Real Madrid-rygte: Mourinho fortsætter
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
José Mourinhos fremtid i Real Madrid er stadig ukendt. Selv om han har kontrakt til 2016 har der været vedholdende rygter om, at han ville forlade klubben efter denne sæson.
En fantastisk uge, som bød på to fortjente sejre over Barcelona og en hårdt tilkæmpet sejr over Manchester United har dog fået stemningen til at vende og det har fået Real Madrid til at sætte historien i omløb, at The Special One også er træner i den kommende sæson.
En del havde ellers fået galt fat i, at José Mourinho roste Manchester United for deres indsats i tirsdagens kamp, hvilket blev tolket som om, at han forsøgte at gøre sine hoser grønne hos de engelske klubber, hvor i hvert fald Chelsea skal have ny træner til sommer, men det er almindeligt kendt, at han ofte har gjort det i Spanien også, men der var en anden udtalelse efter CL-kampen, som bragte lidt tvivl om hans fortsatte virke i Real Madrid, nemlig da han fortalte om Cristiano Ronaldos modtagelse på Old Trafford:
- Det var svært for ham. Sådan bliver det også for mig at vende tilbage til San Siro eller Bernabéu en dag.
Hvad der til gengæld kan tale for at han bliver i Real Madrid er, at han på det seneste har nærmet sig spansk presse ved at tillade spillerne at blive interviewet, ligesom han altid møder op på pressemøderne for at tage det fulde ansvar, hvis Real Madrid har tabt. Der er heller ikke længere samme spydighed over for spansk presse, som der tidligere har været i perioder.
Men Mourinho har endnu ikke været i en klub i fire hele sæsoner. Chelsea forlod han kort efter opstarten på sin fjerde sæson og efter denne sæson har han afsluttet sin tredje sæson med Real Madrid.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Når denne sæson er slut så får vi et klart billed af om han skal fortsætte eller ej. CdR burde at være vundet, spørgsmålet er så bare hvor langt vi når i Champions League som er det vigtigste. Når sæsonen er færdig synes jeg at man skal evaluere sæsonen og så finde den bedste løsning for begge parter. Jeg vil ikke have en træner der ikke har lyst til at være her, så hvis Mourinho selv ikke har lyst til at fortsætte så lad ham smutte.
Deprimerende nyhed!.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Steen skrev: Ved slet ikke hvad jeg skal føle omkring dette... Dét han blev ansat for har han også udført, vundet 3 trofæer, fået vinder mentaliteten tilbage på holdet og så brudt Barcelona-barrieren, men målet for klubben må vel være at blive verdens bedste hold, og det tror jeg ikke vi bliver med ham ved roret og der har også været alt for mange problemer omkring truppen iår...
Mourinho har efterhånden mødt en del kritik på madridista.dk - også fra min side på det seneste, men det er vigtigt at sætte tingene i perspektiv. Jeg tror, at den almene Real Madrid-fan har en tendens til at gå efter manden selv og derfor glemme det han rent faktisk har udrettet med dette Real Madrid-mandskab (og det er meget). Mourinho kan til tider have en mærkværdig attitude, som ikke klæder Real Madrid og dennes værdier, men det han har fået holdet til at præstere de seneste to år (tre med indeværende sæson) er faktisk imponerende. Han har skabt en vindermentalitet - som du selv er inde på, men ligeledes en mentalitet, hvor holdet tror på sine egne styrker og spiller på disse. Modstanderen er underordnet, man tror på sine kvaliteter. Jeg kan sagtens forstå dem, som mener, at Real Madrid ikke spiller poleret fodbold, men i modsætningen til samtlige trænere siden Del Bosque, har Mourinho nogle taktiske visioner og spilsystemer, som holdet har fundet sig til rette i. Jeg finder det nuværende Real Madrid-hold ganske underholdende at se spille, men det handler formentlig også om, at jeg sagtens kan se deet smukke i kontrafodbold.
Nå, det blev lidt udenomssnak i forhold til ovenstående afsnit. Jeg er af den opfattelse, at vi - endelig - er blandt de bedste hold i verden, måske endda det bedste. To semifinaler i Champions League, hvor holdet i sidste sæson var deciderede uheldige med ikke at spille sig i finalen. Lur mig om ikke Real Madrid er at finde i semfinalerne igen i år. Det er en klar forbedring af de mange pinlige år i Champions League-sammenhæng. Real Madrid er gået hen og blevet Barcelona overlegne, og dette skal i høj grad også tilskrives Mourinho, som på det seneste har disket op med nogle geniale taktiske tiltag i disse kampe. Jeg er sikker på, at ledelsen i Real Madrid vægter magtskiftet ganske højt. Jeg kan ikke finde et hold i verden, som er bedre end dette Real Madrid-mandskab. Bayern og Juventus er dog mandskaber, jeg ikke vil undervurdere!
