Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Bedømmelse af truppen mod Alavés

Bedømmelse af truppen mod Alavés 3 måneder 3 uger siden #1

Madridista.dk's brugeres bedømmelse af truppen (39 brugere)

3.2 Courtois
3.3 Nacho
3.5 Odriozola
3.5 Ramos
3.3 Sergio Reguilón
2.8 Asensio
3.2 Casemiro
3.3 Dani Ceballos
2.9 Isco
2.3 Modrić
1.5 Bale
3.8 Benzema
3.1 Mariano
4.2 Vinícius Junior
3.3 Santiago Solari
Hele holdet 3.1
0 Uden for bedømmelse
1 Tåkrummende dårligt
2 Skuffende præstation
3 Godkendt
4 Fin præstation
5 Fantastisk
The administrator has disabled public write access.

Bedømmelse af truppen mod Alavés 3 måneder 3 uger siden #2

• BBB
  • BBB's profilbillede
  • Platin bruger
Har Dios ret?
Sidste redigering: 3 måneder 3 uger siden af BBB.

Bedømmelse af truppen mod Alavés 3 måneder 2 uger siden #3

BBB skrev:
Har Dios ret?

Ikke med hensyn til Ceballos. Synes han var fantastisk (så dog ikke 1. halvleg)
Følgende bruger(e) har sagt tak: Brylle

Bedømmelse af truppen mod Alavés 3 måneder 2 uger siden #4

• Brylle
  • Brylle's profilbillede
  • Platin bruger
Madrid1998 skrev:
BBB skrev:
Har Dios ret?

Ikke med hensyn til Ceballos. Synes han var fantastisk (så dog ikke 1. halvleg)
I mit hoved var han dominerende på midtbanen gennem hele kampen. Han suger bolde til sig, spiller fremad og har en magisk evne til at holde fast i den uanset hvor presset han er. Derudover ligner det at han løber rigtig mange meter for at hjælpe holdet af med bolden. Derudover var han tæt på at sætte 5 mand omkring et meget fyldt felt i anden halvleg. Virkelig imponerende som han kan få bolden med. Jeg synes han var en af de bedste spillere i dag.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Madrid1998

Bedømmelse af truppen mod Alavés 3 måneder 2 uger siden #5

• BBB
  • BBB's profilbillede
  • Platin bruger
Jeg tænkte nu i forhold til om Ronaldo har holdt Benzema nede :-D

Bedømmelse af truppen mod Alavés 3 måneder 2 uger siden #6

• Doc.juego
  • Doc.juego's profilbillede
  • Platin bruger
BBB skrev:

Benzema har været rigtig god de sidste 4-5 kampe. Men i forhold til hans sidste sæson må alt jo se fantastisk ud.
Måske den frihed har givet ham en lille Edge, men jeg tror nu heller ikke det er meget mere end dette.

Han har stadig scoret 10 mål, Svt. Et mål hver 174 min ca (en statestik fra bbc, se bunden) dette er inklusiv hans sidste 4-5 rigtig gode kampe, og de stats er ikke overvældende, men dog ok. Men hvis man fjernerede de sidste 5 kampe og så på størstedelen af sæsonen så det jo ikke så godt ud.
Så mon ikke at han bare er på en bakketop nu ? Mere end at "Ronaldo har holdt ham tilbage".
Men jeg brokker mig da ikke hvis han holder det nuværende niveau.

For 2 måneder siden spillede benzema jo ikke særlig godt. (Det var der iøvrigt næsten ingen spillere der gjorde. )

Kilde
www.bbc.com/sport/football/spanish-la-liga/top-scorers
Sidste redigering: 3 måneder 2 uger siden af Doc.juego.
Følgende bruger(e) har sagt tak: KWE

Bedømmelse af truppen mod Alavés 3 måneder 2 uger siden #7

• Ramos4
  • Ramos4's profilbillede
  • Platin bruger
Alt det der med at Benzema har været holdt nede er lidt overdrevet. Da vi havde en mand der scorede 50-60 mål per sæson gav det selvfølgelig god mening at spille ham god, og Benzema indfandt sig helt fint med at være oplægger og kombinationsspiller. Hans ego indfandt sig fint med at gøre hvad der er bedst for holdet, og det var ikke at gå på mål selv, når vi nu havde verdens bedste afslutter. Han er ikke blevet holdt nede eller kvalt eller noget som helst. Han er en klog spiller, der forstår hvornår man skal gøre hvad, og spille efter holdets bedste. Nu er Benzema så blevet mere fri og vi mangler nogen til at score, så han omstrukturerer sit spil til at være mere målsøgende.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Real HWL, andreashn, ChrillRM14

