Benzema er bedre end Cristiano

5 år 1 måned siden #1 af Daniel

I gårsdagens kamp mod Real Valladolid viste Benzema sig igen som én af Real Madrids vigtigste spillere. Både i spillet og i attituden gik han forrest, da Real Madrid kom tilbage fra en ringe start og vandt kampen med 1-4.

Mens holdet ventede på VAR-afgørelsen ved det ene Valladolid-mål, havde han en ophedet diskussion med Dani Ceballos og Marco Asensio, ligesom han kampen igennem viste lederegenskaber, da holdet havde modgang.

Og det var også netop Karim Benzema, der blev dobbelt målscorer, da han først udnyttede et straffespark begået mod Álvaro Odriozola og senere headede et hjørnespark i kassen, og dermed hjalp Real Madrid til at hente en yderst tiltrængt sejr med hjem fra José Zorrilla.

Det bringer ham op på 22 scoringer i denne sæson, hvilket gør ham til den sjette mest scorende spiller i Europas fem store ligaer. Her er han bl.a. foran den tidligere holdkammerat, Cristiano Ronaldo, som lige nu står med 21 mål. Benzemas mål er fordelt med 13 i ligaen, fire i Copa del Rey, fire i Champions League og et enkelt i UEFA Super Cup.

Det var sjette gang i sæsonen, at Benzema scorede to mål i samme kamp. Det er tidligere sket mod Leganés, Espanyol, Viktoria Plzen og to gange Girona.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 1 måned siden #2 af Zyconith
Grande Benz!!! 333

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 1 måned siden #3 af Sebberg
Dejligt at han lige hamrer to mål ind mod Valladolid. Helt essentiel kamp og vigtigt at han viser sit værd mod de stærke mandskaber.

Nu har han helt klart kompenseret, at han i de ligegyldige kampe mod Barcelona x2 og Ajax brændte flere chancer og ikke formåede at komme først på en eneste ud af de 145214 bolde, som Requilon, Vinicius, Carvajal og Vasquez smed ind i feltet.

Grande Benz!
Følgende bruger(e) sagde tak: ChrillRM14, Jonas, Lukita

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 1 måned siden #4 af ChrillRM14
Jeg synes, artiklen er en smule tragi-komisk oven på den seneste tid, hvor man i den grad savnede Ronaldos kynisme og kampafgørende egenskaber...

Så ja...

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Følgende bruger(e) sagde tak: Jelle, Sebberg, Jonas

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 1 måned siden #5 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Benzema er bedre end Cristiano

Sebberg skrev: Dejligt at han lige hamrer to mål ind mod Valladolid. Helt essentiel kamp og vigtigt at han viser sit værd mod de stærke mandskaber.

Nu har han helt klart kompenseret, at han i de ligegyldige kampe mod Barcelona x2 og Ajax brændte flere chancer og ikke formåede at komme først på en eneste ud af de 145214 bolde, som Requilon, Vinicius, Carvajal og Vasquez smed ind i feltet.

Grande Benz!


Tror du forveksler Benzema med Vinicius, for han brændte godt nok meget. At vores eneste idé de seneste fem år har været at slå indlæg ind mod én mand i feltet, er vist ikke Karims skyld.

Han er og bliver aldrig Lewandowski, men en mere ydmyg, hårdtarbejde oplægger finder man ikke. Det er åndssvagt at kritiserer ham for ting han ikke er. Han er ikke ham der giver os 50 kasser om året. Hvis vi gerne vil have sådan en type, så er det fint med mig, virkelig. Men når vi smider Benzema på porten skal vi huske ikke at brokke os over, at Lewandowski ikke indgår i spillet overhovedet og ikke sætter sine medspillere op på samme måde.

+ Det er vanvittigt at vi har en trup hvor Benzema skal score alle målene, men trupsammensætningen er altså ikke hans skyld. Det var ligesom meningen at Bale skulle nosse sig sammen og at Vinicius var den nye messias. Benzema løber og laver det han har gjort i 10 år.
Sidste redigering: 5 år 1 måned siden ved Ramos4.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 1 måned siden #6 af Sebberg

Ramos4 skrev:

Sebberg skrev: Dejligt at han lige hamrer to mål ind mod Valladolid. Helt essentiel kamp og vigtigt at han viser sit værd mod de stærke mandskaber.

Nu har han helt klart kompenseret, at han i de ligegyldige kampe mod Barcelona x2 og Ajax brændte flere chancer og ikke formåede at komme først på en eneste ud af de 145214 bolde, som Requilon, Vinicius, Carvajal og Vasquez smed ind i feltet.

Grande Benz!


Tror du forveksler Benzema med Vinicius, for han brændte godt nok meget. At vores eneste idé de seneste fem år har været at slå indlæg ind mod én mand i feltet, er vist ikke Karims skyld.

