Officielt: Ramos får to dage i skammekrogen

7 år 5 måneder siden #1 af Daniel

UEFA har ikke overraskende valgt at sanktionere Sergio Ramos med en ekstra spilledags karantæne i Champions League, da Real Madrid-kaptajnen efter kampen mod Ajax afslørede, at han gik bevidst efter en advarsel for at kunne sidde over i næste uges returkamp mod hollænderne.

Derfor skal El Capitán i stedet for afsone to spilledags karantæne, hvor den første er mod Ajax i næste uges returkamp i Champions League, ligesom han heller ikke kan spille den første kamp i eventuel kvartfinale, hvilket naturligvis ikke var med i den spanske midterforsvarers planer.

Den ekstra spilledags karantæne kommer i kølvandet på, at UEFA åbnede sag mod Ramos, hvor en disciplinær-komité i dag skulle tage yderligere stilling til hele sagen.

Komiteens beslutning var uundgåelig, da man i sidste uge tildelte Geoffrey Kondogbia en ekstra spilledags karantæne for en identisk overtrædelse af UEFAs reglement.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 5 måneder siden #2 af Siempre fiel
Formentlig én af de mest uintelligente episoder i fodboldhistorien
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, Real HWL, Lukita

7 år 5 måneder siden #3 af Kiwes
flot idiot...
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Daniel, Lukita

7 år 5 måneder siden #4 af Ramos4
Jeg har da øjeblikke hvor jeg fortryder mit brugernavn.

Det er sæsonen der bare bliver ved med at give og give.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, Siempre fiel, Evden, Lukita

7 år 5 måneder siden #5 af Jonas
Jeg har læst at karantænen udspringer fra en kommentar i et interview. Ramos har efterfølgende udtalt at han blev spurgt til om han vidste han ville få det gule kort for episoden, hvortil han svarede ja. Han har senere udtalt at han svarede ja fordi han vidste frisparket var til gult, ikke fordi han bevidst prøvede at få gult. Jeg har kun læst oversættelser af interviewet og det lyder til at det er ordlyden i interviewet der er afgørende. Er der nogle af Jer der har set det spanske interview? Hvis det ender med at det er en søgt overfortolkning af et spørgsmål i et interview er det jo en skandale.

7 år 5 måneder siden #6 af Siempre fiel

Jonas skrev: Jeg har læst at karantænen udspringer fra en kommentar i et interview. Ramos har efterfølgende udtalt at han blev spurgt til om han vidste han ville få det gule kort for episoden, hvortil han svarede ja. Han har senere udtalt at han svarede ja fordi han vidste frisparket var til gult, ikke fordi han bevidst prøvede at få gult. Jeg har kun læst oversættelser af interviewet og det lyder til at det er ordlyden i interviewet der er afgørende. Er der nogle af Jer der har set det spanske interview? Hvis det ender med at det er en søgt overfortolkning af et spørgsmål i et interview er det jo en skandale.

Altså ja, det har hele tiden været dét interview der har været problemet - ellers ka jeg ik forestille mig de havde taget sagen op - dertil var situationen jo på ingen måde så klar at han ku dømmes. Og han svarede som en anden idiot på et direkte spørgsmål - og dømte sig selv i samme sekund. Og hans senere bortforklaring er lige så tynd som den er pinlig. Så ja, mage til gigantisk spade - men perfekt i tråd med ledelse, træner og spillere i denne sæson

7 år 5 måneder siden #7 af PMO
Jeg savner dengang en kaptajn på et hold var en sympatisk spiller med format. Raúl, Maldini, Buffon, Hierro.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Lukita

Leveret af Kunena Forum