Bedømmelse af truppen mod Alavés 3 måneder 2 uger siden #8

• Real HWL
  • Real HWL's profilbillede
  • Platin bruger
BBB skrev:

Ronaldo har holdt alle nede ;) Undtagen Ramos!
Følgende bruger(e) har sagt tak: andreashn, Rogoshin

Bedømmelse af truppen mod Alavés 3 måneder 2 uger siden #9

• Dios
  • Dios's profilbillede
  • Platin bruger
Min svoger som er Juve fan har aldrig forstået hvad jeg mente før nu, hvor Ronaldo kom til klubben. Ronaldo har samme indvirkning på Dybala, som han havde med Benzema. Dybala spiller stadig fantastisk, men hans rolle er fuldstændig ændret fra sidste sæson af. Det kan også ses på hans stats.
Ronaldo er den bedste i verden sammen med Messi på det individuelle plan, men med Ronaldo, så mister du bare noget individualisme hos hans medspillere. Jeg ved ikke hvordan Ronaldo er i omklædningsrummet eller på træningsbanen, men jeg synes bare det er mærkværdigt, at der er så stor forskel på Ronaldo og Messi's måde at spille med sine holdkammerater på.
Nu har jeg set 3-4 kampe med Juventus denne sæson, og er der noget jeg ikke savner ved at have Ronaldo på holdet, så er det den iver han kommer med for at modtage bolden inde i feltet.
Selvfølgelig er det ikke Bale's anonymitet jeg efterlyser, men mere at man søger sit holds kompetencer i stedet for altid at spille på Ronaldo's kompromisser.

Det synes jeg skinner igennem hos Benzema og nok også Vinicius. Jeg siger på ingen måde, at Real er et bedre hold uden Ronaldo. Jeg siger bare, at Benzema i mine øjne aldrig har spillet bedre end denne sæson. Jeg har aldrig haft følelsen af, at Benzema kunne afgøre kampen på den ene eller anden måde. Det er bare den følelse jeg har siddet med hele sæsonen stort set.
Han er vel oppe på 7-8 kampe denne sæson, hvor han stort set alene mand har reddet holdet med mål eller assist. Det er aldrig set før, og kampene imod CSKA (ude), Celta Vigo, Leganes og de sidste 3-4 kampe har han jo været alt dominerende. Han har gjort hvad der passer ham, og lige pt. udfylder han jo 2 roller til perfektion.

Jeg har altid været kæmpe fan af Benzema. Jeg har altid argumenteret hvorfor han også vil være god uden Ronaldo, og nu sker det. Fair nok, så falder han da stadig igennem med holdet, men det gør alle. Falder holdet ned i et sort hul igen, så gør Benzema også. For han er og vil aldrig være den type, som får holdet på rette spor igen. Dog har hans lederevner på banen overrasket mig meget. Alle grinte da han skulle tage overfor Ronaldo, men faktum er jo, at Benzema har scoret ligeså mange mål som Ronaldo, hvis man ikke tager hans straffespark med denne sæson. Han ville måske også have ligget i toppen i Europa, hvis han havde sparket straffesparkene for Real Madrid, som langt de fleste angribere gør.
Sammenlignet med den bedste 9'er herinde ifølge folket, så har Benzema også lavet flere mål end Icardi. Med lidt flere minutter, men færre straffespark scoringer.

Benzema har taget over. Nu skal der bare noget mere kvalitet til på kanterne for at fuldende holdet.