Han er og bliver aldrig Lewandowski, men en mere ydmyg, hårdtarbejde oplægger finder man ikke. Det er åndssvagt at kritiserer ham for ting han ikke er. Han er ikke ham der giver os 50 kasser om året. Hvis vi gerne vil have sådan en type, så er det fint med mig, virkelig. Men når vi smider Benzema på porten skal vi huske ikke at brokke os over, at Lewandowski ikke indgår i spillet overhovedet og ikke sætter sine medspillere op på samme måde.

+ Det er vanvittigt at vi har en trup hvor Benzema skal score alle målene, men trupsammensætningen er altså ikke hans skyld. Det var ligesom meningen at Bale skulle nosse sig sammen og at Vinicius var den nye messias. Benzema løber og laver det han har gjort i 10 år.


Først og fremmest. Det er ikke en kritik af Benzema, for ja - vi ved jo godt, hvilken type spiller han er - men det er en kritik af, at han er angriber på nuværende tidspunkt.

Og så en kritik af at man vælger at bringe denne her artikel.

Diskussionen er ikke ny, men ikke desto mindre vil jeg gerne sætte dig ind i problemet.

Der er - sjovt nok - brug for en målscorer på et hold. Helst flere. Og som oftest er det angriberen, der tager sig af den rolle. Alternativt fløjene og i få tilfælde en 10'er eller 8'er ala Pogba.

Vi har verdens fladeste og mindst målfarlige midtbanekonstellation, og ingen af vores fløje er notoriske målscorer, selvom Asensio i form burde kunne være ret stærk på punkt.

Når det er tilfældet, bliver et hold i det mindste nødt til at have en angriber, der hugger bolden i mål. Det er sgu ret enkelt.

Og det formår Benzema da også.... altså når han møder relativt svag modstand. I otte kampe mod Barcelona (x4), Atlético (x2) og Sevilla (x2) har han scoret......... nul gange.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 1 måned siden #7 af Doc.juego
Bevares.
Han har også spillet 9 kampe og ca. 600 minutter mere.
Ha. Har scoret 22 mål mod cr7 som har scoret 21
Assist:
Benz 8
Cr 12

Kampe
Benz 44
Cr 35

Minutter
Benz 3.516
Cr 2.926

Min pr. Mål
Benz 159.8
Cr 129.3

Min pr. Involvering i mål (assist og mål)
Benz 117.2 min
Cr 88.7 min.

Så endelig har man kunne finde en statestik hvor benzema fremstår bedre, den var måske bare ikke lige gennem analyseret.
Men jo da Benz er da klart bedre. Han har jo scoret mere i alt. Og desuden er cr jo en bold mongol der kun tænker på sig selv. Han gør ikke sine medspillere lige så gode som benzema, han er ikke lige så meget med i spillet, altså han laver flere assists, både pr minnut og total, men han gør ikke de ting som man ikke kan se (eller måle).

Det er måske et lidt flabet indlæg, men det er bare for at sætte tingene i perspektiv. Desuden kalder mange folk dette for benzemas bedste sæson.. så benzema på toppen er jo ikke bedre end en 33 eller 34 årig Ronaldo der spiller sin første sæson i en ny klub ;)

Kilde transfermarkt
Sidste redigering: 5 år 1 måned siden ved Doc.juego.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 1 måned siden #8 af Doc.juego
Og så blev den statestik alligevel smadrer af Cristiano med 3 mål i CL, hvor han igen sikre at sit hold går videre.

Kort fornøjelse Benz havde der, med "flere mål"

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 1 måned siden #9 af Dios
Besvaret af Dios på emne Benzema er bedre end Cristiano
Er pointen ikke bare, at Benzema måske ikke har gang i en så dum sæson, som mange gerne vil have det til? Selvfølgelig er Ronaldo med længder bedre end Benzema, og selvfølgelig vil Ronaldo score flere mål end Benzema denne sæson, men havde jeg sagt i sommers, at Benzema ville have scoret flere mål end Ronaldo D. 12/03-2019 kl. 21:00, så havde folk jo gået amok.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 1 måned siden #10 af Sebberg

Dios skrev: Er pointen ikke bare, at Benzema måske ikke har gang i en så dum sæson, som mange gerne vil have det til? Selvfølgelig er Ronaldo med længder bedre end Benzema, og selvfølgelig vil Ronaldo score flere mål end Benzema denne sæson, men havde jeg sagt i sommers, at Benzema ville have scoret flere mål end Ronaldo D. 12/03-2019 kl. 21:00, så havde folk jo gået amok.


Tror pointen er, at Benzema er en angriber, der er tvunget til at have en eller flere spillere omkring sig, der afslutter godt og tager de rigtige løb. Ellers falder han - og holdet - helt igennem.

Jeg gentager mig selv. I otte kampe mod de tre bedste (på papiret) hold i Spanien, har han scoret nul gange. Det er fornærmende ringe for en 9'er på et hold som Real Madrid.
Sidste redigering: 5 år 1 måned siden ved Sebberg.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 1 måned siden #11 af Dios
Besvaret af Dios på emne Benzema er bedre end Cristiano

Sebberg skrev:

Dios skrev: Er pointen ikke bare, at Benzema måske ikke har gang i en så dum sæson, som mange gerne vil have det til? Selvfølgelig er Ronaldo med længder bedre end Benzema, og selvfølgelig vil Ronaldo score flere mål end Benzema denne sæson, men havde jeg sagt i sommers, at Benzema ville have scoret flere mål end Ronaldo D. 12/03-2019 kl. 21:00, så havde folk jo gået amok.


Tror pointen er, at Benzema er en angriber, der er tvunget til at have en eller flere spillere omkring sig, der afslutter godt og tager de rigtige løb. Ellers falder han - og holdet - helt igennem.

Jeg gentager mig selv. I otte kampe mod de tre bedste (på papiret) hold i Spanien, har han scoret nul gange. Det er fornærmende ringe for en 9'er på et hold som Real Madrid.


Så din pointe er altså, at Benzema ikke kan vinde en kamp alene mand i offensiven? Den pointe tror jeg du har helt ret i ;D De angribere/spillere kan tælles på én hånd, men hverken Icardi, Cavani og Lewandowski er på den hånd, så præmissen er rimelig søgt.

Er det ikke fornærmende ringe, at vi som Real Madrid kun fik 8 ud af 24 point? Jeg er da helt enig i, at det på ingen måder er godt nok, at Benzema ikke har scoret, men jeg synes det er latterligt pinligt, at give Benzema skylden blot, fordi han har nr. 9.
Vi har en angriber som scorer i hveranden kamp og netop har scoret ligeså mange mål som resten af vores offensiv har til sammen, men det er jo vores 9'er der er problemet.
Nogle mennesker kommer jeg bare aldrig til at forstå, men fair nok :) Sidste sæson, så var jeg helt med på kritikken, da hans sæson var pinlig og uhørt, men denne her sæson, så prøver du at spise mig af med, at han skal erstattes. Det er jo direkte til ekstrabladet :D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 1 måned siden #12 af Sebberg

Dios skrev:

Sebberg skrev:

Dios skrev: Er pointen ikke bare, at Benzema måske ikke har gang i en så dum sæson, som mange gerne vil have det til? Selvfølgelig er Ronaldo med længder bedre end Benzema, og selvfølgelig vil Ronaldo score flere mål end Benzema denne sæson, men havde jeg sagt i sommers, at Benzema ville have scoret flere mål end Ronaldo D. 12/03-2019 kl. 21:00, så havde folk jo gået amok.


Tror pointen er, at Benzema er en angriber, der er tvunget til at have en eller flere spillere omkring sig, der afslutter godt og tager de rigtige løb. Ellers falder han - og holdet - helt igennem.

Jeg gentager mig selv. I otte kampe mod de tre bedste (på papiret) hold i Spanien, har han scoret nul gange. Det er fornærmende ringe for en 9'er på et hold som Real Madrid.


Så din pointe er altså, at Benzema ikke kan vinde en kamp alene mand i offensiven? Den pointe tror jeg du har helt ret i ;D De angribere/spillere kan tælles på én hånd, men hverken Icardi, Cavani og Lewandowski er på den hånd, så præmissen er rimelig søgt.

Er det ikke fornærmende ringe, at vi som Real Madrid kun fik 8 ud af 24 point? Jeg er da helt enig i, at det på ingen måder er godt nok, at Benzema ikke har scoret, men jeg synes det er latterligt pinligt, at give Benzema skylden blot, fordi han har nr. 9.
Vi har en angriber som scorer i hveranden kamp og netop har scoret ligeså mange mål som resten af vores offensiv har til sammen, men det er jo vores 9'er der er problemet.
Nogle mennesker kommer jeg bare aldrig til at forstå, men fair nok :) Sidste sæson, så var jeg helt med på kritikken, da hans sæson var pinlig og uhørt, men denne her sæson, så prøver du at spise mig af med, at han skal erstattes. Det er jo direkte til ekstrabladet :D


Så er det godt, at jeg er journalist på B.T. :-)

Jeg spiser dig af med, at man enten skal finde sørge for at have to kanter eller en kant + en midtbane, vi kan regne med mål fra. Hvis vi ikke prioriterer det, så skal vi udskifte ham til en angriber, der scorer flere mål. Den er ikke længere end det, Daminovski.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum