Uden scoring i 335 minutter

7 år 4 måneder siden #1 af Administrationen

Real Madrids to nederlag mod Barcelona har sendt klubben ud i en ny scoringskrise, for det er nu 335 minutter siden, at Solaris tropper sidst scorede efter frit spil.

Ikke siden Casemiros scoring efter 25 minutters spil i nederlaget hjemme til Girona har Real Madrid formået at score. Godt nok fik man to scoringer i udekampen mod Levante, men de kom begge på straffespark og som bekendt havde man ikke heldet og dygtigheden i de to kampe mod Barcelona.

Mange lægger skylden over på fraværet af Cristiano Ronaldo og sandt er det da også, at Real Madrid på nuværende tidspunkt har scoret hele 26 mål færre end på samme tidspunkt sidste sæson.

Men det bunder endnu dybere, for af de tilbageværende angribere har kun Karim Benzema haft fremgang med sine foreløbig 20 mål, mens Bale, Asensio og Isco er langt fra sidste sæsons måltal og heller ikke Mariano og Vinícius har formået at flytte noget.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 4 måneder siden #2 af Doc.juego
Besvaret af Doc.juego på emne Uden scoring i 335 minutter
Er det ikke lidt tarveligt at nævne Mariano i den sammenhæng ? Manden har i alt fået 311 min denne sæson. Fordeler man det ud over de antal kampe han faktisk har fået(som indskifter eller starter, i alt 13), giver det at han får lige under 24 min. På banen.
Han scorer et mål hver 155,5 minut, som ikke er prængende, men givet at han får så lidt tid på banen er det ikke voldsom skidt, men ikke fantastisk. Men sammenligner mam med benzema, som nævnes som den eneste positive, og som får ros i denne sæson, bliver det lidt interessant.
Sammenligning scorer benzema hver 172.3 minut denne sæson. (Obs, whoscored har ikke antal minutter spillet i Copa, UEFA supercup, venskabskamp, og VM for klubhold, derfor er det kun beregnet på kampe i la liga og cl). Benzema får i gennemsnit 78.3 minutter på banen. Har spillet 33 kampe.

Andre statestikker.
Key pass PR. Game
(obs denne er PR. Game, ikke pr. Tidsenhed, derfor vil det være naturligt at denne stat vil være højere for folk der har flere minutter på banen!)
Benzema 1.4
Mariano 0.6
Vini 1

Shots pr game
(obs denne er PR. Game!)
Benzema 2.6
Mariano 1.5
Vini 2.5

Dispos. (Boldtab pr. Game)
(Obs. PR. Game ikke minut)
Benzema 1.3
Mariano 0.3
Vini 1.2

Dette er bare lige for at krydre tilværelsen lidt.
Min holdning er at det giver mening at bezema er første angriber, men jeg synes ikke det giver mening at Mariano bliver holdt så meget ude i kulden, på papiret er hans stats lidt bedre, men han er også bare en helt anden type angriber, som altså kan bruges taktisk. Han er en bedre boksspiller, skal bruge færre shots pr. Goal, og er bedre på hovedstød når vi forfalder til indlæg.
Desuden ved vi at benzema nogle dage er virkelig god, men andre dage er bare helt væk i kampen, og hvis man ikke har en angriber med på bænken så kan man jo ikke rigtig skifte ham ud med noget.
God mandag oven på en kedelig fodbold weekend.
Sidste redigering: 7 år 4 måneder siden ved Doc.juego.
Følgende bruger(e) sagde tak: BBB

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum