tilbagekøbsklausul til sommer, hvor vi så snupper Junior Firpo hos Betis
Om jeg har en fornemmelse af det? Overhovedet ikke. Jeg tror sjældent på rygter om alle de ikke-EU spillere vi sættes i forbindelse med. Der er ikke plads i førsteholdstruppen - heller ikke til sommer, hvor Rodrygo, James og Bale (Brexit) pt er de store spørgsmålstegn. Casemiro skulle vidst nok nå at blive spansk statsborger inden sommer så vidt jeg husker.
Jeg har ikke så meget at tilføje, udover at Junior Firpo har spillet for Spaniens u-21 hold, så jeg tænker han har spansk pas :-)
DC19
-#7- skrev:
Mathiaska skrev:
Jeg har ikke så meget at tilføje, udover at Junior Firpo har spillet for Spaniens u-21 hold, så jeg tænker han har spansk pas :-)
Det var en absolut spændende nyhed! My bad.