Når denne sæson er slut så får vi et klart billed af om han skal fortsætte eller ej. CdR burde at være vundet, spørgsmålet er så bare hvor langt vi når i Champions League som er det vigtigste. Når sæsonen er færdig synes jeg at man skal evaluere sæsonen og så finde den bedste løsning for begge parter. Jeg vil ikke have en træner der ikke har lyst til at være her, så hvis Mourinho selv ikke har lyst til at fortsætte så lad ham smutte.
Enig. Jeg har egentlig altid været af den opfattelse, at det er op til Mourinho selv om han bliver eller ikke. Perez elsker sin mand og vil strække sig langt for ham. Spørgsmålet er bare om Mourinho er ved at blive mentalt træt i Real Madrid.
Jeg kan følge dig på flere punkter... Jeg går amok hvis Mourinho fortsætter (af vrede), men er glad for at man ansatte ham i sin tid.
Vi havde brug for Mourinho, og han skal have et "tak" med på vejen, hvis han smutter til sommer. Du nævner jo selv vindermentaliteten og spillestilen. Man kan også nævne sammenholdet (på banen i hvert fald), og måske den vigtigste; at træner-rollen er blevet byttet ud med en manager-rolle. Lad os for guds skyld holde fast i denne struktur.
Men efter to sæsoner var Mourinhos arbejde også gjort. Vi behøver ikke komme ind på, hvordan tingene begyndte at falde fra hinanden, da Mourinho gik mere og mere i krig med alle.
Hvis det her hold skal løfte sig, skal vi have indført madridismo i truppen. Det er ikke nok med par spillere som er ambassadører for denne, når træneren er ligeglad. I samme tråd savner jeg også disciplin - og Mourinho kræver kun, at spillerne har disciplin overfor ham. Faktisk mistænkter jeg ham for, at fremprovokere spillernes hjerneblødninger på banen.
Til sidst er det vigtigt, at vi bliver bedre i angrebet, når modstanderen har pakket sig. Noget som Mourinho ikke træner. Vi har mere eller mindre spillerne til det, men mangler ganske enkelt een, som kan udvikle på Mourinhos arbejde nu.
Mourinhos ønskede afgang afhænger ikke af resultater (her leverer han nogenlunde). Det er måden man får dem på.
- CristianoRonaldo
- Gæst
-
Jeg kan dog ikke undlade at lægge mærke til, at holdet kun er top-motiverede når det gælder top-kampe, hvilket er skidt da en sæson strækker sig over 60 kampe (eller flere) hvoraf 5-15 kampe, er såkaldte top-kampe. Hvis Mourinho formår at motivere sine spillere, til de mindre kampe, er jeg godt tilfreds.
Daniel skrev: Jeg er af den opfattelse, at vi - endelig - er blandt de bedste hold i verden, måske endda det bedste. To semifinaler i Champions League, hvor holdet i sidste sæson var deciderede uheldige med ikke at spille sig i finalen. Lur mig om ikke Real Madrid er at finde i semfinalerne igen i år. Det er en klar forbedring af de mange pinlige år i Champions League-sammenhæng. Jeg kan ikke finde et hold i verden, som er bedre end dette Real Madrid-mandskab. Bayern og Juventus er dog mandskaber, jeg ikke vil undervurdere!
.
Vi er helt klart blandt de bedste, ingen tvivl, og det er også kommet en stor forbedring i Champions League ift. de tidligere sæsoner, men at vi er nået til semifinalen mener jeg ikke viser særlig meget omkring styrken af holdet. Når man ser på hvilke modstandere vi har mødt på vejen til begge semifinaler, er det næsten en pinligt, som i de tidligere år, hvis man ikke gik videre. Sidste år i knockout kampene var det Moskva og Apoel, året før var det dog lidt sværere, med de onde ånde fra Lyon og så Tottenham, men ingen af de to klubber høre til i toppen af fodbold,og så snart man har mødt klubber derfra har man været under vanlig niveau og taktisk udspillet, i CHL sammenhæng . Mod Bayern røg vi fortjent ud når man ser på spillet i det ordinære tid, Manchester United i denne sæson gik vi kun videre pga. det røde kort til Nani.
Igen, hvis jeg ikke gjorde det klart nok, så er jeg enig i at der er stor forbedring i forhold til tidligere.
