Ødegaard imponerer i Holland
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Det er stadig muligt at købe dyre spillere i Holland, hvor priserne kan komme helt op i nærheden af 90 millioner €.
Det er heldigvis ikke nødvendigt for Real Madrid, som har et af de mest varme navne i Eresdivisie på kontrakt, nemlig Martin Ødegaard, som i denne sæson er udlejet til Vitesse Arnhem. Og den norske ungersvend er i gang med en fantastisk sæson, hvor han er spilleren som skaber flest chancer i 2019.
Således har han i årets to første måneder skabt hele 25 chancer og det er nok til at knibe sig foran Ajax Amsterdams Ziyech, som er noteret for 24 chanceskabende aktioner. I alt i denne sæson har han skabt 63 chancer
Samtidig har Martin Ødegaard i sine første 24 kampe scoret 7 mål og fire assists og i weekenden scorede han et pragtmål på frispark og blandt andet takket være nordmandens præstationer er Vitesse Arnhem i øjeblikket på femtepladsen i Holland.
Det er endnu ikke afgjort, om Martin Ødegaard skal være en del af førsteholdstruppen i Real Madrid i den kommende sæson, men fortsætter han de gode takter, så er han bestemt et varmt emne.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Ziyech er ganske vist bedre lige nu, men jeg håber godt nok at Ødegaard får chancen i Real Madrid i næste sæson, han bringer noget uforudsigelighed vi kommer til at mangle når Isco forlader klubben til sommer.
DC19
-#7- skrev: Kunne det ikke være typisk Real Madrid at gå ud og bruge 60 mio. € på Ziyech og udleje Ødegaard en sæson mere?
Ziyech er ganske vist bedre lige nu, men jeg håber godt nok at Ødegaard får chancen i Real Madrid i næste sæson, han bringer noget uforudsigelighed vi kommer til at mangle når Isco forlader klubben til sommer.
Hvori består denne uforudsigelighed hos Isco?
- Brylle
- Gæst
-
Man ved aldrig om han får 1 eller 3 minutter på banen.Fondo_Sur skrev:
-#7- skrev: Kunne det ikke være typisk Real Madrid at gå ud og bruge 60 mio. € på Ziyech og udleje Ødegaard en sæson mere?
Jeg glæder mig til at se Ødegaard i næste sæson!
Brylle skrev:
Man ved aldrig om han får 1 eller 3 minutter på banen.Fondo_Sur skrev:
Jeg glæder mig til at se Ødegaard i næste sæson!
Ja det er uforudsigeligt med Isco ;)
Jeg er stort fortaler for Ødegaard, synes han generelt har imponeret mig meget med de ting jeg har set - givet at jeg ikke kan se hollandsk fodbold andet end kamp sammendrag osv. På YouTube, men her har han imponeret mig. Var han omkring bedre spillere havde han også en del flere assists bag sig, især sidste sæson for Heerenveen.
Han er blevet bedre til at score mål, hvilket var en af de ting han manglede, men han bliver nok nærmere en Investering type end end Neymar type, altså mere intelligent og assisterende end spilleren der banker mål ind på stribe, butik you never know.
Synes også han imponerede i opstartssæsonen, selv om det lod til at Julen ikke var glad for ham, selv om han som type egentlig passede ind IMO (bortset fra nationalitet)
Han er rolig, har godt overblik, gode spilninger, intelligent og dribler også rigtig flot, men bruger det ikke som hans eneste force.
Han skal arbejde på dit skud og sin fysik, han er dog blevet bedre på begge parametre.
Fondo_Sur skrev:
Du ved vel forhåbentlig hvad jeg mener.
Som spillertype er Isco en uforudsigelig type, som kan noget ekstra med bolden. Mange gange for Real Madrid og virkelig ofte for Spanien. Men jeg er jo som sådan godt klar over at denne sæson ikke ligefrem har været hans bedste...
DC19
Matamoro skrev: Ødegaard har lavet fem assist i denne sæson. Christian Eriksen lavede 19 assists for Ajax i den sæson hvor han var 20 år. Sæsonen forinden lavede Eriksen 16 assists. Som 18 årig lavede han 11 assists i løbet af sæsonen. Ødegaard mangler efter min mening et slutprodukt i forhold til Eriksen
Eriksen spillede også på ligaens bedste hold, med betydeligt bedre spillere foran sig.