Nu er det folks egoer og "had" fra gamle dage der overskygger bedømmelsen af Benzema. Jeg ville nok have det på samme måde med Bale, hvis han ligepludselig blev god. Det ligger dybt i en, men realiteten er jo bare anderledes denne sæson. Den skal nemlig ikke sammenlignes med sidste sæson, da Ronaldo var i klubben. Han skal sammenlignes på lige vilkår med det man kan få derude, og denne sæson har der været utrolig få angribere, som kan byde ind med mere end hvad Benzema har budt ind med.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 3 måneder 2 uger siden af Dios.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Real HWL, Zyconith, andreashn, Madrid1998, Rogoshin

Bedømmelse af truppen mod Alavés 3 måneder 2 uger siden #10

@Dios
Jeg kan sådan set godt forstå din argumentation, men som en del herinde er jeg nok ikke helt enig :)

Det er vel ret naturligt, at når et holds bedste eller mest afgørende spiller pludselig er væk, så udfyldes rummet efterhånden af en eller flere nye spillere. Særligt i en så stor professionel institution som Real.

Fx, uden Messi ville Barca selvfølgelig være langt ringere stillet i starten, men lur mig om ikke Coutinho eller Dembele efterhånden blev dominerende på en helt ny måde. Jeg tror Benz er god, når han får tillid fra træneren og tid til at ‘finde’ sin form. Det får han jo netop på et hold, hvor han klart er forrest i rækken på de tre forreste positioner og er elsket af sine trænere. Og det er jo fantastisk at se!

Det der med at Ronaldo holder folk nede giver ikke meget mening for mig... hans relationer på banen med Benz, Vazques, Modric, Marcelo og engang også Isco har jo været magisk til tider. Det har jo nok i sidste ende gjort alles job nemmere, at så gode spillere har spillet sammen i så mange år.

Og Dybala... nu har ikke set særligt meget Juve de sidste år, men kan læse mig til, at han aldrig sådan RIGTIGT har trådt ud af kategorien ‘stort talent’. Så gudskelov, at vi ikke smed 150mio euro efter ham :D omvendt skulle Juvefansene være ellevilde med Mandzukic-Ronaldo-konstellationen. Tænker at forskellige spillere passer sammen til forskellig succes :)
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Følgende bruger(e) har sagt tak: Dios, ElMadrid

Bedømmelse af truppen mod Alavés 3 måneder 2 uger siden #11

• Dios
  • Dios's profilbillede
  • Platin bruger
@ChrillRM14.

Folk lægger måske for meget vægt på, at jeg skrev Ronaldo holdt Benzema nede. Min pointe er, at Benzema virker meget bedre, som i klasser bedre som individualist. Han er langt mere fri, og tager langt oftere beslutninger, som er farligere end førhen. Hans spil har været så statisk og forudsigende i 9 år. Nu er han over det hele, og søger rum på banen, som har gjort ham så god.
Nu ved jeg godt, at det hele kommer i stimer, og han ikke fortsætter det her niveau, og slet ikke hvis holdet ikke rammer resultaterne den kommende måned.

Det er nemlig naturligt, at de næst største på holdet tager over, men ser man på Benzema's spil idag og indenfor de sidste 5-6 år, så har det immervæk været en låst Benzema som har spillet ved siden af Ronaldo. Det er derfor jeg brugte sætningen om, at Ronaldo holdt Benzema nede.

Sidste sæson trådte Dybala ud, men nu er hans rolle ændret på grund af Ronaldo. Sidste sæson var Dybala "angriber" sammen med Higuain, hvor det i denne sæson her er Ronaldo og Mandzukic på toppen. Det har skubbet Dybala væk fra feltet, og skal i stede lægge bolde til Ronaldo. Det er groft sagt, men det er nu engang realiteten for Dybala.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) har sagt tak: ChrillRM14

Bedømmelse af truppen mod Alavés 3 måneder 2 uger siden #12

@Dios
Right! Og det er i grunden en spændende diskussion om spillere, hvornår de er bedst og under hvilke omstændigheder. Jeg er selv overrasket over Benz’ form, nu hvor han trives som mest fremtrædende offensiv, som bolden spilles op mod. Omvendt overraskes man over, at en spiller som Bale ikke er blevet bedre i år. Det samme med Isco og Asensio. Af alle spillere virkede Benz som den - grundet sin meget tilbagetrukne, pragmatiske facon - mindst sandsynlige til at tage holdet på skuldrene :p
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
  • Side:
  • 1
  • 2
Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.