Jeg ved ikke hvordan du bedømmer hvilket hold du synes der er det bedste, men Bayern ser jeg fra min side af det som det bedste hold. To CHL finaler i de sidste 4 sæsoner måske et tredje , og denne sæson for dem er fænomenal, både spillemæssigt, deres resultater og deres statistik.
I Bundesligaen:
25 kampe,tre uafgjort ét nederlag, 67 mål scoret, 10(!) mål lukket ind, 17 cleen sheets, har scoret i alle deres kampe og så har de 20 point ned til Dortmund.
Juventus ser ud til at være tilbage i toppen af poppen, men om de viser samme klasse som de viser i Serie A når de kommer til de afgørende kampe i CHL bliver spændende at se.
Jeg er forhåbningsfuld, men der skal forbedringer til hvis man skal vinde turneringen, men det er bestemt muligt.
Det kan simpelthen ikke være rigtigt at med så mange dyre indkøb, at vi ikke har formået at finde en bedre spillestil og er istand til at angribe kampene bedre offensivt. Vi var jo taktisk udspillet i næsten hele kampen på old trafford. Det var stort set kun pga det korrekte røde kort at vi gik til den og fik scoret de nødvendige mål.
Endvidere er det også svagt at vi har tabt ligaen efter første spillerunde hvilket Mourinho jo selv udtalte at vi gjorde. Det havde kostet en fyreseddel til en hvilken som helst anden træner.
Jeg er selvf kanon lykkelig at vi stadig er i CHL og har sat Barcelona på plads, men lad nu være med at sælge skindet før bjørnen er skudt.
Har valgt at takke af på forum!
Så efter en perfekt uge er man i finalen i CdR samt 1/4-finalerne i CL, efter endelig at have slået nogen af de helt store.
Jeg er dog fortsat skeptisk overfor Mou, da der simpelthen er for mange problemer omkring ham. Vi har spillet alt for mange dårlige kampe, og smidt utilgivelige point i ligaen, hvilket har betydet, at vi har kunnet tillade os at have fuldt fokus på cupturneringerne, da ligaen har været afgjort længe. En klub af Real Madrids størrelse skal gøre sig gældende i samtlige turneringer, så det er simpelthen ikke godt nok, at man er så langt efter i den nationale turnering.
Enig i at spillerne er helt oppe at ringe i de store kampe, men de virker ugidelige i de mindre kampe, hvilket imo er uacceptabelt.
Derfor ønsker jeg nyt blod, som kan bygge videre på Mourinhos arbejde, og forsøge at få mere ro på de indre linjer.
Det er altid nemt at være positiv osv., når det går godt. Men i de svære tider har Mourinhos ageren været skrækkelig - jeg ser ham som en tikkende bombe.
Jeg mener, at han har fået sin chance, og så kan han afløse Benitez i Chelsea til sommer.
1) nogen kritiserer Mourinho for hans konstra-fodbold. - er det muligt at man kan spille BÅDE kontra og offensivt. - og på den måde skifte mellem de to stile i kampene alt i alt efter hvordan man vil gribe kampen af?
2) Hvis vi antager at Mourinho fortsætter, hvilken rolle har Casillas i klubben? jeg tænker på hans rolle som den mulige stikker til aviser.
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Kasillas skrev: Lige 2 ting der undrer mig:
1) nogen kritiserer Mourinho for hans konstra-fodbold. - er det muligt at man kan spille BÅDE kontra og offensivt. - og på den måde skifte mellem de to stile i kampene alt i alt efter hvordan man vil gribe kampen af?
2) Hvis vi antager at Mourinho fortsætter, hvilken rolle har Casillas i klubben? jeg tænker på hans rolle som den mulige stikker til aviser.
Det kan man godt, problemet er at det kan Mourinho ikke, spillerne skal selv diske op med det uforventede, og det er det koster når man møder hold som pakker sig ned, eller for den sags skyld hold med vilje og taktisk godt sat op, til dels som vi så det med United, når de angriber angriber de alle, når de forsvare så forsvare alle og stiller sig hurtigt tilbage på deres positioner når man har mistet bolden så man undgår at blive angrebet på kontra.
Mon ikke det bliver det samme som den rolle han altid har haft? (Med undtagelse af den lille Adan periode)
Så længe man ikke ved hvem der er muldvarpen er det ikke muligt at straffe nogen.
Det bliver spændende at se om han vinder pladsen tilbage når han er klar, eller om Mou vælger at lade Diego Lopez stå.
jeg forstaar ikke man kan blive ved med at brokke sig over Mourinhos optraden sidste saeson, totalt ligegyldigt nu, da mange ting har aendret sig, og saa er han jo saa heller ikke alene om det.
Hvad fanden skal der ny traener til for, er man utilfreds med resultaterne! Total logik at intet skal aendres